Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Da har jeg også vært på min første UL (ordinær) :hoppe:

Var faktisk ikke forberedt på hvor fin opplevelse det var! Det ble mer virkelig både for meg og mannen...

Ingen tvil om at dette var en gutt :babygutt: (det så vi fint selv og), og en aktiv en sådann (som sin far?) Han lå der og viftet med armer og bein, og hjertet mitt smeltet :hjerte:

Det ble de første klesinnkjøpene etter dette. To små bodyer. De var så små at jeg nesten gråt når jeg stod i butikken (litt hormoner ute og går håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:babygutt: gratulerer med prinsen.

Ja det er helt uvirkelig å kjøpe de små klære, men gud så koselig!!!! :)

Var og handlet litt i går igjen.... er liksom stadig noe jeg finner som jeg bare MÅ ha... får jo aldri nok av bodyer eller pysjer heller... det tisses og bæsjes ned støtt og stadig i starten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dere som handler masse kommer til å få en overflod av klær, dere må jo huske alle barselsgavene dere får jenter (og alt kommer i str 62 :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barsel gaver.... ser ikke for meg at jeg får noen særlig av det faktisk... vet ikke hvorfor men, har bare følelse av det.

Men har bare 7 bodyer, 3 par sokker, 2 strømpebukser, 2 pysjer, 3 luer, 1 tynn genser, 2 smekker, 2 snekkerbukser og en strikke jakke... og ja... 2 sånne tøffel/sko ting...

Ikke så mye det vel? :klø: eller kanskje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en :babygutt: Kanei!!! :hoppe:

Jeg har forresten ikke kjøpt noen ting....og jeg har fått beskjed at jeg burde vente. Min familie skal holde en babyshower i juni, og der blir det alltid noen gaver....plus da evt. barselgaver.......men egentlig synes jeg det er unødvendig med gaver....men folk gjør det uansett tror jeg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk iallefall masse til lillemann, selv fra folk vi aldri hadde regnet med å få noe fra :) Men det er jo uansett gøy å shoppe da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ein fin gut, Kanei! Er det ikkje heilt fantastisk å sjå dei små inni magen? :hjerte:

Og så artig å kjøpa dei første plagga. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som begynner å merke at "ting tar tid"? Eller er alle superspreke og i toppform om dagen?

Jeg føler meg utrolig treig, og bruker uendelig med tid på de enkleste ting... For ikke å snakke om at jeg blir anpusten av den minste anstrengelse, og får kynnere i massevis om jeg prøver å bevege meg lenger enn 200m av gangen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg nå er forkjøla og blir andpusten av å reise meg fra sofaen, føler jeg meg veldig heldig som ikke har særlig begrensninger så langt. Føler meg som vanlig, bare med litt større mage.

Det jeg merker det på derimot er treninga, det går mye saktere enn vanlig, og blir fortere sliten. Men skal absolutt ikke klage! Treninga kan jeg få fart på igjen etter sommeren :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir andpusten når jeg kommer opp trapp....og ja alt tar litt lengre tid......jeg orker nesten ikke en dusj, for om jeg må barbere så tar det både lang tid, og utrolig vondt å bøye seg ned nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymrer meg ikke for trening og sånt, egentlig.

Bare føler det er frustrerende å ikke være meg selv, på en måte. Men det går jo over igjen. Til høsten er jeg nok noe nærmere meg selv igjen. ;)

Godt å høre at det ikke bare er meg. De andre gravide rundt meg er uforskammet spreke fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting er slitsomt ja. Alene med sykt barn som vil bæres hele tiden, forberedesler til bhg, bære utstyr, voksiposer og sekk med klær, løpe opp og ned trapper med unge på slep, stell osv er ufattelig slitsomt. Og verre skal det bli.. :dåne:

Var på ny UL idag, og det er helt klart ei lillesøster i magen min. :rødme: Åh, så fint vi skal få det i årene fremover, småjentene og jeg... :) Når Pappamelona er på jobb (sjøen) skal vi pakke telt og utstyr og stikke til fjells i helgene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så deilig å lese at det ikke bare er meg som hiver etterpusten etter å ha gått i en trapp :fnise:

Trodde det var mye på grunn av allergien og astmaen som jeg har, men er nok fordi lunger og alt blir trykka sammen for å lage plass til jenta vår.

For øvrig tror jeg hun kommer til å gjøre det bra på Kick-boxing eller lignende :ler:

Kjære kjente hun sparke her om dagen og vi så det godt også, helt bissarr og merkelig å se.... men så koooooos :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som begynner å merke at "ting tar tid"? Eller er alle superspreke og i toppform om dagen?

Jeg føler meg utrolig treig, og bruker uendelig med tid på de enkleste ting... For ikke å snakke om at jeg blir anpusten av den minste anstrengelse, og får kynnere i massevis om jeg prøver å bevege meg lenger enn 200m av gangen... :(

Eg må nok dessverre innrømma at eg er i uforskamma bra form. :hoppe: Eg er fremdeles ein del trøtt, har litt vanskeligare for å konsentrera meg (men det kan også vera stoffskiftet), litt vondtar her og der (men berre av og til), blir raskare andpusten, søv litt dårligare og det begynner å bli noko vanskeligare å snu seg og komma seg opp frå senga + kle på seg på føtene, men eg har jammen ikkje mykje å klaga over. Eg hadde trudd det kom til å vera mykje meir slitsomt. Men det kjem vel etter kvart. ;) Eg opplever iallfall det Gro Nylander så fint kallar "den milde midten" eller kva det nå var. :nigo:

Var på ny UL idag, og det er helt klart ei lillesøster i magen min. :rødme: Åh, så fint vi skal få det i årene fremover, småjentene og jeg... :) Når Pappamelona er på jobb (sjøen) skal vi pakke telt og utstyr og stikke til fjells i helgene. :ler:

:hjerte:

Så stas med ei lita jente til. Og kan eg nå seia "I told you so"? :tunge1:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det forresten full rulle i magen enkelte dagar. Av og til sit eg nesten og hoppar i stolen når vesleguten legg inn eit skikkelig spark. Eg får nesten ikkje konsentrert meg på jobb fordi eg skvett, fniser og gliser om kvarandre. :ler:

Men guri, kor koselig det er. Dette har eg venta nokre år på. :rødme:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempekoselig med liv i magen ja :) Jeg blir superlykkelig hver gang jeg kjenner noe jeg også :)

Er også i ganske fin form, jeg kjenner bekkenet litt innimellom, men det lave blodtrykket plager meg mye mindre enn sist faktisk, iallefall enda, og det er kjempegodt. Men jeg tror også at det har mye å si at jeg har fått det såpass tilrettelagt på jobb.

Dårlig kondis har jeg, men tror ikke jeg skal skylde på graviditeten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreia:

"Den milde midten" har vel for meg vært omtrent 4 uker denne gangen...

Fra uke 15 til uke 19 eller noe sånt.

Husker jeg var i superform sist i lang tid på midten. Uke 23 var jeg i toppform! Bare bittelitt mage, ingen kvalme, ikke sliten og kun litt halsbrann...

Men så heldig skulle jeg visst ikke være nå...

Ja, ja... jeg trøster meg med at det er siste gang... Og snart har jeg baby igjen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med babyspark ja, er som du sier Dreia, kjennes ut som man forflytter seg av og til :fnise:

Ellers er jeg i kjempeform nå, og det er deeelig, har til og med kunnet trent til nå :lur:

Men etter de 3 første mnd kjente jeg at jeg hadde vært ganske langt nede og dødssliten! Så jeg ble litt sjokka da jeg plutselig fikk all energien tilbake, det var mildt sakt fantastisk! :jepp: Jammen er det forskjell på hvordan et svangerskap er, søstra mi har vært helt energiløs og sykemeldt hele graviditeten nå (andre barnet)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...