Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei - nå er jeg her igjen. Har ikke vært her på en uke (helt riktig lillen). Sorry :oops: Har vært litt utafor..

Siden sist:

Bekkenet begynte å tulle seg igjen skikkelig på onsdagen, så da jeg kom hjem fra jobb var jeg ganske fortvilet. Ringte til legekontoret torsdag morgen og fikk time samme da. Ifølge legen har jeg bekkenløsning med gangvasker. Fikk henvisning til fysoterapi og sykemelding (t.o.m. 31.okt.). Fikk anbefaling om å henvende meg til KKs bekkenløsningsteam, og der har jeg vært i dag. Ble undersøkt av en veldig hyggelig fysioterapeut der. Hun var veldig overrasket over at jeg hadde fått så mange plager så tidlig (og i første svangerskap). Ut fra mine beskrivelser av hvordan jeg har det, hvordan smertene kjennes ut og når jeg har mest vondt, så tyder det på bekkenløsning. Men underøskelsene av bekkenet, symfysen og ryggen tyder ikke på det. Evt. på begynnende bekkensløning. Hun sa imidlertid at testene ikke er så bra til å fange opp bekkenløsning så tidlig.

Hun mente at jeg hadde bekkenlåsning på høyre side og at jeg derfor burde prøve å få knekt/låst det opp hos en kiropraktor (fikk navnet på en som jeg skal kontakte).

Ellers så var jeg veldig øm og spent i musklaturen i setemusklatur, hoftefestene og nedover hoftene. Fikk beskjed om å spørre mannen min om han kunne massere meg der, og å tøye og prøve å være i litt aktivitet (gå litt tur og evt. prøve ut svømming i varmt basseng). Ellers var det viktig at jeg slappet av og stresset ned, så jeg ikke fortsatte i en ond sirkel (vondt - spenner meg - mer vondt osv.).

Hvis jeg ikke ble bedre etterhvert eller smertene tiltok måtte jeg ta kontakt igjen for en ny undersøkelse og nye tester. Det kunne ikke utelukkes at jeg nok kom til å få krykker etterhvert.

Selv synes jeg det er behageli gå ha 100% sykemelding. merker at jeg er bedre allerede. At jeg kan ta det mer med ro, og ikek måtte sitte stille på kontorstolen hele dagen (foran skjermen elelr bøkene). Jeg kan også lese jobbrelaterte ting hjemmefra eller jobbe med hjobrelaterte ting på PC om jeg føler for det. Om jeg skal komme meg på jobb og stresse, sånn som jeg ahr gjort det de siste to ukene, føler jeg meg lite effektiv og får mye vondt utover dagen. Da orker jeg ikke annet enn å ligge helt strak etter arbeidstid. Det er ikke bra.

Virker som fysioterapeuten var enig i at det var lurt av meg å være borte fra jobben.

Hun skriver nå et brev til legen min.

Jeg skal til legen 28. okt. Er spent på hva han sier da.

Så lenge tar jeg det med ro, og gjør evt. arbeid hjemmefra når jeg føler meg i stand til det.

Det er ikke så godt å sitte foran skjermen lenge. Kjenner at jeg sliter nå. Men jeg skal prøve å vise meg her inne oftere enn det jeg har gjort i det siste.

Takk for hilsener lillen, Jinx, Matahari og Mayamor. :kysse:

Må bare få frem at jeg er helt enig med deg Maya i at det er bedre å ha et navn jeg liker - enn et sjeldent. Vi kommer nok til å velge "enkle" navn som vi synes er fine. Guttenavn er som sagt i boks, og det er enkelt synes jeg og norsk, men ikke så vanlig. Når det gjelder jentenavn står det el melleom 2-3 stykker -alle vanlige navn. Fine, enkle navn :wink:

Det er vanskelig, emn gøy å velge navn. :D

Og Matahari - nå synes jeg ikke at jeg kjenner noe srlig til boblene i magen. Men kanskje jeg har hatt noen litt mer kraftige inimellom. Men ikke noe "regelmessig". Men mage det har jeg - det er helt klart veldig synelig nå. Din mage kommer nok også snart - plutselig spretter den nok ut :wink:

Hos legen på torsdag fikk jeg høre hjertelyden igjen.

:hoppe:

Og han hadde mye bedre apparat enn hos jordmoren. Så gøy :D Kunne lagt der og hørt på lyden i timesvis tror jeg. Er så deilig å høre at det er liv og at det står bra til der inne med mirakelet.

Nå hadde den lille 150 hjertelsag i minuttet. Begynner nesten å lure på om det er en jente der inne. Har hørt at de ofte har høyere hjerteslag enn gutter. Ellers var alt bra. Synfysemålet (som var første gang jeg målte) var innenfor normalen og livmoren hadde fin størrelse. Er helt i rute :D

Når det gjelder akupunkturen lillen, så hjalp det veldig me en gang og i ca. 2 dager (denne gangen). Så var altså bekkenet ille igjen. Men jeg ahr også tro på akupunktur. Særlig når man går til en som jobber kun med det. Jeg er blitt mye bedre i ryggen og nakken etter at jeg begynte på slik behandlig i april. Og jeg har ikke gått så ofte heller.

Det er ganske dyrt. En halvtime (sånn ca.) koster 250 kr. og en time koster 500 kr. Men jeg går sjeldenere enn jeg gjorde til manuell terapeut/fysioterapeut - så mine mnd. utgifter ble faktisk redusert.

De "piercingene" jeg får i øret skal ikke stimuleres. Det hadde vrt litt vondt også siden de er så utrolig ømme i begynnelsen. De er veldig små, som små svarte prikker :o Det er vel nok stimulering at de står i, og så faller de ut etter hvert selv.

Nå må jeg avslutte. Må få med meg friends nå snart.

Klemmer fra meg til dem som er innom her :heiajente:

NY DAG - i min 16'ende uke (15+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det er nå godt at du kommer til tidlig til fysioterapi...

Hun var grei hun fysioterapeuten på KK - men siden jeg var kommet så langt i svangerskapet - virket det ikke som om hun ville gjøre noe med meg dessverre... :-?

Kiropraktor er ok -men ikke når en er høygravid...

Så bare gå så tidlig som mulig...

Jeg kommer til å ta kontakt med kiropraktor noen uker etter fødselen...

Må bare spørre: Er det Andreas Anderson hun anbefalte?

Han bruker jeg...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fysioen som dere snakker om; er det Kari Haugland??

Hun er i alle fall min vanlige fysio og er veldig hyggelig.

Jeg blir tatt godt vare på og har en time i uken hos henne.

Deilig!!! Men hun var ikke snill på mandag... :cry: Da var det

bare vondt vondt vondt!!!

Bra å høre at du har tatt deg litt fri!!

:blomst_opp:

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en bra dag. :D

Føler meg i ganske god form. Vet at det er fordi jeg slapper av og tar det mer med ro. I dag har jeg fikset noe med bilen på verksted og gjort div. fornuftige innkjøp (bl.a. vært på Ikea). Er rent så fornøyd med egen innsats i dag. Også har jeg laget middag da, til Mannen og meg.

Idag ble det fersk tagliatelle med pasta-soppsaus med kalkunskinke og squash-biter. Synes det var veldig godt og en ganske så sunn middag :wink:

Etter kg-surfingen skal jeg ordne noe jobbgreier. Har tenkt meg på et møte der i morgen formiddag. Det går greit det. Men jeg må forberede meg litt.

Også skal jeg til kiropraktoren - som ble anbefalt på KK - i morgen. Hun heter Veronika Pryme. De dere nevnte Magnhild og Mayamor har jeg ikke hørt om. Jeg er veldig spent på hva hun sier og gjør.

Likte den der at jeg har tatt meg litt fri, Magnhild :sjarmor:

- Det vel det jeg har gjort, ja.

Takk for koselig hilsen fra dere Bergensjenter Magnhild og Mayamor. :wink:

Får begynne med de derrre jobbtingene...

Klem ny dag (15+3)

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veronica Pryme er kiropraktoren min... :ler:

Helt sant!! Hun er veldig flink og veldig grei!

Jeg sluttet å gå til henne da jeg ble gravid,

hun liker ikke så veldig godt å behandle gravide

for 'vanlige' problemer.

Kari Haugland som jeg nevnte er fysio på KK.

Og hun er der fast om tirsdagen. Men det er sikkert

flere der da! Jeg fikk grei beskjed om å ta kontakt

og spørre etter henne om jeg var der oppe en tirsdag...

Og det er visst noe rettigheter gravide/fødende har når

de er på kk. Husk å nevne det for personalet rundt deg...

:fy:

Jaja, sånn er livet!!

Ha en fin dag!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at det er kiropraktoren din, Magnhild.

Verden og Bergen er ikke stor nei :wink:

Så kjekt å lese at hun er grei og flink.

Jeg sa til henne at jeg hadde fått henne anbefalt for mulig bekkenlåsning. det var det hun fysioen på KK trodde jeg hadde. Og det var ikke Kari H.

Jeg kommer nok til å ta kontakt med dem på KK igjen senere for ny testing. Kan jo være jegmøter på Kari H. da...

jaja sånner livet ja - noen får vondt i bekkenet og andre gjør det ikke.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det en bizzy dag. Var på farten hele dagen.

Startet hos kiropraktoren om morningen.

Hun var veldig hyggelig og hadde veldig 'peiling' på det hun drev med (synes det er forskjell på fagfolk...). Hun fant ut at jeg hadde ne kraftig låsning på høyre side av bekkenet, noe som gjorde bekkenet mitt skjevt. Hun låste opp låsningen og "jobbet" med noen knuter i setet (rompen).

Synes det var veldig flott at hun fant noe i bekkenet som hun kune 'fikse'

Etter behandlignen var jeg gasnek øm og sør, men i dag er jeg merkbart bedre. Nå er det ikke lenger vondt å ligge strakt på ryggen. Så det første jeg sa til Mannen i morges var vel noe sånt som at "nå er det ikke vondt å ligge på ryggen lenger!"

Det er så deilig så....

:P

Etter kiropraktoren var jeg utom jobben noen timer. Hadde et møte, og ellers så fikk jeg snakket med sentrale folk ang. sykemelding og div. oppgaver som må utsettes o.l. Alle er så positive og fremhever at jeg må tenke på meg selv om ta det helt med ro. Det er så kjekt. :D

Idag har jeg fått snakket med ene av sjefene mine. Fortalt om graviditeten og at jeg er sykemeldt for bekkenløsning/-låsning.

han var så glad på mine vegne når det gladt graviditeten, og tilsvarende lei for at jeg var dårlig i bekkenet. Så tlf.samtalen med ham gikk kjemepefint.

:D

Så nå slapper jeg mer av. Det merker jeg tydelig på meg selv. Formen og humøret er bedre. Har sovet lenge i dag (selv om vekkerklokken ringte ganske tidlig), og fått lest og ryddet litt. En avslappende dag.

Synes formen er mye bedre, selv om jeg sliter med å sitte lenge. Må opp og bevege meg litt etter å ha sittet litt. Det verker og murrer i bekkenet.

Skal til legen på tirsdag og håper han er enig i at sykemeldingen min må forlenges. Jeg synes ikke jeg er i stand til å jobbe nå. Og føler jeg at jeg kan gjøre noe jobbrelatert, så kan jeg gjøre det hjemmefra.

Men det beste er full sykemelding videre. Det er no min mening.

I kveld skal jeg på middag til bestevenninnen min med stor B. Gleder meg. Vi blir vel fire jenter. Mye skravling.

I morgen og på søndag skal vi ha familiebesøk. Blir veldig mange i morgen, mens på søndag blir det roligere. Uansett veldig koselig. :kgsmil:

Nå er Mannen på vei hjem fra jobb. Ringte nettopp.

Tror jeg går opp og lager en suppe. Kjenner at jeg er sulten og det er lenge til middag i kveld. Mannen skal også på middag - masse kompiser. Men det er jo en stund til det.

Det blir nok en fin helg! :wink:

NYDAG (15+5)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese om form og humør som er bedre. Det er alle forunt å få et fint svangerskap... en eller annen gang blir man drit- sliten alikevel i løpet av den perioden, og det er det jo fint når starten blir bra...Håper det med bekkenet forholder seg så bra som det nå ble!!

Tusen takk for fin hilsen fra deg, godt med mange som bryr seg om en her inne!

Ønsker deg en god helg!!

Klem fra Kipa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kommet fra legen.

Har fått høre hjertelyden for tredje gang - stor stas nå igjen :D Pulsen var oppe i hele 156. Synes det virker mye.

Sa til legen at jeg hadde hørt at høy puls tydet på jente. Det hadde han også hørt, men han visste no ikke om han trodde på det.

Ellers er symfyse-funfusmålet innenfor normalen.

Vekten min har økt med 1 1/2 kilo, så totalt har jeg vel lagt på meg 3 kilo sålangt i svangerskaåpet. Synes det er mye jeg :o

Hb var fin (12,1 mot 13,3 sist). Blodtrykket var også fint gått en del ned (110/56 mot 128/70 sist)...

Når det gjelder bekkensmertene og videre sykemleding, ble jeg sykemeldt 50% f.o.m. mandag neste uke og 2 uker fremover. Jeg skal prøve å delta - ihvertfall sånn halvt - på et kurs her på jobben neste uke. Første bolk var i sept. og neste bolk nå i nov. Må prøve å få det godkjent (som del av utdanning). Da kommer jeg vel lett opp i 18-19 arbeidstimer med undervisning og forberedelser.

Om jeg følte meg for dårlig til å klare 50% skulle jeg bare ringe til legen.

Jeg tok ny blodprøve i dag for å sjekke tyroksinnivået mitt. Nå har jeg tatt tyroksintilskudd i ca. 1 1/2 mnd. Han tar konatkt med meg om jeg skal få nye tabeletter, pga. økt dosering.

Fikk vite at TSH-verdien min sist var litt over 7. Når man er gravid bør den være mellom 2 og 3, så den bør gå nedover nå.

selv har jeg jo lest at den bør være under 1 når man prøver å bli gravid, så inne i mitt hodet så tenker jeg at jeg kanskje hadde blitt gravid tidligere om jeg hadde startet på medisin tidligere. Legen nikket ikke helt samtykkende til det...

Jeg var hos kiropraktoren for andre gang i går. Hun "knakk" meg opp på både høyre pg venstre siden. Er litt støt i dag, men føler at det gjelder. Nå i starten skal jeg gå 2 ganger i uken, så jeg skal på fredag igjen. HUn syntes det var best at jeg var sykemeldt nå, for jeg burde ikke sitte seg mye - som jeg gjør på jobben - da kunne ting lett bli låst igjen.

Ellers så er jo formen min generelt mye bedre. Men det murrer og verker en del i bekkenet, og jeg er mye sliten og trøtt. Håper på bedring. Må ta det med ro fremover uansett. Så håper jeg at jeg klarer litt jobbing fra mandag av.

Takk for koselige hilsener Kipa og Jinx.

Helgen har vært fin. Det var koselig med middag hos venninnen min på fredag, og familiebesøket hjemme hos oss lørdag og søndag gikk veldig bra. Harspist masse kaker :kgsmil: Littusunt, men godt var det :wink:

Jeg er innom jobben nå. Tenkte jeg kunen komem innom med sykemeldingen, og vise ansiktet...

Tenkte å få med meg lunsj før jeg går hjemover. Så jeg må avslutte nå.

Synes det er kjekt å skrive her, go enda kjekkere å få hilsener.

klemmer fra ny dag (16+2)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Sees vi i morgen da?

Du vet: Magnhild ligger jo på KK.

Så da er detopp til Iona, deg og meg og representere dagbokskriverne fra Bergen... :wink:

Klem fra Mayamor :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - det er så stas med magnhild. At hun er blitt mor :D

Føler jo at jeg kjenenr henne litt etter å ha lest mange av innleggenne hennes rundt omkring her inne.

Håper de har det bra.

Føler jeg kjenner dere litt også, Mayamor og lillen. Dere er noen sånne supre jenter. :wink: Takk for koselige hilsener her inne hos meg. Selv er jeg jo ike altfor flink til å titte innom. Når jeg sitter her hjemmefra går tingene så tregt, og det fører til at jeg er sjeldnere innom. Også det at det er vondt å sitte da, i bekkenet. Men det begynner jeg nesten å bli vant til :-? :( Skal ikke klage. Er jo sykemeldt nå, og har en skjønn mann som ordner mye (vasker gulv og tar badet og sånn).

Idag har han laget middag også, for jeg stupte rett i seng når vi kom hjem sammen i ettermiddag.

Jeg har vært på farten i dag også. Hadde en avtale i morges, som jeg har hatt på planen en stund og ikke ville avlyse. Også senere på dagen var jeg på et jobbmøte. Totalt 4 timers sitting (2+2). Tar litt på, men det gikk greit nok.

Så jeg er ganske så positiv for tiden ja, lillen. Men må innrømme at det er slitsomt å ha vondt i bekkenet. På fredag skal jeg til kiropraktor igjen, synes det hjelper. Men det er jo den kjappe behandlingen da, ca. 10 min. Ikke sånn "slapp av nå en 20 min. tid, mens varmen virker på ryggen din"... neida... Det er knekk, og knekk også... ny time og betaling...

Men bare det hjelper så...

Så kjekt å lese at du synes det er kjekt å lese her, lillen. Glad for å høre det :kysse:

Også var det treffet i dag da :roll: Jeg er dukket ikke opp nei. Hadde det litt i bakhodet, men så kom jo ikke Magnhild og så tenkte jeg at du kanskje heller ikke kom (utfra at du er så dårlig i bekkenet). Jeg fikk jo ike lest meldingen far deg før nå :oops: Også er jeg litt pysete da. Det er så mange på en gang liksom. Skal prøve å manne meg opp etterhvert, men det kan bli vanskelig om ikke du og Magnhild er der.

Ellers så blir magen min større og større. Nå er det ikke tvil at jeg er gravid - sånn for andre som ser meg tenker jeg. Og jeg liker det. :P

Hører at fotballkampen er slått av på tv'en, som Mannen ser på. Hm - tror jeg går og sjekker hva som står på nå (nysgjerrig).

Skriver mer senere i uken.

Klem NYDAG (16+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Men vi er ikke farlige altså... :cry:

Helt sant... :lol:

Neste treff vil sikkert både Magnhild og jeg komme med babyer...

Iona kommer sikkert også - med mage...

Hver gang er det noen som er med for første gang.

Alle gruer seg litt, men kommer fort over det... :wink:

Lykke til hos kiropraktor i morgen da.

Håper å treffe deg en dag, ny dag... :kysse:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, nydag!

Tusen takk for hilsen i boka!

Jeg skulle gjerne ha prøvd akupunktur nå,

men har ikke overskudd i økonomien...

Men det er veldig aktuelt over nyttår da! :wink:

Regner med at jeg tar E-vitamin i Gravitamin,

men kanskje jeg skulle ha tatt litt ekstra også!?

Siden du egentlig har veldig lyst til å gå på treff,

så synes jeg du skal våge deg ut i det!

M&M kommer jo sikkert de også, men med barn,

og det er jo bare enda bedre!

Helge-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen!

Fikk ikke skrevet mer forrige uke. Synes tiden går så fort, men ahr litt dårlig samvittighet for det også :oops:

Nå er det ihvertfall nye uke - og nye muligheter :D

Nå er jeg i min 18 uke - juhu!!!! Neste uke skal jeg på UL på KK. Mannen og jeg gleder oss stort. i går når vi la oss lå vi lenge å snakke om navn. Vi har litt vanskeligheter med å bestemme oss for jenetenavn. det som er så rart er at det plutselig kommer opp nye navn som seiler forbi tidligere favoritter. Vi er ganske enige da, så det er jo egentlig bare å bestemme seg. Heldigvis har vi god tid.

På UL skal vi ikke vite barnets kjønn. Jeg har litt lyst til å vite - litt sånn det som man kan få vite, vil jeg vite, men Mannen har ikke lyst. Så da blir det sånn (denne gang).

Magen min vokser og vokser. Det er helt tydlig at den er blitt større de siste 2-3 ukene. Nå tar vi bilde hver søndag morgen, når jeg starter på ny uke. Jeg har nå digitale bilder fra uke 15. Etterhvert skal jeg se dem i forhold til hverandre - og se endringen :wink:

Nå er jeg på jobb. Vente rpå at kurset jeg går på skal starte. har som tidligere skrevet 50% sykemelding denne og neste uke. Var her lenge igår (6 timer), så jeg må klare å få kortere arbeidsdager fra i dag av. Men ikke helt lett når kurset varer fra ni til tre hver dag. Men foreleser er forståelig, så det er bare å gå (men letetre sagt enn gjort).

Det er vondt å sitte, så på kurset i går så prøvde jeg ut 3 stoler + at jeg måtte reise meg innimellom. Synes det blir lit mye oppmerksomhet rundt det, men hva skal jeg gjøre?

Vondt når jeg reiser meg - stråler nedover bena...

Kjenner hvordan det går uover uken, og hvis det ikk blir bedre så ringer jeg legen og får 100% fra neste uke (BASTA!).

I går ettermiddag var jeg på hudpleie for andre gang i høst. Superdeilig! Var så avslappende. Fikk utrolig deilig massasje av skuldrer og ansikt - mmmm, en nytelse. Behandligen varte hele 2 timer! Håper å ta en time til etter jul. Trenger det, for husen er ikke bra. Fikk mye kviser etter p-pilleslutt, og det har ikke gitt seg i graviditeten. Virkelig hormonelt :-?

Ser litt ut som en kjøttkake i trynet i dag etetr knipingen der i går :sjokk: jaja - det går jo over...

Ellers så har helgen vørt bra. Helt avslappende. Men lørdag tok jeg litt av. Jobbet i hagen i en og en halv time, og verket som en gris i bekkenet etterpå. Men fikk no beveget meg litt da :wink: Har elelrs slappet av sammen med Mannen om kveldene+ middag hos mamsen og de på søndagen.

I morgen er det kiropraktor igjen, eller ingen planer denne uken.

Takk for hilsener Mayamor og lillen. Alltid koselig.

jeg skal nok komme meg på treff. Blir stor stas å få møte M&M og babyene. :D

Får manne meg opp :skjegg: på en eller annen måte (men ikke komme i forklednig altså) :ler:

Snakkes :wink:

NYDAG (17+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig hilsen... :kysse:

Ul neste uke...

Spennende...

Du og Iona er ganske likt i svangeskapene...

Kom på treffet neste gang og møt flere likesinnede... :wink:

Da har nok ikke jeg mer gravidemage, men en bylt i en vogn... :hjerte:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...