Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg får bare en side og amme på :ler:

Er jo bare den ene som lekker... Den andre er jeg faktisk operert i også og vet jo ikke om de kuttet av en hel del når de fjernet en kul for maaaange år siden.

Helt enig med at de skulle gitt ut gratis på helsestasjon, men de fra libero.. den geleen... hvordan funker den? Det er ikke sånn parfyme og masse rare tilsettinger i den for da kan jeg bare glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neineinei. :) Ingen parfyme og styr. Om du har skiftet en tissebleie skjønner du litt hvordan det virker. Absorberer og omdanner til en slags gele. Skadelig er det ikke.. Men du må uansett skifte de hyppig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissebleie har jeg da skiftet, men det var på fadderbarnet mitt og for... tja... snart 9 år siden :gjeiper: så kan ikke huske at det var noe gele greier da.

Men jeg får bare teste ut ting :) Er jo ikke noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lekkasjar her ennå. Eg satsar på at ting vil fungera likevel. Det er ikkje om å gjera for meg å begynna slik produksjon ennå. ;)

Nå har eg så smått begynt innkjøp av ting til gutungen. Det første som er bestilt, er nokre BumGenius tøybleier (mannen har fått det for seg at det er BumGenius som er tingen, så me får kryssa fingrane for at bleiene passar på gutungen) og eit Moby Wrap bæresjal til den første tida. Veldig spent på kva som ventar meg i posten. Heldigvis har me god tid til å læra oss knyting av sjalet, slik at gutungen ikkje berre dett rett i golvet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenker på å strikka ein kjørepose til gutungen, men lurer litt på kva størrelse me bør ha. Trengst det egentlig kjørepose (i ull) andre gonger enn seinhaust/vinter? I oppskrifta kan eg velja mellom 0-3 og 6-9 mnd, men eg ser liksom ikkje for meg at det vil vera særlig behov for kjørepose allerede ved 0-3 mnd alder. Kanskje strikka i 6-9 mnd? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min moby wrap i posten her om dagen, den har jeg store forventninger til :danser: Det var bare å sette igang med å snøre inn, tror det blir veldig bra :) + at jeg har handla noen ammeinnlegg i bambus, som muligens kan bli kjekt å ha :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten "Real nappy week" hos Bleieboden denne veka. Tilbuda gjeld til og med i dag. Sikkert ikkje dumt å sjekka for dei som vil bruka tøybleier (og veit kva dei vil ha allerede), for det er nokre kroner å spara på enkelte typar tøybleier. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen av dere som har vært mer syk under svangerskapet enn ellers? Jeg pleier aldri være syk, men har gått på to kraftige forkjølelser på rappen nå... :sjenert: Var slått ut ei hel uke her for litt siden, og nå er det påen igjen, hoho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lettere forkjøla nå enn vanlig, og det sitter skikkelig i...

Har hatt to runder. Den første varte 3-4uker og den andre tok omtrent over der den første slapp...

Heldigvis har det vært sykdomsfritt en periode nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer motagetlig for basilusker og den slags når man er gravid... super sensible slimhinner etc, så fort gjort å få noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sien jul har jeg hatt omgangssjuka to ganger, og vært skikkelig forkjøla med feber tre ganger. Og jeg er aldri syk. Så ja, blir fortere syk enn som ikke-gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forkjølelse helt i starten som varte i ca tre uker. Har aldri opplevd noe slikt før. Men ellers i svangerskapet har jeg sluppet unna sykdom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare gratulerer Neytiri med den kommende jenta som godgjør seg i magen hennes :strix: :strix:

:babyjente: CHEESEBURGER :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søte Devilina :klem:

Ja endelig på 3D viste det seg å være ei lita tulla i magen min :rødme:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møtte snuppa mi idag jeg.... UL da :) Morkake kontroll, alt sto bra til og lillemor var 2kg og lå i tverrleie, men god tid på å flytte seg :) +10,33% over vekst da, men det er da ikke så ille vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh hærlig Devilina......men mener du over gjennomsnittet da :klø: tror ikke det er så ille.....kunne dem estimere fødselsvekt sånn ca eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det sa hun ikke noe om, var jeg det jeg spurte om hun kunne da... men fikk ikke noe svar på det. Bare hva hun veide nå og sånne ting, men kjekt å vite det og da :)

Gikk på vekta i dagtidlig... snart blinker det 100kg mot meg :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...