Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Åh så deilig at det er fredag!

Siste kursdag på jobben. Skal være her til klokken 12.00, drar deretter til kiropraktoren (knekk, knekk). Har sovet godt i natt, men den lille sittingen sålangt i dag får vondtene i bekkenet på glid.

Håper dette kan bedre seg snart... vil ikke ha vondt i rompe, bekken og lår :cry:

Alltid er det noe...

Men sånn generelt har jeg det veldig bra. Sa til Mannen i morges at jeg er så lykkelig :D Jeg har det veldig bra, og jeg gleder meg sånn til vi skal bli foreldre :hjerter:

Har en venninne som har termin nå i nov., pluss en bekjent. To venninner i desember, tre venninner i februar og en i april (i tillegg til meg) og en i mai :D :o Rene babyboomen. Men det slår nok ikke 2002 da jeg hadde 11 bekjente/venninner som poppet ut sine søte små.... Det er el alderen.

Også er det jo mye som skjer her inne. Hele tiden egentlig. Men mye nå synes jeg - Magnhild, Mayamor, Jinx osv.

Stor stas :wink:

Jeg har begynt å få de latteranfallene. Akkuart som gråtingen har gått over til latter... Og når jeg først ler så stopper jeg ikke heller. Det er værst om morningen. Da er ALT vittig. Idag var det noe med at såpen sprutet :ler:

Ellers så har jeg ringt til legekontoret i går og fortalt dem at jeg er blitt dårligere i bekkenet denne uken siden jeg ahr vært på kurs/jobb. Jeg ønsker derfor 100% sykemelding f.o.m. neste uke. Håper det lar seg ordne. Jeg har ikke ny legetime før i des. (vanlig svangerskapskontroll), så jeg håper dette med sykemelding kan ordnes på tlf. Legen sa no det sist at det kunne la seg ordne slik.

Kontoret mitt skal males neste uke, og akkurat nå (over skulderen min) står det en mann og pakker ned bøker m.m. i kartonger. Jeg sitter her og skriver på KG - so important :rodme: Skulle vel egentlig ha gjort noe annet. Men når jeg først er her på jobben er det så greit å komme innom her. Hjemme går jo systemet så tregt.Må vel slutte av nå.

Takk for koselig hilsen Mayamor. Jeg følger og føler med deg. Spennende i dag.

God helg alle sammen!!!

Klem nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ny dag!

For det første; du må da få sykemelding! Også pga maling av kontor...farlige stoffer vettu! Er det ikke...?

Håper du har "knukket" bekkensmertene rett av nå!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye babyer.... Så gøy så gøy :wink:

Er så glad på Jinx sine vegne :D Stor stas!!!!

Takk for at dere husker på meg lillen og Jinx. Alltid kjekt å få hilsener fra dere.

Jeg er jo ikke så ofte innom. Blir mindre av det nå som bekkenet verker og sitteforbudet må tas litt alvorlig.

Jeg har det bedre. Ble dårligere av 50% jobbing forrige uke, men helgen har gjort meg bra. var hos kiropraktoren i morges, og det så bedre ut (og hva gjør jeg - jo sitter her og surfer :oops: ) Har fått 100% sykemelding av legen i to uker fremover (fom i går).

Det er deilgi å ta det med ro. Men jeg er jo litt aktiv da... må jo det. Klarer ikke å være helt i ro. I helgen har vi hatt middagsbesøk av to vennepar. Det var så kjekt :D De gikk ikke hjem før det nærmet seg seks om morningen. For å unngå å sitte så mye, lå jeg for det meste (etter middagen) strak ut i stresslessen. Det gikk helt fint. De andre ble sååå brisen og jeg "lå" der og observerte og kommenterte - morsomt :ler:

På søndag var jeg hos mamma og stefar - sammen med Mannen - og laget middag til oss av alle restene jeg hadde fra kvelden før (og det var ikke lite). Så det ble deilig amt på oss da også.

I går var det selvfølgelig Ungkaren-samling med venninnene. Kos.

Valgene ble som antatt. Heller ikke overraskende at forholdet mellom Max og Mari tok en brå slutt. Han valgte feil - helt klar. Han tenkte med feilt organ, spør du meg. Men det skjer vel innimellom :sjarmor:

I går var jeg tidligere på dagen innom jobben med sykemelding, besøkte syke besteforeldre (en på eldrehjem og en hjemme).

Idag har jeg vært innom jobben igjen - etter behandlingen - for å få med meg et møte. Deretter har jeg gått litt rundt på kjøpesenter med mamma.

Fikk kjøpt noen julegaver. Liker å ta litt om gangen. Koser meg da :wink:

På torsdag er det UL. Kan ikke sier og skrives nok ganger. Gleder meg sånn. Er ganske så oppspilt :wink:

Er spent... håper alt står bra til med det lille, STORE miraklet.

Jeg vokser ihvertfall hele tiden nå.

Igår på jobben da jeg var innom, møtte jeg en perifer kollega som eg ikke har sett på månedsvis. Og han presterte og si "er det rett før nå eller?" Jeg bare "hva tenker du på?"

Da ble han ganske så stille......

Etter en liten stund sa jeg "oja, er det magen du tenker på?" Han: "Ja"...

Jeg: "Ja, jeg ahr mage ja, emn det er ikke rett før. Jeg er bare i uke 19!"...

også bla, bla. Litt flaut :o :oops: Mest for ham synes jeg. Men JEG følte meg så feit. Også jeg som bare har lagt på meg 3 kilo så langt i svangerskapet.... Må være det at jeg lå på meg 6 kilo tidligere i år før jeg ble gravid (pga. lavt stoffskifte).

Ang. stoffskiftet, så har jeg fått brev av legen om at jeg nå skal ta mer tyroksin. Je har nå tatt 50 mg/1 tab. hver dag. Nå skal jeg ta to slike tab. 4 dager i uker. Men verdiene er bedre, så det går rett vei :D

Må slutte av nå - Friends kaller meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UL-rapport (13.11.03 på KK):

Det gikk kjemepflott. Var en helt fantastisk opplevelse for meg og min mann :D Helt utrolig å se barnet. Fikk gode bilder for barnet la fint i profil og ganske utstrakt (hadde bena oppunder seg, og spreller en del med armer og ben).

Mye aktivitet, som ifølge jordmoren var et tegn på at barnet har det bra/trives. Vi så og jeg kjente at det ble mye aktivitet der inn underveis i undersøkelsen.

Alt så fint ut! Alle organene de sjekker var i orden og lengdemålene var fine og passet bra med hverandre.

Jeg skriver inn målene her (men er ikke helt sikker på hva som er hva?):

BPD: 46

MAD: 41

Femur: 28

HO: 158

Utfra målene er terminen 10.04, altså tre dager tidligere enn menstermin.

Var overrasket over at den gikk den veien. Je ha jo hatt en del lange sykluser. 10 april er påskeaften, så det blir vel et påskebarn.

Jeg var 19 fullgåtte uker i går. Betyr vel 19+0, så da blir det 19+1 i dag, altså inne i min 20 uke. Halvveis :wink:

Også fikk vi høre hjertelyden. Det var første gang for Mannen, så det var veldig kjekt.

Har i dag bestilt plass til oss på fødselsforberedende kurs på KK. Var ikke ledig før i mars - 1 mnd. før termin. Men det passer vel det.

Ellers så har jeg hatt en del rart vondt i magen, på høyre side rundt lysken/innenfor lysken. Fikk det i går ettermiddag. Vondt å bøye seg til høyre/mot høyre side. Det er ubehagelig. Litt bedre i dag.

Tror det er helt ufarlig og vanlig - men er det noen andre her som kjenne seg igjen???

Etter UL i går var jeg Agiato mammashop og fikk kjøpt meg noennye ting (på sparket). Det var nattåpent-priser hele dagen :wink: Kjøpte en myk deilig bukse i svart/hvitt, ensvart god truse, en offwhite strømpebiuske med regulerbart strikk og et skotsrutet kjørt i offwhite og brunt. der hvor magen er var det mykt bomullsstoff. Fikk 50% avslag på buksen og 25% på skjøret. Fornøyd med det.

Om kvelden var Mannen og jeg innom Simobutikken og kjøpte lammeskinnsfell -deilig. Det var på salg til 299;

Tittet ellers litt rundt der inne. Er så mye fint :P

I kveld skal vi på overraskelsesfest (bursdag). Vi blir noek ikkeså lenge, for verken jeg eller Mannen skal drikke. Men det blir kjekt å treffe en del kjente. Vi kjenner ikke alle, men noen som kommer.

Har ellers ingen planer for helgen. Slappe av...

Kommer kanskje innom i helgen igjen!

Klem nydag

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ellers så har jeg hatt en del rart vondt i magen, på høyre side rundt lysken/innenfor lysken. Fikk det i går ettermiddag. Vondt å bøye seg til høyre/mot høyre side. Det er ubehagelig."

-Jepp..det er sånn det starter...jeg begynte med litt vondt i lysken og det blir jo ikke særlig bedre heller. For meg hjelper det å gå passe lange turer... Det er ikke farlig nei, men heller ikke behagelig- og så har du jo bekkenløsning i tillegg... ...:klem:

Gratulerer med flott ul!- og halvveis!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er andre som har sånn vondt i magen/lysken...

Blir jo litt egstelig - må innrømme det. Men tror nok at barnet har det bare bra.

Takk Kipa!

Nå kjenner jeg bevegelser/spark flere ganger for dagen, og det er et deilig tegn :hjerte:

Skal snakke med jordmor om ondtene på torsdag. Hun vet ikke at jeg er sykemeldt for bekkenløsning/-låsning. har sykemelding ut uken. tror det går mot at jeg ringer legen og spør om forlengelse. Det er nok kiropraktor enig i. Håpr det da går i orden. Jge er lite giret på å jobbe om dagene :-?

I morgen skal jeg til kiropraktor igjen. Venstre hofte/rompe er veldig vond. Skal ikke mye sitting til før jeg halter omkring. Det føles som kniver nedover rumpe og lår - au, au... Men jeg skal ikke klage mye altså. Er ikek så aller værst bare jeg tar det ro. Men det er ikke bare bare det når jeg helst vil være aktiv og finne på ting.

Har f.eks. ikke så lyst til å gå på kafe - for det er jo så vondt å sitte. En løsning er å invitere venner/venninner hjem til meg. Da ligger jeg rett ut i "stresslessen". :o

I morgen er bestevenninnene invitert til Ungkaren - "livet etterpå", eller noe sånt. Også blir det Homsepatruljen etterpå. Det er jo helt konge.

Skal også møte to venninner på dagen i byen, men vi skal ikke sitte ned lenge. hUn ene av dem har gutten på ett år med seg, og hun andre har termin om ca. 6 uker. Så vi må jo ta mest hensyn til henne. Vil hun sitte ned (på kafe) så gjør vi selvsagt det.

I går var Mannen og jeg på shopping. Har vært på leting etter speil på badet lenge, og igår fant vi et på Ãhlens på Lagunen. Også kjøpte vi noen lys og rammer på Idé. Kanskje kommer vi til å kjøpe et speil der også. Så et fint et med tykk "sølv"-ramme. Ganske stilig.

Også tok vi storhandling...

Deilig middag om kvelden; potetbåter, squash, gulrøtter og marinerte svinekoteletter i ovnen, med peppersaus til - veldig deilig. Og veldig enkelt.

Etterpå gikk Mannen til en kopis og så landskampen. Jge ble hjemme og slappet av. Switshet mellom kanalene og så film sent på nrk (da kom Mannen hjem igjen). Nå er han og hjelper en kompis med å pusse opp.

Jeg har vasket vinduer, vasket klær ++

Får vel snart røske meg vekk fra PC,en.

Klem ny dag (19+3)

:smilejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen start på dagen. Sto opp klokken 11.00... drømte så rart på morgenkvisten etter at Mannen hadde dratt på jobben. TRor det var noe med kampen mellom det gode og det onde :roll:

Har nå spist deilig frokost, lest avisen, sett på tv, snakket i tlf. og sitter nå her. Måtte innom å sjekke om Andreas hadde kommet til verden. Tenker mye på Mayamor.

I natt fikk jeg ikke sove før i tre-tiden - dvs. at jeg lå i ca. 3 timer uten å få sove. var også oppe 1 time og leste i siste Gravid-bladet (om UL ++). Måtte tisse hele tiden... Så kjedelig. Tror jeg drikker for mye vann om kvelden (men jeg er så tørst).

Hadde tre venninner på besøk i gå. TV-kveld. Jeg hadde laget kake, som vi koste oss med + annet digg.

Var også koselig å treffe to andre venninner tidligere på dagen. Fikk låne gravideklær (skal rpøve de etterpå). Kjøpte også en del julepresanger. Er snart i boks. Fikk bl.a. kjøpt presang til Mannen. Ihvertfall en del av den.

Kiropraktortimen gikk greit. Hun syntes klart at jeg må få forlengelse av sykemeldingen min (og unngå og sitte som jeg gjør nå :-? ). Skal ringe legen i morgen. Håper sykemelding er i boks.

Skal til kiropraktor i gjen på fredag.

veldig dyr behandling. 250 kr. gangen. det blir 500 kr. i uken. Blakkes helt :(

Skal ta meg en dusj nå, og kanskje lese noe jobbgreier.

Masse klemmer fra nydag (19+5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: jeg vet ikke helt selv hva jeg mente..bare det at det startet med litt vondt i lysken og gikk over til kjempevondt, mere bekkenplager og så kom smertene mer på midten etterhvert... :-? men vet du hva i dag er det nesten ingenting ...Jeg trodde det var begynnelsen på bekkenløsning, men så ser jeg at det har du jo....Jeg tok det i hvertfall opp med jordmor og hun noterte seg det, men sa at det var vanlig...man blir stivere liksom og så er det noe som ligger i klem......dette var en kjempe dårlig forklaring, kanskje andre med mer erfaringer kan si det bedre... :roll:

ellers håper jeg det går bedre med deg, og takk for god hilsen fra deg!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Kipa - igjen :wink:

begynnelsen på bekkenløsning - ja, det kan jo være.

Jeg er sykemeldt for bekenløsning, ja, men jeg er ikke så sikker på om jeg har det eller om det er bekkenlåsningen som gir liknende/like symptomer. Jeg har ihvertfall bekkenlåsning. Det andre er vel en mer "skjønnsmessig" vurdering - eller?

Det værste jeg gjør er å sitte - så jeg er bare en lynrask tur innom kg nå.

Juhu - vi snakkes :D

NYDAG (HALVVEIS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig og rolig tirsdag.

Det trengte du sikkert!

Men håper nattesøvnen skjerper seg fremover! :x

Og ha en god helg, hvis vi ikke "snakkes" før... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke igjen.

Tenkte å skrive noen ord. har jo ikek vært her inne på nesten en uke (fyskam). Men det er pga. vondtene i bekkenet. Skal veldig lite til før jeg får veldig vondt. Litt bilkjøring, litt sitting (sånn som dete), litt for mye shopping/gåing... da må jeg ligge rett ut... Au, au... vondt nedover bena og i hele baken :evil: Håper jeg blir bedre snart.

Synes det er dyrt å gå til kiropraktor to ganger i uken. Blir jo 500 kroner :o Det kunne gått til så mye annet... Har ikke så mye heller å ta av. Skal kun til en behandling dene uken. Skal prøve hvordan det er (og spare penger).

Så når jeg snakket med legekontoret fredag ba jeg dem spørre legen om henvisning til fysikalsk behandling. Har snakket med dem igjen i dag og det er i orden. Henvisningen, sammen med ny sykemelding, ligger og venter på legekontoret. Hvis diagnosen fortsatt er bekkenløsning med gangvansker så håper jeg å kunen få dekket fys.behandling.

Er nå sykemeldt i 2 uker til, ut neste uke.

Har fått ringt jobben og gitt beskjed, og meldt avbud på julebordet.

Litt kjipt, men det er til det beste.

Om jeg hadde gått hadde det blitt mye sitting = mye vondter. Og kanskje en del snakk også :-?

"Oja, så hun kan klare å sitte her og kose seg, men ikke sitte og jobbe. Hm...."

Tror nok jeg går glipp av to andre juloebord også, av samme grunn :(

Ellers siden sist:

var hos jordmor på torsdag. Veldig kjekt.

Fikk snakket med henne om bekkenplagene, kynnere, om å ligge på ryggen, det lave stoffskifte og medisinering (tar mer tyroksin nå), bevegelsene i magen, vektøkning (jeg har lagt på meg ca. 3 kilo så langt - som er bra), ultralyden og at jeg har litt magevondt innimlelomm (mest på den ene siden) og litt mensmurringer. Hun sa at det er helt nromalt med slike smerter. Det skyldes at ting vokser (livmor) og strekker seg... det skal bl.a. bli mer fostervann fremover. Så jeg skulle ikke bekymre meg. Det eneste jeg skulle bekymre meg ovcer var om jeg hadde kraftige magesmerter og frisk blødning. Og det har jeg jo ikke.

Ellers så fikk jeg igjen høre fosterlyd/hjerteslagene til den lille. Var vel nesten 150 slag i min. og vi hørte det helt tydelig. Jordmor be begeistret og beskrev det som en helt nydelig lyd. det kunne ikke bli bedre sa hun.

Litt kynnere var også et sunnhetstegn. Jeg har det noen dager i uken, i noen min. På det "nivået" var det helt fint.

Ellers så var blodtrykket mitt helt fint (litt lavt synes jeg). Urinen var også fin. Så jeg føler meg ganske så frisk, og forsikret om at barnet har det bra.

Ellers så hadde jeg fått litt vann i kroppen. Våknet en natt og måtte ta av den ene ringen min. Og fikk nå beskjed om å ta av den andre også.. og det er nå gjort. Men det er rart å gå uten dem...

På fredag var vi ute og spiste med flere venner på TGI. Veldig koselig. Men jeg slet litt med sittingen. men det var god mat. Trodde ikke jeg skulle klare å spise opp - men det gikk ned på høykant.

På lørdag var vi på Øystein Sunde konsert i Grieghallen. Veldig artig det. hadde fått graits billetter, og det er jo alltids kjekt. :D

Han var veldig artig. Det beste var det han sa mellom sangene, og ikke selve sangene. Men igjen; sittingen er et problem. :(

Leide to filmer som vi så om kvelden - jeg liggende på sofaen. Så Johny Vang og Lighter than water (eller noe sånt) med Sean Penn.

I går var det middag hos svigers. Koselig.

Tidligere på dagen hadde vi rørlegger for å fikse en lekkasje. Men i dag har jeg funnet ut at det renner vann fremdeles. Så irriterende. Så jeg ringer vel ham igjen i kveld. Håper det ikke blir noe dyrt.

I DAG;

Tlf.:

- snakket med legekontoret

- snakket med jobben

- snakket med mor og bror

- snakket med min mann

- snakket med kundeservice i Telenor; bestilt ADSL og sagt opp ISDN-abb. + overgang til analog linje... for hva skal jeg med både ISDN og ADSL? Så nå skal det bli fart i sakene. Kjekt. litt dyrt med omleggingen, men det skal vi tåle.

PC-surfing:

- kg

- div.

Lest:

- BT

- Om barnet i magen i uke 21!!!! Stor stas. Har tre bøker jeg leser i... Mannen leste høyt fra en av dem i går (Barn i magen.....)

TV:

- God morgen-tv på Tv2

- Oprah ++

Planer:

- Jobbe med kalender fra FotoKnudsen. En sånn som man llimer inn div i, bilder og sånn. Er en del av juelgaven til mamma og stefar. Men har oppdaget at jeg ikkeha limstift. Skal kanskje ned i butikken og kjøpe der om de har.

- Sette inn bilder i album? Hr kjøpt to album, og har mange bilder som venter på å få sin plass...

- Ringe rørlegger.

- Snakke mer med bror og mor

- Lage middag til Mannen kommer hjem og rydde litt på kjøkkenet

- Sjekke jobbmailen... og kanskje sende en mail til sjefen min???

- Tv-titting i kveld, bl.a. homsepatruljen.

SÅ BARE EN SLAPPEDAG I DAG OGSÅ...

Snakkes,

klem ny dag (20+4)

PS:

* Juhu; Andreas har endelig kommet til verden. Gratulerer Mayamor! :D

*Takk for hilsen lillen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det høres ikke noe særlig ut med alle de smertene hele tiden! Og dyrt er det jaggu meg også! Er ikke kiropraktor offentlig godkjent, og skal dekkes litt da?? :o Håper du klarer deg fint med en time denne uken.

Synd med julebordene du går glipp av i år, men du har god grund, som er verdt det! :P

Du har vel ikke sagt opp isdn, med plutselig virkning?! Håper ikke det, for det kan vel ta litt tid før adsl er i orden! :wink:

Selv om jeg ikke var til stede på konserten dere var på, så skjønner jeg godt hva du mener :wink: ; Det er ofte det mellom sangene som avgjør om konserten er bare bra, eller TOPP! :P

Fine konstruktive lister! :P

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Takk for hilsen lilllen. Kos.

Klarte å holde alle planene i går - unnattt å sette bilder i album. var nok å jobbe med kalenderen. I dag var planen å stå tidlig opp og lese noe faglig. Har istedenfor sovet til nærmere tolv - altså tolv timers søvn :o Litt flau over det.

Rørleggeren kommer igjen i ettermiddag. Rør som skal skiftes.

Og så skal jeg på kino og kafe i kveld med noen venninner :D Hadde egentlig avskrevet kino for en stund - pga. sitteforbudet (bekkenvondtene). Men man må jo være sosial også - viktig det.

Ang prisen på kiropraktor lillen, så er 250 kr. gangen egenandelen (altså etter at trygdekontoret har gått inn med sin del). Hvis ikek ahdde det vel vært neste dobbelt så dyrt hver gang. Så det er dyrt. Men nå skal jeg altså prøve å komme til hos fysio også, med driftstilskudd, for å få gratis behandling for bekkenplagene. Håper det ordner seg.

Fikk mailet med sjefene mine igår. Fikk hyggelig mail tilbake fra en av dem, som jeg har svart på i dag. Deilig når han er så klar på at jobben kommer i annen rekke, og graviditeten i første (han har selv en kone som slet med bekkenløsning). Han foreslo at vi tok en kaffe før jul for å "sett opp" status quo. God idé-

Joda - isdn ryker nok før adsl er på plass. Så det blir nok noen dager uten netttilgang. Fikk ikek snakket med kundeservice om det i går, men jeg tror det blir slik. 27.11 var visstnok datoen for omlegging til analog linje. Må da ha fått fokset/kjøpt nye tlf. også :x Utgifter her og der...

Takk for skryt av listene lillen. Det kom helt impulsivt. Liksom sånn at når man ikke har så mye på tapetet så er det greit å skrive ned det man har :roll:

Får komme meg i dusjen og vekk fra sittingen her.

Klem nydag fra stormfulle Bergen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg!

Lenge siden jeg har vært inne hos deg nå - og her går det fremover ser jeg... Stakkars - du har jo fått alle plagene med en gang du :o

Syns jeg var uheldig som fikk bekkenløsning da jeg var 4,5 måneder på vei jeg (som startet med bekkenlåsning på sydentur... kult)... Siden jeg har bekkenløsning med gagnvansker har jeg fått gratis fysioterapi siden. Fysioen min sier at de helst ikke knekker gravide kvinner, så jeg er litt overrasket over at du er inne og knekker opp to ganger i uken. Er det bra?

Uansett - den siste smerten du har fått (foran i lysken) høres ut som bekkenløsning i symfysen. Du har vel fått gjennomgangen hos legen, men det er ihvertfall sånn at det er tre steder i bekkenet vi kan få vondt - to bak og et foran. Jeg har "bare" vondt bak - mens du tydeligvis har fått det både foran og bak. *stryker over håret*

Og så vann i kroppen alt i 5. måned :o .

Syns du er kjempeflink til å holde motet oppe jeg. Håper du klarer å nyte svangerskapet hele veien, selv om du har hatt flere uheldige runder allerede. Deilig å få være hjemme i alle fall når man har vondt. Jeg har jobbet for lenge. Kjenner det nå når jeg omsider er hjemme. Syns du er flink som krever sykemelding - det er veldig lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt bekymret når du ikke skriver på lenge...

...men det er vel tilkoblingen da!?

Eller travle førjulstider?

Håper ukas kinotur gikk knirkefritt, vennen!

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - der var jeg tilbake. Har endelig fått adsl til å sitte skikkelig. Nå var jeg temmelig frustrert. Har snakket kundeservice i Telenor omtrent hver dag i en uke :o Også har vi hatt besøk av en mann fra feilmeldingen + at jeg har vært innom jobben to ganger med pcen, siden det er jobbpc, og en tredje gang i dag. Og da fikk jeg ny pc :D Trodde jeg skulle erstatte boksen (harddisk?) - dere skjønner nivået mitt - med en ny, men fikk istedenfor en bærbar pc (Fujitsu Siemens med Windows XP)!!! Supert med ny programvare. At pcen er bærbar er både bra og dumt - på hver sin måte. Fint med en bærbar nå som jeg ikke bør sitte, for da kan jeg jo ta den med rundtom (men ikke så lett med surfingen siden nettverksledningen er her nede, og ikke oppe i stuen) - oj, jeg må sjekke om ledningen rekker inn på soverrommet (det hadde vært noe)... det dumme er at alt blir litt mer knotete og at skjermen er litt mindre enn på den stasjonære pcen. Men det er sikkert bare en overgang. Tastene på tastaturen er iallefall gasnke behagelige - hm, det er kanskjeikke rette ordet, emn dere forstår hva jeg mener...

Jada - så det har vært så mange runder med telenor + at jeg harvært innom jobben og fåt hjelp derfra. Fikk bl.a. høre fra telenor at det var mye problemer med innstalleringen når jeg har windows 98, men da mener jeg at det er noe de bør fortelle om opå forhånd og ikke etter at jeg sitter der med den kjøpte varen.

Og så fikk ejg også lastet ned noe som kalles raspppoe, som jeg kunne bruke i påloggingen istedenfor startpakken - men det gikk ikke.

Så prøvde jeg en tidligere startpakke fra teleno, uten hell.

Også var det kluss med passord og brukernnavn...bare rot.

ved ett tilfelle begynte jeg faktisk å grine i tlefonen med kundeservice,,, patetisk egentlig. Men det er vel hormonene som herjer. Har ihvertfall mulighet til å skylde på det :wink:

Men nå som jeg har fått ny pc men nyeste windows går det altså helt fint. Og da måtte jeg jo skrive her, så klart. Fikk kommet innpå nett og kg noen minutter i går, men ikke lenge nok til at jeg rakk frem til dagboken min...

Sittingen min går det bedre med nå, for jeg har fått kjøpt meg en sittepute på apoteket. Som en stor badering, og den er veldig bra. Så da er det lettere å være sosial - å være med på ting rett og slett. :P

I går var jeg f.eks. ute med jobben og spiste middag på ynglingsrestauranten min her i byen. Veldig kjekt. Spiste fisk, så slapp jeg å bekymre meg for om kjøttet var litt for rødt til å spises eller ikke. Men jeg spiste også blåskjell... men det er vel ok, ikke sant (om noen vet)? Har ikke lestnoen sted at det ikke er bra, så det gikk ned noen stykker (men det smakte ikke noe særlig).

Meldte avbud på julebordet til jobben, men middagen i går var jeg altså på. Og i dag har jeg altså vært innom jobben og fått ny pc + levert sykemelding som varer t.o.m. onsdag. Da skal jeg til legen. Har ikke vært der på en stund - har bare rindt og bedt om forlengelse av sykemeldignen og fått det i 2 uker av gangen. Føler ikke at jeg er i stand til å jobbe nå. Skal så lite til før jeg fått vondt. Og på jobben er det for mye siitting, Er litt kjedelig å være hjemme innimellom, men jeg er glad for å i det hele tatt å ha muligheten til å ta det med ro... at jeg får sykepenger, har en jobb hvor jeg ikke trenge vikar i mitt fravær og hvor det dermed ikke er så pes at jeg er borte, at jeg ikke har barn som jeg må "pass på"... men at jeg bare kan tenke på meg selv nå. Hvile når jeg føler for det osv.

Som Sissan skriver så er det flere fysioterapeuter som er negativ til å knekke garvide kvinner. Jeg var også skeptisk, men siden fysioen på KK anbefalte meg det etter å ha underslkt meg, faktisk også hvilke kiropraktor jeg burde gå til, så fulgte jeg det rådet. Men jeg har også snakket med fysioer som er skeptiske, og etter å ha gått der 9 ganger uten bedring (ble bare mer støl og øm m.m.) har jeg stopper med kiropraktorbehandlignen og startet hos en fysio med lang erfaring på bekkenløsning. Har vært hos ham 2 ganer, og får behandlingen gratis. Føler allerede bedring, og er veldig glad for at behandlingen er gratis :wink: Også er det nærmt der jeg bor, i motsetning til kiropraktoren, så jeg kan faktisk gå til og fra. Veldig bra. Da får jeg beveget meg litt også.

Ellers ang. smerter i lysken, så hadde jeg det før jeg ble sykemeldt.. da presset jeg meg og ved første legebesøk hadde ge vondt i symfyse, lyske og bak i bekkenfestene der. etter at jeg har blitt sykemeldt har bare vondt bak, med unntak av når jeg går for mye da kjenner jeg det også i lysken. Men smertene jeg hadde sist, som jeg snakket med jordmor om satt litt høyere enn lysken, nærmere bestemt i mageregionen - og det er nok bare voksesmerter. Det har også gitt seg litt nå. Men litt milde mensurringer og stikking har jeg innimellom.

Takk for omtanken Sissan. Får no litt vondt av deg som presser deg og er aktiv og står på. Håper du ikke sliter deg for mye ut. Jeg kommer til å kreve sykemelding hos legen neste uke... dvs. jeg synes at jeg synes jeg bør fortsette å ta det med ro.

Vann i kroppen har jeg også ja - men det er ganske lite. Plages ikke noe særlig av det.

Også har jeg en del kynnere. Hver dag nå. Blir så tissetrengt av det :lol:

Takk for at du skriver her inne lillen. Så koselig atte. Nå vet du at det er manglende nett-tilgang som har vært problemet. Er tilbake nå :P

Siden sist jeg var innom har jeg bl.a. gjort:

- Kino med venninner: Love actually. Veldig bra :wink:

- Besøkt min syke mormor (på sykehjem) og morfar (på sykehus) flere ganger (skriver om dette en annen gang).

- Kiropraktor (for siste gang på en stund)

- Fysioterapeuten (endelig fri behandling!)

- Kafebesøk og restaurantbesøk - alltid kjekt

- Kjøpt og laget julepresanger (snart ferdig. Mannens presang var helt i boks i går).

- Lest litt fagrelaterte ting/bøker++

- Vært hos frisør og klippet og stripet meg - blitt fresh (hadde ikke streipet håret siden mai!!)... gikk greit å sitte pga. nyinnkjøpt sittepute.

- Hatt besøk av rørleggeren igjen da det begynte å dryppe vann som aldri før der hadde hadde fikset...

- Sett på dusjkabinett med Mannen og bestemt at vi skal invistere i det (vi har fukt mellom flisene i dusjen). Rørleggeren begynner på det på tirsdag!

- Familiemiddager (kos)

- Jobbmiddag (kjekt)

- Fått ny pc og innstallert adsl fra telenor, etter sinnsykt mye om og men og frem og tilbake...

Skal nå lage meg middag og ned til mamsen og co og se håndballkampen senere. Mannen er ute med jobben for andre gang denne uken. Mye ting før jul...

I morgen kveld skal jeg ha juleverksted her hjemme. Tre av venninnene kommer. Jeg plnlegger å lage julekort + gløgg og pepperkaker. Julekos :D Kjekt å skrive her inne igjen. Til sist det viktigste; jeg tror at mirakelet i magen har det bra. Mye sparking :wink:

Klem ny dag (23+0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...