Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til på Ul Pupsi :)

Lenge siden jeg har vært her inne. Er vel den som har kommet lengst, og hører vel strengt tatt til inne på mai/juni siden jeg ble flyttet fram på UL. Men men..

Her er det mye liv hver dag. Til tider hopper magen når jeg ligger på ryggen :fnise:

Har ikke handlet så mye. Bare noen bodyer, ei bukse, dyne og håndduker, og så har vi fått noe klær hos mamma og svigers i str 56. Har og fått brukt større dyne fra søsteren til sambo.

Vi tenkte vi skulle dra til byen i dag siden vi begge har vinterferie. Der skal vi se på vogn og seng, men kjøpe blir vi nok ikke å gjøre enda. Gøy å se da :jepp:

Ellers lurer jeg på om noen her inne har et fornuftig svar på en ting. Min svigermor har fått det for seg at vi MÅ ha stellebord/kommode på badet, mens jeg ikke ser helt vitsen siden vi ikke har et så stort bad, og jeg hadde tenkt å bare kjøpe stellematte for å legge på vaskemaskinen, samt balje for å bade i(som vi setter i dusjen når den ikke er i bruk). Hadde også tenkt å ha en smal hyllesak ved siden av vaskemaskinen til å ha stellesaker i. Synes dette høres greit ut, men svigermor mener det blir alt for tungvindt, og ville mye heller hatt stellebort for det er sååå mye mer praktisk. Hmm. Blir nå litt usikker på hva som er lettest da. Hva er deres mening(særlig dere som har unge fra før og har prøvd dette før)? Hun mener vi kan ha et sammenleggbart stellebor som vi tar fram hver gang siden vi ikke har så stor plass på badet.

Ble litt langt dette :blush:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at stellematte på vaskemaskin, og en hylle til stellesaker og noen bodyer og sånt ved siden av er helt supert. Baljen er det uansett greit å ha ved siden av. ;)

Vi hadde vegghengt stellebord sist. Og elsket det. (Bør kanskje vurderes, om dere har plass til det. Vi hadde bittelite bad, og det hang over dosetet...)

Inni der var det plass til bleier, stellesaker og noen bodyer. Og det var det vi trengte. Hadde også flanells"bleier" til å legge som underlag på stellebordet liggende i en baderomshylle rett ved siden av.

Det viktigste, sånn som jeg så det, var at man har vann rett ved siden av.Og en plass å ha de viktigste stellesakene ikke mer enn en armlengde unna stellematta.

Stellekomode hadde vi på babyrommet. Og den ble kun brukt til å oppbevare babyklær og tepper i... Stellematta på den er brukt mindre enn 5 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minste jeg har kjøpt er str. 56 og det er jo ca 3 mnd og det størte jeg har er opp til 9 mnd. har kjøpt med tanke på årstider også. Har funnet så mange søte sånne vogn/kjøredresser, men kjøper heller dette når Wiktoria er ute av magen og man virkelig trenger det :) Det er jo i salg hele tiden :)

Kjente et kjempe spark i magen i går kveld, men det var det også.... kanskje like greit å ikke kjenne hvor festlig det er der på natterstid... mange som sliter med å sove på grunn av det ;)

Edit: glemmer visst stadig ting jeg skal ha med i innlegget jeg :ler:

Vi har også knøtte bad... så blir stellematte på vaskemaskinen og en eller to ekstra hyller over der igjen. Og så klart en badebalje.... man må gjøre det man kan gjøre... en komode hadde sikkert vært genialt det og, men hvor nødvendig er det? Mamma klarte seg fint ute det med både meg og søstern min :)

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje begynt å tenka på baderomsinnredning ennå. Me er fremdeles på husjakt, og det er altfor lite bra som blir lagt ut. (Og eg er vel i overkant kresen. :plystre:) Det begynner vel nesten å hasta med å finna noko, for eg har veldig lite lyst til å bu der me bur i dag med ein liten baby. :bond: (Mange trapper opp til leiligheten!)

Eg kikka nettopp på Finn - igjen -, og då var det skikkelig romstering i magen, muligens frå den lille. Hadde det ikkje vore for at romsteringa begynte mens eg såg på nokre nye boligar som allerede er solgt, hadde eg villa tatt det som eit teikn. Men samtidig var det fremdeles romstering då eg såg på annonsa på boligen me var på visning på i går. ;)

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil det vera behov for heildressar i ull for ein unge på ca. halvåret? Eller er det meir praktisk i barnehagealder? Eg har funne ein heildress som eg har veldig lyst til å strikka, men om det neppe blir bruk for den, ventar eg heller og strikkar den i str. halvanna år. :jepp:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar det har gått bra på UL, Pupsi! Artig om det er mulig å sjå kjønn allerede. :nigo:

Me fekk ikkje vita på UL 14+6, men så spurte me ikkje heller. (Og me hadde uansett bestemt oss for at me ikkje ville vita det så tidlig. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen, og jada, jeg fikk vite kjønnet :nigo:

Så det klart og tydelig selv også :) Han var 99% sikker. Sjekket fra forskjellige vinkler, og jeg var der inne mye lenger enn de to andre gangene. Alt var bra med den lille :babygutt: vår :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det vera behov for heildressar i ull for ein unge på ca. halvåret? Eller er det meir praktisk i barnehagealder? Eg har funne ein heildress som eg har veldig lyst til å strikka, men om det neppe blir bruk for den, ventar eg heller og strikkar den i str. halvanna år. :jepp:

Heldress i ull er fint når de begynner å være ute og krabbe selv på vinterstid, men det blir vel ikke før 7-8mnd alder for de fleste. Og da er det vel ikke så aktuelt med heldress i ull for våre?

Ta halvannet års størrelsen istedenfor du...

Til de små som ligger i vogn er ulljakke veldig praktisk, syntes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen, og jada, jeg fikk vite kjønnet :nigo:

Så det klart og tydelig selv også :) Han var 99% sikker. Sjekket fra forskjellige vinkler, og jeg var der inne mye lenger enn de to andre gangene. Alt var bra med den lille :babygutt: vår :rødme:

Gratulerer med ein liten blå! :smilyblomst:

Så morsomt at den sterke magefølelsen din var riktig. :nigo:

Min magefølelse vinglar veldig, så med min flaks er vel vår tvekjønna. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldress i ull er fint når de begynner å være ute og krabbe selv på vinterstid, men det blir vel ikke før 7-8mnd alder for de fleste. Og da er det vel ikke så aktuelt med heldress i ull for våre?

Ta halvannet års størrelsen istedenfor du...

Til de små som ligger i vogn er ulljakke veldig praktisk, syntes jeg...

Det var det eg også tenkte. Heildress er sikkert ikkje like praktisk. Då får eg leggja mønsteret til side og håpa på å finna tid til å strikka den etter at babyen er fødd og før vinter i barnehagen. :jepp:

... Og heller finna fleire fine ulljakkar, ullbukser, huer og sokkar (og eventuelt kjolar) å strikka. :lur: Det er vel ikkje akkurat på mangel på planar. :fnise:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har stellebord nå, det tar omtrent halve badet vårt :ler: men nå skal vi pusse opp badet og da kommer vi til å ha vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre med ei plate over, og bruke det som stellebord. Hvis man har kurver med kluter og det viktigste man trenger i rekkevidde, OG vann, ikke minst, så er det like lettvint det synes jeg. Vi har også hatt balje ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller vaskemaskin ja. Eventuelt bygg opp noe over vaskemaskin om det er behov for noe høyere for bedre arbeidsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her brukte vi spisebordet frem til nærmere jul. :fnise: (Med stellematte oppå til Vesla selvfølgelig) Ellers måtte vi løpt opp og ned hele tiden. Og Vesla bæsja jo både før og etter hvert måltid en periode, så det hadde blitt mye styr. Det endte med at alt stellegreiene pluss matta tok opp spisebordet.

Nærmere jul begynte bæsjerutinene å endres og bleiene å lukte såpass j**** at vi flyttet ned på det vesle badet. Der henger stelletingene og bleiene i en bleiebag (med lommer) på dusjkabinettet, ohg stellematte legges ned på gulvet når det taes i bruk. Ellers står den bak skittentøysdunken. Litt enklere når ungen er større vil jeg tro. ;)

Bæsjeleiene bæres sporenstreks ut i dunken etter skift. :dåne: for en lukt!!!

Så etter en god vask, heftig desifeksjon (til tross for at bæsj og tiss aldri har vært i kontakt med selve bordet - kun litt krem og salvesøl) så er spisebordet tatt i bruk igjen. I jula for første gang på 10 mnd! :)

For 2 uker siden begynte Babymelona å spise måltidene sine der også. :)

Nå er det bare 4 mnd igjen til det blir stellebord igjen. :sjenert:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter. :) Da viser det seg at jeg ikke var helt på viddene alikevell da :biggrin:

Har funnet fin fin stellematte som jeg har lyst på og Stellematte med hjerter

Vi var å så på vogn her om dagen, og falt litt for Emmaljunga sin City Cross med City Bag til ..Har dere andre begynt å se etter vogn/bestemt dere?

Rolig søndag her før ny jobbuke tar til. Godt med fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha TFK joggster twist - er iallefall ganske sikker på det. har jo en brio kombi fra før, men det blir barnehagesovevogn etterhvert. Bagen i den er ganske liten, vogna begynner å skrangle noe innmari, det går ikke an å slå den sammen nesten, i tillegg til at den tar hele bagasjerommet på bilen.

Skal ikke ha noe annet nytt enn vogn, og den fikk vi sist, så unner meg den luksusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::babygutt::strix: Eg skal bli gutemamma! :strix::babygutt::strix:

Det meste såg heilt flott ut på ordinær UL i dag. Eg blir kalla inn igjen til ny UL i veke 28 pga. at væskemengden i høgre nyrebekken (trur eg det var) var i øvre del av normalområdet til St. Olavs. Dei var usikre på om det var nødvendig, men på grunn av bakgrunnen min med abortar og den ekstra engstelsen det har ført med seg, ville dei ta meg inn igjen for å følgja opp og samtidig beroliga meg. Så eg vel å sjå på det som ein bonuskikk framfor eit bekymringsmoment. :Nikke:

Ny termin er 31. juli - flytta heile 1 dag. (Eller ingen, alt etter om dei bruker 40+2- eller 40+3-rekning. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...