Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Tusen takk for gode ord inne hos meg også. :kysse:

Har veldig lyst å treffe deg også.

Om vi har baby på vei inni magen - er gravid - eller nybakt mamma

så spiller ikke det så stor rolle for meg...

Jeg ser egentlig på oss som "nettvenninner" jeg... :kyss:

Og blandt mine venninner ellers i livet - så jeg har jeg noen i alle kategorier... :wink:

For min del passer det like godt den ene dagen som den andre...

Tenker masse på deg.

Lykke til i morgen... :tommel:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg igjen :D

Da jeg var inne her tidligere i dag og skrev et langt og omfattende (for omstendelig) innlegg... og postet det.. ble det krøll på linjen. Innlegget ble ikke postet og jeg ble irritert :x og kom meg litt sent ut døren.

Var på fysio-behandling i morges, og var innom kg da jeg var hjemom etterpå. Hadde litt tid før jeg skulle kjøre til UL-timen på KK (og hente Mannen på veien).

Fysioterapeuten synes ikek jeg var så værst i bekkenet, men nederst i ryggen var jeg pinn stiv - helt låst :( Vondt... han fikk løsnet litt på det, men kan være jeg får ta meg en tur til kiropraktor om det ikke bedrer seg. Fikk to timer neste uke, og bra er det. For behandling hjelper på :wink:

Har vært helt spent i dag for UL-timen på KK kl. to. Visste jo ikke hva jeg gikk til. Mannen var med og det var bra.

Var på UL-laboratoriet og i undersøkelsesrommet var det to leger og en barnepleier. En litt eldre mann utførte UL, og fortalte til den andre kvinnelige legen (som tydeligvis var mindre eraren enn ham).

De skulle undersøke hjerterytmen, som altså var uregelmessig på mandag. Legen som tok UL på meg da, på obs-posten for gravide, hadde skrevet brev til denne legen. Han her var helt proff - sikker spes. på fostermedisin e.l. Etter å ha sett kjapt på fosteret (hode, mage/buk, urinblære....) forkuserte han på hjertet (fra ulike vinkler). Hjerterytmen var også idag uregelmessig. Men det er ikke snakk om noe hjertesvikt. hjertet har fin størrelse og barnet har fine forhold (fostervann, fin str. m.m.). Men hjerterytmen er altså uregelmessig. :( Legen fikk frem flere "linjer" med hjerteslag på skjermen og fikk opp de ulike intervallene av hjerteslag, hvor mange slag pr min. m.m. Rytmen kunen være fin og jevn noen slag- helt opp til ti da legen undersøkte - for så å hoppe over ett slag... F.eks. jevne slag, deretter en lang og korte e.l.

Konkl. var at dette ikke var noen farlig. :D Hjerterytmen er uregelmessig og det skyldes da at hjertekamrene (som styrer rytmen) er det de kaller for umodne. Dette vil vanligvis ordne seg i løpet av svangerskapet eller etter fødselen.

Nå skal jeg til fastlegen min den 16. febr. og da skulle jeg be legen lytte med doppler/jordmorstetoskop som han pleier, og var det fremdeles ujevn hjerterytme, så kunne han henvise meg til ny time på UL-lab. på KK.

Ellers spurte jeg om dette med stoffskifte og medisinen jeg atr mot lavt stoffskifte kunne ha virket inn på dette. Det trodde ikke de to legene. Jeg skulle ikke tenke på det.

Så jeg synes det var gode nyheter.

Jeg følte meg i gode hender og tenker at jeg nå bare må slappe av. :Nikke:

Ellers snakket jeg med fastlegen min i tlf. i går (etter at jeg hadde kontaktet legekontoret). Jeg fortalte ham hva legen på KK hadde sagt på mandag; at hun ikke syntes jeg burde ha økt tyroksindosen min i okt./nov. Han var ikke enig og mente at jeg skulel fortsette med den dosen jeg hadde. Om je kom til å endre den om en uke... eller nå ... spilte liten rolle. Forskjellen på de to dosene (den jeg har nå, og den jeg hadde sist) omtalte han også som kosmetikk (altså kosmetiske forskjeller). Ellers sa han at den KK-legen var veldig flink, men at hun også var veldig omstendelig - opptatt av å gjrøe alt rett. Dette sa han på en ganske neg. måte... men jeg synes no det er en bra ting. Alle vil vel ha leger som er nøye og bruker tid på en - ikke sant :o :-?

Fastlegen min sa videre at jeg kunne ta hvilepulsen på meg selv- var den ikke over 80 så hadde jeg iallefall ikke tippet over fra lavt tilhøyst stoffskife (som følge av medisineringen). Jeg har nå tatt hvilepulsen noen ganger, og den ligger mellom 84 og 87 :o Hm, litt høyt, eller?

Dette spurte jeg han legen som tok UL på meg i dag om... Han syntes ikke det var spes. høyt. Og det beroliget meg. Så får jeg ellers huske å høre med fastlegen min når jeg skal dit den 16. denne mnd.

Long story - I know. Men dette opptar meg. Har vært så bekymret de siste dagene. Bedt til gud om at alt må stå bra til med mirakelet i magen. Og hatt så ekkel følelse av at kanskje medisiner jeg har blitt bedt om å ta kan ha ført til at fosteret er stresset/ikke har det så bra.

Jeg spurte legen i dag om babyen i magen hadde det bra. Da smilte han og sa at alt tydet på det. Ingen fare. Babyen sparker jo som bare det - beste tegn i verden det :hoppe:

Etter Ul-timen har jeg vært på middag sammen med tre gode venninner. Spist kinamat. Nam, nam... Vi hadde veddet om kronprisnapret fikk gutt eller jeg avr på taperlaget som måtte spante på de to andre. Jaja - alle fire håpet ihvertfall på at det skulel bli en jente - så sånn sett vant jo alle

SÅ; Mayamor :D Tusen takk igjen for så koselig melding her og lykkeønskninger :wink: Du er snill du :kyss: God nettvenninne.

Kjekt å høre at du har lyst til å treffe meg også.

Men tror nok du har det travlere enn meg så du får nok ha førsterett på dag og tid og sted :enig_animasjon:

Passer det best å treffes på et sm-treff eller hva med å arr. et treff for oss kg'ere i Bergen - eller oss her på disse fagboksidene? Du, jeg, Magnhild, Ioona.. og f.eks Hilde? (noen flere - det vet du?) Hva synes du?

Det hadde vært kos synes jeg?

Tenk litt på det - så får vi komme tilbake til det :wink:

Nå skal jeg snart kose meg meg Team Antonsen. Kuult show. Så litt på Millonæren i sted - grei tidtrøyte, men ikek det helt store.

Sees snart igjen,

ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare unnskylde at det går litt raskt i svingene. Når jeg skriver blir det fort og gæli... masse skrivefeil. Håper evt. lesere bærer over med meg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriveleifer er nesten påkrevd, så det skal du ikke bry deg med :)

Det var godt å høre at alt står bra til med miraklet :D Kanskje det hjelper på hvilepulsen din også. Nå behøver du jo ikke å bekymre deg så masse lenge :)

God bedring med dumme ryggen :(

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Kanskje vi engster oss vel masse med all tilgjengelig vitenskap vi har i dag...?

Kanskje det ville vært bedre for engstelige mammaer og leve "lykkelig uvitende"...?

Men nei - det tror jeg ikke...

Det er helt forferdelig å vente på time for å se om alt er som det skal.

2 dager føles som 2 måneder.

Jeg ble litt beroliget av siste kontrollen din.

Vet ikke om jeg ble "blidere" på lege din?

Men nå skal det sies at inne på KK har de med gravide kvinner å gjøre.

Legen din har med alle typer pasienter å gjøre...

Legen jeg var til på KK satte meg på blodfortynnende.

Fastlegen min mente det bare var tull...

Men turde jo ikke annet enn å ta disse sprøytene hver dag jeg... :-?

Var det nødvendig?

Vet ikke - og kommer vel aldri til å vite det 100 % sikkert heller...

Men du - når det gjelder å treffes - passer det veldig godt på dagtid...

Magnhild skal ha eksamen 16 februar og er klar igjen til det sosiale liv etter det.

Iona vet jeg ikke... Får høre med henne også...

I neste uke får jeg besøk av en tidligere kollega på onsdag.

Ellers passer alle dagene...

Bare si hva du orker du... :kyss:

Ha en strålende helg, vennen.

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Ps: dersom du er bekymret for skrivefeil - har du egenlig 2 valg:

* trykk forhåndsvisning og rett feilene du ser

* dersom noe er feil likevell etter innlegget er sendt - trykk endre...

Det kan du nemlig gjøre med egne innlegg... :wink:

Ellers spiller det jo ingen rolle da...

Ha en del slike selv - kanskje derfor jeg ikke bryr meg om andres... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann - deilige fredag og koselige hilsener fra kipa, meta og mayamor. Hva mer kan man ønske seg :wink:

Jeg koser meg videre kipa. Håper du har det bra som nybakt mamma. Skal ta meg en tur innom dagboken din. Være flink jente.

Takk for god bedring hilsen, meta. Ryggen er vel sånn den er... er jo bare å ta hensyn til den. Er bare det at jeg har lyst til å gjøre så mye som den ikke liker :evil: Som å sitte her inne på kg og kose meg.

Jeg bekymrer meg ikke så mye lenger. Bare et lite snev... men skal ihvertfall ta det rolig til neste legekontroll.

Mayamor - jeg ble også litt beroliget etter siste kontroll. Dette er jo ikke noe som er vanlig. Men når det først inntreffer så går det vanligvis over av seg selv. Og det får jeg håpe på :Nikke:

Treffes - ja, det må vi. kan godt vente til etter Magnhilds eksamen. har du nevnt det for henne eller? Jeg har ikke vært flink å legge igjen hilsener i hennes dagbok (*skamme meg*)... men hadde vært veldig koselig å treffe henne også - hvis hun vil. Hadde også vært kjekt å hilse på Ioona. Fint om du hører med henne. På dagtid passer bra. I by'n et sted er vel det enkleste. Et sted det er enkelt for dere mamma'er å ta med babyene/barnevogner.

Jeg orker mye jeg - ikke bekymre deg for det.

Så hvis det passer alle (?) så kan vi godt avtale noe etter den 16'ende :D

Spennende - blir mitt første møte med nettvenninner :wink:

Takk for tips om rettelser Mayamor. Vet om dem - men det er ikke så ofte jeg benytter meg av mulighetene (tydeligvis). Skal skjerpe meg... vil jo helst unngå feil.

I dag skal jeg prøve å få jobbet litt med noe som må gjøres. et par timer ihverfall. Også rydde og ordne litt. lage god middag. Og i kveld skal jeg på kafe med venninner. En god venninne av meg kommer på besøk fra Oslo. Stor stas :stortsmil:

Klem og gode tanker herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bergenstreff for oss her inne; kom jeg på at meta også bro i by'en. Selvfølgelig må hun også treffe oss hvis hun vil.

Håper du vil det meta?

Men kanskje dagtid ikke passer nå som du er tilbake på jpbb?

Oj, oj. oj... blir snart treff med nettvenninnene :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig at du tenkte på meg også, Ny Dag :D Jeg vil veldig gjerne være med, men er litt usikker med hensyn til det at dere vil treffes på dagtid.. Kan jo si ifra om tid å sted, så får jeg se :)

God helg!

Klem fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at alt er bra :hjerte:

Ble litt bekymret en stund her ja ....

Håper du har en fin helg Ny dag !!

Å husk å hvile mye ;)

:kyss: fra Jinx - som også vil treffe dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin og avslappende helg, Nydag!

Og bekymringsfri... :)

Hva med å treffes på dagtid på en lørdag eller søndag? Det påvirker ingens arbeidsdag...

*blander seg* :klaske:

:ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - ny uke...

I dag er det helt hvitt utenfor- masse snø og strålende solskinn. Nesten så jeg burde prøvd å få gått meg en tur. Men tror ikke det blir noe av. Er nok ikke god nok til det.

Har hatt en fin helg.

På fredag kveld var det venninnesamling. Og det var sååå koselig. Maste og lo hele kvelden.

På lørdag tok jeg det helt med ro. Var bare en liten tur på butikken. Kjøpte bl.a. et flott babyteppe på Kid i hvitt. Var veldig fint. KJøpte også en del Avent-produkter til baby, var halv-pris på dem på apoteket og da måtte jeg slå til. Så nå har jeg en del kremer, oljer, talkum m.m. i sånne små str. Så kan jeg se hva det går mye av, og kjøpe større str. ettehvert :wink:

Om kvelden var jeg hjemme med mamma, hos henne. Stefar er på reise, og Mannen var ute med kompiser. Så Magnolia på tv. Ganske bra film, men litt sær/rar også.

I går tok Mannen alle gulvene, og jeg jobbet videre med prosjekt "gå gjennom og organisere mat-opskrifter". Har fått ryddet opp i en god del. Har samlet oppskrifter i ringpermer, og nå måtte de gjennomgås. Kastet en del oppskrifter som jeg ikke tror vil bli aktuelle, og er i gang med å organisere de andre etter type (kjøtt; svin/kylling, okse, lam..., fisk, supper, desserter og kaker m.m.).

Har også en del andre organiseringsprosjekter på gang, som involverer sånne greie plastesker fra Ikea. Har litt dilla på esker og kurver... å ordne ting ved å putte dem oppi noe. Blir ryddig av det synes jeg :roll: er vel ike alene om å synes det vel??

Jeg har ellers begynt å vaske babyklær og -tepper. Har lest at alt bør vaskes to ganger før det brukes... så jeg er i gang medforberedelsene :wink:

Også hadde vi oss en fin hyrdestund på formiddagen *smiler når jeg tenker på det* :D

Om ettermiddagen var vi på middag til svigers. Koselig.

Lat kveld hjemme. var sinnsykt snopesyk, så gikk berserk i det lille vi hadde i hus; noen iskjeks, Mariakjeks, noen drops, Kong Håkon-konfekt og epler... IDAG må jeg ha litt ordtlig snop... noe surt og søtt og kanskje noen gode kjeks med sjokoladebiter... mmmmmm

I dag våknet jeg av en sinnsykt vond krampe i leggen. Er vel helt vanlig -men ikke mindre vondt av den grunn. Syntes litt synd på meg selv og lot meg sove... til halv-tolv. Så ikek så elnge siden frokost for min del.

Skal på fysiobeh. kl. halv-seks, og kanskje møte venninner i kveld til Ungkaren... får se om jeg tør kjøre på dette føret.

Takk for koselig hilsen til meg lillen, jinx og meta. Alltid koselig :hoppe:

Ang. nettvenninnetreff for oss kg'ere i Bergen: (skulle så gjerne også hatt to søte trønderjenter med oss...)

Høres lurt ut å treffes på dagtid lørdag eller søndag. God ide lillen. Passer det best for meta og hva med mayamor? Og magnhild og evt. Ioona???

Jeg er fleksibel... så dere kan bestemme.

Du blander deg ikke for det llillen. Bare kommer med et konstruktivt innspill. Alltid velkomment :wink:

Kjempegøy at du har lyst til å være med på treff, meta. Bir spennende å treffe deg. Synes det er kjekt at vi ikke bli så mange, og at vi jo vet litt om hverandre fra disse sidene. Ang. tid og sted så får vi høre hva de andre synes. Jeg er ihvertfall fleksibel. Men treffes skal vi - jippijai :D

Takk for omtanken, jinx. det går bedre nå. Er spent på legetimen om en uke. Håper hjerterytmen til mirakel da har stabilisert seg. Håper sånn på det.

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg og Lillen skulle tatt oss en runde

i sommer (?)... Kjøre innom bl.a Oslo og Bergen ..

Noe å tenke på ihvertfall :D

Ja du får kjøpe deg noe ordentlig snop i dag !! ;)

Nå skal jeg tømme to sprengfylte bryster..Tjihi..

Jinx :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Hva sier du til et treff neste tirsdag?

Da er Magnhild ferdig med eksamen?

På TGI-Friday kl. 18.00. ?

Sender samme melding til:

* Iona

* Magnhild

* Ny dag

* Meta

* bizzy (som jeg aldri har vært inne hos - men har registrert er fra Bergen)

Er det flere Kgére som bor i Bergen og har lyst å være med

- er jeg lei meg for at jeg har glemt dem... :oops:

Men - alltids plass til flere... :wink:

Så da altså:

Treff tirsdag 17.02.2004 Kl. 18.00. på TGI-Fridag.

Jeg bestiller bord mandag 16 og sender PM til de som vil være med...

Klem fra Mayamor :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler: JA! :hoppe: Bli med! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en kjapp tur innom... noen minutter før Mannen skal kapre PC'en.

Måtte bare få skrevet inn at jeg SELVFØLGELIG er med på tirsdag.

Bra intiativ av Mayamor som bestiller og sender meldinger :wink:

Supert gjort av supergirl'en :D

Flott at du også sender til bizzy (hun og meta er venninner).

Håper alle kan komme :hoppe:

Skriver mer i morgen.

Klem NyDag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hello...

klar for treff...Jada :wink:

Var så kjekt å lese i går at dato var "setlet"... også den søte meldingen fra Magnhild :kysse:

Spennende :D

Sitter her i pysjen fremdeles. Har spist frokost og drikker nå te.

Har ellers takk noen tlf.; til mamma, Mannen, jobben (2 stk.) og til trygdekontoret.

Har vært så mye rot med søknaden min om svangerskapspermisjon. Synes det er jeg som må finne ut av alt og fortelle jobben hvordan det skal være - og ikke omvendt. Nå har jeg funnet ut at jeg hadde fått registrert for lite ferie i år, som jeg planlegger å ta i sommer (da stopper permisjonen opp). Så siden den var lenger enn "registreret" på jobben og enn det jeg hadde opplyst til trygdekontoret ble det feil med resten av datoene for permisjon.... Men nå har jeg rettet opp i det.

Og nå sitter jeg her foran skjermen... skal i dusjen snart, bare litt surfing her først.

I går var jeg ganske så på farten.

Først var jeg på besøk hos en venninne og hennes 5 uker gamle sønn (sååå skjønn). Veldig koselig.

Deretter var jeg på et foredrag på jobben i 2 timer. Veldig kjekt - både foredraget og det å treffe noen kollegaer.

Om kvelden slappet jeg av hjemme.

I dag er det fysiobehandling igjen.

Synes det er fint å få behandling nå 2 ganger i uken. Håper jeg kan fortsette med det. Ellers ingen store planer for dagen. Prøve å jobbe litt senere. Litt ihvertfall.

Ikke noe spennende å skrive om - så jeg avslutter jeg da.

Klem NyDag

PS: Jinx; Bergenstur høres supert ut. Gi beskjed om det blir noe av da :wink: SNOP - det har det blitt mye av siste to dager.... mmmm. Men litt lei nå (og det er jo bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg gleder meg til å treffe deg neste uke :D Nå må du holde deg frisk og rask frem til det )og helst litt lenger).

Usj.. Innlegget ditt minnet meg om at jeg må finne ut hvor lenge jeg skal ha permisjon.. Sjefen min spurte på fredag, men jeg kunne ikke akkurat svare.. Jaja.. Det er jo lenge igjen da :)

Håper du har en FIN dag :)

Klem fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag ... og lat morning igjen. Har sovet altfor lenge i dag også. Får litt dårlig samvittighet av det :oops: Men, men jeg er jo sykemeldt og skal ta det med ro. I går ble det for mange timer foran pc'en, og nå er jeg her igjen. Det er heller ikke så bra :oops:

Jaja - ikke helt fornøyd om dagene. Blir veldig lett til at jeg og Mannen krangler. Går veldig opp og ned, og i går kveld var det ned i en bølgedal :-x

Det handler bl.a. om at jeg synes det er umulig å planlegge evt. sommerferie. Mirakelet i magen er jo bare en 3-4 mnd. i juli-august, og jeg har jo aldri vært mamma før til en liten baby. Det har vært snakket litt om å finne på noe med noen av våre venner som har barn, men jeg synes det er vanskelig å si noe om hvordan det vil være i sommer. Om jeg da har lyst til å reise og finne på noe, eller om jeg bare synes det er pes. Også er det jo bekkenløsningen også - kanskje jeg fremdeles vil være plaget av den? Jeg er nok veldig bekymret og pessimistisk - men synes også jeg er en tanke realistisk.

Mannen min er forståelsesfull han - men synes nok også jeg er litt for pessimistisk og lite fleksibel.

Vanskelig dette her.

Tror nok konklusjonen blir at vi ikke blir med på noen fellestur - kan jo ikke planlegge og bestille noe på leenge ennå.

Ellers så håper jeg at Mannen, mirakel og jeg kan ta oss en ukes ferie til syden/sydligere strøk en eller annen gang i løpet av permisjonstiden. Det har både Mannen og jeg veldig lyst til å få til. Men vet ikke helt når det passer best. Vil helst reise når det ikke er så dyrt - utenom felesferie, høstferie og juleferie m.m.

Noen som har noen tips om passende tidspunkt?

Når er det ideelt å reise med barn?

Så dette tenker jeg litt på; ferietid og krangling med Mannen. Har så lyst til å være snill og grei hele tiden, men får det ikke helt til. Styres litt i overkant mye av hormoner om dagene :(

Skal ikke syte - vi har det fint Mannen og jeg. Han er så søt og snill så :kysse:

I morgen blir det en hektisk dag. Planlegger å få med meg en "forelesning" fra ti til to, deretter muligens et kort møte med en av mine sjefer.. Og senere på kvelden; middag og kino med et vennepar av oss :D Kjempegøy!

Men involverer mye sitting - håper det vil gå bra.

Gleder meg ellers til tirsdagreffet med kg-jenter :wink:

Flott at du kommer meta

Ønsker også deg en fin dag og uke videre :P

Masse klemmer fra NyDag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du sover

lenge om dagene Nydag !!!

Det må du nyte nå mens du kan ;):Nikke:

TRO MEG !!!

Skjønner du sliter med hormoner i kroppen..

Normalt at det blir noen fighter på hjemmebane

i svangerskapet.. (å mange tårer)

Godt at du har en så forståelsesfull mann :hjerte:

Livet forandrer seg etter at man blir foreldre,

så å planlegge noen ferieturer nå kan kanskje være dumt ;)

Kanskje foretrekker dere heller å bare være hjemme å sulle..

Ønsker deg en flott dag :kyss:

Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...