Gå til innhold

Mini på vei! Graviditetsdagbok for en førstegangs.


Gaupa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg her inne. Har vært en stressende tid med mye inn og ut av legen, og da påfølgende usikkerhet.

Men skal prøve å bli flinkere heretter :jepp:

Som jeg har skrevet tidligere har det vært mye fram og tilbake etter den blødningen fordi legen min mente det kanskje var skjedd en Sa eller Ma. Tok blodprøver, og hCG-nivået økte, så da trudde jeg at alt var i orden. Så da jeg fikk telefon fra legen min om at han hadde henvist meg videre til sykehuset knakk jeg sammen. Grusom beskjed å få, siden jeg ikke visste hva som ventet meg og jeg trodde alt var i orden. Dro inn på sykehusets kvinneklinikk på onsdagen. Der fikk jeg en koselig lege som klarte å roe meg ned. Hun tok innvendig Ul, og jeg fikk se noe av det nydeligste. Et hjerte som banket, et foster som stemte i målene med mine beregninger, og ikke minst rørte det på seg. Sparket meg bein og en arm. :rødme: Fikk et bilde av det hele, så det henger på kjøleskapet nå.

Er så glad for at jeg fikk den timen på sykehuset slik at jeg fikk sett at alt ser bra ut. Så får vi bare krysse fingrene for at det fortsetter slik. :jepp:

Og forresten. Å måle hCG stigning så "sent" i svangerskapet er egentlig bare tull. Du kan se en stigning, men det skal ikke nødvendigvis doble seg hver 3 dag som jeg fikk beskjed om av legen. Når nivået er kommet opp på et visst nivå vil det ikke doble seg, bare øke litt før det stabiliserer seg mellom uke 10 og 13, for så å synke litt og holde seg der resten av svangerskapet. Det var den beskjeden jeg fikk av en jordmor og av legen på kvinneklinikken. De var rett og slett irriterte på legen som hadde skremt meg slik.

Phu, ble et langt innlegg dette. Får ta meg en tur i de andre dagbøkene her inne også

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Huff, det hørtes skummelt ut! Jammen meg godt du ble videresendt til sykehuset og fikk snakke med noen som kunne det godt og som kunne vise deg lillebebisen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes skummelt ut! Jammen meg godt du ble videresendt til sykehuset og fikk snakke med noen som kunne det godt og som kunne vise deg lillebebisen din :hjerte:

Veldig glad for at jeg fikk meg time der ja. Men skulle ønske han henviste meg tidligere, så hadde jeg sluppet å bekymre meg så lenge. Men da vet jeg til senere om at han(legen) blir det smule usikker så skal jeg kreve at han sender meg videre. For orker ikke å gå å vente og være usikker så lenge en gang til.

Lille nurket mitt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger burde ikke uttale seg om slike ting om de er usikre altså - at det går ann da - skjønner de ikke hvor mye uro og engstelse det kan skape? :kjefte:

Men kjempebra at du fikk så gode nyheter til slutt da, og til og med fikk se at det stod bra til med den lille :strix:

Heldiggris :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å lese at alt står bra til med deg og lille nurket! Har tenkt mye på deg! Fælt at du har måttet gå sånn i usikkerhet, men godt at du nå har fått se at alt står bra til og kan det det med ro.

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det går fint med spiren! Må innrømme at jeg har vært litt bekymret for deg.. Men fy så dårlig gjort av legen å uroe deg på denne måten! Enkelte leger har lite peiling på hva de driver med altså, det har jeg fått erfare selv også.. Så fantastisk det måtte være å få se at alt var som det skulle med lille nurket ditt! :rødme:

Ha en fin helg Gaupa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger burde ikke uttale seg om slike ting om de er usikre altså - at det går ann da - skjønner de ikke hvor mye uro og engstelse det kan skape? :kjefte:

Men kjempebra at du fikk så gode nyheter til slutt da, og til og med fikk se at det stod bra til med den lille :strix:

Heldiggris :fnise:

Hei hei :goodbye:

Koselig med besøk :)

Nei helt enig i at leger ikke burde uttale seg om saker de er usikre på. Svekker jo min tillit til denne legen, og blir han eøøer jeg i tvil senere så vil jeg be om å bli vurdert av noen andre pronto.

Kjempegod følelse å se den lille, så nå vil jeg bare hyle det ut til hele verden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å lese at alt står bra til med deg og lille nurket! Har tenkt mye på deg! Fælt at du har måttet gå sånn i usikkerhet, men godt at du nå har fått se at alt står bra til og kan det det med ro.

God helg! :klemmer:

Koselig at du har tenkt på meg :klemmer: . Har ikke vært morro nei, men nå håper jeg og mannen at all denne uroen er over og at vi kan glede oss over det som skal skje. Er jo tross alt ganske utrolig at vi har skapt et liv sammen :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint med spiren! Må innrømme at jeg har vært litt bekymret for deg.. Men fy så dårlig gjort av legen å uroe deg på denne måten! Enkelte leger har lite peiling på hva de driver med altså, det har jeg fått erfare selv også.. Så fantastisk det måtte være å få se at alt var som det skulle med lille nurket ditt! :rødme:

Ha en fin helg Gaupa! :klemmer:

Blir helt rørt av at dere har tenkt på meg den tiden jeg har vært borte. Det varmer :klemmer:

Det var en helt fantastisk følelse å se at minien bevegde seg. Hadde man bare kunnet ta UL hver uke for å se på den lille utvikle seg:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i dag!! :danser:

Klippet fra Babyverden:

"10 uker

Fra 10 uker og 0 dager til 10 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2,5-4 g

CRL: 33-41 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken åtte uker gammelt, og ettersom alle indre og ytre strukturer nå er komplette, avsluttes embryofasen. Barnet er nå et foster! Foster betyr ”liten” eller ”avkom” og skal bare vokse og modnes frem mot fødselen.

Fingre og tær blir tydeligere, og armer og bein er omtrent riktig plassert med nesten riktige proporsjoner i forhold til kroppen. Armene er bøyd ved albuen og håndleddet er tydelig. Tommelen skiller seg fra de andre fingrene i form. Både tå- og fingernegler begynner å formes. Armene er nå så lange at de kan møtes rundt brystet. Fra nå av vil utviklingen av armer og bein skje noe tregere.

Hjernen har nå en stor høyre og venstre hjernehalvdel, og begynner så smått å få kontroll over bevegelsene. Fosteret har brystvorter og kan snart tisse ettersom nyrene begynner å produsere urin. Øyelokkene dekker nesten hele øynene og vil snart lukkes helt. Nesetippen blir også synlig denne uken. Ganen formes og overleppen er ferdig utviklet. Det første ordentlige hudlaget begynner å omsvøpe fosteret, og skjelettet omdannes gradvis fra brusk til bein. Dette skjer vanligvis først i overkroppen."

-------

Tenk at jeg nå har et foster, og ikke bare et embryo. Synes embryo høres så medisinsk ut, og nå kan jeg med rette si at det er et foster jeg bærer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så bra! Jeg fryktet det verste når du ikke kom innom og oppdaterte oss jeg...

Og gratulerer med 10 uker og ett foster i magen! :duskedame:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Å så bra! Jeg fryktet det verste når du ikke kom innom og oppdaterte oss jeg...

Og gratulerer med 10 uker og ett foster i magen! :duskedame:

Tusen takk for gratulasjon :klemmer:

Merker jeg er sløv nå og med å oppdatere. Må skjerpe meg, men dagene bare flyr avgårde før jeg får sukk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, allerede en uke siden sist jeg skrev her inne. Tiden flyr så alt for fort.

11+1 i dag, og bare 6 dager til vi bikker 12 uker.

Skulle egentlig vente med å fortelle det til noen før vi var over 12 uker, men fristelsen ble for stor her om dagen. :fnise: . Har fortalt det til mannens foreldre, hans søster og de kommende søskenbarnene til babyen, samt min egen pappa. Snart kommer den ene søsteren min til byen, så da skal vi fortelle det til henne, og etter det går vel jungeltelegrafen :fnise: .

Vi har faktisk bestilt oss en Ul denne uken. Han har lyst til å være med å se, og jeg vil se det en gang til før vi forteller det til venner og mer perifere folk. Gleder og gruer meg på en og samme tid. Tar meg selv i tenke litt dumme tanker nå og da, men må tenke positivt, og mest sannsynlig er jo alt bra siden jeg så hjertet på Ul i uke 9. Men alt man skal bekymre seg over :sukk::fnise: .

Han en super uke alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå så godt alt er bra :hug:

Kan ikke ha vært lett for deg å høre...

:fnise: Ja ikke lett å holde skjult når det er det man tenker mest på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så godt alt er bra :hug:

Kan ikke ha vært lett for deg å høre...

:fnise: Ja ikke lett å holde skjult når det er det man tenker mest på ;)

Gratulerer Wings. Du er jo gravid :)

Var ingen lett tid nei, men nå krysser vi fingrene for at ting skal gå bra fremover :jepp:

Må forresten inn i boken din å lese nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med 12 uker!! :danse::hoppe:

Har dere fortalt det til alle nå? :)

Jeg tror nesten vi må fortelle på julaften siden jeg ikke skal drikke da.. :gjeiper:

Vanskelig å holde for seg selv i 3 mnd!! :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa, da fant eg graviditetsdagboken din :goodbye:

Så koselig å høre du fikk tidlig UL og alt så så fint ut.....eg har selv fått tidlig ultralyd bestillt av legen....har ikke fått innkalling enda....

ahhhhhh så moro å endelig kunne komme etter deg Gaupa! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...