Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Hiver meg på dreia og tipser om at IKEA har tilbud på hensvik sprinkelseng fra mandag 7. juni, til 295,- (ordinær pris 845,-) for IKEA family medlemmer (gratis og uforpliktende å melde seg inn på nettet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilsete fikk vi ordna på barnas hus`s tilbud i uka som var, men gjett om vi også var innom ikea og kjøpte hensvik sprinkelseng til 845 kr :fnise: Veldig fin seng forsåvidt :) Har dere kjøpt inn det meste nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det berre eg som er ultratreig med søknad om foreldrepenger til NAV? *må snart få sendt* :sjenert: Eg ventar berre på papir frå jobben, slik at eg får med den nye lønna, som eg fremdeles ikkje anar kva er. Eg får visst lønnsjustering akkurat i tide. :nigo:

Treng me forresten å senda inn skjemaet for inntektsopplysningar frå mannen sin jobb allerede nå, eller held det å senda inn seinare? Han skal jo først ha permisjon til våren.

Har dere kjøpt inn det meste nå eller?

Her manglar det fremdeles mykje, men stadig meir kjem i hus. (Har så langt bilstol, litt klær, bleier og lammeskinn, har bestilt vogn og har blitt lova ei brukt sprinkelseng som me ikkje veit korleis ser ut ennå.) Så guten har det med å halda seg inne til nærmare termin, for elles må mannen ut på sprengshopping, og det har eg lite trua på at vil vera vellykka, gitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke sendt inn søknad ennå :sjenert:

Men (tror) det ikke er noe hast, siden jeg skal få utbetalt permisjonslønnen fra jobben. Hvis jeg er seint ute, er det bare jobben som får forsinka tilbakebetaling fra NAV. Inntektsopplysningene mine fra jobb blir uansett ikke sendt før jeg går ut i permisjon, så tror ikke det er noe hast for jobben sin del akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke sendt ennå..

Synes det er vanskelig å fylle ut.

Hvor skal jeg egentlig skrive at jeg går ut i jobb igjen. (Må jeg i så fall ha med noen slutt-dato? Jeg skal jo jobbe de neste årene, liksom.)

Og lønner det seg å planlegge mannens ferie for neste år allerede nå? Eller bør vi gi Nav beskjed om det senere?

Jeg får også utbetalt av jobb. Og vet ikke helt hva slags intektsskjema jeg skal sende inn, siden de jeg har tilgjengelige enten har feriepenger på seg, eller utbetaling av reiseoppgjør.

Når det gjelder innkjøp, har vi jo det meste... Mangler kun bagateller som bilsete og stelleplass... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder planlegging av ferie etc så trenger dere ikke å gi beskjed om dette før ca 2-3 mnd tid før mannen skal i permisjon, jeg skrev det i alle fall på min søknad.. vi vet ikke hvordan vi skal dele inn permisjonen en gang... så tar det til neste år også :fnise:

Sånn lønns og skatteopplysningskjema finner du på NAV sine sider. NAV vil jo likevel ha papirer og bekreftelser på ting selv om du får penger av jobben ;)

For øvrig nedtelling her... hele 6 arbeidsdager igjen så er det permisjons.... og jeg har enda ikke hørt noe fra NAV.... :dåne: Har purret på de... og da hadde de ikke sett på saken min en gang... er det mulig?! Skulle hatt svar i mai... og på mandag fikk jeg tlf om at de måtte ha mere lønnslipp opplysniger side jeg har jobb og går på dagpenger i tillegg... hva med å gi beskjed om sånt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikkje akkurat lett å fylla ut, nei. Det er ikkje akkurat intuitivt, alt saman. :dåne: Me vurderte ei stund å jobba ein viss prosent begge to (f.eks. 60-40-deling) i nokre veker, men er jammen glad for at me droppa det. Det hadde iallfall komplisert utfyllinga av skjemaet betraktelig. :ler: I tillegg har me, for enkelhets skyld, droppa forlenging av permisjonen ved ferie. Godt det blir juli-/augustbarn, slik at det er mulig. :fnise:

Eg anar egentlig ikkje om me har fylt det ut riktig, men me kryssa av at eg skal tilbake i arbeid i 100 % i punkt 6, og dato for når mannen skal ha permisjon (som sjølvsagt er same dato som at eg går tilbake i jobb). Tenkte kanskje det var nok? :vetikke:

Eg får også pengene frå jobben, men har litt dårlig samvittighet for at eg er så seint ute likevel. :sjenert: Godt å lesa at eg ikkje er den einaste iallfall. ;)

Inntektsskjema skal jobben fylla ut (både jobben til mor og far). Det ligg på NAV sine sider (direktelink).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig nedtelling her... hele 6 arbeidsdager igjen så er det permisjons.... og jeg har enda ikke hørt noe fra NAV.... :dåne: Har purret på de... og da hadde de ikke sett på saken min en gang... er det mulig?! Skulle hatt svar i mai... og på mandag fikk jeg tlf om at de måtte ha mere lønnslipp opplysniger side jeg har jobb og går på dagpenger i tillegg... hva med å gi beskjed om sånt før?

:bond:

Får håpa dei får sett på det snart. Men å ikkje gi beskjed om at noko manglar, då. :roll:

:hoppe: Godt med snart permisjon. Eg har også nedtelling, men har litt fleire arbeidsdagar igjen. Heldigvis skal eg ta ut litt ferie nå i juni/juli, så det er jammen ikkje lenge igjen på jobb for meg heller. Rart, men sikkert veldig deilig, for eg kjenner eg er meir sliten enn før. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er vi faktisk i juli !

Måneden jeg har ventet på lenge :hoppe:

Nå kan det i teorien skje noe når som helst, men er vel mest forberedt på å måtte vente til over termindato.

Andre som begynner å bli klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Devilina er ganske så klar, hun har jo bare 2 uker til termin tror jeg........

og jeg er jo i grunn klar og, men snuppa her får være inni magen litt til...vil ikke ha noe prematur enda :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje være klar, men på en måte er jeg ikke det.

Er møkk lei av å være gravid, men det er så utrolig mye annet som må gjøres før babyen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu... 12 dager igjen... eller 11, spørs om man teller med i dag eller ikke :)

Var på ktr. i dag hos fastlegen min... den nye. Kjempe herlig dame og flink!!! :)

Men... jeg ble henvist til UL... fordi lillemor ligger ganske langt oppe enda og sf-målet mitt var nå på 39-40... hvor svæææær skal den ungen bli? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonar. :klemmer:

Andre som begynner å bli klare?

Eg er fremdeles ikkje klar. :fnise: Eg rakk aldri å bli det og har vel strengt tatt ikkje blitt det etterpå heller. Men eg er veldig glad i klumpen, dagane går i eitt og ting går seg vel til etter kvart. Iallfall etter kvart som det resterande blir kjøpt inn og det blir litt meir orden i huset. Nå mens me er på sjukehuset, er det jo totalt kaos heime. :dåne: Men - det er lite som slår følelsen av å ha ein rolig, sovande, liten krabat oppå brystet. :hjerte:

Eg må innrømma at eg savnar det å gå gravid. Eg savnar magen som eg var så stolt av, eg savnar sparka, eg savnar å kunna stryka på ryggen som pressar seg utover på høgresida, eg savnar alle forventningane til den lille der inne ... I går var eg ute av sjukehusområdet for første gong sidan innlegginga, og eg tok meg i å prata og synga til magen i bilen - heilt til eg kom på at "mageinnholdet" var trygt plassert på sjukehuset saman med pappan sin. :sjenert: Men det er utrulig kos å ha den lille på utsida også, såklart. Han er heilt nydelig! :rødme:

Og om nokon gruar seg enormt til fødselen: Det treng ikkje nødvendigvis bli særlig ille. Eg kunne gjerne gjort det igjen når som helst. Men akkurat ca. timen frå 5 til 10 cm med heilt ekstrem trykketrang som eg måtte stå imot - den delegerer eg gjerne til mannen neste gong. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅ klar for å føde nå... :dåne: Går rundt og håper at kynnerne skal ta seg opp.... Jeg er sliten, lei, hjelpesløs, tung og har digre(!) legger!! Vannfylte og deilige..

En ekstra gratulasjon til dreia. Fin ticker forresten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ER LEI JEG OG :dåne: men er skråsikker på at hun ikke vil ut før om en uke ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noko eg ikkje savnar, så er det dei schvæææære anklane og føtene eg fekk på slutten av graviditeten! :dåne: Så utrulig deilig då beina mine var normale igjen - nesten to veker etter fødsel.

Nå sit eg med ein svolten gut til puppen og prøver meg med ei-handsskriving. Utrulig koselig. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noko eg ikkje savnar, så er det dei schvæææære anklane og føtene eg fekk på slutten av graviditeten! :dåne: Så utrulig deilig då beina mine var normale igjen - nesten to veker etter fødsel.

Nå sit eg med ein svolten gut til puppen og prøver meg med ei-handsskriving. Utrulig koselig. :rødme:

Heldigrisen, blir ikke mye datatid når de små er ut nå :)

her sitter jeg innlagt på sykehuset med SF, kjeder meg som bare det, lei av å gå gravid, men alikevel burde ha noen uker igjen.

Alt kan skje her hos meg nå fra å bli sendt hjem og ruge videre til å bli igangsatt uke35 :(

Nyt tiden Dreia, er sikkert helt fantastisk :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er fortsatt ikke klar for å føde, på tross av at det nå snart er umulig å puste, jeg har vondt av ingenting, og jeg har knapt nok plass til mat...

Gleder meg til å få igjen kroppen min, men skal ikke føde før tidligst en uke før termin...

Men det er jo greit å være forberedt på at det tar litt tid. Ettersom forrige kom en uke over termin.

Men fy så slitsomt det er å ikke kunne ligge, ikke kunne sitte, ikke orke å stå, og egentlig være ukomfortabel uansett hva man gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...