Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Heisan!

Og takk for helsing i dagboka mi!

Det er godt mulig at vi har samme jordmor. I alle fall viss du går til jordmor på helsestasjonen i bydelen du bur i. For det gjer nemlig eg.

Og utifrå referatet frå jordmortimen din høyrest det veldig ut som mi jordmor. Det var ein jordmor-student der på tirsdag då eg var der og.

Ser ut til at du har bestemt deg for å føde på Storken. Jordmora spurte meg om eg hadde tenkt på fødeplass då eg var der, men eg er veldig usikker. Innerst inne har eg mest lyst til å føde på Storken, men veit ikkje om eg taklar å føde uten bedøvelse. Men det går kanskje an å feige ut under vegs og insistere på å bli flytta til vanlig fødeavdeling? Har heldigvis god tid til å tenke på det.

Gledar meg til å treffe deg og alle dei andre igjen neste veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coral

Hei, bare rett innom for å ønske deg en riktig god helg :-) Er spennede å lese om jordmorbesøk og hvordan det ellers går med deg, prøver å snappe opp litt siden det kanskje ikke er så altfor lenge til jeg selv er gravid.. Eller ihvertfall prøver da. Litt skummel men også spennende tanke!

Høres forresten veldig kos ut med treffene deres, kjekt å høre at det er plass til flere, setter pris på det :) Venter nok litt før jeg evt våger meg ut på noe sånt, er jo ganske ny her ennå. Men dere høres alle ut som supre jenter, det er sikkert!

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj du er jo snart ferdig gått du nå..

Syns det har gått fort jeg.. hehe..

Jeg fødte i uke 36 jeg..

God Helg !!

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselige hilsener jeg får her inne :wink: Takk meta, bizzy, Jinx, Hermione, Hanne og Pludre :)

Spennende tider nå ja, helt enig i det. Men om mirakelet i magen kan komme når som helst - det er jeg ikke helt innstilt på.

Selvom det stadig blir tyngre å gå gravid, har jeg ikke lyst til at det skal skje ennå. Må forberede meg litt til først. Få ordnet litt mer her hjemme, lest og tenkt mer på fødsel og kanskje (kanskje) få gjort/begynt på noe(n) jobbting som har lagt en god stund. Hadde vært greit å få kommet oitt i gang med en del ting - så kan jeg helelr småjobbe med det utover. Men helt på eget intiativ altså... ikke noe press eller krav fra andre.

I dag har jeg bl.a. fått ordnet oppp i masse papirer (kopier av artikler, bok-kapitler, notater m.m.) som jeg tok med hjem fra jobben sist. Og laget plass i hyllene på "hjemmekontoret" til jobbpermer og bøker. Så nå har jeg bra orden. Og skulle jeg nå få over meg at jeg vil lese en jobbrelatert bok elelr artikkel så har jeg masse av det i hus :wink:

Jobbmøtet som jeg hadde på fredag gikk veldig fint. Hyggelig dame. Men det var slitsomt å sitte rolig noen timer. Mirakelet liker jo no veldig god tå sparke og presse opp mot høyre ribben og det kjennes veldig godt når jeg sitter. Så jeg prøver så diskre jeg kan å presse litt tilbake... litt nedover på en måte... Men å ha hånden sånn under pupppen ser nok litt komisk ut kan jeg tenke meg. :ler2::sjenert: Men, men - sånn er det no bare...

Etter møtet i går var jeg på kafe, og spiste kake, med en gammel venninne (gamle bestevenninnen min) :) Kjempekoselig.

Og så kjørte jeg med Mannen hjem fra by'n på ettermiddagen.

Slappet av hjemme om kvelden. Med div. tv-titting.

I dag har Mannen tatt hele huset (vasket alle gulvene, badet, toalettet, ordnet i peisen, støvsuget sofaen, og nå er han i gang med å ordne med nye baderomsoppheng :kysse: ). Vi har ellers vært innom Fretex med noen gamle gardiner, gardinstenger, cd-stativ m.m. og handlet masse god mat. Vi har hatt en hel masse turer til Fretex den siste tiden og det er bare så deiligå bestemme seg for at dette ikke er noe vi skal samle på lenger - dette kan vi bare gi bort. Nå liker jeg veldig god tå organisere tingene våre, og når noe går ut av huset så blir det mer plass til det vi vil ha... og for tiden har jeg litt åsnn alt-skal-ordnes, sorteres-og-oppi-bokser-periode.

I kveld skal Mannen på kompis-middag og jeg skal til mamma og de for å slappe av med GP og digg :wink:

Koselig at du er innom Hanne. Du får slenge deg med på treff når du føler for det. Jeg har bare vært på treff en gang, og da var jeg jo høygravid - så jeg skjlnner godt at du er litt usikker på om du tør. Jeg hadde vært ganske aktiv kg'ere før jeg turde.. så full forståelse for at du velger å vente litt.

Vi har kanskje samme jordmor Hermione. Det må vi finne ut av på torsdagstreffet :Nikke: Jeg liker ihvertfall jordmoren jeg går til veldig godt. Jeg skal ikke føde på Storken. Det skal være sikkert. Jeg vil ha alle muligheter åpne. Bekkenløsningen gjør også at jeg tror det er bedre på Føden. Kan være at jeg være der også, siden jeg da har litt komplikasjoner. Men kurset vi skal på neste uke er altså på Storken - men det spiller visstnok ingen rolle har jeg fått høre. Gleder meg til kurset. Håper det blir bra.

Nå skal jeg lage meg noe middag. Skal ha kylling og pommes frites + litt grønt til... Mannen skal som sagt på middag til en kompis i kveld så det blir bare til meg. Men skal no kose meg alene jeg :sjarmor:

Klemmer ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen. :kyss: Har ikke for vane å titte innom så sent, så da måtte jeg legge igjen spor etter meg her inne også :)

Har vært hos mamma og stefar i kveld. Koselig. :) Sett litt på norsk gp, er jo ikke all verdens, samt en film på tvnorge. Spist druer, sjokolade og chips og kost meg. Er helt stappa nå. Har begynt å ta Garvison mot halsbrann, så det blir noek en tablett før sengetid. I natt lå jeg to timer uten å få sove, men etter å ha tatt en sånn tablett da så gikk det mye bedre.

Men først skal jeg kose meg litt her inne. Har radio på og har det fint.

Mirakelet i magen har vært veldig aktiv i dag (men selvfølgeig akkurat når stefar skal kjenne da er det ikke så mye bevegelse...). Men, men - jeg kjenner og ser at han/hun er aktiv ihvertfall. Stor stas.

Er vel 5 uker til termindato i dag (lørdag). Wow - tiden fyker avgårde nå :wink:

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Nå har jeg bestilt bord til åtte på Friday's på torsdag kl 18. Bordet er bestilt i Maya Nilsen (skulle egentlig være Larsen, men jeg har hengt meg sånn opp i Nilsen at det bare ploppet ut :ler: )

Håper du kommer :)

Klem Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; ja jeg kommer på treffet på torsdag på Fridays. Flott at du har bestilt bord meta :wink:

Så; i morgen er det 1 måned til termin :o Så det begynner å nærme seg. Må vel pakke sykehusbagen snart og få unna en del flere forberedelser.

Takk for at du tenker på meg lillen :kysse:

I dag har vært en bizzy dag. Har fulgt mamma på sykehuset for en operasjon (unnagjort på ca. 1 time), vært med henne etterpå og deretter svangerskapskurs sammen med Mannen på KK fra fire til åtte. Så jeg har ikke vært hjemme lenge nå... Er sliten etter all sittingen på kurset i dag og pådro meg en kink i nakken i tillegg til vondtene i bekken og rygg :evil: Håper den slipper taket etter en natts søvn.

Kurset fortsetter i orgen med 4 nye timer.

Var ganske informativt. Vi var totalt 6 par og alle hadde termin i april. Jeg var vel den eneste med bekkenplager og dermed den eneste som dro frem den svære sitteputen jeg drasser med meg :-? :oops:

Vi fikk bl.a. lære mye om selve fødselen - dets faser - og ulike fødestillinger. Så fikk vi omvisning på Storken og snakket om tegn på at fødselen er i gang og når man skal kontakte sykehuset m.m.

Vi fikk også se en video på 20 min. av en fødsel uten smertelindring (au, au). Jeg begynte å gråte når barnet kom til verden og mor fikk det inntil seg. Moren fødte stående og fikk ta imot barnet selv - noe som vel er veldig spesielt. Men det var sterkt å se på , og jeg måtte virkelig konsentrere meg om ikke å hulke løs... bare litt forsiktig tørke vekk tårene og snufse litt

I morgen skal vi lære mer om smertelindring, komplikasjoner underveis i fødselen og få omvisning på Føden.

Ellers er babyen i magen veldig aktiv. Sparker som bare det. :) Fremdeles mest under høyre ribben og ut på høyre side. Også presser det en del ned i kjeden. Innimellom stikker det virkelig nedover der :-?

Også har jeg nok fått litt dilla på melkeprodukter og melk sammen med sjokolade; liker godt litago/sjokomelk (drikker ikke melk til vanlig), hvitost og KVIKKLUNSJ... :roll: Men ikke sånn at jeg er helt på tuppa etter det altså... det bare smaker såååå godt :)

Nå er jeg trøtt og sliten og skal finne sengen om ikke så lenge. Men må selvfølgelig få med meg Friends først :wink:

Klemmer ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Slapp av, det har ingen hast med å pakke den bagen :ler:

Jeg løp rundt her med rier og pakket jeg, og da skal jeg love deg at det ble fart på sakene, men det gikk da bra, og alt som skulle være der var der.

Hadde jo ikke nyttet å sette mannen til å gjøre noe sånt, for da hadde jeg vel endt opp med et par høyhælte sko og et kneipbrød :hoho:

Ellers takk for hilsen, jeg gleder meg jeg også !!

Ha en fortreffelig aften og kose deg masse.

God klem fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså så du har litt dilla på melk og sjokolade du?? :-) Jeg skal visst ha poteter hele tiden jeg :ler: Ikke nødvendigvis koste, men potetmos, pommes noisettes, pommes frites, potetbåter.. Jada :ler: Og helst uten noe til...

:danse: :danse: Og i dag er det treff :danse: :danse: Jeg gleder meg til å treffe deg igjen :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

:sjenert: Ville bare innom og si kos dere på treffet i dag.

Kommer forhåpentligvis neste gang. :klem:

Lenge siden jeg har vært på besøk hos deg ser jeg...

Dagene flyr avgårde.

Sikkert enda mindre for deg...?

Siste tiden går temmelig sent.

Selv om tidsoppfatningen er jo et relativt begrep da... :ler:

Håper vi sees snart.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og treff med kg-gjengen her i Bergen. Yes - skal bli veldig kjekt. :)

Gleder meg, men er samtidig veldig sliten. Har fått en time på puten nå, og det føles litt bedre. lader nå opp til treff med litt småspising av druer (deilig). Kanskje jeg skal unne meg ostekaken på Fridays i dag. Den så veldig god ut (Magnhild og maymor hadde dette sist). Også må jeg ha plass til en del cola. Skjeier ut i dag :sjarmor::Nikke:

Synd ikke mayamor kommer på treff i deg. Var såååå kekt å treffe henne sist. Håper vi sees snart, jeg også :wink:

Meta; Ja, sjokolade (ihvertfall noen typer) og melk/melkeprodukter er in for tiden. Tidligere i svangerskapet var jeg ikke særlig begeisteret for sjokolade. Da gikk det mer i syrlige og søte ting. Og selvfølgelig i poteter. Det er jo dritgodt :) :o Hadde det som deg, ja. Liker det godt ennå, men er liksom ikke helt i hundre. Men pommes frites er snadder da. Men også vanlige poteter og ihvertfall ovnsbakte poteter/potetbåter (skulle hatt en smiley som slikkes seg om munnen).

- Gleder meg til å trefe deg i dag, meta. Trorjeg skal bestille noe med pommes frites. Har vel bestillingen klar :wink:

Pludre; jeg atr det helt relax angående bag-pakkingen. Men har lyst il å ha den klar snart da. Er vel noe med at man første gang er litt tidlig på an med ting. Jeg begynner ihvertfall å kjenne på at jeg snart vil ha opp sengen og hente tingene vi har bestilt på Simo (vogn med tilbehør, reiseseng, vippestol og bæresele).

Jeg gleder meg til å treffe deg for første gang i dag. Spennende :)

Siden sit jeg skrev ehr inne har Mannen og jeg vært på andre dag av svangerskapskurset på KK. Informativt og greit. Fikk se de forskjellige smertelindringene og tang og vakum :o Korte og lange sprøyter og ting, akupunkturnåler (det er tingen), epidural (phu - men bra at den finnes) ++

I dag har jeg vært på KK igjen - til den timen jeg hadde fått ordnet med hos fysioterapeut der. Kom selvfølgeig for sent, for jeg tar jo mye lenger tid tilting nå enn til vanlig (har ikke klart å ta det til følge ennå. I går mistet jeg f.eks. bussen,og det er ikke første gang :-x ). Jaja - jeg fikk no en time hos fysioen der selvom jeg var for sen. Lå det meste av timen, for hun så at jeg var dårlig. Sittingen er jo ikke favoritt akkurat. Veldig okey time. Snakket om fødestilinger når man har bekkenløsning/-låsning og tiden etter fødsel. Fikk masse lure råd. Men hun kom ikke til å skrive noe inn i journalen min. Jeg kommer til åskrive ned ønskene mine og gi dem som tar imot meg på Føden denne "ønskelappen".

Etter dette var jeg hos min faste fysioterapeut - på time nr. 2 denne uken. I tillegg til å løse opp i bekkenet (som er bakoverrotert på høyre side), løste han opp mange av låsningene jeg hadde i ryggen. Kjente også på låsningen i nakken - men lot være å gjøre noe der. Han er jo ikke kiropraktor heller. Om det ikke er bedre i nakken til over helgen får jeg ringe kiropraktoren jeg har gått en del til.

Ellers så mente han at jeg burde skaffe meg easy slide nå fordi jeg har større vansker med å snu meg når jeg ligger nå som jeg er blitt såpass stor. Denne kan visstnok leies på Babykos. Får sjekke opp i det.

Oj - nå må jeg snart gjøre meg klar til treffet. Ligge meg i horisontalen først og samle litt krefter. Vil jo være pigg og opplagt når jeg møter supergilsene :wink:

Har ikke vært helt i humør de siste dagene. Først var det Mannen det gikk ut over, med gneldring og hyling fra min side. Og de siste to dagene har mamma'en min og meg hatt store diskusjoner. Og jeg er ikke nådig og har et voldsomt temperament for tiden. Er virkelig blitt en sinnatagg som gravid :evil: Mamma og jeg er verdens beste venner så det er ikke noe alvorlig, men vi er fryktelig uenig om noen ting som har vært tema i det siste. Og flere ting lager et stort fjell av ting å irritere seg over for min del... Må prøve å roe ned. Må jo det for mirakelet i magen sin skyld. Får så dårlig samvittighet når jeg er så sur og sint. Tenker at jeg skaper de dårlige forholdene for han/hun der inne :cry: Må skjerpe meg og roe ned fremover. Samle krefter, tenke positivt, lese om fødsel og barseltid ++

Men først; kg-treff om en time. Juhu :danse:

Klem ny dag (som er 36+0 i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(skulle hatt en smiley som slikkes seg om munnen).

rryumy.gif

Takk for i kveld, forsatt like koselig!!!

Nå er det natta... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann

Tusen takk for en kjempekoselig kveld igår, dette må gjentas :ler:

Måtte innom og ønske deg god helg, og minne deg på den PM'en som du lovet med :wink:

Skal straks igang med :husarbeid: for helga, kan ikke si at jeg gleder meg så veldig, men det må jo gjøres. Og det er jo ikke så lett å få gjort noe når man har en liten en som vil ha oppmerksomhet helst hele tida, og en 2,5 åring som er " høy" på druer.

Tror vi har et sånt arvelig avhengighetsforhold her i heimen, jeg er avhengig av sjokolade :oops: og Emil av druer, sånne grønne uten stein.

Aner ikke hvor mange kilo det går med i løpet av en uke, men det føles som om jeg handler druer HVER dag :ler:

Kose deg masse i helga da, og så håper jeg at det ikke blir for lenge til neste treff.

Helge :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener Kipa, Pludre og magnhild :)

Det var kjempekoselig på kg-treffet på torsdag kveld.

Er så greie jenter :wink:

Og veldig kjekt å møte Pludre for første gang.

Og stor stas å møte lille Konrad, Erik og Viljar. Skjønne gutter :kyss:

Magnhild; hadde jeg lett bedre så hadde jeg kanskje funnet smiley som slikker seg om munnen, men det er ikke sikkert.... Jeg finner den ikke nå ihvertall. :klaske: Håper du har en fin helg :)

Pludre; selvfølgelig må kg-treff gjentas. Men det er ikke sikkert jeg blir med nå før mirakelet kommer til verden. Er jo ikke lenge igjen til termin nå :o

Jeg har ikke glemt pm-info'en jeg lovet deg. Skal sende deg en nå etterpå :wink:

Håper du har en fin helg :)

Kipa; takk for helgehilsen. Håper du også har det fint :wink:

Siden torsdag har jeg tatt det ganske så med ro - endelig... Har bare vært hjemme. I går var jeg flink jente og satt og jobbet med faglige ting i ca. 4 timer. Også fikk jeg ordnet en del småting. Var helt ferdig når Mannen kom hjem fra jobb. Da hadde han forresten kjøpt de siste delene vi trengte til utskiftingen av baderomsutstyr (nye blanke stålknotter til skapdørene, badehåndklefester, tannglass holdere m.m). Alt i blank stål. Passer god ttil det nye dusjkabinettet vi kjøpte tidligere i år.

Slappet av om kvelden med Idol m.m. på tv- Synes det var utrolig overraskende at Ahn røk ut av Idol... men samtidig syntes jeg ikkehun var på sitt bese i går. Mange var veldig flinke - bl.a. Maria. Hun er rå-bra.

Slet med å få sove i går. Gikk til sengs tidlig, men fikk ikke sove før 4 timersenere. Hadde da prøvd det meste, bl.a. en time på nettet.

Mannen var oppe grytidlig og dro på jobb. Han har så masse å gjøre stakkar. Og nå er han på vei hjem. Skulle stoppe og trene + handle og kjøpe brød på bakeri.

I kveld skal vi ta turen opp til et vennepar. Koselig.

Jeg har brukt dagen til å skrive ned mine ønsker for fødsel og barseltid. Fikk mange gode innspill av fysioterapeuten på KK på torsdag og har nå i tillegg lest en del om bekken og fødsel/fødestillinger. Fikk bl.a. med meg noen kopier av KK-fysioen fra boken Fødsel - kraft og kjærlighet.

Så nå har jeg altså skrevet en "ønskelapp" på data, som jeg skal ha med meg når jeg drar på Føden. Har bl.a. skrevet ned ønsker om fødestillinger hjelpemidler og smertelindring.

Og så har jeg planer om å ta babyklærne inn i stellekommoden i dag. :) Hvis ikke blir det gjort i morgen. Skal ordne litt i skap og sånn også... har store planer (bl.a. om at enda mer ting skal til Fretex... bare få det ut...). Kanskje litt redebygging på gang :wink:

Ellers har Mannen og jeg snakket en del om ferie i sommer, ønsket om sydeferie i høst + når det passer best med dåp m.m. Gleder meg til sommeren. Skal bli så koselig med den lille :hjerter2: Sitte på altanen, ute i hagen, dra på trilletur, på fjelltur, by-tur/kafe-tur, tur på stranden (?), til hytten osv. :)

Gleder meg til det blir varmere og lysere ute :):sjarmor:

Lørdagskveld,

ny dag :heiajente:

(36+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og snart slutt på helgen.

Ikke det at dagene er så forskjellige for min del, men det er så kjekt når Mannen er mye hjemme.

Dog; denne helgen har han vært mye på jobb da. Han er der nå også.

Men han er no så skjønn og grei når vi er sammen.

Siden sist jeg var innom har jeg fått skummet gjennom noen bøker jeg har lånt på bibliotektet om bekkenløsning og fødsel. Også var Mannen og jeg oppe hos et vennepar i går kveld. Som ahr to nydelige små barn :kyss: Er så skjønne.

Koste oss masse. Pratet og spiste ost og kjeks og masse digg :wink:

Etter frokosten dro han på jobb og jeg har sett en video om bekkenløsning som jeg har lånt på bibloteket. Den heter Bekkenløsning - kan det ramme meg? (er nok et godt tips til dem som lurer på om de er plaget eller ikke). Jeg likte den godt - men skulle nok sett den sammen med Mannen for noen måneder siden. Skal nevne for Mannen at han nok bør se den... så forstår han litt mer.

Ellers har jeg lånt en video om graviditet, fødsel og barseltid. Har lyst til å se den med Mannen så jeg får vente til han er hjemme og høre hva han synes om det.

Nå etter litt tid på nettet har jeg endelig tenkt å få pakket babyklærne inn i stellekommoden. Har ikke fått gjort det ennå :o

Også skal jeg ta meg en dusj - deilig.

Har masse avtaler i uken. Skal to ganger til fysioterapeuten som vanlig, en gang til legen og på urnenedsettelse for morfars urne. Ellers skal Mannen bort med jobben fra onsdag til torsdag, så da blir jeg alene hjemme. Ellers så skal jeg se om jeg kan dra innom jobben. Det er bl.a. et møte på torsdag som hadde vært greit å få med seg.

Har også tenkt å jobbe videre med noe faglig som jeg har begynt på.

Bizzy uke for en med stor mage og bekkenløsning.

Må se å få gjort noe...

Masse klemmer fra ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...