Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er god sjanse for at du får Riksen. Jeg søkte i uke 8 og fikk. Hadde nok også valgt Riksen fremfor lokalsykehuset ditt ja :sjenert: Men ulempen er som sagt dobbeltrom da. Maten var god, og det var et veldig hyggelig sted :)

Så gøy med første ul :rodmer: Når er det?

Ja, ulempe med dobbeltrom, men tror jeg skal kunne leve med det. Og det tar uansett bare ti minutter mer å kjøre dit enn til lokalsykehuset, så sånn sett er det jo bare dumt å velge det dårligste alternativet (iallfall det som virker dårligst :sjenert:)

UL er 27. juni, det er i uke 8. Det er rutine at alle inne i IVF-systemet på Riksen får en UL da, så veldig glad for det. Hadde uansett tatt en privat, men kjekt med alt gratis ;)

Får bare passe på å føde alle barna først! :fnise:

:ler: Samme tenkte jeg - føde fra seg før man flytter dit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Bor du der oppe, Ruccola? Utrolig fint, men kjipt med fødeavd som legges ned. Håper det blir jordmordrevet fødestue, jeg. Synes det virker bedre enn alternativet. Kan godt hende jeg ender opp oppi der en gang også. Får bare passe på å føde alle barna først! :fnise:

Ja jeg bor her oppe :)

Kunne ikke tenke meg å bo andre steder da jeg aldri har vert noen by-jente egentlig. Men bli gjerne ferdig med alle barna før du flytter hjem ja :sjenert: Er det i s-fj du "hører til" også da, eller er det mannen din som gjør det?

(Føles tryggere å skrive det her i Zia sin bok i steden for min :fnise:

Er jo litt redd for å bli gjenkjent også da :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Skjønner hva du mener - innbiller meg at en som evt "stalker" meg ikke leser alle andres bøker også, så lettere å være mer personlig der.

Så bare ha samtalen i boka mi dere - bare hyggelig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lokalsykehuset ditt er det jeg tror det er, så hadde jeg nektet å føde der. De få negative tingene jeg har hørt om er såpass ille at ingen av de mange positive kan oppveie for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Om lokalsykehuset ditt er det jeg tror det er, så hadde jeg nektet å føde der. De få negative tingene jeg har hørt om er såpass ille at ingen av de mange positive kan oppveie for det.

Tenker du mitt, eller Zia sitt lokalsykehus nå Susan? :)

Mitt har ihvertfall et veldig godt rykte på seg, selv om det såklart alltid er en og annen ting som skjærer seg der også - som på alle sykehus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*lollipop* du skriver at Ahus er for langt unna..... hvor lenge må du kjøre...........?

Litt tankevekkende for dere i storbyer å sammenligne tenker jeg ;)

Vel herfra jeg bor nå og til Ahus så er det vel en 5-6 timer å kjøre vil jeg tro :fnise: Alt ettersom hvordan køen blir gjennom byen kanskje?

Jeg er fra rundt Oslo-området så tenkte utifra det om jeg ikke hadde flyttet derfra :) Men jeg er nok ikke helt objektiv når Riksen nevnes. Jeg har vært så imponert over kvinneklinikken der. Får fremdeles god oppfølging derfra og det syns jeg nesten er litt rart til å være det store sykehuset der :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vel herfra jeg bor nå og til Ahus så er det vel en 5-6 timer å kjøre vil jeg tro :fnise: Alt ettersom hvordan køen blir gjennom byen kanskje?

Var det Zia sin reisevei du tenkte på når du nevnte Ahus da kanskje? :)

Dere er ihvertfall heldige som har alternativer å velge mellom ;)

Tenker du finner ut av det Zia, du blir nok godt tatt imot uansett hvor du havner :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det var Zia sin reisevei jeg tenkte på :) Det er jo ikke langt til Ahus i utgangspunktet, men er man litt uheldig og skal føde mitt i rushen så har man et problem :fnise:

Har forresten hørt mye bra om Ahus altså og jeg har besøkt min søster der de tre gangene hun har født der, og hun er veldig fornøyd!

Jeg har ikke noe valg her jeg bor.. misunner dere der oppe i Oslo altså!! Kan aldri tenke meg det er føding i vann her :sjenert: Hvordan er det egentlig å føde i vann tro? For meg så syns jeg det høres best ut, hvis jeg får lov å føde normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollipop: Det er ikke lenge siden de hadde sin første vannfødsel der du bor faktisk! men det er bare noen av jordmødrene som kan det foreløpig. jeg går og krysser fingrene for at innen jeg skal ha et barn til kan alle der det, for da kommer jeg jo til å føde på det sykehuset :jepp: Kan ikke tenke meg noe annet enn å føde i vann nå, syns det var helt spesielt, og vannet hadde en så god lindrende og beroligende effekt hele veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan man føde i vann på Riksen da? Mange som snakker så varmt om det... :vetikke:

Ahus blir klønete fordi man må gjennom all rush-trafikken. Likevel, så har vi 6 sykehus innen 30-40 min kjøring - så kan vel ikke akkurat klage nei :sjenert:

Velkommen Skytte! :klem: Så spennende med UL neste uke allerede!! Heldiggris :hoppe:

I dag har det stukket til noen ganger på høyre siden. Har lest at det er helt normalt, men man blir jo litt ko-ko av dette her...

Tok en ny test i dag, og den var iallfall ikke svakere enn forrige, men de er jo omtrent så sterke de kan bli nå, så vanskelig å se om den er sterkere enn forrige...

Skal ta med ukeindikator på mandag, hvis testen har kommet i posten til da. Da må den vise 3+ :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Man tror de ikke kan bli sterkere, men min ble dobbelt så sterk som kontrollstreken siste testen jeg tok! :jepp:

(Husker ikke når det var, men vil tippe jeg var en 5-6 uker påvei eller noe :fnise: )

Stikking er helt vanlig! :jepp:

(bare husk også at det skal ikke vere veldig vondt, da er det greit med en sjekk ;) )

God helg Ziamor! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du mitt, eller Zia sitt lokalsykehus nå Susan? :)

Mitt har ihvertfall et veldig godt rykte på seg, selv om det såklart alltid er en og annen ting som skjærer seg der også - som på alle sykehus :)

Zia sitt!

Ditt har jeg faktisk ingen tanker om hvilket er... Er ikke så oppdatert utenfor Oslo området...

Om Zia sitt er det jeg misstenker, så fikk jeg noia ja jeg fikk fødeplass der med lillebror. Jeg fikk heldigvis på Ahus etterpå, og kunne takke nei til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så greit med alle de småsymptomene... Plutselig får man småpanikk fordi det ikke er noen symptomer heller :rolleyes: Jeg trodde jeg skulle greie å holde meg frem til UL i uke 10, men tror jeg må hive meg rundt å få bestilt til neste uke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenghuru

Ja, ulempe med dobbeltrom, men tror jeg skal kunne leve med det. Og det tar uansett bare ti minutter mer å kjøre dit enn til lokalsykehuset, så sånn sett er det jo bare dumt å velge det dårligste alternativet (iallfall det som virker dårligst :sjenert:)

UL er 27. juni, det er i uke 8. Det er rutine at alle inne i IVF-systemet på Riksen får en UL da, så veldig glad for det. Hadde uansett tatt en privat, men kjekt med alt gratis ;)

Må bare nevne at det ikke alltid er en ulempe med dobbeltrom...det kan faktisk hende at du er så heldig som jeg var å ende alene på rommet de dagene du ligger der...og da har dere masse plass å kose deg på:)

Jeg fødte jo på Ullevål og hadde som plan å ende på hotellet, men pga blodtrykket mitt fikk jeg ikke lov og lå på barsel hele oppholdet...og det er faktisk virkelig å anbefale: mannen kan jo være der så og si hele dagen og om natten (og resten av dagen) får du all den hjelpen du trenger av jordmødrene...i motsetning til hotellet hvor det er 1-2 jordmødre på vakt som skal hjelpe alle sammen :filer: Og i tillegg kan mannen sove hjemme de første nettene og da få sovet godt, bli uthvilt for så å kunne hjelpe deg mer når du kommer sliten hjem og babyn ikke vil sove på natta :lur:

Så poenget mitt er at jeg faktisk anbefaler sykehus hvor man ikke har hotell og dermed får masse hjelp når man trenger det :jepp:

Spennende med tidlig UL :jepp: Bra du blir tatt godt vare på og fulgt godt opp :klemmer:

(Og her var det forresten legen som søkte om fødeplass da vi var der første gang i uke 10...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også barselavdeling!

Hotell og sånne "klare seg selv"-rom, det er mest som annengangs. (Og da er det dørgende kjedelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så greit med alle de småsymptomene... Plutselig får man småpanikk fordi det ikke er noen symptomer heller :rolleyes: Jeg trodde jeg skulle greie å holde meg frem til UL i uke 10, men tror jeg må hive meg rundt å få bestilt til neste uke :sjenert:

:ler: Ja, alle planer ryker - umulig å være prinsippfast :fnise:

Forøvrig mange takk for innspill til sykehusvalg - tror vi prøver oss på Riksen og håper på å få plass der :)

Tok forresten en ny CB Digital i dag. Før jeg i det hele tatt rakk å bli ferdig på toalettet poppet det opp "Gravid 3 +". Det er jo bra, for da har iallfall HCG steget siden forrige mandag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...