Gå til innhold

Mini på vei! Graviditetsdagbok for en førstegangs.


Gaupa

Anbefalte innlegg

Da starter jeg opp min aller første graviditetsdagbok :rødme:

:velkommen: til de som er innom å leser .

----

Kan kanskje fortelle litt om meg selv først.

Jente på 25 år som er sammen med verdens beste samboer på 27. Vært sammen i 5 år og dette blir begges første barn, og vi gleder oss stort :jepp:

Jeg sluttet på pillen midt i august dette året. Fikk så pillemens, og deretter gikk det 32 dager før ordentlig mens kom. Tok el-tester neste pp, og jammen satt den ikke på første ordentlige pp :kgbaby:

Testet positivt onsdag 21 okt, men måtte ta en digital test dagen etter for å virkelig se det svart på hvitt. Trodde aldri det skulle gå så fort, så vi var mildt sagt i sjokk :fnise:

Etter mine egne beregninger skal jeg være 5+2 i dag, men får litt forskjellig svar alt etter som hvilken terminkalkulator jeg bruker. :vetikke:

Herved erklærer jeg graviditetsdagboken for åpnet :duskedame:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemann :strix:

her skal jeg følge med :jepp:

Har du fått noen symptomer eller? :)

Koselig med første besøk :klemmer:

Ingen syptomer å snakke om nei. Har hatt litt murringer nede i magen noen dager, særlig på kveldene. Følte meg nesten fyllesyk et par dager, men det er over nå.

---

Prøver å lage meg ticker nå, men den stemmer jo ikke med min egen beregning. Der jeg prøver å lage ticker tar det jo ikke hensyn til hvor lang pp jeg har og sånnt, bare termindato..

How to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Gaupa og gratulerer med ny dagbok og ny ticker! :strix:

Har surra litt med tickeren min jeg også, men nå tror jeg den skal stemme!

Ikke så mange symptomer her i gården heller. Trøtt og litt småuggen, litt ømme brystvorter, men det har jeg vært/ hatt uten å være gravid også, så er ikke sånn at jeg går rundt å føler meg supergravid.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer her også :Nikke:

Veldig ømme pupper, veldg trøtt og tørr hud på rygg og ansikt... Så har jeg litt mensmurringer også.. :Nikke:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange dagene som skiller oss altså. Så moro! :hoppe:

Takk for gratulasjon med dagbok og ticker :)

Ja morro at det bare er 3 dager som skiller oss. Blir gøy å følge med da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer her også :Nikke:

Veldig ømme pupper, veldg trøtt og tørr hud på rygg og ansikt... Så har jeg litt mensmurringer også.. :Nikke:

Kunne godt å fått litt ømme pupper, men resten kan jeg spare meg for i grunn :fnise:

Om kviser kan regnes som et symptom så har jeg altså det da :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig med disse puppene :riste: Har mest lyst å skjære dem av meg til tider :dåne:

Men kansje jeg har vært veldig øm.. :rolleyes: Vondt å kjøre i humper eller sette seg for fort i sofaen jo :ler:

Kviser er nok også et symptom :Nikke:

Bare jeg slipper spyinga så er jeg glad :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok gaupa! :hoppe: Måtte bare innom og titte litt. Skal følge med her også ;) Forhåpentligvis kommer jeg etter om ikke altfor lenge. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer masse med graviitetsdagbok!! :)

Vi sluttet jo på pillen samtidig, men jeg og mannen begynte litt senere med PP. Så har du smittet nok babystøv på meg og vi er like heldige som dere, så blir jeg også gravid i første ordentlige PP ;)

Spørs nok om det altså..

Veldig moro at du ble gravid så fort, så bare nyt det:) Ang. symptomene, så ikke stress. Kjenner flere som ikke har kjent symptomer, men som allikevel har fått sunne, flotte barn :) Så bare kos deg uten kvalme, ømme bryster og trøtthet - det kommer nok :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Nesten like langt på vei vi også.. må prøve å følge med hverandre fremover, spennende tider dette! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke noe særlig med disse puppene :riste: Har mest lyst å skjære dem av meg til tider :dåne:

Men kansje jeg har vært veldig øm.. :rolleyes: Vondt å kjøre i humper eller sette seg for fort i sofaen jo :ler:

Kviser er nok også et symptom :Nikke:

Bare jeg slipper spyinga så er jeg glad :jepp:

Au au au, det høres ikke godt ut det nei :klemmer::fnise:

Liker ikke spying jeg heller, så det håper jeg vi begge slipper unna :jepp: (hvem liker vel det når jeg tenker meg om :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok gaupa! :hoppe: Måtte bare innom og titte litt. Skal følge med her også ;) Forhåpentligvis kommer jeg etter om ikke altfor lenge. :jepp:

Tusen takk :)

Fant ut at jeg like greit kunne lage denne boka nå, så har jeg den gjennom nesten hele graviditeten.

Koselig at du skal følge med her og :jepp: , og får håpe du følger etter om ikke så lenge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med graviitetsdagbok!! :)

Vi sluttet jo på pillen samtidig, men jeg og mannen begynte litt senere med PP. Så har du smittet nok babystøv på meg og vi er like heldige som dere, så blir jeg også gravid i første ordentlige PP ;)

Spørs nok om det altså..

Veldig moro at du ble gravid så fort, så bare nyt det:) Ang. symptomene, så ikke stress. Kjenner flere som ikke har kjent symptomer, men som allikevel har fått sunne, flotte barn :) Så bare kos deg uten kvalme, ømme bryster og trøtthet - det kommer nok :fnise:

:klem:

Tusen takk :)

Satser på at dere er like heldige, og at du snart kan opprette en dagbok her inne. :klemmer:

Og syptomer ja...de kommer vel fort nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...