Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Vi har delt det for lenge siden.

Men tenkte liksom at de som vet det er folk jeg ville fortalt det til om ting går galt også.

Men bekymrer oss jo fortsatt litt for at ordinær UL skal avsløre noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner du vil vente så lenge du kan med din historie Dreia....men har du noen av de gangene kommet helt til uke 16 å mistet???

Nei, det lengste eg har gått tidligare, var til 9+5. Men har ein mista tidligare, skal det nok litt til å tru på at det faktisk vil gå bra. Og eg har lese om andre med stoffskifteproblemer som har mista litt ut i andre trimester, sjølv om dei har gått på medisiner.

Men tenkte liksom at de som vet det er folk jeg ville fortalt det til om ting går galt også.

Nå veit jo ingen av desse om nokon av dei andre abortane heller. Men eg kjenner at om det går galt denne gongen, treng eg nok ekstra støtte og at den næraste familien min veit kva eg går gjennom. :sjenert: Mannen vil jo helst venta og sjå om alt står bra til på ordinær UL før me fortel. Men om det ikkje står bra til, og me f.eks. må avbryta svangerskapet, trur eg uansett ikkje eg ønskjer å halda det hemmelig. Og då er det antagelig bedre at dei har fått gleda seg litt før den triste nyheten kjem, i staden for å få servert ein kjempetrist nyhet utan forvarsel. :vetikke:

Eg vil liksom at dei næraste veit, men eg grugledar meg til å fortelja, og skyv det berre foran meg. :bond:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo egentlig svart på ditt eget spørsmål, Dreia...

Du har noen du ønsker at skal vite det uansett. Og nå er du såpass langt på vei at det mest sannsynlig går helt supert. ;)

Da er det på tide å dele den gode nyheten med disse.

Si det gjerne på en måte slik at de forstår at dette ikke er en nyhet som er klar for å spres til alle og enhver ennå. Dere ønsker å fortelle det selv, når dere er klare. (Og det er dere sikkert etter ordinær UL.)

For egen del er ikke graviditeten noe jeg utbasunerer til alle og enhver. Så det er mange jeg har veldig jevnlig kontakt med, som bare akkurat har fått vite. Og jeg er jo nesten 18 fullgåtte uker.

(Men har kun hørt hjertelyd, og ikke vært på en eneste UL. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreia: Vi ventet til etter 12 uker med å si det til svigers, alle andre hadde visst det i flere uker. Og etterhvert som tiden gikk, følte jeg at jeg kunne vente enda lenger. :sjenert: I starten ville jeg jo si det til flest mulig, for nyheten var så stor at jeg nesten ikke klarte å holde den hemmelig ;) Visste at svigers kom til å bli kjempeglade, men kunne godt å ventet lenger med å si noe.

Jeg syntes det er en fin tanke å si det til dem før ul. Ingenting kommer til å være galt med babyen din uansett :klem: Og i verste fall, som du sier, så får de glede seg litt først.

Hvor lenge er det til ul?

Det er så fantastisk å se glade familiemedlemmer, som får vite at det kommer et lite tilskudd til familien :rødme: Mannen sin familie hadde virkelig ingen anelse om hva som var på gang, og reagerte med å begynne å gråte, alle kvinnene i familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt treg oppdatering fra meg også! :sjenert:

10 februar var vi på ordinær UL, og alt stod bare bra til. :) Terminen ble skrudd ENDA lenger frem, og er nå 13 juli! Min første UL sa 2 juli, min andre sa 10 juli, og nå denne som sier 13 juli. Dvs at jeg var 2+5 da jeg fikk positiv test! :klø: Føler at jeg ikke helt stoler på den offisielle terminen. Men men.. Babyen kommer nok ut uansett! :jepp:

Det var vrient å få sett kjønnet, siden den lille stod rett opp og ned med bena sine godt plassert nedi bekkenet mitt, men jordmor sa at hennes beste tips var at Babymelona får en lillesøster! :babyjente:

:rødme:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på H&M etter jobb i dag... jøsses... skal si bankkortet mitt gikk varm. Var så mye fint der. :hjerte: Rimelige priser og noe salg :hoppe: 700kr fattigere og masse klær. Når har lillemor fått en hel skuff stappfull med forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så gøy med shopping :hoppe: Nesten så jeg håper det blir ei jente denne gangen siden vi bare har gutteklær, for da MÅ jeg jo shoppe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for en jente hos dere denn gangen :lur:

Var kjempe mye fint både til gutt og jente, men skjønner jo at det er liten vits i å shoppe om man har mye gutteklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant sant, like velkommen uansett :nigo:

Dro med kjære til Princess ista, kjøpte dyne og pute nedatt 30% og anbefalt av NAAF :hoppe: slo til på et søtt sengesett og et laken også, ikke rosa faktisk :hoppe: er da måte på hvor rosa hun skal bli også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta helt av med shoppinga i de minste str. da. ;)

Det er nemlig ordentlig trist å måtte pakke ned ubrukte, supersøte klær, fordi ungen vokste fra dem før man rakk å bruke dem.

Og så må dere huske sesong! Babyene våre kommer på en varmere årstid enn det de selger klær til i butikken nå. ;)

Jeg vet ikke kjønn engang da, og har masse kjønnsnøytrale klær fra før, men shopper alikevel... :sjenert:

Handler mye brukt fra f.eks. Tradera.com da... Og prøver å shoppe mest i litt større størrelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Eg har komme til det midterste ticker-bildet! :strix:

Så artig med shopping. :hoppe: Eg har ikkje tatt heilt av ennå, men det kjem vel. Eg har litt frå før, lett shopping starta nokre år før me sette i gong prøvinga. Eg har vore babysjuk i årevis. :sjenert:

For ei veke sidan kjøpte eg dei første plagga etter denne graviditeten starta. Ein body og to pysjar i ull og ull-bomull-blanding frå Joha. (Kjøpte kjønnsnøytralt og slik at dei forhåpentligvis passar til vinteren - str. 60 og 70. ;) ) Eg følte meg egentlig ikkje heilt klar for shopping ennå, men klarte ikkje la vera å benytta meg av tilbudet med 30 % avslag. :hoppe: Så koselig å bretta saman dei små, små klæra. :rødme:

Snart ordinær ultralyd her. Veldig spent. Me har jo sett den lille 5 gonger allerede, og dei har ikkje oppdaga noko galt, men likevel er eg bekymra for at alt ikkje er som det skal. Håpar likevel det blir ein hyggelig opplevelse - det pleier jo stort sett det.

Elles blir snart min næraste familie informert. Gruar meg litt til reaksjonen, sjølv om eg veit det berre blir glede. Men er litt redd dei blir skuffa over ikkje å ha blitt informert før. Håpar dei forstår kvifor når dei høyrer historia bak. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten har eg kanskje begynt å kjenna litt liv av og til. Det kjennest først og fremst ut som om den lille turnar og snur seg og dultar borti livmorveggen med store deler av kroppen (eventuelt hovudet) på vegen. Men eg trur eg kanskje har kjent nokre få små, svake spark også. Samtidig er eg ikkje sikker på om det er den lille, eller om det berre er innbilning, min eigen puls, tarmar, who knows what ...? :klø:

Åh, kor eg gleder meg til eg ikkje er usikker lenger, og til eg kjenner noko kvar dag. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping har jeg såvidt begynt å tenke på så langt.... Men det kommer vel kanskje av at jeg ikke vasser i butikker her jeg bor :sjenert: Gleder meg iallefall til å begynne! Hvor varmt tøy trenger en nyfødt i august hvis det er 20 varmegrader mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og forresten har eg kanskje begynt å kjenna litt liv av og til. Det kjennest først og fremst ut som om den lille turnar og snur seg og dultar borti livmorveggen med store deler av kroppen (eventuelt hovudet) på vegen. Men eg trur eg kanskje har kjent nokre få små, svake spark også. Samtidig er eg ikkje sikker på om det er den lille, eller om det berre er innbilning, min eigen puls, tarmar, who knows what ...? :klø:

Åh, kor eg gleder meg til eg ikkje er usikker lenger, og til eg kjenner noko kvar dag. :hjerte:

Jeg har samme opplevelsen! Noen litt ordentlige dunk, og mye småprikking/kiling. Dunkene er jeg rimelig sikker på nå, men ikke prikkingen...

Igår når jeg la meg ned, så jeg at hele livmora lå tydelig på høyresiden. Veldig snodig. Andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår når jeg la meg ned, så jeg at hele livmora lå tydelig på høyresiden. Veldig snodig. Andre som har opplevd det?

Babyen har vel lagt seg godt til rette på høgresida i livmora då. Eg har ikkje sett det sjølv - ikkje sett etter heller -, men det er vel ikkje uvanlig at fosteret har ei favorittside. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en avbestillingstime til ul nå, så nå drar jeg straks avgårde, og håper å få sett kjønnet :nigo: Men 16 uker er kanskje litt tidlig? :vetikke: Ble veldig overrasket da jeg ringte og fikk beskjed om at jeg kunne komme om 1,5 time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping har jeg såvidt begynt å tenke på så langt.... Men det kommer vel kanskje av at jeg ikke vasser i butikker her jeg bor :sjenert: Gleder meg iallefall til å begynne! Hvor varmt tøy trenger en nyfødt i august hvis det er 20 varmegrader mon tro?

Body og strømpebukse eller heldrakt. (I bomull eller soya/bambus...)

Evt. en body og en bukse.

Og hvis du lurte, så trenger en baby i desember akkurat det samme... For den er kun inne i 22 varmegrader alikevel... ;)

Ute kler man jo på litt mer. Men det blir fort kjøredress og vognpose og greier uansett... Så da trengs det ikke så mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...