Gå til innhold

Skal du ta svineinfluensavaksinen?


Rime

Anbefalte innlegg

Det har tydeligvis gått en del dere hus forbi at det er anbefalt at alle tar vaksinen, blant annet for å danne et skjold for de som ikke har mulighet til å ta vaksinen og som er i risikogruppen.

Det har nok ikke gått TS hus forbi. Det er vel nettopp anbefalinger som dette som gjør at h*n bruker ordet hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at svineinfluensaen har blitt hausset så utrolig opp i media finner man jo tidligere i år, da man trodde at det var en mer aggressiv variant av viruset enn det som heldigvis ser ut til å være tilfelle nå. Blant annet var jeg med å organisere og gjennomføre en forholdsvis stor event, og arrangørene fortalte meg at de tidligere hadde vært rett for at hele arrangementet skulle bli avblåst fordi myndighetene hadde en beredskapsplan som innebar forbud mot store folkemengder på liten plass i baklomma.

Heldigvis ble jo ikke disse planene gjennomført når det nå viser seg at det ikke er så ille man har trodd. Jeg syntes myndighetene fortsatt bør ta sine forholdsregler men at de også har et ansvar for å roe folk litt ned nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Laila_*

Jeg er forbauset over at folk i det hele tatt kan vurdere å ikke ta vaksinen. Vi som kan ta den har en plikt til det for å beskytte de som av ulike grunner ikke kan vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benjamin

Influensasesongen begynner om høsten når folk ikke lenger får sol på kroppen.

Sola er kroppens hovedkilde til vitamin D. Når høsten kommer, får nordmenn altså D-vitaminmangel.

En av hovedfunksjonene til vitamin D er å ta opp kalsium i kroppen. Nordmenn er verdens mest melkedrikkende land, og når vi drikker melk, går store mengder av D-vitaminene våre til å ta opp alt kalsiumet i melka.

Dette, i tillegg til at Norge ligger så langt nord, får alvorlige konsekvenser. Alle D-vitaminene som skulle forsvare oss, går nå til å ta opp kalsium.

Det er ingen influensasesong i sørligere strøk ...

En såkalt "dagsdose" vitamin, anbefalt av staten, ligger på 10 mikrogram. En time i sola produserer imidlertid 250 mikrogram.

Faren min fikk aldri influensa. Om vinteren satt han alltid foran en liten elektrisk sol.

Jeg tar store doser vitamin D ... En stund i sola vil imidlertid produsere vitamin D helt til nivået i kroppen er anstendig.

http://www.lewrockwell.com/sardi/sardi70.html

http://lewrockwell.com/sardi/sardi111.html

http://www.lewrockwell.com/sardi/sardi85.html

http://www.lewrockwell.com/miller/miller27.html

http://www.lewrockwell.com/miller/miller25.html

Benjamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke ta den. Grunnen er generell skepsis mot vaksiner. Men som sykepleier så er det vel som å banne i kirka. Heldigvis har ikke arbeidsgiver startet å mase om vaksinen enda.

Et argument for å ta vaksinen, er jo at du unngår å smitte andre du har nærkontakt med. I og med at du har nærkontakt med dine pasienter, er det ikke litt arrogant å la være å ta vaksinen da? Og kanskje smitte alvorlig syke mennesker som igjen vil takle en eventuell svineinfluensa dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et argument for å ta vaksinen, er jo at du unngår å smitte andre du har nærkontakt med. I og med at du har nærkontakt med dine pasienter, er det ikke litt arrogant å la være å ta vaksinen da? Og kanskje smitte alvorlig syke mennesker som igjen vil takle en eventuell svineinfluensa dårlig?

Og som du sikkert hadde sett, hvis du hadde lest litt lenger så opplevde jeg anafylaktisk sjokk av mmr som liten. Hadde ikke fått ta vaksine om jeg hadde ønsket engang.

Og eneste grunnen til at vi på alminnelig sykehjem bør ta vaksinen er av samfunnsøkonomiske årsaker og ikke med tanke på de gamle og allerede svake pasientene.

"H2. Helse- og omsorgspersonell det kan bli kritisk mangel på ved økt sykefravær (for eksempel personell ved intensivavdelinger, sykehjem eller apotek) etter kommunenes og helseforetakenes egne prioriteringer. Veiledning i prioritering er gitt i pandemiplanveilederne for kommuner og helseforetak."

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5569:1:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom tilfeldigvis over en interessant artikkel om medisin-mafiaens virksomhet. Dette er gamle saker og jeg regner med at det internasjonale CSICOP/Skepsis-systemet for lengst har debunket de horrible påstander. For å slippe å lese gjennom store mengder linker anmoder jeg herved forumets medlemmer i systemet om bistand.

Dette er artikkelen: http://www.fourwinds10.com/siterun_data/he...hp?q=1256242882

Kansas City ble i 1921 rammet av en koppe-epidemi hvor titusener ble syke og flere hundre døde eller ødelagt for livet. Foranledningen var at helsemyndighetene erklærte at en epidemi var under oppseiling og satte i gang massevaksinering. I den påfølgende rettssak ble det bevist at det var ingen epidemi før vaksineringen begynte og at årsaken til utbruddet var vaksinen.

Mine spørsmål til CSICOP-Skepsis gjengen er:

Var det i det hele tatt en koppepidemi i Kansas City i 1921-22?

I så fall, ble det reist sak mot AMA-avdelingen i Missouri?

Hva ble utfallet av saken?

Det står litt av hvert i den artikkelen som bør utredes, men vi begynner med Kansas City-saken. Den skulle være grei å debunke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vil du hen med det innlegget her egentlig? At vi ikke skal vaksinere oss mot svineinfluensa på grunn av nor som skjedde for 100 år siden? Jeg kjenner ikke til denne saken, så kan ikke kommentere den, men om det isåfall skulle ha vært noe muffens med vaksinene den gangen, har vi nok kommet et lite hakk lengre det siste århundret...

Så kjapt gjennom linken, og ser at det er skrevet av A. True Ott. Fyren selger noe mineralmedisiner, som kan kurere alt, også sykdommene som vaksiner motvirker. Dere sier man ikke skal stole på "Big Pharma" fordi de tjener penger på vaksinen, men hvorfor skal man da stole på han fyren her, han tjener jo penger på at folk ikke tar vaksinen, og kjøper hans produkter istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thalidomid var ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønte ikke en dritt.

Vioxx var ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønte ikke en dritt.

Vaksinen mot meningokokk-B var ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønte ikke en dritt.

Svineinfluensavaksinen er ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønner fortsatt ikke en dritt.

Når skal folk våkne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thalidomid var ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønte ikke en dritt.

Vioxx var ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønte ikke en dritt.

Vaksinen mot meningokokk-B var ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønte ikke en dritt.

Svineinfluensavaksinen er ren svindel fra legemiddelindustrien.

Folk skjønner fortsatt ikke en dritt.

Når skal folk våkne?

Det kan kanskje ha noe med at det aller meste av det legemiddelindustrien produserer, er bra og livsnødvendige saker som gjør at vi er friskere, lever lengre og har det generelt bedre i den delen av verden som er tilgodesett med en legemiddelindustri, og pengene til å kjøpe disse produktene.

MMR-vaksiner, koppevaksiner, polio-vaksiner, etc, har reddet enormt mange liv, og berget enormt mange mennesker fra et liv med vansiringer og funksjonshemminger etter sykdom.

Det samme gjelder forsåvidt influensavaksiner.

At det har vært medikamenter på markedet som har vist seg å være farlige, er sant nok. Men legemiddelindustrien som sådan er et pluss for folkehelsen. Så får det heller være opp til staten å sette rammene for hvor mye testing som skal til og hvor strenge krav som skal oppfylles før et nytt medikament kan godkjennes.

I dag ville neppe Thalidomide fått ta skrittet fra å være smertestillende og beroligende, til å være et middel mot morgenkvalme hos gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan forholder Mann 42 og resten av CSICOP/Skepsis-gjengen seg til denne?:

http://www.fourwinds10.com/siterun_data/he...hp?q=1256242882

Ja - så viser det seg altså at det ER noe i disse påstandene om lab. konstruerte virus. Her omtales de jo som "franken-virus"!!!

Og massevaksinasjoner er fullstendig unødvendig!!! De blir brukt som et våpen av en maktelite for å skaffe seg kontroll over menneskeheten! Denne galskapen må opphøre og det må stoppe NÅÅÅÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - så viser det seg altså at det ER noe i disse påstandene om lab. konstruerte virus. Her omtales de jo som "franken-virus"!!!

Og massevaksinasjoner er fullstendig unødvendig!!! De blir brukt som et våpen av en maktelite for å skaffe seg kontroll over menneskeheten! Denne galskapen må opphøre og det må stoppe NÅÅÅÅ!!

Du må jo være splitter pine gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... Sett at det er sant, er det aktuelt i dag? 1921. Det er en stund siden, det. Artikkelforfattere som ikke føler de kan formidle budskapet sitt uten å sette halvparten av ordene i caps har jeg forøvrig lite respekt for. Kanskje forfatteren er schizoparanoid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...