Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Gratulerer med fødeplass! :nigo:

Jo takk, selvom jeg ikke skjønner hva jeg skal bruke den til :ler:

Når har du termin sånn ifølge dine beregninger?

8. februar :hjerte::hoppe:

Supert med raskt svar! Det fikk jeg også :jepp: Jeg fikk en litt for tidlig ul jeg da, og fikk byttet den, men det var vanskelig å få byttet, så vær rask!

Ja, tror jeg skal ringe med en gang i morgen - takk for tips :jepp:

Så bra med kjapt svar! Ble imponert over det selv jeg..

Jeg fikk også UL i uke 20 og det gikk helt fint. Har du tenkt å ta UL før det? Det gjorde vi nemlig og da gikk det liksom helt greit å vente til uke 20 også. Vi prøvde ikke å bytte heller da, men men..

Jeg følte også at jeg lurte Riksen omtrent.. hehe Det føles så fjernt til man faktisk ser eller hører hjertet slå og man får det bekreftet.. Har du doppler eller tenkt å skaffe det? :)

Vi skal ha UL i uke 8, om drøye to uker allerede. Og så får jeg en hos gynekologen min, så tenkte å prøve å bestille der i uke 12/13 (om han ikke har ferie), og så den ordinære. Og kanskje vi vil ha en slik 3D-sak og :vetikke:

Så blir nok ultralyder tror jeg. Fint fordelt utover, så vi slipper å gå så lenge om gangen uten å se tassen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Dette er så spennende! :hoppe:

Føler allerede at du har en gutt i magen, men siden jeg aldri noensinne har gjettet riktig, vet vi jo da at det er ei jente. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med allerede bekreftet fødeplass! :hoppe: Her i Bodø er det kun et sted å velge mellom, så den saken er jo grei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så praktisk da Teriyaki - greit når man slipper å tenke mellom alternativer :fnise:

Som så mange andre her inne blir jeg fristet til å lime inn denne, siden dagen i dag er en "merkedag" :hjerte:

Status 5+4:

Unnfangelsen finner sted omkring: 16. mai 2011

Hjertet begynner å slå: 10. juni 2011

Embryoet beveger seg: 4. juli 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 11. juli 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 11. juli 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 25. juli 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 1. august 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 8. august 2011

Fosteret svelger og tisser: 22. august 2011

Tid for ultralyd: 29. august 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. september 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. september 2011

Fosteret begynner å høre: 10. oktober 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 7. november 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 12. desember 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 18. januar 2012

Antatt termindato: 8. februar 2012 :hjerte:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Så koselig med liste Zia! :strix:

Limer inn et koselig dikt til deg også - syns det var så fint! :rodmer:

Hei mamma!

Jeg er her jeg.

du kjenner meg ikke ennå

du vet kanskje ikke at jeg eksisterer engang,

men jeg er her jeg.

Snart vil hjertet mitt slå

du hører det ikke enda,

men det slår i takt med ditt

i en annen rytme,

men sammen

lager de musikk i ørene mine.

Mamma, du er musikk

du er bevegelse,

gjennom deg lærer jeg verden å kjenne

Alle lydene

som kommer utenfra, og fra deg,

de kjennes så trygge

Jeg kjenner varmen din,

Jeg kjenner pusten, og lyden av hjertet ditt

jeg kjenner at hånda di stryker over meg

Jeg kjenner kjærligheten din

Mamma, snart møtes vi.

du og jeg.

Snart blir du kjent med meg,

og jeg med deg.

Da kan jeg også gi deg varmen min

kinn mot kinn...

mamman min....

God helg Zia - med hemmelighet i magen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så kjapt du fikk svar på fødeplass da! Får håpe du får byttet ul timen til litt tidligere da :)

Ha en fortsatt fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig dikt Ruccola :grine:

:hjerte:

Håper dere alle har hatt en flott pinse! Det har vi, til tross for litt uønsket "drama" midt oppi det hele :sjenert:

Har hatt litt utflod som har kommet og godt helt siden IKM, men den har vært helt klar hele tiden. Men så plutselig på fredagen var den litt svak beige/brun :snurt: Det ble heldigvis ikke mer, og har sakte forsvunnet, bare litt rester i går. Det er jo helt normalt, og var så lite at det nesten er flaut å si at man ble stressa av det. Men klarer likevel ikke heeelt å senke skuldrene riktig enda.

Symptomene er der imidlertid som før, og testen i dag var supersterk med en gang. Så det er vel ingen grunn til panikk enda.... :sjenert:

Har imidlertid fått en morsom greie, som jeg ikke vet om er tilfeldig eller svangerskapsrelatert. Har nemlig en sånn fin kast-opp-smak øverst i halsen så og si hele tiden. Noen som kjenner igjen dette? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir engstelig, men det høres helt normalt ut :klem: Jeg hadde metallsmak i munnen store deler av svangerskapet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Metallsmak og oerken var to veldig vanlig ting jeg kjente i munnen under starten av svangerskapet.

Og, bedre sent enn aldri. Gratulerer med foedeplassen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tenker utfloden ikke var noe mer jeg Zia, men skjønner GODT hvordan det føles og er IKKE godt! :sjenert:

Morro du likte diktet, tenkte på deg når jeg leste det :rodmer:

Håper helgen har vert ok selv om du fikk litt uønsket damatikk oppi den :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg hadde også brun/beige/rødlig utflod et par dager i uke 5 og uke 6... Var nervevrak, men iom det ikke ble noe mer enn det det var så var det ingen grunn til bekymring har jeg fått høre i ettertid..

Håper du klarer å senke skuldrene og at det ikke blir noe mer! :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for trøstende ord jenter :klemmer:

Som sagt er jeg ganske rolig så lenge alle symptomer er der, og det ikke blir mer ut av det. Er jo knapt brunt en gang, bare mer beige-aktig...

I dag har kvalmen så vidt begynt å snike seg innover og... jippiiii :ironi:

Gleder meg til det VIRKELIG setter i gang - føler meg jo ganske uggen allerede... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Du som skal ha tvillinger blir bare litt ekstra kvalm i starten, ikke noe å tenke på, går over om en liten mnd........ hilsen orakelet :nigo:

:hoho:

Må nå ha litt morro en grå og kjedelig tirsdagsmorgen :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skal ha tvillinger blir bare litt ekstra kvalm i starten, ikke noe å tenke på, går over om en liten mnd........ hilsen orakelet :nigo:

:redd:

:lol:

Morsom du Ruccola!

I teorien kan det være tilfelle, siden jeg hadde ganske høy HCG så tidlig. Men som nevnt er det nok bare fordi Tassen festet seg tidlig :sjarmor:

Ingen tvillinger her nei! Håper orakelet Ruccola feiler denne gangen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte og å bli kvalm rundt 6 uker og her kom det heldigvis bare en ;) Får ikke håpe du blir for ille. Trøsten blir evt at det går over. Hos meg gikk det over i uke 11-12. Det som hjalp for meg var å suge på drops hele dagen. Helst tyrkisk pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...