Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:kul: Takk for i går!!! :bukke:

Det var kjempekoselig!!

Og du imponerer med en utrolig hukommelse... :roll:

Vi må treffes igjen en annen gang!!!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det sies at enkelte kan en kjenne gjennom hele livet uten å kjenne dem.

Andre kommer bare "flytende på ei fjøl"...

Du er en av dem som bare kommer flytende... :wink:

Må si meg enig med Magnhild:

Utrolig hvor mye du husker fra dagbøkene våre... :oops:

Du gjentok ting jeg selv hadde glemt... :ler:

Snakk om mase opp igjen på ting da... :kul:

Baby må vi jo få se når h*n ser dagens lys... :hjerte:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann...

Takk for koselige meldinger fra supergirls'ene i by'n :wink: Og takk for i går - kjempekoselig. Spesielt å treffes etter å ha lest om livene deres i dagbøkene.

Jeg synes det inntrykket jeg hadde av dere - sånn personlighetsmessig - ble forsterket i går. Det var liksom ingen som var helt ulik min forhåndsoppfatning. Annet enn at bizzy ikek var bergenser - det hadde jeg ikke fått med meg på forhånd (leste heller ikke den info'en her inne før jeg dro på treff).

Kjekt å lese at Magnhild og mayamor også koste seg. Jeg har jo fulgt med dere lengst så det er ikke så rart, synes jeg, at jeg vet/husker mest om dere. Har aldri tidligere fått høre at jeg har en utrolig hukommelse.

Takker og bukker for det komplimentet :bukke:

Det skulle arbeidsgiver ha hørt... føler veldig ofte at det jeg leser detter ut av hodet med en gang, eller ikke sitter seg særlig fast. Men det er kanskje sånn at man kan være god på å huske ting om mennesker og sånn, mens faglige/jobbrelaterte ting ikke sitter seg fast på samme måten. Eller kanskje det ikke er plass til begge typer informasjon :o

Var veldig kjekt å snakke med dere begge to. :Nikke: Tror vi kunne snakket og snakket ut i de sene nattetimer. Får ta det igjen en annen gang. For meg er jo dere selve guruene på dette med babyer, og jeg rene amatøren, så det vil nok ikke bli mindre med spørsmål med tiden om hvordan livet er etter fødsel. :husarbeid::Gjesp::hjerter::grine::frustrert::sinnatagg::kyss::eeeh: :hjerter2: :hakeslepp: :klø:

Sikkert en helt annerledes liv enn det jeg har i dag.

Selv om det nok blir slitsomt innimellom, og jeg vil være frustrert og trøtt, gleder jeg meg som en unge :hjerte:

Høres fint ut det der med å komme flytende på en fjøl, mayamor. Du er god du :kysse:

Også var det så koselig å se og holde Andreas i går. Han er helt nydelig. Virkelig en gla' gutt :kyss:

Hadde vært koselig å treffe alle sammen igjen før det lille mirakel kommer til verden. Kjekt å følge med på voksende mager.

Klemmer fra NyDag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var veldig koselig å møte deg i går :) Var fryktelig nervøs i utgangspunktet, men det var jo slett ingenting å være redd for. Bare koselige jenter hele gjengen :Nikke:

Og så den fine magen din da :-) Kan godt få en sånn jeg..

Jeg blir gjerne med på treff igjen. Må ikke bli så lenge til da hvis miraklet ditt fortsatt skal være på plass i magen..

Klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen meta :wink:

Så kjekt at du også koste deg i går.

Enig med deg at det ikke var noe å være nervøs for - gikk jo som en lek jo :)

Takk for komplement om magen min. Det liker jeg :kyss:

Mye aktvitet også - bare gled deg til du kjenner liv. :Nikke:

Vi må prøve å få til et treff før mirakelet kommer ut av magen og ut i det fri. Er jo noen uker til det, om alt går etter planen.

Kjempestilig brudekjole. Den kledde du godt. Også var du veldig fin på håret. Takk for at du husket på det - og sendte meg bildet. Jeg synes alt med bryllup er kjempestas :hoppe:

I dag har jeg vært på fysiobehandling - som gikk bra. Har ellers både fått vært litt med mamma'en min og pappa'en min. Pappa og jeg var og spiste god pizza på Venezia, også innom Reflex og kjøpte 3 bodyer til den lille (3 for 100; Det er vel billig det).

Holder på å vaske babyklær nå... Hvert plagg to ganger. Og de er så små og søte.

Håper Mannen kan få stellekommoden i hus snart og sette den opp. Klør etter å få plassert klærne der de hører hjemme.

I morgen kveld skal jeg være med tre venninner - på besøk til en av dem. Hun vi skal besøke venter nr. to, ikke lenge etter meg, og de to andre har hver sin lille gutt på henholdsvis noen få uker og 1 år.

Så det blir nok masse babysnakk. Liker det :wink:

Har det fint i dag :hjerter:

Ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som dere hadde skikkelig hyggelig i går !

Skulle gjerne vært der ja...

Koselig å vaske babyklær mens man venter ...:hjerte:

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for igår :klem2: Ille morro å treffe ei jente med mage, like stor som min. Og så var du jo så skjønn. Jeg må slenge meg på det Maya og Magnhild sa, du har en imponerende hukommelse. Trodde vi som var kommet til dette stadiet av svangerskapet skulle være ganske så glemske og "fjerne"....pre-ammetåke. Men det er kanskje bare meg det :sjenert:

Jeg ligger akkurat hakket foran deg i løypa med stellekommoden ferdig sammenskrudd, alle klærne vasket og plassert.....men så har jeg jo den "spådommen" fra svigers hengene over meg da...hehe.

Vi må få til flere treff før det kommer 4 vogner trillende inn på Friday`s

Masse klemmer fra Ionaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom deg så ville bare skrive en liten hilsen :-)

Leser at dere har vært på treff, sikkert kjempekoselig. Spesielt når noen av dere jo har fulgt med på hverandre så lenge, så er det sikkert kjempekjekt å treffes fjes til fjes. Så det hørtest virkelig vellykket ut!

Har flyttet så har ikke hatt oppe datamaskinen på noen uker. Vi leier i sentrum nå, mens vi fremdeles går på visninger.. Men tror nok som du også skrev for en stund siden at sommerferien kan være en god tid å finne noe på, kanskje litt roligere da. Var nettopp en god venninne av meg og samboeren som kjøpte rekkehus i Åsane, nesten 300.000 over prisant!! Sprøtt, men sånn er det jo nå.

Ellers er det kjekt å lese at alt står bra til med den lille i magen din, nå er det jammen ikke lenge til h*n kommer ut å hilser på dere :hjerte:

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

så koselige hilsener Jinx, Ionaa og Hanne :wink: Takke, takk! :)

Vi hadde det veldig hyggelig på treffet Jinx. Igjen; dumt at du ikke bor her :veldigsur:

Du skriver så fint Ionaa :kyss: Kjekt å møte en med like stor mage - helt enig. Men det med god hukommelse - og det at jeg er skjønn - der må jeg nok være uenig. Det er første gang jeg får høre at jeg har en imponerende hukommelse. Veldig kjekt å høre... må være det der med at man husker det man egentlig ikke trenger å huske. Jeg hadde ihvertfall ikke lest meg opp på forhånd altså... men man husker vel ting om interessante mennesker.

Ionaa - du er nok et hestehode foran meg når det gjelder å få på plass ting. Jeg har akkuart snakket med butikken hvor vi har bestilt dyne til sengen og stellekommode, og bare den siste var kommet inn. Så det er ikke sikkert Mannen hentet kommoden i dag da... men jeg håper det. Har nettopp snakket med han også, og han skulle se om han ikke kunne få gjort det. Også må jo den settes opp også da.

Jeg tyter litt på det han må få gjort. Er litt kjiip der, men samtidig så er det jo han som må gjøre det og da blir det jo til at jeg spør om når han har tenkt å gjøre de forskjellige tingene. Det er vel helt naturlig det, eller hva? Er jeg litt urimelig? :sjenert:

Vi må få til flere treff så lenge vi er gravide Ionaa. Det får vi bare sørge for :)

Hanne - så kjekt at du skriver her. Vi hadde det kjekt på treff - du må bare slenge deg med neste gang. hadde vært hyggelig.

Så dere har flyttet til sentrum. Håper dere vil trives der. Ønsker dere lykke til på visninger. Sikkert lurt å være tålmodig - ha litt is i magen.

Håper ellers at alt står bra til med deg :)

Nå skal jeg få gjort litt fornuftige jobbrelaterte ting her på data'en, så kommer kanskje en god venninne av meg oppom etter jobben, og så er det venninnetreff i kveld med gamle studievenninner. God dag :hoppe:

Yes - det er bare å sette i gang med arbeidet.

NyDag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Kjenner igjen det der med utålmodigheten når det gjelder å få ting på plass.

Jeg elsker samboer over alt på jord.

Men kjapp på avtrekkeren - det er han ikke... :-?

Vi har enda ikke sengen til Andreas i hus...

Men nå kan det like gjerne vente til vi flytter opp i huset...

Kommoden kom i hus 2 uker før fødselen...

Stellebordet ble hentet etter jeg kom hjem fra klinikken... :roll:

Kan love deg at jeg var ganske så :sur: på ham mange ganger...

Travel jente du: treff igjen i kveld.

Håper du koste deg. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist :wink:

Det var kjempekoselig å møte deg, og jeg er som de andre, utrolig imponert over allt du husket :o

Håper vi kan møtes igjen på treff, vil jo gjerne se magen din igjen før fødsel!

Nydelig mage forresten, kanskje jeg kan arve :-)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld...

Mannen og jeg ahr nettopp spist deilig middag; taco med masse tilbehør :wink: Er god og mett nå...

Har ellers i dag vært oppe hso svigers og spist fastelavensboller - med amsse krem og hjemmelaget syltetøy - mmmm :) Nam, nam. :)

Også har Mannen og jeg tatt oss noen runder i butikker i dag - på jakt etter bl.a.; nye baderomsting (håndkleholder m.m. i blank "stål"), gardiner til stuen (vi er drittlei de vi har - særlig Mannen + lamper til å ha over sengen (må gjøre noen "grep" på soverommet før barnesengen får plass). Vi fant noen ferdigsydde gardiner vi likte (sist sydde vi selv) og har kjøpt med oss en lengde. Har hengt den opp og synes det er såååå fint. Men skal se noen dager før vi bestemmer oss for å gå for disse. Vi har to ukers byttefrist.

Nå er Mannen i gang med å sette opp stellekommoden på badet. :) Han holder visstnok på med hjulene nå. han er så flink så :kyss:

Han hentet kommoden på torsdag slik jeg håpe at han skulle gjøre. Og så kom han hjem til lasangemiddag. Jeg hadde da besøk av bestevenninnen min. Veldig koselig.

Venninnetreffet torsdag kved var også veldig koselig. Ikke så altfor ofte jeg treffer gamle studievenninner. Også er det så kjekt at vi nå er i omtrent samme situasjon (en av dem har en gutt på 6 uker, en har en gut på 16 mnd., 1 har en gutt på 2 år og venter nr. to i mai + meg da)... trr jeg har skrevet dette før... Anyway - veldig kjekt å være med andre som er så opptatt av babyer og det som hører med.

De var bekymret for bekkensløsningen min. Så at jeg slet, og snakket bl.a. om at jeg burde vurdere å få keisersnitt så jeg ikke ble dårligere av fødselen.

Tror ikke selv at det er så mye bedre løsning, men jeg skal sjekke ting nøyere ut. Bl.a. snakke med legen og jordmoren min om dette. Har allerede snakket litt med fysioterapeuten som sa at jeg burde unngå å føde liggende på rygg eller sittende (det som vel er mest vanlig).

Jaja, ikke noe å tenke på en lørdagskveld.

Tror mirakel i magen har det bra. Han/hun sparker ihvertfall veldig mye.

Ellers kjempekoselig med hilsener fra bizzy og mayamor.

Det var så koselig på treffet tirsdag (har vel skrevet det en del ganger) - så det må vi gjenta. Men som nevnt; jeg har da ikke så god hukommelse. Det må vel bare være at jeg har "slukt" all tilgjengelig info om dere andre kg'ere her inne. Dere er jo så interessante og søte alle sammen :wink:

Hadde vært fint om du hadde fått mage snart bizzy, med dere lille mirakel inni :hjerte: kan godt arve magen min du :kysse:

Godt å høre mayamor at det ikke bare er jeg som kan bli ganske så irritert på Mannen over at ting tar tid... I dette øyeblikk skal no ikke jeg klage i det hele tatt da. Mannen er jo i gang med stellekommoden nå, på en lørdagskveld (og faktisk nå som han er litt fyllasyk også), også skal han sveipe over gulvene og ta badet og toalettet i morgen :kysse: Det liker jeg :sjarmor: Jeg har til gjengjeld laget middagen i dag, som jeg som oftest gjør.

I morgen skal jeg "overta" pappas hund og bil for en uke. Han skal 1 uke sydover. Håper jeg kan få kommet meg litt ut med hunden. Han må jo luftes, så det må jeg jo bare få til. Deilig å ha bilen hele tiden. Gleder meg.

Ellers så skal vi på middag til mamma og stefar i morgen kveld. Alltid god mat og alltid koselig.

Får gå inn og skryte av Mannen som jobber på :wink:

Klem Ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiiin helg - og klar for ny uke...

Har en del "sosiale planer" for uken.

I dag skal Mannen og jeg sannynligvis på barselbesøk. Et vennepar som bor i nærheten kommer hjem med babyen sin i dag. Gleder meg til det.

I kveld skal vi også på kafe med noen av vennene våre. Et vennepar av oss kommer fra Oslo, og da må vi jo samles. Venninnen min fra Oslo er også gravid - så vi skal sammenlikne mager :sjarmor: Kjempestas! Kanskje jeg skal ta med fotoapparat også. Får nok ikke sett henne før i sommer en gang, så det er greit å ha noen minner...

Og morgen skal vi i bursdagsbesøk til Mannens farmor.

Tror det var noe mer også - men det kommer jeg ikke på i farten.

Ellers fysiotime i dag og på torsdag... trenger det. Er ganske dårlig for tiden og har virkelig begyntå tenke på fødsel og fødestillinger.

Skal se om jeg kan få en time til fysioterapeuten på KK igjen - de vet vel mye om sånt. Har kun vært der en gang og det var vel i uke 16-17, altså en god stund siden. Er jo mye dårligere nå, så kanskje hun vet råd...har noen gode tips å komme med...

Også har jo Ionaa fått sin lille gutt :wink: Er glad på deres vegne. Ventetiden er endelig slutt, og det legen før noon hadde trodd.

Da er vel jeg neste mann ut da... av oss kg'ere i Bergen. Spennende og litt skremmende :o

Gleder meg til å se Ionaas lile gutt. Blir jo bare jeg som kommer med stor mage til neste kg-treff. Og jeg som trodde at vi skulle være to med store mager litt til.

Jaja - baby er mye bedre. Og kanskje jeg er så heldig å få se ham før det er min tur.

Må avslutte. Passer hund, og han vil så gjerne ut. Så bekkenet får bare lide litt.

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ja - får du følelsen av at "anytime" kan vi bli tre nå da etter Iona fødte...? :ler:

Travel jente du. Phu...

Her er det en "smule" roligere... :oops:

Kos deg med hund og bil:

Kjør bilen rolig med hunden i bånd ut ruten dersom det blir for ille... :ler:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser deg for meg der inni bilen :ler:

Håper fysioen kan hjelpe deg da.. Skikkelig kjipt at du er dårlig.. Får ta det litt med ro og sende mannen ut med hunden på de lange turene.

Håper du får en FIN uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for koselige hilsener mayamor og meta :wink: Så koselig atte... :klem2:

I går var jeg ganske på farten ja. Fikk gått litt tur med hunden - til fots. :P Mayamors forslag var ikke så dumt, men siden det er en liten hund tar jeg ikke sjansen. Den kan jo lett komme under hjulene :-? :-( Siden den er så liten så trenger den heldigvis ikke så mye morsjon heller da, så det går greit med noen små turer.

Også liker han å kjøre bil da - altså sitte på når ejg kjører og venter gjerne i bilen når jeg er i butikken og sånt.

Og i går måtte han det en del.

Ganske mye selskap i en hund, og det passer bra nå som jeg er mye hjemme. Også duller jeg veldig med han da. Han er rundt seks kilo, og får litt baby-behandling. :roll::roll:

Jeg er klar for å bli mamma jeg - jepp :wink:

Etter fysioen i går kjøpte jeg fin gave til den nyfødte som vi besøkte om kvelden + litt klær til vårt lille mirakel. Var på Kappahl og der var det masse fint :wink: Tenkte kanskje å ta med en tur på SparKjøp senere i dag, der har de mye praktisk og billig. Må få kjøpt noe i str. 56, for det meste jeg har er i str. 62, 68 og 80. Også må jeg handle inn litt kluter og sånn. Føler meg litt amatør, men jeg skal nok fikse det ja. :Nikke:

Også fikk jeg handlet mat, ferske brød og blomster til å pynte opp hjemme. Så jeg måtte gå en del ganger frem og tilbake til bilen for å få alt i hus.

Etter middag i går gikk turen til venneparet med den nyfødte gutten, som bare var helt nydelig. Så skjønn :kyss:

Deretter traff vi venner på kafe i by'n. Veldig kjekt å treffe hun venninnen min som bor i Oslo - se magen hennes og snakke om innkjøp av babyutstyr og sånn. Det er jo mye det som fyller hodet nå om dagene.

Om jeg føler at det kan skje anytime, mayamor????

Ikke helt, men at det kan skje før tiden tenker jeg litt på. Men prøver å innstille meg på at jeg går over tiden. Det er jo mest vanlig med førstemann.

Om jeg er travel er vel å overdrive en smule - men jeg liker å fylle dagene. I dag skal jeg som nevnt på bursdagsbesøk til Mannens farmor. Jeg må fikse blomst og kort. Skal møte Mannen i besøket.

I morgen skal jeg treffe lillebror og kanskje innom jobben en tur, torsdag skal jeg til fysio, sannsynligvis innom jobben på et møte og ha min ene svoger på middagsbesøk. Helgen er heldigvis ikke fylt opp ennå - deilig.

Nå blir det litt sitting foran pc'en.

Klem Ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, til en som er litt amatør fra en som ikke er så veldig dreven, men litt mindre amatør enn deg...

Kjøp en god del klær i 56. 62 begynner de ikke å bruke før de er i alle fall tre mnd... Det er også greit å ha noe lite og mykt i str 50. Noen bodyer og sparkebukser. De aller fleste babyer er jo tross alt ikke 56 når de blir født, selv om det hender... :wink:

På sparkjøp:

-Kjøp flanelsduker (tøybleier) Disse er kjempegreie å ha liggende på stellebordet. De er mye og tåler mange vask.

-Mange linduker, gulpekluter. Det går unna skal ejg si deg, selv om det er mulig du får en av de som ikke gulper i det hele tatt. (Det har ikke jeg...)

- Tom og trine strømpebukser i ull. De er kjempegode og holder faktisk fasongen etter mange vask i maskinen. Jeg har brukt dette helt fra fødselen av.

-Tom og trine body i ull er også veldig gode...

-Små hvite vaskekluter er også greie å ha. Gjerne fargekoder for ansikt og rompe?? (Det har ikke vi så vi bruker MANGE siden vi ikke husker hvor vi la ansiktskluten sist gang... :oops: )

Men et liten hint til. Vent med å kjøpe mye av klærene til du vet hva du har i magen. JEg kjøpte masse sånne unisex klær og brukte ikke noe av det nesten... Ville heller bruke det som var guttete!!! Så det har jeg gitt vekk til en liten jente som kunne bruke det i stedet..

Ha en fin dag!!

Og du? Små hunder hører ikke til under hjulene på bilen, så luft den til fots du... :wink: Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Kappahal fant jeg mase fint også..og det er jo bare så flaks at det ligger ved siden av helsestasjonene vår. Tror Lukas skal få seg mye fint derfra i det kommende året ja. :sjarmor:

Enig med Magnhild..kjøp i 56, Lukas bruker den str enda han, og nå er han over 5 uker. Koselig med baby- klær- kjøp!!

Visste ikke at du hadde hund...det blir spennende da med en liten baby i huset! Men med oss har det bare gått bra!! har bare positive erfaringer med Ludde og Lukas, selvfølgelig lar vi dem ikke være alene..men Ludde logrer når han ser Lukas, Lukas har akkurat fått øye på han og synes det e er litt rart tror jeg. :ler: Og noen våte nuss tillater vi....

har dere funnet navn til mirakelet da??

Ha en flott dag, kos deg!

Vi skal ut på en rusletur i nydelig vær.Og om ikke lenge skal Ny dag og mirakelet ut på trilletur og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om planlegging og "redebygging" :D

Kjenner meg litt igjen i din beskrivelse av hundebehandlingen...., har selv to katter og de kan vel ikke annet enn kalles babysurrogater.... Har ikke kledd på de dukkeklær ennå, men er nok ikke langt unna :oops: Men den ene liker veldig godt å bli pakket inn i ullteppet og bli holdt akkurat som man holder et lite barn :klø:

Så ut som en fin huskeliste fra magnhild, men nå er jeg vel i kategorien superamatør foreløpig :ler:

Ser ikke ut til at du har store problemer med å fylle dagene nei!!!

Kos deg i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...