Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Ja jeg hååååååååper ikke det, er det uvanlig å få det så tidlig.....vet egentlig lite om svangerskapsforgiftning.....skal i morra med ny urinprøve....håper dem finner INGETING!

oi blir man satt i gang om man får svangerskapsforgiftning.....da mener jeg altså når babyen kan overleve(som den kan ikke nå) ????

Svangerskapsforgiftning oppstår etter uke 20, men de fleste tilfeller opptrår nærmere termin. (Svangerskapsforgiftning) Det blir vurdert om man skal settes igang. Om det er snakk om prematur så settes man ikke igang før det er HØYST nødvendig. Når det står om liv hos mor og barn. Jeg fikk tegn i begynnelsen av 31-32 uke, men det ble ikke "dramatisk" før i uke 38, da jeg ble satt igang. Da hadde jeg gått opp 5 kg på en uke, tror jeg det var, 3+ i proteiner i urin samt blodtrykk 152/107 (eller noe slikt..Det var iallefall veldig høyt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok takk for linken....

Jeg har den siste uken fått litt hovne fingre på kvelden...jeg tar av meg ringene før jeg legger meg, men blodtrykket mitt sist var veldig lavt 100/75 tror jeg.....ellers har jeg både lagt på meg og tatt av meg igjen i svangerskapet....første 12 ukene -6kg, la på meg 2,5kg 12-14uke.....og nå har jeg tatt av disse igjen så jeg er på startvekt :klø: Jeg har jo ekstra kilo på meg fra før så jeg trenger ikke legge på meg da......men aner ikke hva som er normalt og jordmor virker ikke bekymret.

Det legen sa om protein i urinen mente hun kunne være tilfeldig....jeg håper hun har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for linken....

Jeg har den siste uken fått litt hovne fingre på kvelden...jeg tar av meg ringene før jeg legger meg, men blodtrykket mitt sist var veldig lavt 100/75 tror jeg.....ellers har jeg både lagt på meg og tatt av meg igjen i svangerskapet....første 12 ukene -6kg, la på meg 2,5kg 12-14uke.....og nå har jeg tatt av disse igjen så jeg er på startvekt :klø: Jeg har jo ekstra kilo på meg fra før så jeg trenger ikke legge på meg da......men aner ikke hva som er normalt og jordmor virker ikke bekymret.

Det legen sa om protein i urinen mente hun kunne være tilfeldig....jeg håper hun har rett.

Det kan være tilfeldig. :jepp: Jeg har for tiden +1 i protein. Og spesielt om det ikke er morgenurin du har testet, så kan det gi litt utslag. Om du har stresset eller spist så kan det gi utslag. Det er ikke ille før det er +3, eller +2 kombinert med flere andre faktorer. ;)

Dette er erfaringen min fra sist, ikke sluk dette som fasit på egen helse, men ta det til etterretning slik at du ikke stresser deg selv unødig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tilfeldig. :jepp: Jeg har for tiden +1 i protein. Og spesielt om det ikke er morgenurin du har testet, så kan det gi litt utslag. Om du har stresset eller spist så kan det gi utslag. Det er ikke ille før det er +3, eller +2 kombinert med flere andre faktorer. ;)

Dette er erfaringen min fra sist, ikke sluk dette som fasit på egen helse, men ta det til etterretning slik at du ikke stresser deg selv unødig!

:klem:

Ja veldig godt å vite....ja jeg hadde både testet på ikke morgenurin og hadde spist. Jeg vet ikke hva utslaget var på mye, får høre med legen.

Men jeg kjenner jeg blir mer rolig når det er BARE det som viser noe negativt...for blodtrykk og vekt er bra.

takk søte :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig godt å vite....ja jeg hadde både testet på ikke morgenurin og hadde spist. Jeg vet ikke hva utslaget var på mye, får høre med legen.

Men jeg kjenner jeg blir mer rolig når det er BARE det som viser noe negativt...for blodtrykk og vekt er bra.

takk søte :klem:

Bare hyggelig. :) Spør meg gjerne igjen, både her og pm, hvis du skulle lure på noe sånn i farta. ;) Bare gøy å kunne hjelpe, så lenge du tar infoen med måte. Jeg er jo ikke lege. :fnise: Har bare personlig erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at urinprøven din ikke gir utslag idag, Neytiri! :klemmer:

:klem: takk for det, jeg har bare levert urinprøven, men får sikkert ikke svar før neste uke på neste legetime....hvis ikke det er veldig alvorlig så skulle dem selvfølgelig ringe :)

Jeg våknet i dag med dansende mage.....er det flere som blir veldig rørt av sånne følelser man får i magen?? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som har begynnt å få hovne fingre, jeg har spesielt på kvelden og natta...må ta av meg ringene....

Har noen gråtet og ikke skjønt hvorfor dem gråter i det hele tatt???? jeg våknet av en drøm i natt der jeg gråt i søvne, men gråt da også i virkeligheten....merkelig, og aner ikke hvorfor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter ikke så mye, men av helt dumme grunner, som at jeg synes synd på meg selv fordi jeg er sliten og sånn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til føles alt bare helt dass, og da popper tårene ut, gråter aldri ellers.. hvertfall ikke av sånne ting :gjeiper: Men er jo deilig at det går fort over igjen da, om ikke annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokkern og... nå tror jeg jammen det er min tur til å få lekke pupper :gjeiper: eller pupp... skulle på kjøpesenteret for å finne meg en BH.. har brått bare to jeg kan bruke, så dura av gårde med mannen på slep (les: lommeboka) og fant meg en fin BH jeg skulle prøve... drar av meg genseren og ser på toppen jeg har på at det var liksom sånn fuktig/seig guffe som hadde vært på nippel. Ikke mye, men en liten flekk hadde det blitt... Trodde jeg var sikret fram til fødsel jeg... har ikke behov for å drive å lekke nå :snurt:

Ellers gjorde vi innkjøp av tisselaken i dag, enda en ting vi kan krysse av på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner ikke helt hvorfor man plutselig gråter av dumme ting, eller ting jeg hadde aldri gråtet over ellers......heldigvis er det ikke så veldig ofte, men kommer ofte litt uventet :sjenert:

Oi Devilina, jeg også engster meg litt for å lekke...men var det bare det lille og så ikke noe mer eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lekker også. :fnise: Ofte etter dusj når jeg har vasket meg og tørket meg og dermed vært betydelig borti 'meieriene' :ler:

Tips til førstegangs: Dette er en god mulighet til å teste ammeinnlegg. ;) Personlig synes jeg Libero sine er best. De loer ikke, og dessuten fungerer de litt som bleiene. Overflødig væske trekkes inn og blir til gelé. Avent er utprøvd, og jeg ble full av lo. Og de fungerte som svamp. Når de ble fulle og fikk press på seg vår ikke dét noe særlig akkurat. :)

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ammeinnlegg, så er det mange som har anbefalt coop sine. ;) Om man ikke lekker mye da. For da er det kun Medela og Chicco sine som fungerer.

Alternativt gjenbrukbare innlegg i bambus.(Som er det jeg tenker å bruke selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang. ammeinnlegg, så er det mange som har anbefalt coop sine. ;) Om man ikke lekker mye da. For da er det kun Medela og Chicco sine som fungerer.

Alternativt gjenbrukbare innlegg i bambus.(Som er det jeg tenker å bruke selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ammeinnlegg, så er det mange som har anbefalt coop sine. ;) Om man ikke lekker mye da. For da er det kun Medela og Chicco sine som fungerer.

Alternativt gjenbrukbare innlegg i bambus.(Som er det jeg tenker å bruke selv.)

Coop skal herved testes. :jepp: Skal også prøve noen gjenbruks, men av erfaring vet jeg at det kommer til å gå en god del éngangs uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får teste i vei... bare synd at man må kjøpe så store pakker med mange i til tider..... hvis jeg vil teste trenger jeg jo ikke haugevis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant. Burde vært utdeling på helsestasjonen på samme måte som de deler ut kondomer. ;) Noen av disse babypakkene man får av butikkjeder etc inneholder iblant bleier, leker OG ammeinnlegg. God start. :) Men du lekker sjelden så masse før fødsel som etter, så man får på en måte ikke testet de fullt ut. Men jeg og flere av mine venninner har iallefall sverget til libero pga gele-funksjonen. Man kan lekke temmelig masse uten at det går gjennom. ;) Veldig greit når man ammer på ene siden, for da står jo spruten på andre siden. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...