Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #121 Skrevet 4. november 2009 Far synes jeg hører til ved soden av han, komfirmanten synes det er naturlig at jeg sitter sammen med de, men biomor synes det er helt riv ruskende galt at jeg skal sitte der. Jeg har jo bare bodd sammen med og vært med å oppdra gutten siden han var to år.... Så hvis mor og far kommer til en enighet - og det er det mor gikk inn for - så er altså far tøffel........imponerende holdning til voksne menn. Hvis målet med å gå frem som beskrevet her - så burde man sørge for å ha 2 konfirmasjoner. I dette tilfellet ønsker, i følge "stemor", både far og konfirmant at stemor skal sitte ved siden av far.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #122 Skrevet 4. november 2009 Dersom konfirmanten ønsker at stemor skal sitte ved siden av far og mor nekter dette. Ja, da kan vel bare konfirmanten heller be faren om å organisere konfirmasjonen? Mor kan ikke bestemme mer enn det omgivelsene lar henne bestemme!
leirbål Skrevet 4. november 2009 #123 Skrevet 4. november 2009 Dersom konfirmanten ønsker at stemor skal sitte ved siden av far og mor nekter dette. Ja, da kan vel bare konfirmanten heller be faren om å organisere konfirmasjonen? Mor kan ikke bestemme mer enn det omgivelsene lar henne bestemme! De fleste 14 åringer kan manipuleres til hva som helst omtrent av en forelder. Så hvis en mor eller far bestemmer seg for at de ikke vil ha en steforelder der, klarer de greit å gjøre det. Og det er ikke alle foreldre som klarer å stå imot eksen heller. Så i teorien er dette greit. Ikke alltid i praksis.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #124 Skrevet 4. november 2009 De fleste 14 åringer kan manipuleres til hva som helst omtrent av en forelder. Så hvis en mor eller far bestemmer seg for at de ikke vil ha en steforelder der, klarer de greit å gjøre det. Og det er ikke alle foreldre som klarer å stå imot eksen heller. Så i teorien er dette greit. Ikke alltid i praksis. Da var ikke jeg noen typisk 14 åring i allefall! Og hvis mor er så ryk ruskende sykotisk og gal - så skjønner jeg ikke hvofor noen vil bruke en konfirmasjon til kamparena!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #125 Skrevet 4. november 2009 Dersom konfirmanten ønsker at stemor skal sitte ved siden av far og mor nekter dette. Ja, da kan vel bare konfirmanten heller be faren om å organisere konfirmasjonen? Mor kan ikke bestemme mer enn det omgivelsene lar henne bestemme! 14-åringen bestemmer ikke hvem som skal organisere konfirmasjonsselskapet. Hun eller han skal selvfølgelig heller ikke ta ansvar for å "avskjedige" mor. Her er det mor som skal ta seg sammen.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. november 2009 #126 Skrevet 4. november 2009 14-åringen bestemmer ikke hvem som skal organisere konfirmasjonsselskapet. Hun eller han skal selvfølgelig heller ikke ta ansvar for å "avskjedige" mor. Her er det mor som skal ta seg sammen. Selvsagt. Far har sin fulle hyre med å, uhm, forsvare mor overfor stemor. Han har jo ikke stemmerett.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #127 Skrevet 4. november 2009 Selvsagt. Far har sin fulle hyre med å, uhm, forsvare mor overfor stemor. Han har jo ikke stemmerett. Du har vist din forakt overfor fedre som ikke får bestemme 50% veldig mange ganger, men når skal du innse at demokrati er noe som er gjennomførbart der folk følger spillereglene? Hvis far vet at mor gjør livet surt for barnet om ikke mor får viljen sin, så er det ikke seg selv han sparer ved å ligge lavt. Men barnet. Selvfølgelig er far en tøffel hvis han ikke tåler å bli utskjelt eller mislikt av mor, men realiteten i mange familier er at mor nekter samvær hvis far ikke lystrer. Og forteller barnet løgner. Å kreve at mor oppfører seg, betyr da at barnet må betale prisen for mors demonstrasjoner og protester på fars krav. Menn som er redde for mors påfunn, fortjener ikke alltid å bli møtt med ditt hån. Noen ganger skulle jeg ønske du kunne rette ditt hån mot dem som fortjener det, fremfor dem som prøver å gjøre det beste ut av en situasjon som de ikke kan få barnet unna.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. november 2009 #128 Skrevet 4. november 2009 Du har vist din forakt overfor fedre som ikke får bestemme 50% veldig mange ganger, men når skal du innse at demokrati er noe som er gjennomførbart der folk følger spillereglene? Hvis far vet at mor gjør livet surt for barnet om ikke mor får viljen sin, så er det ikke seg selv han sparer ved å ligge lavt. Men barnet. Selvfølgelig er far en tøffel hvis han ikke tåler å bli utskjelt eller mislikt av mor, men realiteten i mange familier er at mor nekter samvær hvis far ikke lystrer. Og forteller barnet løgner. Å kreve at mor oppfører seg, betyr da at barnet må betale prisen for mors demonstrasjoner og protester på fars krav. Menn som er redde for mors påfunn, fortjener ikke alltid å bli møtt med ditt hån. Noen ganger skulle jeg ønske du kunne rette ditt hån mot dem som fortjener det, fremfor dem som prøver å gjøre det beste ut av en situasjon som de ikke kan få barnet unna. Hvem fortjener hånet mitt? Og gi meg en link til en vitenskapelig undersøkelse som viser at mor nekter samvær dersom far ikke lystrer. En ting til; hvor er alle fedrene i disse diskusjonene? Hvorfor er det greit at stemødrene her inne får baksnakke og håne mødre? (Det ER faktisk mor og far sitt ansvar å samarbeide om barna sine. Hvorvidt det samarbeides i hjemmet der stemor regjerer, er far og stemor sitt problem.) Er det rart det er krig i verden, når folk ikke klarer å samarbeide om hvor folk skal sitte noen timer under barnets fest?
Gjest Hilde K S Skrevet 4. november 2009 #129 Skrevet 4. november 2009 Forresten så er min aller største hobby å fyre godt opp i stemor-trådene. Dess mer nedlatende, sarkastisk og ondskapsfull jeg kan få til å være, dess mer vellykket blir min egen dag. Klarer jeg attpåtil å få en gjest til å gå fra konseptene, har jeg sikret min egen lykke i dagesvis. Sånn for sikerhets skyld, kan jeg minne om at mange menn føyer mor fordi de fortsatt har følelser for damen.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #130 Skrevet 4. november 2009 Klarer jeg attpåtil å få en gjest til å gå fra konseptene, har jeg sikret min egen lykke i dagesvis. Ikke smigre deg selv nå. Konseptene mine står stødig, jeg har ikke engang utsatt barna mine for dårlig samliv og samlivsbrudd. At jeg ikke finner det mulig å respektere din vurderingsevne, betyr ikke at jeg har problemer med å holde pulsen nede.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. november 2009 #131 Skrevet 4. november 2009 Ikke smigre deg selv nå. Konseptene mine står stødig, jeg har ikke engang utsatt barna mine for dårlig samliv og samlivsbrudd. At jeg ikke finner det mulig å respektere din vurderingsevne, betyr ikke at jeg har problemer med å holde pulsen nede. Det tror jeg ikke noe på.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 4. november 2009 #132 Skrevet 4. november 2009 . Da var ikke jeg noen typisk 14 åring i allefall! Og hvis mor er så ryk ruskende sykotisk og gal - så skjønner jeg ikke hvofor noen vil bruke en konfirmasjon til kamparena! Nå tror jeg ikke en 14 åring har samme bilde av sin mor som disse stemødrene her inne greier å konstruere.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #133 Skrevet 4. november 2009 Det tror jeg ikke noe på. Det er registrert.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. november 2009 #134 Skrevet 4. november 2009 Nå tror jeg ikke en 14 åring har samme bilde av sin mor som disse stemødrene her inne greier å konstruere. Det tror ikke jeg heller, men samtidig er jeg hellig overbevist om at barn ikke er så veldig gamle før de forstår at mor saboterer samvær eller at det er en konflikt mellom mor og far. Jeg tror også at mødre, på samme måte som stemødre, virkelig kan gå inn for å sverte den andre overfor barna.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #135 Skrevet 4. november 2009 Jeg har sett steforeldre som har lenget mer etter stebarna enn kjæresten, etter at et forhold ble slutt. Men for mange foreldre er det ikke greit at en tidligere steforelder opprettholder kontakten med barna etter et brudd. Og å skylde på dette fordi du setter din egen bitterhet og hat før barnet/ barna dine er helt bak mål. For det er konfirmanten som taper på din holdning. Det vil være deg jeg hadde tenkt mitt om, hadde jeg sett noe sånnt. Ikke far og stemor. Herregud Hilde skjerp deg. Du vet ikke en dritt om min situasjon. Og at steforeldre ikke har kontakt med barna etter skillsmissen er like mye fordi DE SELV ikke gidder når de får ny partner med ENDA flere barn å forholde seg til. I en perfekt verden har alle så dype følelser for barn, bare fordi de er barn. I virkeligheten er ting ganske annerledes.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #136 Skrevet 4. november 2009 Herregud Hilde skjerp deg. Du vet ikke en dritt om min situasjon. Og at steforeldre ikke har kontakt med barna etter skillsmissen er like mye fordi DE SELV ikke gidder når de får ny partner med ENDA flere barn å forholde seg til. I en perfekt verden har alle så dype følelser for barn, bare fordi de er barn. I virkeligheten er ting ganske annerledes. My mistake; LEIRbål.. ikke Hilde. Sorry.
Gjest Hilde K S Skrevet 4. november 2009 #137 Skrevet 4. november 2009 My mistake; LEIRbål.. ikke Hilde. Sorry. Men det er jo helt rett at jeg ikke vet en dritt om din situasjon, da. *ler*
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 4. november 2009 #138 Skrevet 4. november 2009 Det tror ikke jeg heller, men samtidig er jeg hellig overbevist om at barn ikke er så veldig gamle før de forstår at mor saboterer samvær eller at det er en konflikt mellom mor og far. Jeg tror også at mødre, på samme måte som stemødre, virkelig kan gå inn for å sverte den andre overfor barna. Jeg har ikke sagt at mødre ikke kan gå inn for å gjøre ting vanskelig. Mitt poeng er at man må takle situasjonen ut fra hva som ER og ikke ut fra hva en mener å kunne forvente av andre.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #139 Skrevet 4. november 2009 Jeg har ikke sagt at mødre ikke kan gå inn for å gjøre ting vanskelig. Mitt poeng er at man må takle situasjonen ut fra hva som ER og ikke ut fra hva en mener å kunne forvente av andre. Og jeg mener at man må vurdere situasjonen. De fleste har mulighet til å ta kontroll over seg selv, men det er ikke sikkert at de har noen motivasjon for det hvis bedriten oppførsel bare resulterer i at de får styre fars, barnets og stemors liv som de lyster. Er det ti år igjen av barndommen, kan det være vel verdt å vise mor at en ikke finner seg i hva som helst.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #140 Skrevet 4. november 2009 Forresten så er min aller største hobby å fyre godt opp i stemor-trådene. Dess mer nedlatende, sarkastisk og ondskapsfull jeg kan få til å være, dess mer vellykket blir min egen dag. Klarer jeg attpåtil å få en gjest til å gå fra konseptene, har jeg sikret min egen lykke i dagesvis. Sånn for sikerhets skyld, kan jeg minne om at mange menn føyer mor fordi de fortsatt har følelser for damen. Stakkars deg. Mange mennesker har blitt hjulpet gjennom trening. Det å svette og slite skikkelig noen timer i uken, kan gjøre underverker for humør og livsinnstilling. Ikke gi opp, du er ikke alene om å ha det tungt og bære på mye svik i livet. Husk at det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det som teller! Legg fortiden bak deg og ta fatt på livet, det egentlige livet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå