Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Endelig min egen dagbok, med fokus på det som skjer inni magen min. Hvordan jeg føler meg, og vil komme til å føle meg, i svangerskapet og i tiden etter fødselen. Hva jeg føler, tenker og gjør.

Gleder meg til vi blir tre - det blir stort! :D

Jeg er 6+1 i dag, og er dermed i gang med den syvende uken. I går kom kvalmen for fullt, noe som har vedvart i dag. Håper den ikke blir værende for lenge. Samtidig er det greit å kjenne på kroppen at jeg er gravid. Har og har hatt masse symtomer eller tegn.

Det sikreste "tegnet" var selvfølgelig de to graviditetstestene jeg tok for to uker siden. Fikk det første blå krysset tirsdag 5. august. Stort øyeblikk.

Har aldri vært gravid før og har ønsket og lengtet etter et barn en god stund nå.

Men vi har ikke prøvd så lenge, selvom det har føltes som en evighet til tider. Ihvertfall i perioden mellom (antatt) EL og ikm. Syklusene har variert i lengde siden p-pilleslutt i slutten av desember i fjor, men har ikke vært de værste å holde styr på. De har variert mellom 27 og 38 dager.

Da jeg testet positivt var det på dag 31. Hadde egentlig tenkt å vente, men siden jeg skulle til akupunktøren den dagen tok jeg en test (akupunktøren skal ikke stikke nåler "alle steder" hvis man er gravid).

Gleden sto i taket når det sterke, blå krysset gjorde sin entre - veldig kjapt og klart og tydelig. Skyntet meg inn i sengen til Mannen og hvisket ham i øret at han skulle bli far. Vi lå i sengen og snakket i ca. en time før vi gjorde oss klare for jobb. For min del ble det ikke gjort noe jobbrelatert den dagen. Brukte tiden på å lese på nettet om graviditet og til å fortelle den gode nyheten her inne på kg.

Fremdeles er det en hemmelighet for de fleste rundt oss. Men vi har fortalt det til våre foreldre og søsken (og til akupunktøren min da) :wink: Alle ble så glade. Det er ikke bare vårt første barn, men det vil også bli det første barnebarnet på "begge sider".

Foreløpig tenker jeg og Mannen å vente til rundt 12 uke med å fortelle det til våre venner. Flere av vennene våre har barn, og vi vet at de ønsker at vi også skal få våre egne. De tenker nok at vi prøver og prøver (det har trappet litt ned på spørringen rundt det). Det skal bli gøy å fortelle det til dem. Gleder meg og smiler bare jeg tenker på det.

Akkurat nå er ikke kvalmen så værst. Har drukket eplesider blandet med blå farris, og det har hjulpet. Pluss to, tre syrlige epler. Har også fått i meg litt pizza (så da kan jeg vel ikke være så kvalm). Og skaffet meg ingefær-te i dag. Skal prøves ved neste store kvalmebølge.

Skal ellers få med meg en del reality-serier på tv'en senere, så da er ikke dagen så værst. Liker å slappe av med Ungkaren og diverse andre serier i samme skala. De er så ukompliserte og jeg synes rett og slett at der gøy å følge med. Men jeg har litt flau smak i munnen når jeg tar meg selv i å få for sterke meninger om de folkene som er med. Hvem Ungkaren absolutt ikke må velge, hvem av damene som er helt på bærtur (for gifteklar, for "bitchy", for masete, for kosete osv.) :roll: Det som er greit er at jeg har venninner som liker det liker mye, så det blir en del meldinger frem og tilbake i løpet av hver episode (hvis ikke vi ser den sammen).

Håper jeg vil treffe mange koselige og artige jenter her inne. Har jo allerede blitt litt kjent med noen av dere, bl.a. lillen, Sissan, Matahari, Mayamor, Jinx, XSiljeX, Magnhild, Kipa, Wit og Hilde K.S. Jeg har ikke vært så flink til å skrive i bøkene deres selv om jeg ofte er inne og leser. Skal prøve å skjerpe med der.

Vi snakkes :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så gøy at du endelig har fått dagbok. Det blir litt enklere å få fulgt med hvordan det går med deg da.

Så kvalmen din er igang ja... Selv har jeg ikke symptomer - nesten. Jeg tror kanskje at jeg har vært litt mange ganger på do i dag. Savner i grunn å merke noe til denne graviditeten, selv om jeg ikke akkurat drømmer om kvalme.

Du får kose deg med Ungkaren i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ny dag.

Jeg har fulgt deg litt fra sidelinja her. Hurra for at du er gravid! Gratulerer! Og så koselig at du også skriver dagbok.

Klemmer fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var på tide med en egen dagbok. Er litt enklere å skrive til deg da! :wink:

GRATULERER nok en gang, veldig koselig var det !!

Synd med dne jævla kvalmen..håper det hjelper med ingefær...og husk små måltider ofte- om du orker, drikke mye og ta det med ro....

Blir moro å følge med på deg!

Klem fra Kipa. :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men så flink du er, ny dag! :wink:

Ny dag(-)bok med stilig navn! :D

Dette har jeg ventet lenge på nå. Husker da du først begynte å stikke innom her. Trodde ikke du skulle klare å holde deg unna en egen dagbok så lenge, men du klarte jaggu meg å vente til 2 fantastiske blå... *stolt av jenta*

Jeg er så kjempeglad for at vi får lov til å følge med deg for alvor fra nå, og håper du ikke har det så travelt at det blir månedsinnlegg, for det synes jeg rett og slett ikke er noe moro! Ihvertfall ikke når jeg tripper utålmodig, ventende på ditt neste innlegg...

:tronderbart: Glær mæ! :tronderbart:

GRATULERER nok en gang; det var vel på tide... *minturminturnå*

Lillen-klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig med hilsener :D

Tusen takk Hilde K S, Matahari, hanni, Kipa og lillen.

Du likte dagboknavnet ja - takk for det lillen. Siden jeg har et så sykt brukernavn så var det ikke så vanskelig å finne et bedre dagboknavn. Når jeg først registrerte meg her inne tenkte jeg ikke over brukernavnet, så det ble som det ble. Jaja - nå er det no sånn, og det er til å leve med. Takk for gratulasjon igjen.

Ny dag(-)bok i farta :wink: Har vært der i tankene lenge nå.

Ja, nå synes jeg virkelig det er din tur, lillen. Håper snart å lese om blått kryss i dagboken din også.

Kipa; ja dagboken tok vente på seg. Er glad for at noen har fått med seg at jeg har vært innom her selv om jeg ikke har hatt min egen dagbok. Nå blir alt (her inne) enklere... Takk for gratulasjon igjen.

Kvalmen er litt bedre. Takk for omtanken Kipa, Hilde K S (og lillen på pm). Begynte med ingefærte'en i går kveld. Det var ok. Følte meg ihvertfall ikke kvalm akkurat når jeg drakk den... Men jeg sliter skikkelig med å få ned de nødvendige vitaminer om morningen. Da brekker jeg meg. Jeg tar to vitaminer fra en pakke som heter Gravid, som jeg har kjøpt på apoteket. Den skal tas når man prøver å bli gravid og i første trisemester. Inneholder bl.a. 0, 4 gram folat. Må prøve å få de to tabelettene ned etter jobb - ugh!

hanni - takk for at du følger med :wink: Har fått med meg dagboken din også. Veldig kjekt! Takk for gratulasjon!

Matahari - der er du ja... var kjekt å "snakke" med deg på pm forleden. Heldig du som ikke kjenenr noe ubehag. Men det er litt dobbelt det der.. man vil jo gjerne kjenne at man er gravid, men ikke ha noen plager. Men det går vel ikke å få i pose og sekk. Nyt tilværelsen din :wink:

Jeg er på jobben i dag. Er ikke i form, men skal gjøre det beste ut av det. Tror jeg dropper lunsj med de andre. Spiser nok på kontoret. Er redd jeg blir fryktelig kvalm når jeg spiser... Håper på det beste.

Skal drikke mye vann og kanskje litt sitron-te.

Ønsker alle en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet meg på jobb, men skal gå igjen om en time.

Har fått time hos akupunktøren for kvalmen. Håper det hjelper.

Tror hun skal stikke rundt håndleddet og i låret (?) - tror det var det hun sa. Håper ikke det er for ubehagelig.

Er heldig som går til henne. Hun er utrolig dyktig. Går egentlig der for dårlig rygg/nakke, men nå som jeg er gravid kan hun hjelpe med evt. plager. Det er en del som går der pga. kvalme og/eller bekkenløsning. Så jeg føler meg i gode hender.

Jeg er kvalm nesten hele tiden. Virkelig ubehalig. Har liksom ikke lyst til å gjøre noe. Noe som gjør meg virkelig kvalm er forskjellige lukter, f.eks. pizzalukt (som Mannen spiste i går) - og selvfølgelig røykelukt, hvitløkslukt m.m. Er blitt veldig sensitiv for lukter. Det er vel bare noe som følger med...

Håper dagen blir fin. :D

6+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stakkars deg som er så kvalm! Hjalp det hos akupunktøren i dag? Som trøst mot kvalmen får du huske på at kvalm mamma betyr frisk baby.

Selv er jeg ikke særlig plaget. Puppene har vokst - det er et symptom jeg kan leve med! :ler:

Håper du eller har det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Matahari.

Akupunkturtimen hjalp veldig . Jeg er faktisk mye, mye bedre og smiler og har det bra. Så nå bør jeg egentlig jobbe på her (men lese og skrive litt her inne først) :wink:

Jeg fikk en tynn nål på innsidene av håndleddene med svak strøm tilkoblet. Lå sånn i ca. 20 min. Var litt ekkelt å ha nålene der, rett ved blodårene - men alt for å bli bedre.

Håper du koser deg i siste friuke før skolestart,

vi snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det helt jævlig - for å være ærlig.

Går i uvisse.

da jeg gikk på do tidlig i går morges fikk jeg friskt blod på papiret og det hadde dryppet friskt blod i do. Ikke så mye og helt uten smerter.

Deretter var det brunlig utflod/spotting.

Var hos lege på Volvat kl. ti, som tok gynokologisk und. med innvendig UL. Han så ingen spor av friskt blod, kun brunt (rester, noen dager gammel som han sa). Dette var en vanlig lege, men han kunne med den gyn.apparatene - derfor kunne han ta innvendig UL på meg. De hadde ikke gynokolog denne dagen.

Han så videre at livmormunnen var lukket - noe som var bra. Livmoren var riktig størrelse, og det var ikke vondt når han kjente på den (og magen min). Ul viste et lite foster inni "fosterposen". Fosteret var riktig størrelse (antar ca. 2-3 cm.). Så alt så bra ut. Men han ville gjerne få konstatert om fosterets hjerte slå, men det fikk han ikke konstatert. Det var vanskelig fordi det var lite.

Jeg har jo lest at skal være muig fra uke 6, og jeg er snart 7 fullgåtte uker, men jeg forstår jo at det kan være vanskelig....

Synes at legebesøket beroliget meg. Han sa at alt så bra ut, det han kunne se ihverfall.

Men i dag, for noen timer siden, har jeg begynt å spotte (brunt) igjen. Er veldig engstelig. Har også fått tiltagende mens-smerter i mage og korsrygg. Hadde det også i går, bare mindre. Har ingen god følelse for dette.

Føler nå at det er vanskelig at jeg ikke har fortalt om graviditeten til noen av venninnene mine og vennene våre. Føler meg helt utenfor og kunne trengt å snakket med noen av venninnene om det. Tror jeg kommer til å fortelle de nærmeste om det nå. Er jo det man har venner for - er det ikke?

Også er det vanskelig i forhold til jobben. Skulle ha levert inn noe viktig i morgen for et møte tirsdag. Er blitt sykemeldt ut helgen, og klarer ikke å levere. Skal til fastlegen min på tirsdag (1. svangerskapskontroll). Må få en henvisning til GU så jeg kan ta ny innvendig UL.

Har lest en del her på nettet om blødninger tidlig i svangerskapet, og føler at det kan gå bege veier. Er virkelig stresset. Har så veldig lyst til at dette skal gå bra.

Får prøve å slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare sende deg en *Stoooor trøsteklem*, håper det går bra med deg og den lille!

Syns du skal fortelle de du ønsker å søke trøst / støtte hos, du har helt rett, det er absolutt slikt man har venner for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Kjempeklem!

Forstår godt at du har det jævli.

Men nå må du huske at når du har det bra, så har miraklet det bra også... Det gjelder vel å prøve å slappe av så sant du får det til da, men er sikkert lettere sagt enn gjort.

Derfor tror jeg det er veldig viktig at du får snakket med noen. Det er akkurat slik jeg tenker: Det er det man har venner for ja! Derfor synes jeg også det er helt greit å fortelle helt fra starten av til de man evt også kan betro seg til hvis noe skjer... :Nikke:

Snakk med noen du! :)

Det høres jo veldig bra ut at livmormunnen er lukket, og at du ikke har noen smerter i den. :)

Det er nok mange som har menssmerter i begynnelsen av graviditeten. Og min over-termin-venninne, hadde også en blødning litt etter mens-tid... Min nybakt-mamma-venninne visste ikke at hun var gravid før det var gått tre mnd, pga blødninger :wink:

Nå må du prøve å ta det med ro,

og slappe av inni deg, så ordner nok alt seg!

Og ikke tenk på jobben; de klarer seg. Er ikke

din feil at du er sykemeldt vettu, vennen!

Klem

Lillen

Og du? Håper du har muligheter til å oppdatere i helgen. Blir lett bekymret vettu. :kyss: :kysse: :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare sende deg en *Stoooor trøsteklem*, håper det går bra med deg og den lille!

Syns du skal fortelle de du ønsker å søke trøst / støtte hos, du har helt rett, det er absolutt slikt man har venner for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for støtteerklæringer og omtanke, Jinx, lillen og bizzy.

Jeg prøver å slappe av. Jeg var ganske avslappet i går etter legebesøket, bare litt "reservert". Men etter at det har kommet mer spotting i dag og mer verk i mage og korsrygg (mens-lignende smerter) så har jeg blitt veldig engstelig. Vil jo så gjerne at det skal gå bra. Prøver også å kjenne etter om brystene (-vortene) fremdeles er ømme, noe de er. Jeg har også tydelige blodårer på brystet/frem til brystvortene. Tar det som et godt tegn.

Det har ikke kommet noe friskt blod i dag, men spottingen (brunt) er der. Men ikke mye. Det som bekymrer meg er at mage- og ryggsmertene er verre. Prøver å slappe av. Men har vært alene i hele dag, så da går jo tankene. Skal bort til foreldrene mine nå vært øyeblikk. Det er fint.

Jeg har også fått snakket med en av mine beste venninner i tlf. nå i ettermiddag. Klarte ikke å unngå å begynne å grine. Var fint å få snakket med henne. Vi avtalte at hun kommer ut til meg i morgen kveld. Mannen har planer, men blir hjemme hvis jeg trenger det. Men det viktigste er at jeg ikke er alene, det vil jeg ikke. Så om det er venninnen min som er her eller Mannen går ut på det samme. Tenker litt nå at det hadde vært enklere om jeg hadde sagt den gode nyheten til noen av de nærmeste venninnene/vennene våre. Både jeg og Mannen er jo helt ute... og å fortelle det nå blir å ha fokus på det som er usikkert og leit og ïkek det at jeg er gravid...

Det er jo bare å vente og se. Håper fremdeles at ting kan gå bra.

Skal som sagt til fastlegen min på tirsdag. Da får jeg nok en henvisning til ny innvendig UL. Da får jeg nok endelig svar.

Lillen; ja, jeg oppdaterer i helgen.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du er flink, vennen!

Det ser ihvertfall ut som du slapper av litt mer, etter å ha snakket med noen!? Vet foreldrene dine det?

Jeg krysser fingrene mine for dere!

Lykke til på tirsdag.

Tenker masse på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre jeg også..

Kanskje varmeomslag hjelper på

smertene i mage og korsrygg ??

Lykke til på tirsdag...

Klem Jinx :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...