Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Hei Zia,

har fulgt med deg fra sidelinjen en liten stund, og først og fremst må jeg si gratulerer med spiren! :hoppendeglad:

Alltid så hyggelig når det klaffer, spesielt for folk som har prøvd en stund :)

Men nå måtte jeg bare skrive, for jeg skjønner så innmari godt redselen for at noe er galt når symptomene forsvinner. Da jeg var ca 6,5 uke på vei sluttet puppene mine å være ømme, og jeg hadde ingen andre symptomer, så jeg ble kjemperedd (hadde allerede hatt en SA). Etter ca en uke ble de litt ømme igjen, men deretter var det mye av og på. Etter noen uker til forsvant det helt. Men, jeg er like gravid fortsatt :) Var på UL da jeg var ca 11 uker, og det hjalp veldig på å roe nervene. Anbefales. Skal du på UL-sjekk på et tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at den ene "sniker'n" etter den andre står frem :hoppe:

MaryPoppins, takk for at du tar deg tid til å legge igjen beroligende ord :klem: Når jeg googler får jeg opp en haug med tråder, som alle resulterer i en MA :snurt: Så godt å få litt perspektiv på ting igjen.

Jeg skal ha UL om en drøy uke. Så det bør jeg vel klare å pine meg frem til :fnise: Håper at jeg skal få litt mer overbevisende symptomer til da, så ventetiden går litt enklere.

Det er jo liksom ikke noe poeng å fly til legen for UL for tidlig heller, for da kanskje de ikke ser noe fordi det er for tidlig, og så får jeg bare ENDA mer panikk. Så selvom jeg helst skulle ha vært der i går og for en uke siden, og to uker og tre uker, så prøver jeg å beholde et snev av fornuft :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser noe så tidlig, hvis du blir fristet til å ta en UL for å roe nervene. Jeg gjorde det og det var verdt de 800 kr det kostet. Da må du ta sånn herlig innvendig UL, men det må du nok uansett om en drøy uke og. Synes segentlig det var bedre enn den utvendige jeg hadde i uka 12, for da hadde jeg vondt i både mage og rygg. Hah, det hadde jeg glemt gitt :)Herlig hvordan hjernen fungerer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Gikk i bølgedaler med meg også :jepp:

Av og på som om noen vred om en bryter ;)

Så prøve å slappe av du, selv om jeg er veeeldig klar over at det ikke er lett :fnise:

God helg snuppa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av, kjære deg! :kose: Det er helt normalt at det varierer :jepp: Jeg var kvalm i fire dager rundt uke 6 og det var det. Puppene varierte fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle jeg gjort uten alle de snille jentene her til å berolige :klemmer:

De ser noe så tidlig, hvis du blir fristet til å ta en UL for å roe nervene. Jeg gjorde det og det var verdt de 800 kr det kostet. Da må du ta sånn herlig innvendig UL, men det må du nok uansett om en drøy uke og. Synes segentlig det var bedre enn den utvendige jeg hadde i uka 12, for da hadde jeg vondt i både mage og rygg. Hah, det hadde jeg glemt gitt :)Herlig hvordan hjernen fungerer :jepp:

Jeg skal jo ha UL om en uke, så synes det blir litt hysterisk å stressa av gårde på privat UL nå, iallfall så lenge jeg ikke har noen smerter eller blødninger. :)

Innvendig UL er for en sliter like dagligdags som å pusse tenna, så den biten går greit :lol: På de siste UL'ene gadd jeg ikke en gang å kle av meg bak forhenget - det blir til at man står rett foran legen og stripper mens han legger ut og forklarer om medisinering etc :fnise:

Dagen i dag har ikke startet veldig overbevisende den heller, men litt bedre enn i går da :jepp:

Litt ømme pupper fra morgenen, og ørlite-bitt kvalm/uggen (med masse godvilje :fnise:). Magen var rar i går kveld og, masse nedpress-følelse, og skikkelig mens-rygg. Men så roet det seg når jeg la meg til å sove, og gikk i stedet over til å bli dårlig mage, med knip osv :filer:

Jaja, får ta det som et tegn på at ting er bra...

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Slutt å google manglende symptomer! Du blir bare nervevrak av det!

Dette går bra skal du se, det er helt vanlig det du opplever, been there done that :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Spatula :jepp:

Du sier det jo så fornuftig selv at så lenge du verken har hatt smerter eller blødninger....

Å google og lese om MA i den fasen du er i nå (tidlig-tidlig og rett før men alikevel en snau uke før ul) er bare å pine seg selv.. Dessverre..

Skjønner godt redselen ved manglende symptomer, men jeg tror dette er noe vi fleste jenter opplever tidlig i graviditeten når vi bekymrer oss og begynner å tenke :sjenert:

Håper du klarer å slappe av litt og prøve og tenke positivt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer jenter. Som regel klarer jeg å holde meg sånn halveis jordnær, selvom jeg leser mye på nettet. Men innimellom tipper det over litt :filer:

Føler meg fremdeles ikke noe mer gravid - høyden var liksom midten av forrige uke. Men men, har begynt å innse at jeg uansett ikke kan gjøre noe fra eller til, og at det bare får bli som det blir.

Så er det bare å se frem mot UL om en uke, og forberede seg mentalt på eventuelle tenkelige utfall, inkludert det faktum at det kan være et sprell levende embryo der inne :lol: Det er jo faktiske det mest sannsynlige :jepp:

Formen er forøvrig elendig - har klart kunstykket å bli søkk-forkjølet i juni, unormalt for meg. Så her er det vekselvis gange mellom senga og sofaen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innvendig UL er for en sliter like dagligdags som å pusse tenna, så den biten går greit :lol: På de siste UL'ene gadd jeg ikke en gang å kle av meg bak forhenget - det blir til at man står rett foran legen og stripper mens han legger ut og forklarer om medisinering etc :fnise:

:Nikke: Kjenner til den, av med buksen når jeg er like innenfor døra :ler: Diskuterer både medisiner, jobb og ferie med gyn som om vi skulle vært venner som møttes på kafe. Jeg har et mer anstrengt forhold til frisøren min for å si det sånn :fnise:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et mer anstrengt forhold til frisøren min for å si det sånn :fnise:

:skratte:

Jepps, kjenner meg igjen der ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt det er flere :ler:

Litt av en forandring fra første gang, hvor jeg blygt stod på omkledningsrommet og febrilsk lurte på om jeg skulle ta sokker av eller på og prøvde en siste desperat tørk med intimservietten... :lol:

Inne og kikker på baby-klær på nettsidene til Polarn O. Pyret - mye kult litt retro-aktig der, og stikk motsatt av hva min mor mener er passende for småtasser - ingenting artigere enn å "plage" henne litt :lur:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarn o pyret har masse fint :hjerte: Kult med litt retro og tøffe klær og ikke bare sprakebukser med blonder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...