Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Heisann,

takk for koselig hilsen Mayamor og lillen.

Når man har for lav produksjon av tyroksin selv så blir man sannsynligvis trøtt og sliten. Så når man da tar tyroksin, slik jeg har begynt med, så blir man sannynligvis mer opplagt. Jeg trenger det. Er mye trøtt om dagene. I går hadde jeg arbeidsdag fra 07.00. til 16.00 og var stuptrøtt etterpå. Var også det når jeg våknet i morges. Vanskelig å komme seg opp. Veide meg i morges, og var gått opp igjen... hele 63 kilo (aldri vært oppe i det jeg). Men det er jo den veien det går nå. Normalt det.

Når det gjelder så lenge jeg skal ta tyroksin så er ikke det avklart. Kanskje det bare blir i svangerskapet, men jeg tviler på det. Jeg vil komme til å ta jevnlige blodprøver fremover å følge med på tyroksinnivået mitt, og det vil jeg sikkert gjøre etter svangerskapet også.

Også var det den tre-retteren, lillen:

Forrett: Asparges laget på denne måten: Aspargesene kokes i 2 minutter, for deretter å bli smurt inn med smeltet smør og rullet i parmesan-ost. Deretter ruller du aspargesene inn i spekeskinke og legger dem på et stekebrett. Varmes i ovnen i ca. 10-15 minutt (til osten har smeltet.

Hovedrett: Jamie Olivers ovnsbakte (?) kylling. Vi kjøpte en Stangekylling på ca. 2 kilo. Inn i den putter du sitronbåter, rosmarin og timian. Kyllingen smører du inn med olivenolje, salt, hvitløk og de nevnte urtene. Du kan lage snitt i lårene og gni det hele godt inn der. Om du så på Olivers Twist på tv i går laget han en variant av dette. Tar ca. 1-1/2 time i ovnen. I oppskriften står det at du først skal ha brystet ned (første 5-10 min.) for deretter å snu kyllingen så brystet vender opp.

Til dette hadde vi ovnsbakte poteter. Potetbåter (med skallet på) ble "smurt inn" med olivenolje, timian, rosmarin og Piri-piri-krydder. Etter at kyllingen hadde stått en stund ble også potetene satt inn i ovnen (på eteget brett).

Den "sausen" så lå igjen i fatet hvor kyllingen hadde lagt ble det laget sus av. Jeg laget ikke den. Men vet at hun brukte soyasaus, fløte, rødvin og konjakk, samt stekte sjampinjonger.

Til dette hadde vi en tomatsalat av tomater, løk og salatblader.

Dessert: Cremé Bruleé... jeg vet ikke helt hvordan denne lages...Tror ingrediensene er egg, melk og sukker. Vi fikk det servert i hver vår lille "pai-form". Veldig godt, men litt mektig. Kyllingen tenkte jeg å prøve meg på selv hjemme. Det var ikke så vanskelig og veldig godt.

Oki - får begynne på dagens arbeid!!! Før jeg blir enda mer middagssulten.

Klem ny dag (11+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Jinx for koselig hilsen. :wink:

Jeg har det fint på joben om dagene. Skal ta et intensivkurs, og leser meg opp til det. Får da diskutert sammen med kollegaer, noe som er kjekt, synes jeg. Ellers jobber jeg for det meste for meg selv - med mitt eget. Ganske selvstendig og litt ensomt...

Jeg er veldig trøtt om dagene. Må spise og sove med en gang jeg komemr fra jobb. Og prøve å legge meg tidlig. I går klarte jeg å være i seng til rundt kl. ti. det var bra. Men er no fremdeles ganske "skutt" i dag. Håper jeg blir litt våknere etterhvert som tiden går. Har ikke hatt ork til å trene i det hele tatt etter at jeg ble gravid. Trodde jeg skulle klare en time forrige uke, men det ble ikke av. Og det blir det heller ikke denne uken. Så da er det neste uke som står for tur.

Fra i morgen av skal jeg ha egen bil i litt over en uke, da mamma og stefar skal til utlandet. Det er sååå kjekt å disponere en bil... da blir jeg liksom mye friere og kommer meg lettere rundt. Ellers er det så lett å bare bli hjemme etter at jeg først har kommet meg hjem.

Tror jeg skal kjøpe sånn bilbelte for gravide. Har hørt at de har det på Baby-land. Har vært på Baby shop, og de hadde det ikke.

Få sette i gang arbeidsdagen. Litt sen på jobb i dag...

Ønsker alle en fin-fin dag :kysse:

Klemmer ny dag (10+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kaster fra meg de nye Moderator-hanskene som jeg har kjøpt spesielt for å rydde i doble innlegg i Ny Dags DB - det var voldsomt til insistering her da - har leserne det spesielt tungt for det tro? :ler: *

Fint at du fikk medusiner da, Ny Dag, og at alt er under overvåking og kontroll.

Jeg var også kjempetrøtt i starten av svangerskapet - og ganske langt utover. Det er visst vanlig første trimester. Plages ikke av det lenger nå, heldigvis, men merker jeg er mer avhengig enn før av mine 7-8 timer pr. natt.

Og du gjør rett i å glede deg - det er mye å se frem til. Jeg har nå et Knøtt som sparker meg gul og blå innvendig hver dag - det er herlig å kjenne liv :D . Og UL er fantastisk. Og det er deilig å puste ut etter overståtte 12 uker.

Lykke til videre. Og du - sov når du trenger det - det viktigste nå er å lytte til kroppens signaler - ikke press deg på trening når kroppen ønsker total ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det min tur til å sende ut etterlysning etter KG'ere. For nå har du ikke skrevet her siden 18. september, og det er nesten en uke. Er alt bra med deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan jo begynne å bekymre seg... :o

Er alt bra, ny dag??

Da må du skrive snart asså! :P

:kysse:

Legger fra meg en klem, i tilfelle du trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt, tei - her er jeg...

Denne arbeidsuken betyr intensiv kursuke for min del. Derfor har jeg ikke vært innom her. Fysj og skam... :oops: Har ikke vært innom kg på nesten 1 uke :o Pleier jo å være innom her en del ganger i løpet av arbeidsdagen, men nå når jeg tilbringer dagene sammen med andre inne i et kurslokale så blir det ikke mange muligheten til det.

Nå er jeg nettopp ferdig for i dag.. dvs. med undervisning og diskusjoner. Det som gjenstår er lesing/forberedelse. Nå i ettermiddag har jeg holdt innlegg og har måtte lese hver kveld etter kurset. På fredag skal jeg ha nytt innlegg, så det betyr lesing i kveld og i morgen kveld...

Men jeg orket ikke å begynne på det ennå... måtte innom her først. Har savnet dagboken min, lesing i andres bøker og alle dere supre kg-girls :D

Tusen takk for kjempekoselige hilsener. Lillen og Matahari; så kjekt at mitt fravær har blitt "registrert". Jeg ahr det helt fint. Ingenting å bekymre seg over... jeg er bare veldig opptatt for tiden. Håper jeg er tilgitt. Takk for klem, kjære lillen. Her kommer en klem til deg også :kysse: Jeg håper det går fint med dere begge to. Må gå inn og lese i bøkene deres etterpå...alltid så kjekt :wink:

Takk for helgehilsen Jinx. Jeg har hatt en kjempedeilig helg. På lørdag hadde vi flere av vennene våre på besøk (noen med barn - som var med), og det var veldig koselig. Ellers så fikk vi gjort en del innkjøp. Kjøpte kommode på Ikea (en fin hvit en, med tre store skuffer), et lite rundt hvitt teppe på Ikea (som vi har under en ganske nyanskaffet stol ("stressless-type", bare enklere/kuulere) i stuen + en del korger og div. kjøkkenutstyr. Også storhandlet vi mat. Pleier å gjøre det på lørdagen.

Hadde tenkt å se på gravidebukse også, men jeg ombestemte meg. Når jeg begynenr med det så ser vel alle at jeg er gravid. det er ingen som vet det på jobben ennå, så jeg får vel presse meg ned i buksene mine en stund til. Sjefen min er reist på 3 ukers ferie, og jeg bør vel fortelle det til ham først.. så da må jeg vente.

Takk for hilsen bizzy. Håper du har det fint. Får gå inn å lese hos deg. Er jo spent på om tante rød er kommet. Gjør jo som oftest det når testen er negativ, men det er alltid håp så klart... Syklusen før jeg fikk mitt blå kryss på testen, testet jeg to ganger negativt, men alikavel bevarte jeg håpet til tante rød kom (på dag 39)...

Kjære Sissan. Det er så flott at du rydder opp her inne. Det er jo bare du som får det så rent, så rent :D Takke, takk! Er ikke så veldig rydig av meg selv, så det er fint du stikker inom :wink: Veldig koselig også. Jeg må bli flinkere til å lese inne hos deg. Er jo så spennende å følge med.

Å kjenne at barnet sparker må være en stor opplevelse, Gleder meg helt klart til det. Håper du ikke får vondt da - det kan vel være litt ubehegalig, eller? Jeg har mye å se frem til - enig med deg i det. Gleder meg voldsomt til UL i uke 18. Funderer en del på om jeg har lyst til å vite kjønn. Vingler frem og tilbake...

Det siste nye (for meg) i den saken er en venninne som fortalte at hun hadde hørt at om man ikke visste kjønnet så ville man presse ekstra hardt under fødselen, fordi man er så spent på ha det blir... vet ikke jeg om det vil gjøre noen forskjell...noen meningen?

Ellers så når jeg snart 12 uker. Er i min tolvte uke nå, siste dag er lørdag, så på søndag er 12 uker overstått.

Jeg er i bedre form nå. Fremdeles trøtt, men ikke så kvalm og uggen. Jeg legger meg tidligere enn vanlig, om om jeg har sjans så legger jeg meg også nedpå litt om ettermiddagen. Helt enig med deg Sissan i at det er viktig å lytte til kroppens signaler. Ellers så håper jeg jo at jeg kanskje blir ltit piggere av tyroksin-medisinen jeg har begynt på. det er jo ganske vanlig at det har den effekten (ja takk, sier no jeg).

Alt går altså bra meg. Men er veldig opptatt for tiden på jobb, så det blir ikke tid til så mye kg denne uken. Men jeg har ikke glemt kg og super-girlsene av den grunn - åneida... Ønsker alle en fin uke videre.

Klem ny dag (11+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puster lettet ut etter en intensiv kursuke på jobb - puh... Er ganske ferdig :sprettoy: men samtidig så glad at den er over og at det er helg. :kgsmil: Har hatt lange dager. I går var jeg 11 timer på jobben, og det går ikke helt bra sammen med at jeg er trøtt og sliten. Mannen min er virkelig blitt imponert over innsatsen min denne uken - sier han. Kjekt å høre :wink:

Presentasjonen jeg hadde i dag på kurset tok ca. 1 time, og gikk veldig bra. Fikk mye skryt. Veldig gøy :D

Nå har jeg nettopp fikset meg frisørtime i by'en om en halvtime. Så jeg er på vei av gårde. Måtte bare innom her en liten tur først. Fortjente litt kg-tid nå.

Gleder meg til en rolig helg. Har ikke mange planene. En av venninne av meg stikker innom ikveld, og i morgen blir det kanskej cafe med venninnene i by'n. Hvis ikke Bergen er helt oversvømmet da.. Det har stoppet å regne nå, så det ser bra ut.

God helg!!

ny dag (11+5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeheee...

12 overståtte uker. Er 12+1 i dag, og dermed i min 13 uke.

Yes :D :hoppe:

Har hatt en avslappende helg og en avslappende start på morningen. Har bare vært her inne på kg foreløpig i dag - og det er jo en myk start på dagen. Måtte jo inn og lese og oppdatere litt... og skrive om at 12 uker er forbigått :wink:

I morgen skal jeg til jordmor for første gang. Gleder emg. Har masse spørsmål. Siden jeg hadde blødninger i uke 7 og 8 så har ikke jeg og Mannen følt for å ha sex. Jeg er sikker på at jeg har skjøre slimhinner (blør lett både i nesne og tannkjøttet) - og da kan det jo tenkes at jeg vil komem til å blø etter sex/samleie også... Skal prøve å snakke med henne omd et, og høre om hva som er normalt og når jeg ved en evt. blødning må kontakte lege. vet jo en del om dette, men det er alltid greit å få snakke med fagfolk face-to-face - eller? Tror ihvertfall jeg vil ta det opp med jordmoren. Ellers så er jeg veldig spent på om hun vil prøve å høre fosterlyd og om hun da vil klare å høre det. Er vel sjans for det nå i uke 13?

Jeg synes å kjenne at livmoren har kommet litt opp av bekkenet nå - kjenner mye etter... synes også at jeg kjenner bobling nederst i magen, noe jeg har gjort en stund.

På lørdag prøvde jeg gravidebukser for første gang - på Lindex - men bestemte meg for å vente med kjøp. Jeg hadde mye å gå på ennå. Men buksene mine er blitt gangske så trange, og noen er helt utelukket nå... Men jeg synes det har bedret seg litt. Kanskje jeg er mindre opplåst nå.

Jeg er ihvertall i bedre form - mindre kvalm og uggen.

Men fremdeles er jeg veldig sensittiv for lukter, brekker meg innimellom (men kaster ikke opp noe), har ømme bryster (som jeg synes forandrer seg hele tiden), det synlige kartet av blå blodårer på brystet/brystene, stikkinger i magen, litt stølhet i magen innimellom også må jeg tisse ofte (bl.a. en til flere ganger om natten). Så jeg føler meg gravid. Er også litt støl i korsryggen og blir lett andpusten og svimmel.

Jeg var på kafe med noen venninner på lørdag, bl.a. en som var på besøk fra "eksil" i Oslo (pga. jobb). Hun er høygravid. Jeg fortalte henne etter en stund at jeg også er gravid. Veldig kjekt :D

Planen er at det er offisielt etter jordmorbesøket i morgen. Det blir spesielt synes jeg...

Tror imidlertid jeg skal vente med nyheten på jobben.

I dag kommer mamma og stefar hjem fra utelandsreise. Hun har ringt og fortalt at hun har kjøpt babyklær. Gleder meg til å se dem. Det blir de første plaggene. Mannen synes det er litt tidlig - det vet jeg - men det er jo så kjekt....også synes jo mamma at det er så gøy å kjøpe...Smiler når jeg tenker på de små plaggene. Gøy å få. Men selv venter jeg/vi med innkjøp. Har imidlertid vært å sett på seng, stellebord og vogn... bare innom to butikker (+ Ikea, som ikke teller vel) ...men likvel.. har tittet litt. Men kjøp får vente.

Oki - jobben kaller.

Ny dag (12 +1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - ingen meldinger/hilsener til meg på en uke.... Er jeg så upopulær? :-?

Jaja - jeg skal no skrive jeg.

Jeg har nemlig gode nyheter :wink:

Jeg var hos jordmor for første gang i går. Hun var veldig grei, og vi fikk en fin samtale hvor jeg spurte om ting jeg lurte på og hun ga meg generell info. Jeg spurte om hun ville prøve å høre etter fosterlyd, og hun sa vi kunne forsøke, men at hun ikke kunne love noe. Det var 50% sjanse for at jeg ville høre no...og det gjorde hun.

Hun brukte et sånt doppler-apparat og nederst i magen min der var det kraftige, jevne og raske hjerteslag. Så stas!!!! Det var kjempegøy å høre. Enda en bekreftelse på at alt er bra :D

Hun kunne ellers bekrefte "mistanken" min om at livmoren var kommet litt opp av bekkenet. Jeg er helt i rute sa hun... Er så glad, så glad for det :wink: Føler meg også gravid - veldig. Synes magen blir større og støre. Er ganske ballong nå....

Også er jeg ganske støl i magen, og det stikker inimellom og jeg kjenner det godt i lysken. Jordmor sa at jeg kjente at livmoren vokser.

Ellers så spurte jeg om det var mulig at jeg allerede kjente forsterbevegelser nå - for jeg synes å kjenne bobling/kriblinger innemellom nederst i magen. Hun sa at det ikke var umullig, men at man vanligvis som førstegangsfødende ikke kjente noe før etter uke 16....

Når jeg sitter og jobebr foran skjermen elelr elser må jeg ta opp buskeknappene og ha ned glidelåsen litt... Det er så ubehagelig når det strammer over magen. Skal se om jeg kan få sett på graviditetsbukser på HM på lørdag. De har sikekrt bedre utvalg enn Lindex. jeg trenger en ny bukse snart.

Ellers har vi nå bestemt at garvideten er offisiell nå. I dag er jeg 12+3, og etter jordmorbesøket i går ser jeg ingen grunn til at ikke flere kan få vite den gledelige nyheten. Mne kollegaene må nok vente litt til...

Får ta runden her inne før jeg starter på dagens jobbøkt.

Klem ny dag :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Konkurrerer med ny dag* Selv om legen sier at jeg er 12+3 i dag, så tør jeg ikke annet enn å følge kalenderen min, hvor jeg er 11+4.

Så koselig å høre hjertelyden! Jeg skal til legen i morgen, men tror ikke jeg tør be om det. Hvis de ikke hører noe kommer jeg til å ha det helt forferdelig.

Gratulerer så mye med offentlig graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Stakkar deg... :trøste:

Ingen hilsner på en uke... :o

Slik kan vi ikke ha det nei... :oops:

Apropos dette med å kjenne liv så kjente ikke jeg tydelige spark før ca.uke 20.

Før det var det mer bobling liksom... :wink:

Men det er herlig å høre lyden til babyen... :hjerte:

I uke 13... - da er de verste ukene overstått... :hoppe:

HM har et relativt godt utvalg i mammabukser.

Kos deg med shopping før det blir et for stort ork...

Jeg som var en shoppoholiker... :cry:

Ha en strålende uke.

Ps. treff med SM-jentene i ettermiddag kl. 18.00.

Hadde vært koselig om du kunne komme... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe:

Ja ny dag kan komme og spise med oss!!!!

:D

Ellers så er det godt å høre babylyden. Og du blir ikke lei av det heller kan jeg love deg!! Det er slike stort hver gang! Jeg gleder meg til i morgen for da skal jeg høre på gutten min igjen!!

Håper du får mange fine måneder fremover og slipper unna alle teite ting som kan komme med graviditeten! Det ser jo bra ut til nå da! :ler:

Ha en fin dag da!!!

Klem Magnhild

34+2 :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - så hyggelig. Tre hilsener fra Supergirls.

Dere er virkelig skjønne altså :Nikke: :D

Nå ble jeg glad!! :wink:

Oj - er det treff på TGI her i Bergen i dag...visste ikke det jeg. Er ikke så ofte innom SM og leser om treff.... Gikk inn der nå og det var jo veldig mange som har meldt seg på da.... Får litt panikk av at dere har med mennene deres også. Det får ikke jeg til, det vet jeg. I dag er Mannen min opptatt, så han har en god unnskyldning da, men hetl generelt liker han ikke sånne treff. Jeg har snakket om at jeg kunne tenke meg å gjøre det, men at han blir med - no way... Og det er jo heller ikke det samme å komme alene når det er så mange som har med mennene sine... Hm... det blir nok ikke tilå at jeg kommer ikveld. Men har litt lyst... men det får bli en annen gang. Men tusen takk for at dere bergensjenter husker på meg.

Kan tenke meg at man ikke blir lei av å høre babylyden. Helt enig med deg der Magnhild. Skulle nesten hatt et sånt apparat hjemme... det hadde vært noe. Så kunne Mannen lekt jordmor :ler:

Takk for koselig hilsen Mayamor og klem :wink:

det er bobling jeg kjenner i magen. Men det kan selvsagt skyldes så mye. Det er no gøy uansett å kjenne at det skjer ting der inne. Tar det som et godt tegn. God å høre at de verste ukene er overstått nå i uke 13. Synes å merke det.

Tror jeg skal ta meg en runde på HM. Må få meg en vid bukse... slippe magen løs liksom :oops: ikke ha noe som strammer.

Matahari - da er vi kanskje likt på vei!!! Så gøy! Jeg er jo også 12+3 i dag... Vi får vel vente spent til vi skal på UL (utvendig) for da blir vel terminen satt mer presist. Jeg har mens-termin 13. april. Tror ikke at det blir termin noe tidligere.

Jeg skal forresten på UL i uke 19 (13. nov.). Når skal du? (må vel kanskje inn o lete i dagboken din...)

det var så kos å høre hjertelyden. Håper du også får det. Men om du ikke gjør det så må du ikke bekymre deg. Jordmor sa jo til meg at du bare var 50% sjanse for at jeg fikk høre den. Legen vurderer vel om det er verdt å høre etter det. Jeg spurte om det.

Ellers takk for gratulasjon med offentlig graviditet.

Ønsker dem som er innom her en fin uke videre.

PS: Beklager at jeg innimellom har noen sinnsyke skrivefeil. Sorry!

Skulle vært et retteprogram her inne...

:P Klemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Jeg skal ikke ha med Mayamannen i dag.

Han er i Heimevernet... :cry:

Men jeg tror ikke han ville blitt med om han kunne heller...

Han er litt mer tilbakeholden enn meg... :wink:

Kanskje han ville blitt med dersom vi bare var noen få...

Kommer du da?

Please...? :sminkedokke:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Manner er ikke farlige...

Neida, men jeg ville bare si at mannene ikke er der sammen med oss, men sammen med de andre mannene. Jeg sier hadet til mannen min i døren jeg, og så kommer det en bananasplit, og så reiser vi hjem igjen sammen. Jeg fikk ikke en gang vite hva de hadde snakket om sist de var på treff disse mannene...

Så det er i utgangspunktet bare jentene du treffer ny dag!!!

Men vi får ta det en annen gang. Jeg kommer nok på flere treff etter at Knerten er født også! :ler: :blunke:

Klem igjen!

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så feig...sorry, at jeg feiger ut. :oops:

Hadde nok kost meg, mne det kom litt brått på. Er også på jobben fremdeles, og må hjemom og er virkelig sliten...

Skulle jo særlig ha møtt Magnhild og Maya og de store, fine magene deres.

Oj, oj...dilemma.... :roll: :o Blir nok ikke dag, er for sliten nå. Må ta en lur når jeg har kommet meg hjem fra jobb.

Håper dere får det kjekt. :wink:

Manner er ikke farlige vet det. Men trengte nok en påminning nå (Magnhild). :skjegg:

Min mann er også mer tilbakeholden enn meg, Mayamor. Jeg er ganske så utadvendt av meg. Liker å treffe nye mennesker, og prater lett (og av og til litt for mye). :smilejenta: :kgblunk:

Blir nok hjemme i dag/kveld ja... sorry. Men takk igjen for gode tanker. :P

:hakeslepp: (gjesping tenker jeg på her...) - jeg er trøtt og må snart få komt meg hjem for å ta en liten blund.

Kommer sterkt tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei!

Jeg har ikke glemt deg jeg heller (men som du kanskje vet, så har jeg vært borte i helgen)!

Er innom dagboken din hver gang det har blitt skrevet noe nytt (men rekker ikke over alt når jeg er hos modem-mamma)!

Idag har du vært flink her inne, må jeg si...! :wink:

Er du like flink på jobben? (...nei, det er jo to ting på en gang det! :roll: )

Gratulerer med offisiell graviditet! 2/3 gjenstår nå!

Hvor mange er det som vet det?

Høres så spennende ut med shopping i forhold til baby og mamma!

Gleder meg til å gjøre det selv!

Jeg er så glad for at du er over 12 uker nå!

Lillen-natta-klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...