Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Var en smule rastløs her hjemme på torsdag ja...

Men neste gang er jeg gjerne med. :klem:

Du er fremdeles en travel jente du.

* bøyer-meg-i-støvet-smiley*

Nå dufter det her i huset...

Mat snart...

Samboer er flink han... :kline:

Håper vi sees snart igjen da.

Men det er vel tvilsomt før din baby blir født.

Nå begynner antagelig den lengste delen av svangerskapet... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare innom en tur når jeg likevel sitter foran skjermen.

Skal snart sette i gang med middagen. Mannen er akkurat kommet hjem fra jobb nå og jeg sitter/har sittet og jobbet så smått med noe faglig/jobbrelatert.

Har vært ute hele dagen - dvs. f.o.m. klokken elleve. Sov lenge og fikk veldig dårlig tid - men fikk heldigvis gjort det jeg hadde tenkt. Har i dag vært på urnenedsettelse for morfars urne kl. tolv. Mamma og jeg hadde med en flott rosebukett og var der i god tid.

Det var ganske tragisk seanse i og med at det er dårlig kommunikasjon i familien etter morfars bortgang. Snakket ikke noe særlig med de andre, mamma'en min og jeg :cry: Trist og unødvenig spør du meg. Mamma og jeg var nok litt av et syn i dag også. Jeg med stor mage og vaggende gang og mamma med krykker etter operasjonen hun foretok forrige uke :o

Men, men jeg har iallefall et godt forhold til mine foreldre (med partnere), min bror, min kjære mann og hans skjønne familie. Og nå venter vi på at lille mirakel skal komme til verden. :kyss:

Har ellers i dag vært innom to bilverksteder. Bilen lager dunkelyd når jeg svinger og det har vi merket etter at jeg torsdag kjørte litt for hardt over en fartsdump på vei fra KK :evil: Alltid noe... som koster... også må den på service og EU-kontroll. har nå avtalt time neste onsdag på et verksted som jeg via kontakter skal få en god pris. Sist service ble det så himla dyrt.

Har ellers spist kake med mamma'en min - som er så søt og god.

Skal nå kose meg sammen med Mannen min. Vi planlegger bl.a. feiring av bursdagen min med et lite selskap på lørdag (venninner) og på mandag (nærmeste familie; foreldre og svigers). Stille og rolig feiring.

Takkf or koselige hilsener mayamor og bizzy.

Mayamor; Gleder meg til å treffe deg igjen snart. var så dumt at det ikke passet for deg på torsdag. Er nok mest sannsynlig at jeg er blitt mor innen vi sees neste gang. Begynner å bli mer og mer tungt å gå gravid og gleder meg masse, masse til jeg har babyen i mine armer :hjerter:

Den lengste delen av svangerskapet hørtes fryktelig langt ut. Bra jeg er litt travel så dagene fylles opp og går fortere...

Jeg er ganske travel, ja, men ikke nok til at du trenger å bøye deg i noe støv... Det er du som er super-woman over alle andre blant oss kg'ere her i Bergen. Så god mor både for dine egne barn og "stebarn", og alltids tid til å komme innom dagbøkene til oss andre med en hyggelig hilsen og et varmt ord i ny og ned. :kysse:

Takk for koselig hilsen bizzy. Og for at du tenker på meg :klem2:

Klemmer fra ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Trist å høre om familien din.. Håper det kan ordne seg etterhvert! Ellers er det bare å ta ekstra godt vare på de man har :)

Vi hadde bilen inne til skift av olje og filter i dag og da viser det seg at vi må ha en understellsbehandling etterhvert også :evil: Liker ikke sånne meldinger jeg! Æsj.. Bil er sånt evig pengesluk, men akk så nødvendig etterhvert..

Det blir skikkelig spennende å følge deg framover nå.. Ikke lange tiden igjen. Lurer på hvordan h*n ser ut jeg.. Håper jo vi får se etterhvert :)

Tusen takk for info om bekkenløsning i dagboken min :kyss:

Klem Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; hodet på babyen er festet - juhu :wink: Nå er alt klart for fødsel!!!

:wink:

Var hos legen på onsdag og fikk bekreftet mistanken min om at hodet nå var festet. Det var dypt nede i bekkenet nå sa legen.

Jeg tenkte litt på om hodet var festet for jeg har bl.a. kjent en del press og stikkinger nedover i kjeden. Også har vel også magen sunket litt. Nå de siste dagene synes jeg også at det er blitt mindre press på ribbena - og det er så deilig :) Det har vært skikkelig ømt lenge nå på høyre side/ribben, og nå letter endelig trykket.

Ellers om legetimen;

Jeg hadde fint blodtrykk - så nå er gått opp til 120/70. Fin urinprøve, fint symfysemål (ca. 33,5 cm.), og som jeg har hatt en stund; litt vann i kroppen (1 på helsekortet). Og hjerteslagene var nå 128, laveste til nå. Denne gangen fikk jeg ikke høre selv. Kun legen som hørte med jordmorstetoskop. Og han skrøt av fine hjerteslag :)

Ellers ahr jeg nå tilsammen gått opp ca. 14,5 kilo sålangt i svangerskapet. Legen sa det var bra om jeg holdt meg under 16 kilo - og det regner jeg med går greit.

Når jeg la meg i natt begynte jeg å kjenne murringer nederst i magen - som svake mensmurringer. Og det har jeg ikke kjent på lenge... Tror ting er i ferd med å modnes nå... Kynnerne er sterkere og hyppigere - en del press/stikkinger nedover i kjeden og av og til i korsryggen. Ganske ubehagelig. Tar det som tegn på at ting er på gang :hoppe: Håper ihvertfall at det betyr det. Men det kan selvføleglig gå lang tid ennå før riene setter i gang.

Jeg sov dårlig i natt, som jeg har gjort noen netter i det siste, og lot meg sove til elleve på formidagen. da sover jeg bedre enn om natten. Om natten er alt slitsomt, jeg er for varm, sliten og har en litt kvalm og uggen følelse. Det er borte om morningen. Så morninger liker jeg :wink:

Mannen ringte i elleve-tiden for å høre hvordan det gikk med meg. Han syntes det var bra jeg hadde fått sove litt. Viktig å sove på dagen når natten har vært slitsom. Fint å ha muligheten til det.

I dag har jeg tatt det rolig. Jobbet litt med et faglig paper som jeg har begynt på, ryddet litt (funnet enda flere ting som skal til Fretex + ryddet plass i skapet i gangen til babyklær; ytterklær). Også har Mannen og jeg vært og handlet inn til bursdagsbesøket som jeg skal ha i morgen kveld. Vi blir 7 venninner (4 måtte takke nei). Jeg skal lage noe enkelt; salat, pastasalat, baguetter og to paier. Mamma har laget iskake (idag) :) og så skal jeg lage noen muffins i kveld + bringebærsaus til iskaken i morgen. Tenkte kanskje å lage muffinsene i kveld + noen dipper/dressinger.

Ellers siden jeg sist skrev her inne har jeg;

- hatt besøk av to av venninner :)

- vært på babykos og leid meg Easy-slide for 3 mnd. :wink:

- vært innom jobben og hilst på. Fått masse kommentarer for magen min... for det meste at jeg ikke er så stor/har så stor mage... og at jeg ser godt ut :wink::sjarmor:

- vært både hos legen (som nevnt) og fysio...

Også har jeg jo fått koselig hilsen her inne av meta :kysse: Takk skal du ha :wink: Ja, det er skikkelig kjipt at familien min ikke klarer å kommunisere på en bedre måte. Angående urnenedsettelsen på tirsdag fikk jeg bl.a. høre at min tante hadde invitert min onkel og mormor på kaffe og kaker hos henne etter urnenedsettelsen. Mamma og jeg ble ikke spurt :cry: Trist at det skal være slik.

Lurer på om jeg kommer til å få noen bursdagspresang denne gangen av min tante (og fetter) og hvordan de vil forholde seg når jeg får barn. Vi er så liten familie, så merkes veldig tydelig når det som nå.

Håper det kan ordne seg med tiden, men har liten tro på det nå. Riktig som du sier meta; det er bare å ta ekstra godt vare på de man har :)

Skal i kveld og i morgen ordne til bursdagsbesøket i morgen. Også er det fri på søndag, også et lite familiebesøk på mandag. Blir litt må ordne med. Men Mannen hjelper til, og tar bl.a. husrengjøringen. :hjerter2: Snille mannen.

Snakkes,

klemmer fra ny dag (37+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bursdag imorgen ??

Jippi jei for at hodet er festet :hjerte:

Mirakel gjør seg klar til å innta sin plass

i dine armer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt utslitt i dag :-?

... vet ikke om jeg brygger på noe eller om jeg bare er totalt utslitt etter bursdagsbesøket jeg hadde i går.

Jeg har nok litt feber og er veldig slapp og trøtt. Så i dag ahr vært en rolig dag.Har spist rester fra middagsbesøket i går. Jentene var jo så småspiste.

Jeg hadde laget 2 forskjellige paier, en stor salat og en pastasalat + serverte baguette til. Hadde hjemmelaget iskake, pyntet med jordbær, til dessert (som mamma hadde laget) + bringebærsaus (med masse bringebær i såklart). Også masse digg og brus. Også mange muffins (Møllerens) :wink:

Hadde igjen 1 pai og 1 paistykke, nesten all pastesalaten og masse salat... pluss mange baguetter som gikk i bosset. Og masse brus og mange muffins. Og sinnsykt mye iskake (frysen full) :sjarmor:

Så vi 7 jentene spiste ikke mye synes jeg.

Jaja - Mannen og jeg digger pai så idag har vi spist pai som det suser etter :o

Jeg fikk masse fint av jentene - er så gøy å få presanger :hoppe: Og imorgen kommer pappa, mamma og stefar og svigers på kaffe og kaker om kvelden. Da blir det mer presanger. Håper å få penger sånn at jeg kan kjøpe meg noen nye klær når kroppen er tilbake i vanlig størrelse. Hadde vært deilig å fått kjøpt noen fine vårklær :wink:

I morgen kommer også mormor en tur ut på formiddagen. Mamma henter henne på sykehjemmet i tov-tiden. Koselig :)

Det er i morgen jeg har bursdag - stor jente :) Så det var ikke i går, jinx.

Jeg jippi jei'er ganske så mye om dagene for at fødselen nærmer seg. Er klar for å ta i mot mirakelet nå - ihvertfall så klar som man kan være (tror jeg). Hadde tre ammende venninner her i går så det ble masse prat om baby og fødsel... og jeg sluker alt jeg hører, jeg...

Jeg har fremdeles en del nedpress i kjeden og en del stikkinger der nede og av og til i ryggen og av og til i lysken/nedover det ene låret. Skal nevne det for jormor når jeg skal der på torsdag. Nevnte det for legen i uken, men han sa ikke noe til det.

Mannen er ganske oppspilt om dagene. Sa til meg i sted at nå var det virkelig ikke lenge igjen til vi ble foreldre... det kan jo skje om 2 dager eller om 2 uker. Det er helt åpent.

Han er så skjønn. Gleder seg sånn til å bli far :kysse:

Håper dagen i morgen blir fin. Og uken likeså. Har en del på programmet. Bl.a. å hente babytingene på Simobutikken (vogn med tilbehør, bæresele, vippestol og reiseseng) :) Også skal jeg se om jeg ikke kan være litt sosial med venner også. Gå på kafe og ha besøk... tror det. Også jobbe litt med det faglige paperet jeg holder på med. Prøve ihvertfall (men ikke i morgen).

Permisjonen min starter i morgen, og da synes jeg det er lov å tenke ekstra mye på meg selv og ha rolige morninger. Så jeg tror ikke vekkerklokken skal være på hver morgen lenger (selv om den vanligvis blir slått av ganske så fort).

Har under 3 uker til termin - spennende :sjokkert::)

Klem,

ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm....Pai er godt :Nikke: Men man kan ikke si det for høyt her i huset...Min mann ble helt pai-desperat en gang han fikk vite at Magnhild og Caos spiste pai. (Han ville gjerne kjøre til Fyllingsdalen på sene kvelden, influensa og greier, bare for å smake på pai :ler::roll:

3 uker igjen...tia går fort gitt. Du har rett i det at du må ta vare på deg selv de siste dagene. Etter fødselen trenger du ikke vekkerklokke lenger...man blir gjerne vekket enda tidligere av en mye bedre lyd :ler:

Lurer på om du kommer på neste treff med eller uten baby i magen jeg (kommer litt an på når neste treff er også det da). Gleder meg til enda en liten en i "gjengen".

Ha en god uke og ta vare på deg selv. Klemmer fra Ionaa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Så bra å høre at hode er festet da! Nå kan det jo skje noe når som helst, ihvertfall virker det som om kroppen din begynner å forbrede seg på fødsel.. :) Spennende tider!

Ha en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:bursdag: GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN :bursdag:

Det er i dag - ikke sant...?

Blir så usikker når ingen andre har skrevet... :ler:

Hodet er festet...

Da nærmer det seg med stormskritt...

Eller kanskje ikke...

Hos meg var hodet festet 3 uker før termin med Aleksander.

Han er født 16 dager på overtid...

Andreas ble ikke festet før han ble født...

Men det er annerledes med barn nummer to eller mer...

Dumt med familie uenigheter.

Merker det så inderlig godt med små familier... :trøste:

Håper det bare var et øyeblikks tankeløshet som ligger bak...

Varme klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Her er jeg - et år eldre kan jeg vel si og i storform :)

Har det veldig fint, Magnhild. Takk for at du tenker på meg :klem2:

Tusen takk for alle bursdagshilsene. Kjempegøy :hoppe:

Takk Magnhild, Hermione, bizzy, meta, jinx, mayamor og Hanne (for gratulasjon på pm) :wink:

Jeg hadde en kjempefin bursdag i går. Var heldigvis i bedre form enn på søndagen. Mamma og mormor var her på lunsj i noen timer - koselig. Fikk penger i presang av både henne og min onkel :) Veldig kjekt - skal spares til kles-shopping :hoppe: Fikk også påskeliljer (på løk av mormor).

Fra min tante og fetter fikk jeg en fin blomsterbukett på døren. Følte ikke for å ringe for å takke så som ting er så anstrengt på den kanten... så jeg sendte en tekstemelding vhor jeg takket og bukket. Det var vel greit, eller :klø: De ringte jo heller ikke for å gratulere med med dagen ... så jeg syntes det var ok å bare sende en sms jeg altså... orker ikke å snakke med dem akkurat nå...

Mormor begynte å snakke om at jeg måtte invitere dem ut også. Ringe etter dem og spørre om de ville komme ut (dette var jo midte på dagen da de var på skolen og jobb)... tror ikke det nei. Men mormor stakkar - vil vel at alle skal være perlevenner.

Helt enig med deg, mayamor; familieuenigheter og sånt merkes så inderlig godt i små familier. Og vi er ikke mange på mors-siden (og på farssiden er det bare pappa).Takk for de varme klemmene mayamor :klem2:

Så akkurat den biten er jo ikke toppers - men ellers var dagen super :)

Om kvelden kom mamma, stefar, pappa og svigers på besøk. Veldig koselig. Svigermor hadde med deilig ostekake, pappa hadde med den flotte bløtekaken også hadde jeg masse igjen av iskaken mamma hadde laget til venninnebesøket jeg hadde på lørdagen. Og muffins som jeg hadde laget + brus og digg (og kaffe selvsagt, som jeg har begynt å drikke igjen).

Også fikk jeg masse flotte presanger;

penger av mamma og stefar + en bok, en stoooor bukett påskelinjer og en utrolig søt påskekanin i porselen (pengene var inni kaninen). :)

Fra min bror fikk jeg en cd (maria solheim) og gavekort på parfymeri :wink:

Fra pappa og kjæresten fikk jeg en fin toalettmappe med bodylotion i.

Fra svigers fikk jeg en fin veske og et handlenett. De hadde også med blomster, bla. tullipaner og roser, fra andre i svigerfamilien min :) Så nå har jeg masse blomster i huset. Og det er så koselig!

Også av Mannen da; lommeboken som jeg hadde ønsket meg (min første ordntlige skinnlommebøk) + et fint smykke :kysse: Han var så spent på om jeg likte det - og jeg likte det kjempegodt. Han er så flink å kjøpe gaver og så veldig flink til å hjelpe til med å ordne og være vert ... jeg fikk nesten ikke lov til å dekke på kaffebordet - for han mente at det sikkert ikke var så bra at jeg bøyde meg. Får heller ikke lov til å løfte tugt, og så må jeg huske på å hvile masse. Er så deilig at han er sånn :kyss: Også det skjønne kortet... også det han hadde skrevet da :hjerte:

Jeg har fått så masse fint til denne bursdagen. Blir helt flau :oops:

Foruten flotte presanger og blomster og gode kaker har jeg fått masse koselige telefoner og sms'er (også meldingene her inne da) :) Er så hyggelig atte...

Og i kveld kommer to venninner til på besøk. De kunne ikke komme på lørdag så derfor kommer de i dag. To tidligere studievenninner. Hun ene av dem fikk en gutt i januar - håper hun tar ham med :)

Ellers i dag så har jeg vært hos fysioterapeut (forsov meg nesten. Er så trøtt om morningene etter å ha sovet dårlig om natten). Tenkte at jeg nå skal slappe av litt og så lage middag til Mannen kommer hjem.

Mannen tror nå at jeg vil føde før termin. Jeg håper også på det, men er ikke overbevist. Det mayamor skrev gjør det ikke enklere å tro på det heller da... er nok vanligere å gå på overtid med førstemann ja.

Ionaa; jeg og lurer på om jeg vil ha barn i magen eller i armene på neste kg-treff. Umulig å vite. Ikke lenge igjen nå ihvetall - det er helt klart. Skal love å ta vare på meg selv. Takk for omtanken :klem:

Hanne; det er fortsatt veldig koselig å du er innom. Men jeg savner en dagbok for deg også :wink: Sånn at jeg kan følge med på deg også :Nikke: Det er spennende tider nå ja...

Takk for koselige pm'er :)

Oj - dette ble en laaang melding. Klarer visst ikke å begrense meg :oops:

Jeg har det fint i allefall og ble veldig glad av å lese alle gratulasjonsmeldingene her inne :blomst_opp: Tusen takk!

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Koselig at du etterlyser dagbok fra meg :)

Har faktisk tenkt på det, kunne absolutt vært koselig - kjekt å ha et sted der tanker kan skrives ned. Foreløpig har vi ikke fått internett hjemme (er jo ikke så lenge siden vi flyttet), men det har vi store planer om å få. Litt lettere å skrive dagbok da, når man har tilgang hjemme også.

Men lover å tenke på det, og skal selvfølgelig gi en lyd om dagbok blir opprettet :wink:

Kjekt å høre at du hadde en fin bursdag, og masse fine gaver også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Hanne :wink:

Dagbok er kjekt. Selv ventet jeg ganske så lenge før jeg selv opprettet en. Faktisk til jeg fikk positiv graviditetstest - da syntes jeg det var på tide.

Veldig kjekt hvis du får din egen bok du også. Og da må du huske på å fortelle meg det :) Tenk på det du...

Håper du har det fint Hanne. Ha en fin uke videre :heiajente:

Klem ny dag

- som avslutter her inne nå før bekkenet kommer opp og slår meg i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en sånn liten tirsdags-oppmuntring til deg:

Jeg fikk lillemor 1 dag før terminen, var førstegangsfødene. Men var nok sex som satte det hele i gang... :oops: :oops: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...