Gå til innhold

Mini på vei! Graviditetsdagbok for en førstegangs.


Gaupa

Anbefalte innlegg

Deilig søndag :)

Tenkte jeg skulle oppdatere litt.

På fredag skulle sambo kjenne når lillemor sparket, og da kunne han se at magen bevegde seg når hun sparket. Så nå vises det utenpå også :rødme: Har ikke kjent liv før når jeg står og gjør ting, men idag kjente jeg plutselig når jeg sto å penslet boller. Morro med alt nytt som skjer :)

Kjenner ikke bare spark, men også når hun beveger seg. Kjennes helt merkelig ut, men koselig :rødme:

Over halvveis nå, men har enda ikke fått typisk gravidmage. Har litt fra før av på magen, så er vel det som gjør at det ikke vises som hard babymage enda. Men det kommer vel. Har enda ikke gått opp noe i vekt, men regner med det og kommer etterhvert. ;)

Ha en flott søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tickeren min er over halveis :overrasket:

Hvis tiden framover går like fort som den har gjort til nå, er jo jenta vår her snart :rødme:

Lat søndag idag, og det er deilig.

Tenkte jeg skulle lage meg en oversikt her inne på hva som er kjøpt inn, så kan jeg fylle på etterhvert som det kommer mer:

Her er det som er kjøpt inn/fått til nå:

Diverse:

Liten dyne

Stor dyne

1 helseteppe

1 sengesett

Koseku

1 badehåndkle med hette på

Klær:

3 body i str 50

1 body i str 56

7! bukser i str 56

4 jakker/gensere i str 56

2 luer i str nyfødt

4 par sokker

1 nattdrakt i str 50

Vogna vi nesten har bestemt oss for er en Emmaljunga City Cross med City Bag til. Vet ikke hvilken farge da. Er så mye å velge mellom . Her er link til Emmaljunga sin nettside Link

Ha en super søndag :)

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje på tide å oppdatere litt .

Var hos jordmoren min på torsdag. Alt gikk fint der. Litt høyt blodtrykk igjenn, men pga det som skjedde sist der så tar vi det ikke så alvorlig. Venter og ser det ann siden jeg hverken har hevelser, proteiner i urin eller andre tegn på svangerskapsforgiftning. Skal ringe med en gang om jeg oppdager vann i kroppen eller hodepine som varer lenge. Har blodtrykksmåler her hjemme, og den viser fint blodtrykk. Ellers har jeg lagt på meg 1,5 kilo siden jeg ble gravid. Ikke mye det, men har litt å ta av. :eeeh: Følger min egen kurve på det derre symfyse-fundusmålgreien, dvs littegrann over den rød streken, men innenfor normalen.

Neste kontroll blir hos legen. Blir spennende siden jeg ikke har vært der siden uke 12.

Har en del kynnere til tider, men de er ikke vonde, bare ubehagelige.

Snuppa i magen ruller, sparker og flytter rundt på seg :rødme: . Deilig å kjenne liv.

Ingen plager enda å snakke om. Får litt vond på ene siden om jeg står/går mye, eller om jeg måkker snø, men går som regel over til neste dag da. Og ja, så må jeg tisse ørten ganger om dagen. Litt plagsomt det da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ikke plages så mye, men er i fin form! :)

1,5 kg var ikke mye nei, jeg har nesten lagt på meg 6 kg jeg! :bond: Vet jo at man skal legge på seg, men blir likevel ikke akkurat overlykkelig av å se tallet på vekta stige mer og mer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden sist! :klemmer:

Vi er jo ganske så nøyaktig like langt på vei! Jeg har termin 25.:)

Godt å høre at alt står bra til med deg og snuppa i magen. Det går bra her også, men begynner å merke at den lille tar plass i magen. Jeg er ganske kort i overkroppen, så her presser det allerede på ribbeina mine.. Hvordan skal dette gå? :fnise:

1,5 kilo er jo ingenting! Jeg har gått opp 7-8 kilo jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ikke plages så mye, men er i fin form! :)

1,5 kg var ikke mye nei, jeg har nesten lagt på meg 6 kg jeg! :bond: Vet jo at man skal legge på seg, men blir likevel ikke akkurat overlykkelig av å se tallet på vekta stige mer og mer! :fnise:

Deilig å ikke ha store plager ja. :)

Du som har tvillinger merker det kanskje mer på kroppen?

Tror kroppen ordner opp når det gjelder dette med vekt. De som ikke har så mye på kroppen fra før av vil kanskje gå opp mer enn ei som har for mye fra før av? høres fornuftig ut iallefall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Lenge siden sist! :klemmer:

Vi er jo ganske så nøyaktig like langt på vei! Jeg har termin 25.:)

Godt å høre at alt står bra til med deg og snuppa i magen. Det går bra her også, men begynner å merke at den lille tar plass i magen. Jeg er ganske kort i overkroppen, så her presser det allerede på ribbeina mine.. Hvordan skal dette gå? :fnise:

1,5 kilo er jo ingenting! Jeg har gått opp 7-8 kilo jeg..

Hei hei :klemmer:

Gøy at vi har termin omtrent samtidig. 1 dag forskjell bare :)

Godt det står bra til med deg også. Press på ribbeina allerede ja. Men magen vokser jo mer utover, så kanskje det letter etterhvert? :fnise:

Nei er ikke mye jeg har gått opp, men det kommer vel plutselig :sjokk::fnise:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ikke ha store plager ja. :)

Du som har tvillinger merker det kanskje mer på kroppen?

Tror kroppen ordner opp når det gjelder dette med vekt. De som ikke har så mye på kroppen fra før av vil kanskje gå opp mer enn ei som har for mye fra før av? høres fornuftig ut iallefall :jepp:

Nå har jeg jo ingen vanlig graviditet å sammenligne med, men det er mye mer ubehagelig å være gravid enn jeg hadde trodd hvertfall! :gjeiper: Og det blir nok ikke bedre, jeg er jo bare litt over halvveis. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei blir vel ikke lettere etterhvert. :fnise: Men en fin premie får vi iallefall :kgbaby:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh!! :kjefte: Liker ikke det her jeg. Finner jo ikke fram til noe jo :kjefte: Og hvor er signaturen min da?

:danse: litt for 26 uker idag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...