Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Kjære deg, jeg vil du skal vite at jeg tenker på deg. Jeg skjønner godt at du er engstelig. Jeg håper virkelig at dette viser seg å være helt ufarlig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dagbok og Supergirls,

her er jeg!!

Er i bedre humør i dag. Har mye mindre magevondt, ikke ryggvondt og har kun litt brunt ("rust") i urinen. Ikke så mye at det kommer i trusen, bare litt på papiret etter dobesøk (sorry detaljene). Også kommer det stikkinger innimellom i magen og jeg er litt kvalm - og det tolker jeg som positivt. De tydelige blodårene på brystene er der fremdeles...og brystvortene er litt ømme (men ikke mye). Jeg håper og tror på det beste. Vet jo at småblødnigner er ganske vanlig. Om jeg fortsetter å være litt kvalm/uggen så tar jeg det som et veldig godt tegn (burde jeg ikke det?)...

Det var veldig koselig hos foreldrene mine i går (det vil egentlig si mamma og stefar). Fikk også snakket med pappa i går. Alle prøver å berolige meg.

Gleder meg til å være med venninne "snill & god" i kveld. Var fint å få snakket med henne i går. Vi skal spise god middag og kanskje også leie en film.

Go'klemmer fra ny dag

6+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei !

Når jeg har mistet har jeg alle gangene "visst med sikkerhet" at jeg ikke lengre har vært gravid.

Jeg har blødd ALLE svangerskapene (unntatt den gangen jeg mistet sent ).

Noen ganger har jeg blødd ferskt og mye, men det har gått over og så har det kommet slik du beskriver, slik at det nesten ikke synes.

Håper så inderlig at det går bra med deg og din lille spire.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hilde,

tusen takk for innlegget ditt og klemmen :D Det var beroligende for meg å lese.

Jeg føler meg fremdeles gravid, og har hatt noen kvalmebølger i dag - så jeg håper og tror det beste.

Det er nok vanligere enn jeg tror å ha blødninger. For min del har det jo også vært ganske så lite.

Håper jeg får tatt en ny innvendig UL i uken.

Klem til deg også, Hilde :wink:

:kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!

:D

Er så glad så glad

:hoppe::hoppe::hoppe:

Har i dag sett at hjertet slår på ultralyd. Jippi!

*Smiler fra øre til øre*

Kjempedeilig å vite at alt er i orden. Alt så veldig bra ut.

Status:

21.08 (tors.): Blødning og smerter. Konstatert blod i uringen. Innvendig UL på Volvat. Alt så bra ut, men legen kunne ikke konstatere at hjertet slo. Var da 6+4.

26.08 (idag!): Ikke noen brunt i trusen lenger...urinprøven var helt fin.

Første svangerskapskontroll hos fastlegen: Han skrev ut henvisning til ny innvendig UL. Jeg hadde ordnet meg time hos gynokolog senere på dagen. Tok masse blodprøver, ble lyttet på, tatt blodtrykk og veiet (har aldri veid så mye....litt over 61 kilo). Han skrev ut Helsekort for gravide og skal bestille UL for meg på KK (i uke 18). Jeg er 7+2 idag.

Time hos gynokologen: Innvendig UL. Alt så veldig fint ut!!! Hjertet banket (fort, fort, fort). Alt så bra ut ellers. Ikke nødvendig med celleprøve. To år siden sist. Han ville ikke ta prøven da den ville forårsaket en ny liten bløding og nå skulle det være ro "der nede". Når alt så bra ut (slimhinner m.ml) ville en slik prøve ikke ha noen praktisk betydning. Jeg er så enig, så enig.

Mannen møtte meg til gynokologtimen. Ventet på venteværelset. Spiste lunsj sammen etterpå og så på bildet fra UL'en. Stort :D

Nå er vi sprekkeklare med nyheten og kommer til så slippe den til noen av de nærmeste vennene våre i kveld. Mannen skal på gutekveld og jeg skal på vennninnekveld (middag til venninne "God og snill"). Det skal bli gøy!

Veldig fin dag i dag for oss :wink:

Glad i livet og Mannen og det lille mirakelet i magen (legen snakket om hvilket mirkalet det var å være/bli gravid. Måtte smile med tanke på dagbok-navnet mitt.) Store, lille mirakel har det bra. Hurra :D

Som dere skjønner så har jeg det veldig bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Her inne i dagboken din var det herlig å være idag!

Blir nesten litt sprekkeklar selv jeg, men hvem i alle dager

skal jeg fortelle dette til?? :ler: (Mannen kanskje!?)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ny dag!

Sorry for at jeg ikke har vært innom dagboken din litt før. Har nå lest gjennom hele og ble litt små nervøs en stund....men så glad igjen. Dette kommer nok til å gå så bra så. Godt du har noen å snakke med. Hjelper det :enig_animasjon:

Ellers er jeg veldig glad på dine vegne, og gleder meg til å følge med deg i dagboken din.

Kan tenke meg det var stort å fortelle venner. Jeg gleder meg til den dagen jeg kan gjøre det også. Men, må jo bli det først da. Ikke så mange som vet at vi prøver.

Nyt tiden fremover!

Masse klemmer fra XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin start på dagen. Nesten ikke kvalm i det hele tatt.

Tok vel den værste støyten i går kveld. Ligger bare rett ut... er så kjedelig.

Det værste for kvalmen er faktisk å presse ned de to vitaminene jeg tar hver dag (tar dem om kvelden nå). De smaker pyter, lukter vondt og er altfor store... Men de går ned - etter litt opp og ned :o

Også er det mye rare lukter ute og går. Det føles ihvertfall sånn. Alt lukter mye sterkere enn vanlig.

I går var jeg hos akupunktøren igjen. l det var andre gang hun satte nåler for kvalme. Sist uke hjalp det med en gang, men ikke i går. Men kanskje dagen i dag blir kjempebra. Håper det, for jeg må jobbe effektivt her i dag. Starter vanligvis arbeidsdagen med å lese og skrive litt her inne på KG. Myk start...

Også er jeg begynt å "følge med på" den jagete på Radio1. Litt harry. Men jeg synes det er spennende. Klokken 08.00, 11.00 og 15.00 komemr det en ledetråd og en pris for hans hode..og så har man en stund til å finne ham et eller annet sted i Bergen. I går morges var premien 110 000 kr. Det er mye penger det! Da var det ingen som fant ham. Da var ledetråden jeg vil være skogsgutt, som henspilte på Tigerwoods. Den jagete var da på en golfbane....

Synes no det er en gøy greie jeg da. Men sikkert litt harry også :oops:

Tusen takk for koselige meldinger lillen, Jinx,Hilde, Kipa og Silje.

Jeg er så glad for at alt er bra med mirakelet i magen. det var så flott å få se på UL. Fikk jo også med meg utskrift fra UL'en, så jeg kan se på bilder når jeg vil :D

Ved siden av fosteret var "posen" som forsyner det med mat. På Ul så den ut som en hvit/lys rund flekk. Gynokologen sammenliknet det med egget/det gule som forsyner kyllingen inni egget med mat :o

Også sa han at fosteret her satt på denne posen, mens andre kunne ha den over hodet som en glorie. Han pleide da å si at det var rakkerungene som satt på den, mens engleungene hadde den over hodet....

Flust av metaforer hos gynokologen altså :roll:

Mne jeg synes det var kjekt jeg da. Jeg kunne jo ha hørt om hva jeg så på bildet i timesvis. Men det viktigste var jo at alt så bra ut, og at jeg så at hjertet banket fort, fort, fort!

Etter legetimen og gu-timen på tirsdag fikk jeg bestilt time til jordmor. Skal der om ca. en måned. Hun virket veldig hyggelig. Gleder meg faktisk.

Ellers Silje; Du trenger langt far å beklage at du ikke ahr vært inom før nå. Jeg ahr ikke vært flink å besøke deg heller (har bare tittet innom). Jeg føler med deg også. Håper det vil klaffe for dere snart. det hadde vært så kjekt :wink:

Det var ingen som visste at vi prøve når vi prøvde. Og det er jeg glad for. Det ble nok spørring ang. prøving og graviditet selv om vi sa at vi ikke prøvde... og det hadde nok blitt mye mer spørring og masing om vi hadde fortalt at vi hadde åpnet opp for å bli gravide (har det skjed noe ennå? Venter du mensen snart? Kjenner du noe annerledes nå, eller?) Jeg kan bare tenke meg det.

Nå har jeg fortalt det til noen av mine venninner, men Mannen har ennå ikke fortalt det til noen av kompisene hans. Ellers så vet den nærmeste familien vår det nå.

Silje, innlegget ditt kom forresten sinnsykt mange ganger. Må være noe trøbbel med KG. Så lå du iallefall etter deg en del hilsener etetr første besøk :wink: Ha en fin dag alle sammen!!

Masse klemmer,

ny dag (idag: 7+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Godt å lese at det gikk bra med deg og det lille-store mirakel i magen...

Har ikke vært her på noen dager.

Hadde selv blødninger rundt uke 7 - og som du skjønner:

Det gikk bra med meg også...

Men det er ikke noe kjekt - en klarer ikke tenke på annet... :-?

Velkommen som dagbokskriver. :kysse:

Lettere å følge med deg nå... :wink:

Med KK - mener du da Kvinneklinikken?

Og du bor i Bergen?

Hvis ja: skal vi Bergensjentene treffes onsdag 3.september på Egons kl.18.00.

Ville vært koselig om det passet for deg også...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny dag!

Jeg blir så glad av å lese her

(+ litt babysyk da, som om jeg ikke er det nok fra før...)!

Ser deg for meg...stråle!

Og det blir enda bedre når du får en mage å stråle med! :D

Skal stråle litt snart jeg også...!

Ha en fin dag!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phewwww! *slenger fra seg moderator-hanskene og tørker svetten etter å ha slettet alle doble innlegg*

Velkommen som dagbok-skriver Ny Dag! Dette var etterlengtet.

Ble litt redd når jeg leste boken din, men pustet nå lettet ut over at alt var gått bra. Håper du får bukt med kvalmen snart også. Selv om det er godt med tegn på at man er gravid, er det ikke moro når man blir hemmet daglig...

Gled deg til å fortelle det til andre... Jeg syns det var rart (fremdeles ikke alle som vet det - jeg er i uke 24...), men eg. er det BARE koselig. Alle ble så positivt overrasket (mange hadde ikke trodd jeg ville ha barn - liksom ikke helt typen jeg...) og alle gleder seg med oss. Til og med på jobb - der jeg var mest redd for å si noe.

Ta vare på dagene. Jeg var ikke så flink til det i starten, men nå går dagene rolig, med fokus på mor og foster-velvære. Det er deilig å tillate seg å ta det litt med ro - vanligvis løper jeg masse. Sitte ned og "knipse" Knøttet litt når h*n sparker som verst, synge litt, og snakke med halvbror som gleder seg til å bli storebror. Kjempekos!

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!! :oops:

SÅ BRA AT ALT GIKK BRA!!!!!

Og så over til jaget...

Det er bare sååå spennende da, men jeg har enda ikke funnet ut hvor han kan gjemme seg. Og ikke er jeg den som orker å stresse rundt og spørre alle om 'er du jaget av radio 1??' :blunke: Men pengene kunne jeg godt tenke meg.

Og i går skjønte jeg ikke masse. To hjul mot solen... Jaja...Kunne tenkt meg de 60000 ja... Og i dag så var det jo faktisk verdt 200000. DET er mye penger DET!!!

Jaja, jeg får gå inn og legge meg litt is engen min. Er litt full i feber og sånn jeg skjønner du... :roll: er jo ikke den eneste, men det er ille nok forde! Og så som Maya sa så er det treff på egon på onsdag! Det kommer MANGE!! tror det 10-12 stk som har meldt seg til nå! MORO!!!

*sukk*

Ha en fin dag!!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjekt med koselige hilsener her inne.

Veldig kjekt :D

Sissan, takk for nødvendig moderator-hjelp. Det kom godt med :wink: Og tusen takk for koselig hilsen. Alltid kjekt å høre fra deg og ikke minst lese om deg.

Ja, nå puster jeg lettet ut. Veldig deilig å ha sett det store, lille mirakelet på UL og at hjertet slo så fint. Jeg er engstelig for at ting skal skje. Men faktisk så har jeg lest at om man ser at alt er bra i uke 8 så er det 95% sjanse for at det skal gå bra. Og det er jo veldig bra "prognoser". Jeg har hatt litt brunt i trusen i dag også, men bare litt. Og jeg slår meg til ro at det er vanlig. Har ikke vondt noen steder. Kvalmen er bedre. Helgen har vært bra. Har også gått til innkjøp av bringebær-te som skal være bra. Er ihvertfall veldig god. Også har jeg fått dilla på fårepølse. Av brødmat har jeg så langt for det meste kun fått ned ristete brødskiver med litt syltetøy på. Så kjøttpålegg er bra, synes jeg. Har spist 5 skiver i dag, og i går :roll:

På fredag spiste jeg middag med en venninne (gamle bestevenninnen). Spiste kinamat på gamle Colomba i Øvregaten (veldig bra - kan anbefales). Hadde bestemt meg for å fortelle henne den gode nyheten. Hun, som alle andre, har vært uvitende om at vi har prøvd... Siden det var så mange folk i restauranten ventet jeg til vi kom utenfor - og det var bra. Hun spurte; er det noe gale, du er så stille i dag? Du er vel ikke gravid vel? Jeg; jo... :wink: Hun ble helt tussete, hoppet og ropte... var helt i hundre. Var så glad på mine vegne. Jeg er først ut i den gamle venninnegjengen. Hun snakket om å arrangere baby-shower og greier... jada - hyggelig det. Veldig kjekt at hun blir så glad iallefall.

Har ellers bestemt at jeg skal fortelle det til en venninne som kommer på besøk til Bergen neste helg (er jo så mange som har flyttet for å få jobb)... Hun skal opp til meg neste lørdag. Veldig kos. Jeg og Mannen besøkte hun og sambo i sommer - god mat og drikke... det var ca. en uke etter befruktningen. Jeg pleide jo å avstå fra alkohol mellom EL og ikm... men det var sommer og vi hadde bestemt oss for å slapppe av. Så hun kommer til å få sjokk når jeg forteller henne at da var allerede ting på gang. Husker at vi fire satt og snakket om hvilke navn vi likte og kanskje kom til å kalle barna våre - når vi en gang ville få noen. Vittig å tenke på nå :wink:

Mayamor; tusen takkk for koselig hilsen. Har svart deg i dagboken din. Jada; KK = Kvinneklinikken. Er bergenser jeg.

Treff i Bergen! Har lyst men vet faktisk ikke om jeg tør. Er litt deilig å være anonym. Magnhild; 10-12. stk. - det er mye det. Mange bergensere (og tilflyttere) her inne. Høres veldig kjekt ut... *tenke, tenke*

Hm, ikke bra den der virusene eller de derre basiluskene som har slått ut en del her inne. God bedring, Mayamor og Mangnhild!

Jaget!!!! *Er du jaget av Radio1?* har ikke spurt noen om det, og heller ikke blitt spurt....men helt enig med Magnhild: Det er såå spennende. Jeg gjettet rett da han han var på golfbanen. Tror jeg skal innrømme det her inne; ikke bare gjettet jeg hvilken golfbane - men jeg dukket faktisk opp der også. Jada (hadde bil da). Gikk opp til hovedhuset, møtte en middelaldrende mann der som sa god morgen. Jeg sa god morgen og gikk videre. Tittet ned på banen. Så to menn som løp omkring og to som spilte golf... Tenkte at de to som løp omkring nok ville finne en evt. jaget før meg, så jeg gikk. Men neida, det var ingen som fant ham. Han hadde vært på hull 5... Men jeg hadde ikke guts nok...feiget ut. 110 000 kroner - det hadde vært noe. Hadde fått masse baby-ting for det.

Har forresten stilt spørsmål inne i forumet idag. Håper noen gidder å svare...

Oj, oj, oj...Lillen - glemte jeg det nesten. Takk for koselig melding. Alltid så kjekt å se deg her inne. Jeg blir alltid glad av å lese inne hos deg. Gjør det så ofte jeg kan. Lykke til med babylagingen. Du er vel rundt EL, hvis syklusen har skjerpet seg... *håpe, håpe*

Klemmer ny dag, som er 8+0 i dag

Er vel da i min 9'ende uke. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magnhild; har skrevet i dagboken din. BA skrev om Ungkaren i går og hun jenten du kjente... derfor tipset.

Og jaget... spennende ja... men jeg gjør ikke noe fremstøt akkurat.

Skal ha møte med de to sjefene mine i dag. Så jeg kan ikke være her inne så lenge. Må begynne og forberede meg. Han ene ringte akkurat for å minne meg på noe... Er veldig spent på møtet.

Ønsker evt. lesere her inne en fin dag,

klem ny dag (8+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: JEg ble litt sinna på han programlederen i jaget i går kl 1500... Han var selv så fast bestemt på at det ikke kunne være noe annet enn film og video/kino at alle andre forslag ble på en måte forkastet. Og jeg som trodde det måtte ha noe volvo å gjøre. (Nå ringte jeg ikke inn da... :oops: Eller dro ut å sjekke. Hadde jeg hatt bil skulle jeg gjort det!!)

Jaja!

Lykke til på møtet!

:ler:

Kiwa :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag her...

tidlig på en ny onsdag... masse på programmet i dag. 3 avtaler her på jobben og kos med Mannen etter jobben. Skal spise middag sammen på en av ynglingsrestaurantenen i by'n (men bare en rask matbit), for deretter å se Pirates of the Caribean på Forum etterpå. Gleder meg til den filmen. Jeg digger Johnny Depp. Han er sinnsykt bra! Også er jo sikkert filmen (i seg selv) underholdene også :lol:

Har nettopp funnet ut at jeg har time til øreakupunktur i dag. Hm - det visste jeg ikke. Har visst hatt den en stund, men så har jeg hatt to akutt-timer for kvalmen inimellom. Avtalen sist var at jeg bare skulle ringe når jeg ønsket ny time. tenkte jeg skulle vente litt. Kvalmen er mye bedre. Nå får jeg ned det meste, t.o.m. vitamin-tabelettene går det bedre med. Brekker meg ikke. Men reagerer fortsatt voldsomt på diverse lukter... og det er noen matvarer jeg styrer unna. Også er det noe jeg ikke har så lyst på lenger, som f.eks. sjokolade :o Jada... sånn er det. Og jeg som er virkelig en sjokolademons til vanlig.

Ellers så sover jeg virkelig dårlig om dagene. Må opp og tisse "hele tiden": Er så irriterende. Også blir det ofte til at jeg ligger og smådrømmer og er skikkelig tissetrengt.... drømmer så mye rart også... Tror det har med graviditeten å gjøre.

I går bestilte jeg meg hudpleietime. Skal på fredag etter jobb. Gleder meg. Det er luksus. Tenkte det var på tide med litt kyndig hjelp til kvisehud. Var først mye bedre av å ha blitt gravid - at ikke mensen kom - men nå er jeg værre igjen. Det hele begynte når jeg sluttet på p-pillene i des./jan. Håper jeg blir bedre snart. Det er jo så kjipt. det er jo ikke så mye... men hele tiden noe(n)... er vel for gammel for det nå, synes jeg :-?

Takk for lykkeønskninger til møtet i går, Magnhild. Jeg skulle ha møtet med de to sjefene (rådgiverne) mine kl. 12.15. Men når vi kom til kontoret hvor den ene sjefen jobber, som ikke er samme sted som vi to andre jobber, så hang det en lapp på døren om at han ikke kunne komme der før kl. 13.30. Og vi ventet.... Også kom han ikke da heller.. :evil: Da begynte den sjefen som jeg ventet sammen med å lete rundt på bygget etter den andre sjefen - som visttnok var i et annet møte... Når han fant ham, sa han bare at han ikek var ferdig før 15.30 og da var det for sent til at vi tre kunne snakke sammen. Han trodde vi hadde gått allerede.... Han måtte jo ha gitt ny beskjed... Blir så irritert av sånne folk. Akkurat som vår tid er mindre vitkig enn hans... her kommer vi til ahm og så har han ikke tid :x *Irritert* Har ikke fått noen mail fra ham heller, så jeg forvneter at han ringer i dag.... Kanskje han for første gang kan komme hit til oss å ha møte???

Jaja, får begynne og gjøre noe fornuftig her.

Klem ny dag,

8+3 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...