Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Så fint med Gravid 3+ :nigo:

Uansett så urolig jeg var så tok jeg visst bare en test jeg :rodmer: Merkelig at jeg ikke tenkte på det :fnise: Gled deg til tidlig UL om det blir så dere skal på det. Da kom tårene på denne jenta her :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok forresten en ny CB Digital i dag. Før jeg i det hele tatt rakk å bli ferdig på toalettet poppet det opp "Gravid 3 +". Det er jo bra, for da har iallfall HCG steget siden forrige mandag :jepp:

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg ble litt roligere etter den testen faktisk :lol:

Har ikke kjent noe mer til disse stikkingene jeg hadde i helgen, mens i går kveld og i dag morges har det murret igjen.

Ingenting som tilsier at ting ikke går sin gang, så velger å stole på det :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går sendte jeg mail for å søke om fødeplass :sjenert:

Liker ikke å gjøre slikt så tidlig, men innser at det må til om man vil ha valgmuligheter, i stedet for å bare få det som er ledig når man omsider har vært på UL og fått bekreftet at alt ser greit ut...

Håper jeg ikke har jinxet alt nå da :fnise:

Veksler veldig fra dag til dag hvordan man føler det hele. Noen dager er jeg så sikker på at dette går helt fint, mens andre dager har jeg en ekkel følelse av at vi ikke kan ha så flaks at dette skal gå bra, og at det er et sprell levende embryo i magen ved UL i slutten av måneden...

Argh... den ventinga - trodde vi var ferdige med det når vi endelig ble gravide! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om å søke om fødeplass på mail? :klo: er et eget skjema bak på helsekort for gravide som fastlegen sender inn som søknad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om å søke om fødeplass på mail? :klo: er et eget skjema bak på helsekort for gravide som fastlegen sender inn som søknad...

I Oslo er det iallfall vanlig. Står til og med på siden til Riksen at man kan gjøre det :)

Fikk svar i dag om at mailen var videresendt til henvisningskontoret.

Normalt skal man jo ikke til kontroll hos fastlege før uke 10, og da er det normalt for sent å få plass på Riksen. Man bør visst søke i uke 6-7 for å være ganske sikker på plass ut i fra hva som står på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Riksen og jeg bare mailet de før uke 8. Fikk plass uten problemer :Nikke:

Fikk kjapt svar også, så det får nok du snart også. Fikk en stor konvolutt i posten like etterpå, med innkalling til ordinær UL + info. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Dine - da er jeg optimist for egen del også. Skal jo ha maksimalt med uflaks om det er fullt når jeg søker SÅ tidlig da - kan liksom ikke helt se for meg det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk litt sånn frysninger av Dine :hjerte: Tenk Zia, du skal få en stor konvolutt fra riksen om svangerskap og fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :overrasket: Jeg har fått brev fra Riksen med fødeplass! Allerede :overrasket:

Sendte jo mailen tirsdag kveld, hadde ikke forventet noe svar på et par uker tidligst - må si det er veldig imponerende, rett og slett.

Men timen for den ordinære ultralyden var litt dum, for det er omtrent samtidig som vi har tenkt å dra på ferie, og samtidig var det i 20. uka. Tror jeg skal prøve å bytte, så vi får nærmere 18. uka. Tror jeg blir stresset av tanken på å ha så lite tid mellom UL og ferie-tur, i tilfelle ting ikke går helt som vi ønsker...

Herregud - detter er bare helt fjernt. Tenker at jeg har lurt Riksen, for i dag føler jeg meg veldig lite gravid igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Supert med raskt svar! Det fikk jeg også :jepp: Jeg fikk en litt for tidlig ul jeg da, og fikk byttet den, men det var vanskelig å få byttet, så vær rask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med kjapt svar! Ble imponert over det selv jeg..

Jeg fikk også UL i uke 20 og det gikk helt fint. Har du tenkt å ta UL før det? Det gjorde vi nemlig og da gikk det liksom helt greit å vente til uke 20 også. Vi prøvde ikke å bytte heller da, men men..

Jeg følte også at jeg lurte Riksen omtrent.. hehe Det føles så fjernt til man faktisk ser eller hører hjertet slå og man får det bekreftet.. Har du doppler eller tenkt å skaffe det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...