Gå til innhold

Alternativ medisin vs. moderne medisin


Étaín

Anbefalte innlegg

1. Hvordan kan maskin teste intoleranser / allergier ?

2. Hvordan kan maskin teste for (over)vekst av gjærsopp ?

3. Hvordan kam maskin teste for svakheter i lever og andreorganer

4. Hvorfor er man utsatt for allergier ved svakhet i lever ?

5. Hvordan kan maskin finne matintolerenser ?

JEG VET IKKE! Hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg ikke vet hvordan apparatet fungerer? Kanskje du heller skal prate med noen som faktisk jobber med dette og få det forklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEG VET IKKE! Hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg ikke vet hvordan apparatet fungerer? Kanskje du heller skal prate med noen som faktisk jobber med dette og få det forklart?

Vel, du lurer ikke på det heller.. ?

Er du ikke interessert i å vite hvordan en slik revolusjonerende maskin fungere ?

Er du ikke interessert i hvorfor en slik maskin IKKE befinner seg på et hvert sykehus og legekontor ?

Jeg har sett litt rundt det og så langt finnes det INGEN informasjon. Disse apparatene er virke like funksjonbile som de Donald Duck apparatene til scientologi gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du lurer ikke på det heller.. ?

Er du ikke interessert i å vite hvordan en slik revolusjonerende maskin fungere ?

Er du ikke interessert i hvorfor en slik maskin IKKE befinner seg på et hvert sykehus og legekontor ?

Jeg har sett litt rundt det og så langt finnes det INGEN informasjon. Disse apparatene er virke like funksjonbile som de Donald Duck apparatene til scientologi gjengen.

Jeg vet hvorfor slike apparater ikke befinner seg på et hvert sykehus.

Jeg ble kvitt allergi, jeg er glad og medisinfri :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du lurer ikke på det heller.. ?

Er du ikke interessert i å vite hvordan en slik revolusjonerende maskin fungere ?

Er du ikke interessert i hvorfor en slik maskin IKKE befinner seg på et hvert sykehus og legekontor ?

Jeg har sett litt rundt det og så langt finnes det INGEN informasjon. Disse apparatene er virke like funksjonbile som de Donald Duck apparatene til scientologi gjengen.

Må man vite alle detaljer om hvordan et apparat fungerer for å kunne ha nytte av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Man kan arumentere for at mobiltelefoner er nyttig uten å vite hvordan de fungere. Det handler om hvilken effekt de har på brukeren, ikke om hvordan de er skrudd sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir litt på siden. Hvis man skal hevde at en ting er bedre enn en annen ting, så må det litt mer kjøtt på beinet til for å gjøre argumentasjonen troverdig.

Da er det helt naturlig å stille seg spørsmålet "hva gjør dette til en bedre metode enn det fastlegen og spesialister tilbyr?" En ting er at man hadde en effekt av det, men det sier ingenting om hvorvidt metoden er bedre eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvorfor slike apparater ikke befinner seg på et hvert sykehus.

Grunnen er vel at de ikke ønsker du skal bli frisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man vite alle detaljer om hvordan et apparat fungerer for å kunne ha nytte av det?

Det er vel ikke snakk om alle detaljer, men EN ENESTE EN. Og det trenger ikke være en detalj en gang, bare en plain simpel folkelig forklaring. Dog bør den følge logiske og rasjonalitet ut fra etablert vitenskap.

Som f.eks mobiltelefon som det ikke finnes NOEN problemer å finne ut hvordan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, dette var din resonnering, ikke min.

Det var et spørsmål..

Du sier bare at du vet svaret, men du gidder ikke skrive det, hvorfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et spørsmål..

Du sier bare at du vet svaret, men du gidder ikke skrive det, hvorfor ?

Hvorfor tror du selv alternativ medisin/behandling ikke benyttes på sykehus? Fordi det er nettopp det det er, alternativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var fordi det ikke hadde dokumentert effekt.

Det er jo derfor det kalles alternativt, fordi det ikke har dokumentert effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Ja legen lytter til symptomer, men de ser aldri helhetsbildet. "Å, du har pollenallergi, værsågod, her har du masse medisiner. Å, hjalp de ikke, her har du enda sterkere medisiner. Å, ble du verre av de medisinene, ja da får du la være å ta medisiner og heller slite deg gjennom pollensesongen".

Kaller du dette eksempelet å behandle årsaken til symptomet?

Du tror vel ikke at legen kan trylle vekk allergien din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lege og jeg er faktisk INTERESSERT i årsaken til symptomer og ikke bare i å behandle dem, og de fleste av mine kolleger er nok enige med meg. Interessant å følge denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lege og jeg er faktisk INTERESSERT i årsaken til symptomer og ikke bare i å behandle dem, og de fleste av mine kolleger er nok enige med meg. Interessant å følge denne debatten.

Så flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...