Gå til innhold

Skal du ta svineinfluensavaksinen?


Rime

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis den handler om 1921-utbruddet så driter jeg i den. Det er snart 100 år siden, og totalt irrelevant. Har du noe av nyere dato på vaksineinduserte epidemier, så kom gjerne med det.

Medisinmafiaen ble dømt for å ha startet en koppeepidemi i 1921.

Her er en anklage mot medisinmafiaen levert politiet i år.

http://birdflu666.wordpress.com/2009/04/13...about-bird-flu/

Medisinmafiaen har blitt mer avansert siden sist. I 1921 var det Kansas City. Nå er det hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinmafiaen ble dømt for å ha startet en koppeepidemi i 1921.

Her er en anklage mot medisinmafiaen levert politiet i år.

http://birdflu666.wordpress.com/2009/04/13...about-bird-flu/

Medisinmafiaen har blitt mer avansert siden sist. I 1921 var det Kansas City. Nå er det hele verden.

Det er fortsatt en udokumentert anklage etter hva jeg kan se. Og hvem ER denne "medisinmafiaen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mer og mer merkelig.

Det har gått ut en anbefaling om at alle skal vaksinere seg mot svineinfluensa. Dette til tross for at for de alle fleste, så vil svineinfluensa være mildere enn vanlig influensa og helt ufarlig. Grunnen som blir oppgitt, er at man skal vaksinere seg for ikke å smitte andre (såkalt flokkbeskyttelse).

Men hvorfor går det da ikke ut en anbefaling om at alle skal vaksinere seg mot vanlig influensa? Gjelder ikke flokkbeskyttelse for vanlig influensa? Det er mange fler som dør av vanlig influensa enn av svineinfluensa. I tillegg blir hvert eneste dødsfall av svineinfluensa voldsomt hypet av media, samtidig som vi ikke hører noe om de som dør av vanlig influensa.

Dette rimer ikke i det hele tatt.

Jeg er helt enig med deg Ella Mae,jeg blir ikke å ta vaksinen fordi jeg ikke vet noen om senvirkningene som dette gir meg og mine barn jeg en gang skal ha,hvis jeg tok vaksinen og det blir påvist om 1-5-10-20-30år at mine barn har utviklet noe pga vaksinen kommer jeg aldri til å tilgi verken folkehelsa eller meg selv.Jeg velger å la vær å ta vaksinen for jeg vil ikke utsette meg og mine barn for noe man ikke vet noe om...Tar de konsekvensene som følger av det med rak nakke.Har hørt alt for mye om vaksiner som slår feil å ødelegger folk..Jeg er ingen prøvekanin.Døm meg som dere vil jeg har tatt mitt valg..Ego ? ja hvis du mener det så,men det e din mening å jeg har min.

nyttig å lese :

http://www.aftenposten.no/helse/article3322366.ece

hvorfor får vi den "billigste" når andre land får den fra Baxter ?

Har vi ikke råd til den i rike Norge ?? :(

Enig med de over her!

Så nei, jeg skal ikke ta vaksinen. Det skal heller ikke mannen min og sønnen vår på 1,5 år.

Grunnen? Mange, blant annet:

- det er en vaksine som er lagd i hui og hast, ikke slik som "vanlige" vaksiner som de bruker lang tid på å utvikle.

- jeg vil ikke være forsøkskanin for denne vaksinen.

- jeg er veldig skeptisk til hva denne vaksinen kan gjøre med et barn i utvikling.

- mange får like ille symptomer etter vaksinen som man får av influensaen. Hva er da vitsen?

- hvorfor får ikke vi den "snille" vaksinen? Den kunne jeg vurdert å ta.

- tyskerne er skeptiske til vaksinen vi får her i landet. Tysk legemiddelindustri har rykte på seg til å anbefale folk produkter som er skumle for å tjene penger, så når de faktisk er skeptiske til denne vaksinen blir jeg iallfall skeptisk!

- ang. kvikksølv er det vel en viss forskjell på å få det i seg gjennom mat og å få det sprøytet inn i kroppen?

- jeg stoler ikke blindt på legemiddelindustrien, de har dummet seg ut før.

- denne influensaen er mildere enn "vanlig" influensa, og jeg tror neppe jeg dauer av den.

- hva hvis sønnen vår får en nervesykdom eller andre senvirkninger etter vaksinen? Det kan man ikke vite, og det ville vært utilgivelig.

- Den er ikke utprøvd nok.

- De innrømmer selv at den ikke er utprøvd så godt, og at de må følge med på bivirkninger og langtidsvirkninger for å få et godt bilde over dette. Ikke akkurat slik det stod, men det stod noe veldig likt i en avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du spør hvorfor de ikke går ut og ber folk om å sørge for flokkimmunitet mot vanlig influensa viser bare at du ikke er opplyst nok. De anbefaler alle å ta vanlig sesonginfluensavaksine og, tenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
- det er en vaksine som er lagd i hui og hast, ikke slik som "vanlige" vaksiner som de bruker lang tid på å utvikle.
Lages ikke vanlige sesonginfluensavaksiner like raskt da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man ta den eller skal man ikke? Det er et veldig godt spørsmål. Jeg er i begynnelsen av 20-åra, aldersmessig er jeg vel i risikogruppen, men jeg er jo frisk. Så skulle jeg få svineinfluensa så tror jeg nok det hadde gått bra for min del. Jeg er vel mer redd for å smitte andre. Men jeg synes selvfølgelig at de som trenger vaksinen bør få den først. Jeg kan alltids vente.

Synes det er litt skremmende med vaksinen at vi vet så lite om den. F.eks. så anbefaler de gravide å ta vaksinen, jeg skjønner jo det. Det kan jo være risikofylt for gravide å få svineinfluensa, men en annen ting er jo at man vet ikke hvilken effekt vaksinen vil ha på barnet senere, om et par år f.eks. Skal man bare ta en sjans på at det går bra da?

Nei, dette er jammen meg et vanskelig spørsmål. Ikke rart folk blir forvirra heller, etter all den uenigheten som er i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du spør hvorfor de ikke går ut og ber folk om å sørge for flokkimmunitet mot vanlig influensa viser bare at du ikke er opplyst nok. De anbefaler alle å ta vanlig sesonginfluensavaksine og, tenk.

Det er feil. Kun eldre/svekkede blir anbefalt å ta vaksine mot vanlig influensa.

Forskjellen på vanlig influensa og svineinfluensa er at også helt friske, sterke, unge mennesker dør av svineinfluensa. Vanlig influensa er bare farlig for eldre og andre med svak helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg skal ikke ta den. Er i slutten av 20-åra

Jeg er frisk og rask , - har ingen sykdommer ellers, så nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lages ikke vanlige sesonginfluensavaksiner like raskt da?

Jo, de gjør da det. Man får ikke så veldig god tid på seg til å bestemme seg for hvilke virusstammer som skal inkluderes i vaksinen. Når en ny stamme oppstår så må man ta stilling til om den skal inkluderes som en av de tre man typisk bruker i en vaksine mot sesonginfluensa. Så er det bare å krysse fingrene for at man har truffet godt og at vaksinen faktisk vil gi beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg helt enda, har sjansen til å den i morgen. Har astma, så kan jo være lurt, regnes vel som risikogruppe? I tilegg til at jeg jobber på spisested, med mye kunder.. Hmm ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nei, jeg skal ikke ta vaksinen. Det skal heller ikke mannen min og sønnen vår på 1,5 år.

Grunnen? Mange, blant annet:

1- det er en vaksine som er lagd i hui og hast, ikke slik som "vanlige" vaksiner som de bruker lang tid på å utvikle.

2- jeg vil ikke være forsøkskanin for denne vaksinen.

3- jeg er veldig skeptisk til hva denne vaksinen kan gjøre med et barn i utvikling.

4- mange får like ille symptomer etter vaksinen som man får av influensaen. Hva er da vitsen?

5- ang. kvikksølv er det vel en viss forskjell på å få det i seg gjennom mat og å få det sprøytet inn i kroppen?

6- denne influensaen er mildere enn "vanlig" influensa, og jeg tror neppe jeg dauer av den.

7- hva hvis sønnen vår får en nervesykdom eller andre senvirkninger etter vaksinen? Det kan man ikke vite, og det ville vært utilgivelig.

8- Den er ikke utprøvd nok.

9- De innrømmer selv at den ikke er utprøvd så godt, og at de må følge med på bivirkninger og langtidsvirkninger for å få et godt bilde over dette. Ikke akkurat slik det stod, men det stod noe veldig likt i en avis.

1: Den er lagt på samme måte som alle pandemrix vaksiner. Det eneste man forandrer fra år til år, er virus antigenet. Vaksinen består av antigenet, adjuvansen, konserveringsmiddelet thiomersal, og støtte-stoffer.

2: ER det noe bedre å være forsøkskanin for viruset?

3: Men ikke for hva viruset kan gjøre med barnet ditt? 10% av de som døde i USA så langt, var små barn.

4: Det er ingen som DØR av vaksinen, og det er en meget lavere frekvens av Guillaine Barrè Syndrom ved vaksine enn ved virusinfeksjon. GBS kan utløses ved alle infeksjoner, i tillegg til vaksinasjon.

5: Kvikksølv er kvikksølv. Thimerosal har vært testet, og det er ikke forbundet med noen dokumenterbar helseskade. Og det har vært gitt mange millioner doser av vaksine med Thimerosal siden stoffet ble oppfunnet på 30-tallet. Forøvrig er det mye som inneholder kvikksølv, og dosene i kvikksølv i vaksinen må måles i mikrogram. Dvs milliontedeler av et gram. Feit fisk inneholder mer kvikksølv enn vaksiner gjør.

6: Den som lever får se. 1 av 3 døde så langt, tilhører ikke de tradisjonelle risikogruppene.

7: Faren for å få en nevrologisk bivirkning (jeg antar at du snakker om GBS) er større ved en infeksjon, enn ved en vaksine.

8: Take it or leave it. Det var ikke så lang tid å gjøre på. Forøvrig så blir den jo mer og mer utprøvd for hver dag som går, og så langt er det bare en håndfull sannsynlige bivirkningstilfeller, og ingen skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nå må folk roe ned hysteriet litt. Selvsagt vil det være noen bivirkninger. Og selvsagt virker det så mange fordi man vaksinerer så mange samtidig. Har du lest bivirkningene du kan få av Paracet? Det er en liste lang som et vondt år.

Himmel, skulle tro folk faktisk trives med å hause seg selv og andre opp på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat...ventet på det!

glad jeg ikke tok vaksinen, er forsåvidt ikke i risikogruppen heller da.

Alvorlige bivirkninger :skratte: Morsom du trollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...