Gå til innhold

Mini på vei! Graviditetsdagbok for en førstegangs.


Gaupa

Anbefalte innlegg

GRATULERER med 12 uker!! :danse::hoppe:

Har dere fortalt det til alle nå? :)

Jeg tror nesten vi må fortelle på julaften siden jeg ikke skal drikke da.. :gjeiper:

Vanskelig å holde for seg selv i 3 mnd!! :fnise:

:klem:

Takk takk :klemmer:

Er så treig på å svare at jeg nå har bikket 13 uker gitt :fnise:

Nå er katta ute av sekken ja. :jepp: Fortalte det omtrent i uke 11 + 3 siden vi da hadde vært på privat Ul. Nå forteller vi det til de vi kommer over omtrent, men har ikke skrevet noe på facebook eller noe i den duren. Så er enda mange som ikke vet noe. Blir vel flere i jula når vi skal på årlig julefest, og jeg plutselig ikke skal drikke :ler:

Og ja, det var fryktelig vanskelig å holde det for seg selv i 3 mnd, men det gikk(nesten iallefall :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Gaupa, da fant eg graviditetsdagboken din :goodbye:

Så koselig å høre du fikk tidlig UL og alt så så fint ut.....eg har selv fått tidlig ultralyd bestillt av legen....har ikke fått innkalling enda....

ahhhhhh så moro å endelig kunne komme etter deg Gaupa! :kgbaby:

Koselig med besøk av deg her inne :klemmer:

Gled deg til tidlig Ul, er stas å se den lille for første gang. Blir litt mer virkelig da syntes jeg iallefall. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den flinkeste til å oppdatere her merker jeg.

Så hva har Gaupa gjort siden sist.

Var på min første ordinære svangerskapskontroll forrige onsdag. Da var jeg 12+3. Ikke noe spennende akkurat. Blodprøver, urin, utfylling av helsekort, vekt :vekt: , blodtrykk og utlevering av informasjonsbok til gravide, samt telefonnumre til jordmødre her i byen. Fort gjort, og jeg lurte faktisk på om det var alt. Ikke noe hjertelyd eller annet spennende.

Skal ringe jordmor i dag, og prøve å få time når jeg er 16 uker på vei. Fikk jeg ikke det skulle jeg inn til legen istedet.

Har også fått innkalling til den ordinære Ultralyden. 28 januar er jeg 18+4, og da skal vi inn på sykehuset å få se nurket en gang til. :rødme: Gleder meg, og gruer meg litt også. Er mye jeg er redd for, men mest sannsynlig er jo alt i orden. Kanskje får vi se kjønn også. Lurer på om magefølelsen vår er rett jeg.

Gleder meg fryktelig mye til jeg kan kjenne liv der inne. Når er det vanlig for førstegangs tro?

Babler fælt her nå, men iallefall en oppdatering. I dag blir det pakking av julegaver og litt rydding her hjemme. Og så er det snart jul. Gleder meg stort :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Bare innom med en liten julehilsen :)

Tenk at vi kom oss over de magiske 12 uker!! Ikke verst! :fnise: Ser du har fått time til UL samme dag som meg... gleder meg masse til den, samtidig som jeg gruer meg litt.. tenk om de finner noe feil etc... men vet at vi må tenke positivt da! :ler: Det går som regel bra!

Har du begynt å få noe mage da? Ikke jeg... men føler meg litt mer blubben rundt magen.. :fnise: og noen bukser strammer litt... hehe.. så det blir en del tunika og tights her i gården.. :fnise:

Ønsker deg og dine en fantastisk julefeiring! Håper dere får en fin tid :) Juleklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Bare innom med en liten julehilsen :)

Tenk at vi kom oss over de magiske 12 uker!! Ikke verst! :fnise: Ser du har fått time til UL samme dag som meg... gleder meg masse til den, samtidig som jeg gruer meg litt.. tenk om de finner noe feil etc... men vet at vi må tenke positivt da! :ler: Det går som regel bra!

Har du begynt å få noe mage da? Ikke jeg... men føler meg litt mer blubben rundt magen.. :fnise: og noen bukser strammer litt... hehe.. så det blir en del tunika og tights her i gården.. :fnise:

Ønsker deg og dine en fantastisk julefeiring! Håper dere får en fin tid :) Juleklem :klemmer:

Så morro med UL samme dag da :) Skal dere vite kjønn om dere får muligheten til det? Vi har lyst å vite, men kommer ikke til å ta helt av i rosa eller blått i tilfelle de tar feil. :fnise:

Ikke noe mage her heller å snakke om. Littegrann merker jeg når jeg ligger på ryggen, og er nok mer oppblåst om kveldene og mer blubbete som du sier. Gleder meg til magen kommer på ordentlig slik at det ikke er noen tvil :gravid:

Kjenner du noe som kan minne om liv? Tar meg selv i å kjenne etter hver kveld, men foreløpig er det ingenting, og vet jo at det er alt for tidlig. :fnise: Men gleder meg fryktelig mye.

Håper julen har vært super for deg :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en liten Gaupa-oppdatering! :jepp:

Håper du og dine får en riktig god jul! :nissevink:

:klemmer:

Koselig å komme tilbake fra juleferie å se julehilsen :)

Håper du hadde en super julefeiring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julen over for denne gang gitt. Snart tilbake til hverdagen.

Super jul med mange fine gaver, god mat og familie. Fikk blant annet Gro Nylanders "Mamma for første gang", så den har jeg såvidt begynt å lese i.

Knøttet er nå ca 10 cm langt, så om ikke så mange ukene håper jeg at jeg kan kjenne liv. :rødme:

Gleder meg til jordmortime, og håper å få høre hjertelyden. Må bestille time i morgen, og håper jeg får time i uke 16 slik at jeg slipper å gå til legen denne gangen. Legen er helt ok, men veldig kjapp, og jeg håper jordmoren tar seg bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror jordmødre er mer tålmodige og tar det rolig.

Det gjorde vertfall hun jeg hadde sist.

Legene må ofte skynde seg pga ventekø i gangen, desto raskere desto bedre :gjeiper:

Spennende med kontroll! Håper du får høre hjertelyden! :hjerte:

Hvordan er formen?

Jeg har begynt å bli småkvalm.... !

God romjulstid og godt nyttår kjære Gaupa! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med kontroll! Håper du får høre hjertelyden! :hjerte:

Hvordan er formen?

Jeg har begynt å bli småkvalm.... !

God romjulstid og godt nyttår kjære Gaupa! :hug:

Gleder meg til jormortime. Ringte for å bestille time for noen dager siden, og skal inn allerede på mandag 4. 2 dager til det !!.. :)

Håper på å få høre hjertelyden :rødme:

Hva foregår sånn ellers på første kontroll hos jormoren for oss som er førstegangs?..

Min form er upåklagelig. Nesten så jeg glemmer at jeg er gravid. Det lille jeg hadde av symptomer er borte, så nesten så man blir litt bekymret for det og :fnise: . Skal ikke være lett nei.

Godt nytt år til deg og :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med kontroll! :klem:

Jeg tror du får tilbud om å høre hjertelyden ja :hjerte:

Jeg har glømt hva som skjedde sist jeg var gravid :fnise:

Men har du ikke vært til første kontroll da du var ca 8 uker på vei?

Godt formen er bra! Min var også det sist, og jeg merker ikke mye denne gangen, men har vært småkvalm - ser ut som det har bedret seg.

Ha en koselig søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med kontroll! :klem:

Jeg tror du får tilbud om å høre hjertelyden ja :hjerte:

Jeg har glømt hva som skjedde sist jeg var gravid :fnise:

Men har du ikke vært til første kontroll da du var ca 8 uker på vei?

Godt formen er bra! Min var også det sist, og jeg merker ikke mye denne gangen, men har vært småkvalm - ser ut som det har bedret seg.

Ha en koselig søndag! :klem:

Var ikke til noen kontroll når jeg var 8 uker nei. Da var det enda dette tullet med blødning og inn og ut av legen pga det. Fikk min første ordinære kontrolltime i uke 12 hos legen, og idag har jeg vært hos jordmor. :)

Bra formen er stigende. Ikke morro med småkvalme

Ha en fin fin uke Epica :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jormortime unnagjort. Ble en god time. Fikk høre hjertelyden :rødme: . Sterk og fin i følge jormoren, og vi hørte spark mot doppleren også :fnise: Da spraket det godt.

Livmoren er kommet nesten opp til navlen nå, så nå må vel magen komme om ikke så lenge. Fin urinprøve, ingen vektoppgang så langt, men et skremmende blodtrykk gitt. Målte først et skyhøyt blodtrykk,men målte igjenn litt senere på timen, og da var det litt lavere, men likevell for høyt. Ikke gøy. Skal tilbake neste uke for å ta nytt BT, og håper det har normalisert seg da. Hvis ikke er det fare for å bli sykemeldt, men har jo ikke fast jobb, så er ikke så mye å sykemelde seg fra. Jobber jo bare når andre er syke/borte el.

Ordner seg vel.

I morgen er det opp tidlig og på jobb, så må vel bli sengen om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart 16 uker på vei. Og litt mer enn 2 uker før ordinær UL.

Lurer på om jeg har kjent liv jeg for noen dager siden. Var akkurat som om noen hadde en finger på innsiden av magen og strøyk den forsiktig et lite stykke. Gikk så fort, og har ikke kjent noe etter det, så er usikker på om det var lille jeg kjente. Vil ikke karakterisere det som fiskehale, bobler eller sommerfugl slik som mange beskriver det som, men kan ikke si at jeg har kjent noe slikt før. Kjenner etter flere ganger om dagen, mem foreløpig ikke noe mer. Gleder med til det blir spark, og jeg ikke er i tvil lengre :rødme:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 uker i dag :danser:

Minien er omtrent 16 cm nå, og blir bare sterkere og sterkere i muskulaturen. Den svelger og tisser ut fostervann, og bevegelsene blir mer bevisst.

De skriver på babyverden at jeg kanskje kan kjenne babyen som en sommerfugl eller boble som sprekker. Det kan jeg ikke si at jeg kjenner. Kjennes ut som noen små dytt av og til, men om det er babyen eller noe annet er uvisst da. Og jeg kjenner det bare om jeg sitter foroverlent, og ikke når jeg ligger på ryggen. Tro om dette er babyen? Kommer bare en eller to slike "dytt" etter hverandre og så er det stilt. Og det er bestandig nederst i magen til tross for at livmoren min er kommet nesten opp til navlen. Ikke lett å bli klok nei :klø:

Skal snart å bake ut rundstykkene :sikle: , og ellers bare ta det med ro i dag

Ha en fin fin søndag dere som er innom. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med 16 uker! :hoppe:

Jeg har også kjent rare ting i magen. En gang kunne det sammenliknes med en boble, men det likner mer et lite dytt det jeg har kjent også.. Varierer litt hvordan det kjennes ut egentlig, men om det er den lille eller fantasien min som løper løpsk, det er vanskelig å si. :fnise: Skal bli moro når vi kan kjenne ordentlig at det er minien! :Nikke:

Når skal du på UL? Jeg skal på UL 26. januar. Blir spennende!

Ha en fortsatt fin søndag. Nystekte rundstykker hørtes god ut! :sikle:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med 16 uker! :hoppe:

Jeg har også kjent rare ting i magen. En gang kunne det sammenliknes med en boble, men det likner mer et lite dytt det jeg har kjent også.. Varierer litt hvordan det kjennes ut egentlig, men om det er den lille eller fantasien min som løper løpsk, det er vanskelig å si. :fnise: Skal bli moro når vi kan kjenne ordentlig at det er minien! :Nikke:

Når skal du på UL? Jeg skal på UL 26. januar. Blir spennende!

Ha en fortsatt fin søndag. Nystekte rundstykker hørtes god ut! :sikle:

:klemmer:

Takk takk :) , og gratulerer selv med over 16 uker :)

Vanskelig å vite om man bare tror det er babyen elle om det er ekte ja, men noe kjenner jeg :jepp: Gleder meg utrolig mye til jeg vet at det er minien ja. Blir kos :rødme:

Skal på UL to dager etter deg jeg :) . Vi gleder oss kjempemye begge to her, og håper alt er i orden og at vi får se kjønn. Skal dere vite hva dere får?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal vite kjønnet. Jeg er så nysgjerring, så klarer ikke å la det være. ;) Håper h*n ligger sånn til at det går an å se. Blir veldig spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...