Gå til innhold

Nytt mirakel!


ny dag

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Må bare si at forslaget mitt var en spøk altså... :sjenert:

Ellers har ingen av mine gutter kunne bruke 50 i det hele tatt.

Men jeg tror nok at din baby vil være en smule mindre enn mine to ja... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå smiler jeg fra øre til øre for her var det så mange koselige meldinger. Og det bare i dag :) Så gøy :hoppe:

Og så mange gode råd.

Siden jeg ikke fikk lest hilsenene før nå var det i grunnen bra at jeg ikke hadde tid tidlligere i dag til å kjøre nedom Sparkjøp før bursdagsbesøket. Nå vet jeg jo mer om hva som er nyttig og smart å kjøpe enn tidligere i dag. Føler meg litt mindre amatør nå :sjarmor: Takk for hjelp Magnhild og kipa og mayamor. :wink:

Magnhild; listen fra deg er super :wink: Tusen takk.

Jeg skal kjøpe babyklær i de minste str. Gikk igjennom det jeg kjøpte på Kappahl i går, og jeg hadde faktisk fått kjøpt en body i 50-56 og en pyjamas i 50-56... men jeg må ha mer i den str. Det er helt klart.

Kanskje jeg kan legge turen til Sparkjøp i morgen. Skal da også kjøpe de andre tingene du nevnte, Magnhild.

Det jeg har kjøpt nå er i unisex-farger, ja. Jeg har tenkt at jeg dermed ikke skal kjøpe så altfor mye, for når vi vet hvilket kjønn det blir så vil jeg nok ha noe som er mer guttete eller jentete - alt ettersom :Nikke:

Og du; Små hunder hører selvf. ikke til under bilhjulene. Det er bare sånn jeg har mareritt om det. Hunden jeg passer har det best liggende i godstolen sin, i en avslappet stilling på gulvet eller når han får løpe rundt i det fri. Han bare elsker at det er masse snø her nå. Tror nesten at han synes at det føles som å bade. Hans små føtter går jo dypt ned i snøen sånn at han blir våt på nesten hele kroppen... Også er han hvit - så han går nesten i ett med snøen - er så søt atte :)

Mayamor; jeg skjønte at forslaget var en spøk altså :roll: Jeg går tur med hunden... men må innrømme at det virket mer behagelig om det der med bilen kunen vært en mulighet. I dette føret blir jeg fort sliten av å gå rundt omkring. Men har klart to små turer i dag. Fornøyd med det :Hehe:

Tror jeg skal kjøpe noe i str. 50 (på Kappahl er det str. 50-56 og det har jeg jo nå litt av), men med overvekt av str. 56. Vet jo ikke hvor stor bebisen blir.

Kipa; Kappahl har masse fint de. Og ikke så dyrt heller (men det går kjapt penger). Også har Lindex mye fint synes jeg. Tror jeg skal kjøpe "hentesett" der... får se etterhvert. Kjekt å se på og kjøpe klær til mirakelet. Men litt vanskelig/begrensende når jeg ikke vet kjønnet.

Jeg har ikke hund. Passer min far sin, siden han er på ferie i syden. Vi har alltid hatt hund hjemme. Hund og katt. Men jeg har ikke hatt noen av delene siden jeg flyttet hjemmefra. Men jeg er veeeeldig dyrevennlig/dyrekjær.

Navn til mirakelet har vi vel bestemt, ja. Men foreldrene våre er de eneste som vet hva det er. Så det er hemmelig så lenge.

Gleder meg til rusleturer med mirakel :kyss: Håper dere fikk en koselig tur i dag :)

Bizzy;

Koselig med hilsen fra deg. Kjæledyr må bare finne seg i litt babybehandling innimellom. De liker det jo også. Ihvertfall den hunden jeg passer. Liker å degges og dulles med.

Dagene blir fyllt opp ja. Føler at tiden fyker av gårde. Har masse jeg skulle ha gjort. Tiden går også fort når jeg sitter her foran skjermen. Sånn som nå... nå er det tid for Friends... må få det med meg. Så jeg skriver mer etterpå.

Tilbake fra friends. Gøy med nye episoder. Nå må jeg gjøre meg klar for sengen. Er trøtt nå :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends ? :o

Eg GLØYMTE det! At det går an. Hadde jo aldri klart å vere oppe så lenge likevel, men eg kunne jo tatt det opp viss eg hadde komt på det.

Blir skikkelig misunnelig på deg som har komt så langt at du har begynt å kjøpe klær til babyen i magen! Eg og vil! Men eg syns det er litt for tidlig endå. Har bestemt meg for at eg skal få lov til å kjøpe bittelitt etter den ordinære ultralyden viss alt er bra.

Og når det gjeld lufting av hund med bil: Pappaen til kjæresten min gjorde visstnok det nokre gangar. Men dei hadde ein schäfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent på kveld i dag også... :hakeslepp:

I dag har jeg faktisk ikke fått vært på nett i det hele tatt, før nå :o Skremmende. :o Helt ulikt meg. Men dagen har blitt fyllt opp av andre kjekke aktiviteter. :wink:

For i dag har jeg virkelig kjøpt en del babyklær og diverse utstyr. Blir for mye å ramse opp, men kan nevne at jeg har kjøpt bodyer i ull og bomull, pyjamas, sparkebukse, strømpebukser, sokker, luer, "hentesett" (i str. 56 - håper det er ok) + flanellsduker/tøybleier som jeg skal bruke til stelleunderlag m.m., flanellslaken, vaskekluter (med forskjellig fargekant), noen engangsvaskekluter fra Natusan og noe vaskemiddel (tøymykner til å bruke når jeg nå vasker babyklær). Klærne er i str. 50 og 56. Unisex-klær/farger (mye hvitt og off-white/beige... noe med mønster i rødt, blått, gult m.m.). Kjøpte babyklær på Sparkjøp og H&M.

Også har jeg kjøpt en gravideunderbukse, ammeinnlegg både i ull (på Sparkjøp) og bomull (på Agiato). På sistnevnte butikk fikk jeg også kjøpt 2 amme-bh'er i hvit og svart (som jeg allerede har begynt å bruke og som er veeeldig gode, og som var veeeeeeldig dyre) + en ammetopp. Toppen er i lyseblått (vår-farge) og den kan jeg allerede bruke. Den skal være så elastisk at den går inn igjen når magen blir borte :wink:

Fikk skryt av ekspeditøren for den fine magen min. :sjarmor: Også sa hun at hun syntes å se at den allerede hadde sunket litt... det er vel bra det da... Mirakelet ligger ihvertfall temmelig høyt og sparker liksom under ribbena. Kjenner han/henne der oppe til høyre hele tiden. Og veldig mye innemellom når jeg sitter, når jeg ler, krummer/bøyer meg osv.

Tror jeg er i boks nå når det gjelder babyklær og tilbehør :P:) har gått mer penger enn jeg trodde på forhånd - men det blir nok brukt så da så :Nikke:

Takk for koselig hilsen Hermione. Det er gøy å kjøpe babyklær. Har ventet med det. Hadde fra før bare kjøpt to overdeler på salg før jul, som er ganske store i str. Også hadde jeg fått noe av mamma og litt av svigers. Vi har egentlig sagt til foreldrene våre at vi ikke ville ha/skulle kjøpe så mye før fødselen.... men nå fant jeg ut at det jo er greit å kjøpe nå som jeg har tid og overskudd til det. Også må jo jeg ha noen klær med på KK og når jeg kommer hjem fra klinikken.

Det er såååå mye fint til den lille. Men veldig store prisforskjeller. Finnes jo mange søte små forretninger med masse flotte og dyre klær - men de har jeg unngått. Holder meg til kjedene. Får mest for pengene der.

Var en liten svipptur innom Moberg i dag også, men der også var det altfor dyrt. Synes no jeg ihvertfall.

Kjøp noe du etter UL. Det er så kos så :kyss:

Ellers, med en schäfer så hadde sikkert jeg også prøvd - men kanskje ikke på det føret som er nå, med de brøytekantene... Har klart to små turer i dag og jeg. Storfornøyd med det :Nikke: Den schäferen kan det vel være jeg har hilst på forresten - eller? Liten verden.

Friends må du få med deg. Husk å stille videoen neste gang :fy: Morosamt å følge med :)

Utenom de nevnte innkjøpene i dag har jeg rukket å vært litt med min bror + at Mannen og jeg har vært på gardiner-, lamper- og baderomsutstyrsjakt i noen buikker (de vi ikke rakk i helgen).... Endte opp med en ny billig lampe som skal erstatte en annen som er altfor stygg + at vi nå har kjøpt gardiner til stuen (4 ferdigsydde lengder). Vi har hatt 1 lengde noen dager, mens vi har titet rundt. Men siden vi ikke fant noe vi likte bedre, kjøpte vi 3 lengder til i dag. Storfornøyd. :tommelsmil: Mannen har strøket dem og hengt dem opp. Samt tatt ned de gamle (som egentlig jo bare er ett og et halvt år gamle - men som vi er drittlei). :kysse:

Også har vi spist på Mac'en - deilig og raskt :wink:

I morgen skal jeg til fysio'en om morningen, og derettter tar jeg turen innom jobben. Må få gjort litt ting + at jeg har lyst til å få med meg et møte klokken to. Deretter hjem til middag. Skal som nevnt ha min ene svoger på besøk. Koselig det :)

Nå må jeg innom andre supergirls og sjekke "status" :)

Klem nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at jeg har snakket med fysioterapeuten på KK som jeg var hos i oktober da jeg begynte å kjenne smerter i bekkenet.

Jeg skal til henne 11. mars. Sa jeg ønsket å snakke med henne om fødsel og fødestillinger når man har bekkenløsning/-låsning.

Ellers mente hun at jeg var i gode hender til han fysioterapeuten jeg går fast til.

Også har vi fått innkalling til fødselsforderedende kurs på KK, 9 og 10 mars.

Jada - det nærmer seg fødsel med stormskritt. Sånn føler jeg det ihvertfall.

Nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Som tiden går...!

Det er jo bare så koselig å lese her inne nå!

Det har det jo egentlig alltid vært, men det er noe spesielt når det nærmer seg, med alle tankene og shoppingen :P

Smiler når jeg leser...

Jeg håper dere finner ut noe lurt hos KK-fysio. Du har fortjent å slappe av, uten bekymringer for bekkenløsningen nå mot slutten.

:klem:

Tenker på deg!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, fredag og helg.

Ukene flyr. Og det selvom jeg er sykemeldt. Har vært så deilig å hatt bil denne uken. Da kommer jeg meg mer ut. :wink:

Skal ikke sitte så lenge foran skjermen nå. Det er strålende solskinn ute og jeg har noen gjøremål. Også må jeg jo ut med hunden jeg passer.

Håper jeg kan fylle helgen med noe koselig. Ha bl.a. tanker om å gå på museum med noen venninner + kafe selvfølgelig. Det skal bli koselig.

Også tror jeg vi skal gå til innkjøp av noen nattbord-lamper, til vegg, på Ikea. Nå har Mannen og jeg sett flere steder etter lamper vi liker, og jeg tror disse vinner. Ikke så dyre heller, heldigvis.

Også skal vi vel fortsette jaken på baderomsutstyr. Har lyst/tenkt å skifte ut sånne ting som håndkle-holder m.m.

Også skal jeg selvfølgelig fortsette med vaskingen av babyklær. Har holdt på med det en stund nå ja. Men kos er det :)

Koselig melding fra deg, lillen :kysse: Så gøy at du syntes det er koselig å lese her inne. Jeg skriver vel mer om dagene - men det blir ofte vel langt, og mye detaljer. Synes no jeg. Men det er jo min dagbok - så jeg får skrive slik jeg gjør.

Tiden går ja - ikke tvil om det. Og magen vokser.

Jeg fikk bilder i posten i går av magen, som jeg har sendt til fremkalling på nett. Så na har jeg et privat lite magegalleri. Må huske å ta bilder i helgen. tror det er 2 uker siden sist, og magen vokser hele tiden.

Takk for at du tenker på meg - du er så snill atte :)

Ønsker evt. lesere her inne en strålende helg :wink:

Masse klemmer og gode tanker fra Ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stikker huet innom*

Er innom her innimellom,men er litt sløv til å legge igjen spor etter meg.. :oops: (litt usikker på om jeg har skrevet noe her før i det hele tatt.. :flau: )

Tenk at det snart bare er en måned igjen til terminen din! :o

Pussig det der, at alle andres svangerskap går så lynraskt i forhold til sitt eget.. :roll:

Ha en brillefin helg! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Treff igjen ville jo vært koselig...

Hmm...

Skulle vi bare satt en dato da...?

Sist var vi jo så heldige: det passet for alle dagbokskriverne fra Bergen.

Har lyst at det skal skje neste gang også... :sjenert:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meta og jeg har bestemt oss for at vi vil treffe dere alle igjen på neste tirsdag. Hvilken dag det blir er jeg jammen ikke sikker på, men det går kanskje an å finne ut av...

Skalvise: det blir 9. mars det.

Skal vi si kl 18.00 på Fridays?

Da blir det ikke så seint kanskje? (Ja for det kan vi tro...)

Håper du også vil være med!!

Klem Magnhild og meta...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Ville bare innom å ønske deg en fin uke jeg :-) Grått vær her idag men da har man desto bedre grunn til å kose seg inne. Lader opp til tv kveld, skal gå til innkjøp av noe ekstra digg tenker jeg, får besøk av to gode venninner.

Ha det bra så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke...ny måned og enda nærmere termin :o Ooopps.... bare seks uker igjen. Gleder meg sånn til jeg får treffe lille mirakel :kyss:

Koselig at du er innom Salamandra, tror det må være først gang du legger igjen en hilsen. Veldig kjekt :wink: Selv om det nærmer seg terminen min nå, så synes jeg ikke det har gått raskt dette svangerskapet. Men det er vel alltids sånn at man føler at det går fortere med alle andre. Jeg føler det iallefall akkurat sånn jeg også :roll:

Jeg er også sånn at jeg ikke legger igjen spor etter meg i alle dagbøkene. Men jeg følger med litt her og der. Bare koselig at du stikker hodet innom - uansett om du skriver litt eller ikke :)

Det er litt over en måned igjen bizzy, men ikke så altfor lenge til termin nå nei :wink: Nytt treff høres veldig bra ut.

Jeg har også lyst til at alle skal komme på treff, mayamor. MEN jeg kan IKKE på neste tirsdag (da når meta og magnhild har foreslått). Dere må selvfølgelig treffes - men jeg kan bare ikke. Neste tirsdag og onsdag skal Mannen og jeg på svangerskapskurs på KK. Kan selvfølgelig ikke droppes. Kurset er fra 16.00 til 20.00.

Men kjempebra intiativ av meta og magnhild da - de er så søte så :kysse:

Kjekt å få hilsen fra deg igjen Hanne :) Håper du har det bra - at du har ladet batteriene i helgen og er kalr for en ny uke. Litt ekstra energi kommer godt med å dette været. Muntrer en ikke akkuart opp, nei. Men jeg synes no det er bra om regnet kan få bort snøen da. Er så vanskelig å gå i all den snøen. Ikke no bra føre for en med bekkenløsning :evil: Men jeg koser meg inne, ja. I går leverte jeg hunden tilbake etter å ha passet den en uke - så nå trenger jeg ikke å gå på tur heller... passer bra med det dårlige været.

Håper du får en kos kveld og en fin uke Hanne :)

Helgen har vært fin for min del. Har ikke fått tid til å vøre her inne. Så nå måtte jeg innom selvom jeg hadde litt lyst til både å se på Oscar på tvnorge og det nye programmet på tv3. Mannen er på kafe og da passer det bra med litt kg-tid. Vi har for det meste slappet av hjemme. På lørdag fikk vi også shoppet en del; soveromslamper og bord på Ikea, som vi er knallfornøyd med. Mannen fikset det allerede lørdags ettermiddag.

Noe baderomsutstyr som vi tror vil funke bra - hvis ikke kan vi få pengene igjen.

Handlet masse mat (viktig, viktig).

Var på biblioteket og leide med oss dvd-fil,mer og en video (billig og smart- dette er første gangen).

Så nå har jeg/vi sett Swingers, The mission og Idiotene.

Lørdag laget vi god hjememlaget pizza og tok det helt easy :klem2:

I går var jeg på museum + kafe med mine tre gode venninner :) Veldig koselig. Deretter var det middag hos svigers, også veldig koselig.

På kvelden fikk jeg hentet pappa som kom fra sydenvarmen hjem til kalde og nå regntunge Bergen.

Og i dag har jeg hatt en rolig start på dagen. Sett dvd, dusjet (med skrubbekrem, barbering ++), også har jeg vært på fysiobehandling. Har også hatt et lite besøk av mamma som hadde med gode boller :kysse:

Når det gjelder barbering så er det et slit å få til - untatt under armene... så kanskje det ikke blir så mye mer av det på en stund.

Ellers så svir/brenner det -føles ihvertfall sånn - under høyre ribben. Mirakelet ligger der og sparker og presser. Jeg prøver å dytte han/hun litt ned - men vil jo ikke ta noe i heller da. Vanskelig, for det er veeeeldig ubehagelig. :-?

Men samtidig veldig kjekt at mirakelet er så aktiv. Til alle døgnets tider. Magen buler og "hopper" og ser virkelig alienaktig ut til tider :o :ler:

Jeg skal til jordmor på onsdag og gleder meg. Da får jeg vite mer akkurat hvordan han/hun ligger inni magen. Jeg gjetter jo bare. Men at høyre del av magen er favorittsted er det ingen tvil om. Også er nok hodet fortsatt ned.

Også drømmer jeg masse rart om dagene og sover ganske dårlig. Må mye opp for å tisse. Også er beina veldig ømme. Tror det kan ha noe med at jeg har fått mer vann i kroppen. Også er vel vekten gått opp i det siste også. Nå ligegr jo mirakelet der og feter seg opp, så noen kilo til bli det vel.

Drømte forleden natt at jeg testet ut det å få epidural. Det var ikke i forbindelse med fødsel - neida - bare en test. :o Ikke noe behagelig. Det kom bl.a. en rar lyd, som en slags borrelyd, når bedøvelsen ble satt. Ikke som i det virkelige livet, tror jeg no da :roll: :o

Også er jeg super svimete om dagene. I går mistet jeg f.eks. husnøklene mine. Sent i går kveld. Så jeg måtte ringe på og vekke Mannen min som måtte komme og åpne opp for meg. Men i morges så fant heldigvis han nøkkelknippet mitt litt borti gaten her.. der hadde de lkagt i natt. Jammen bra han er tidllig på an om morningen, ellers kunne vel skumle folk ha tatt og testet nøklene på de nærmeste husene. Måtte ikke ha gått så langt da for å få full klaff. Heldigvis skjedde ikke det. Drømmemannen hadde røngtensyn og fanget opp nøklene i den hvite snøen - sånn skal det gjøres :hoppe:

Må ellers fortelle at alt babytøy nå er vasket. Bare litt sengetøy og div. som gjenstår. Så jeg er vel i rute da :)

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg er på runde i alle dagbøkene og prøver å finne ut når alle kan treffes siden du ikke kan på tirsdagen. Hadde jo vært koselig å treffes alle :D

Kan ikke du sende meg eller Magnhild en pm eller en hilsen i dagboken og når du evt. kan neste uke??

Håper ellers uken din blir kjempefin!

Klem Magnhild og Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du dagbokrunden for min skyld meta?

Du er no søt da :kysse:

Blir ikke sur jeg om dere treffes altså... dere må ikke tro det :o

Men selvfølgelig vil jeg helst være der jeg også

:wink: Stor stas å treffe supergirlsene i Bergen :)

Jeg kan alle kvelder utenom tirsdag og onsdag. Så blir det treff på noen av de andre dagene så møter jeg opp - såklart :Nikke:

Håper du har en fin dag meta.

Dagen i dag er fin. Hadde ingen planer utenom å returnere videoer og dvd'er på biblioteket. Også ringte nettopp bestevenninnen min og nå skal vi møtes i tretiden. Hun kommer og henter meg så jeg slipper mye gåing og bussing :wink:

Har jo hele tiden planer om å gjøre noe jobbrelatert om dagene - men det har ikke blitt noe på en stund. Bare den ene turen innom jobben sist torsdag. Men på fredag skal jeg ha et jobbmøte som jeg må forberede meg litt til. Det er med en som bor i utlandet som skulle til Bergen denne uken - har ikke møtt vedkommende før - så jeg måtte slå til når hun ønsket å treffe meg. Håper det blir bra.

Så i morgen eller torsdag må jeg få gjort noe... men i dag kan jeg bare slappe av :P 8)

Oki - jeg får ta en dagbokrunde før jeg logger av.

Masse klemmer ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Måtte jo titte innom deg også, kan jo ikke overse noen, ettersom jeg er helt ny her inne :wink:

Så nå tar jeg runden og sier hei, og prøver å gjøre meg litt kjent med dere gjennom dagbøkene deres. Føler det litt rart å lese andres tanker og følelser, men det er jo moro også da å se hvordan andre har det.

Selv er jeg ikke gravid enda, vi avventer litt med prøving siden jeg har mer enn nok å henge fingrene i nå, har jo to barn å ta meg av :)

Emil på 2 år og 7 mnd og lille Viljar på 7 mnd :hjerter:

De er mammas store glede, og gjør den grå hverdagen lys og lett :)

Blir spennende å følge deg fremover :Nikke:

Klem fra Pludre som bor i hybelen noen etasjer under deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at du er innom Pludre. :)

Kjekt med glere bergensere/bergensbeboere her inne :wink:

Kanskje du har lyst til å være med på kg-treff neste uke?

Vi planlegger det - som du sikkert har lest litt om i dagbøkene. Mener å huske at du er aktiv på sg/sm... og har vært på en del treff der. Har ihvertfall lest nicket ditt en del steder :wink:

Blir spennende å følge deg fremover også, Pludre.

:Nikke:

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå har de fleste svart på hva som passer neste uke, så da blir det treff torsdag isteden. Det er den dagen ingen som ikke kan så langt ihvertfall. Håper det passer!

Altså: Da treffes de som kan på Friday's torsdag 11.03 kl 18.00.

Håper det passer :D

Klem Meta

Klart jeg tar dagbokrunde for din skyld :) Vil jo helst at du skal være med da vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - torsdagstreff :wink:

Jeg kan og kommer så klart :) Gleder meg. bare en uke til i morgen.

Flott at du omorganiserte treffet meta - veldig snilt av deg å prøve å finne en dag alle kunne/jeg også kunne være med :kysse:

Nå er jeg litt på farten. Skal kjøre og besøke en venninne i by'n. Regner med at vi skal se Idol - synes det er ganske så gøy. Og spise en hel del digg. Jeg skal ihvetrfall ha med meg noe sjokolade m.m. :Nikke:

Jeg har vært hos jordmor i dag - alt står fint til. Skriver mer om det i morgen.

Klem ny dag

(35+6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

tenkte jeg skulle skrive litt om jordmortimen i går.

Hjerterytmen til lille mirakel var fremdeles fin :) Er så glad for det.

Jordmor fortalte da også at slik urytme i hejrteslagene var noe de ofte hørte underveis i fødselen - men som da rettet seg opp når barnet var født.

Det var nå 132 hjerteslag i minuttet - som er det laveste til nå. Har lagt på mellom 140 0g 150. Jordmor sa at dette er variasjoner som har å gjøre med om barnet er i bevegelse eller om det sover m.m.

Som legen sa sist, og som jeg antok, ligger hodet fremdeles ned og rumpen oppunder høyre ribben (der det brenner og svir og er ganske ubehagelig "trangt" til tider). Og i går spente han/hun over på høyreside. En jordmorstudent kjente på meg og mente hun kunne ta rundt det ene benet på den siden :wink: Artig.

Hodet var ennå ikke festet. Symfysemålet var fremdeles på gjennosmnittet, ca. 32 cm.

Blodtrykket mitt var fremdeles fint og lavt; 100/50.

Blodprosenten var 12,6 (altså på vei opp, noe som var bra).

Ellers fik jeg beskjed om at kynnere var veldig bra å ha nå fremover. De hjalp til med modningen av livmorhalsen. Jo mer denne ble modnet ved hjelp av kynnnere, jo mindre rier måtte til før livmorhalsen var blitt helt forkortet og barnet kunne komme ut av livmoren. Jordmor viste med plansjer, og jeg lærte en del.

Jge spurte også om dette med å ha for trangt bekken - om det var noe som ble sjekket opp i på forhånd, eller hva? Det var det ikke - men man kunne se etter tegn, f.eks. korte/butte fingre/små hender. Det har ikke jeg - så ingen fare.

Også snakket vi litt om fødestillinger og bekkenløsning. Jordmor mente at jeg ikke burde bekymre meg. Det var så vanlig med bekkenløsning at alle jordmødre hadde erfaring med å ta hensyn til det i fødsel. Hun anbefaler det å ligge på siden og det å sitte på kne/alle fire. Det er viktig å ikek åpne bekkenet så mye, og å kunen ta beina sammen og slappe av innimellom. MEN hun sa også at jordmødre ikke bare kan ta hensyn til mor, men også barnet - SÅ KLART, Derfor kan det være at man må over på rygg.. f.eks. om barnet må tas med tang eller sugekopp.

Men vanlig/naturlig fødsel var ihvertfall å anbefale fremfor keisersnitt.

Neste jordmortime skal vi snakke (mer) om fødsel. Da skal Mannen være med. Før det er det svangerskapskurs på Storken, KK, neste uke + at jeg ahr time på fysioterapeut på KK for å snakke om fødestillinger når man har bekkenløsning.

Nærmer seg nå... merker det. Begynner på uke 36 i dag - spennende :Nikke:

Skal nå prøve å få gjort noe jobbrelatert - forberede meg til jobbmøte i morgen. Deretter fysio i ettermiddag.

Klem ny dag

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...