Gå til innhold

Skal du ta svineinfluensavaksinen?


Rime

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, hvorfor skal jeg det?

Jeg er ikke for å putte i seg alt mulig slags kjemikaler bare for å slippe å snufse litt.

De som er i risikogruppen derimot kan jeg forstå (alvorlige hjerteproblemer, diabetes2 etc )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg jobber i et helseforetak som sågar spanderer vaksinen på meg, skal jeg selvsagt ta den. Ikke så mye for min egen del som for pasientenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke ta den. Grunnen er generell skepsis mot vaksiner. Men som sykepleier så er det vel som å banne i kirka. Heldigvis har ikke arbeidsgiver startet å mase om vaksinen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men som sykepleier så er det vel som å banne i kirka.

Neida, du bekrefter bare alle fordommene om sykepleierstanden. Good going.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har astma og tar influensavaksine hvert år (har faktisk tatt årets i dag), og kommer også til å ta Influensa A-vaksinen. Sist gang jeg hadde influensa var jeg syk i tre uker og fikk tidenes lungebetennelse, og når et lite nålestikk gjør at jeg slipper det ser jeg ingen grunn til å la være. En kraftig forkjølelse eller to får jeg vel uansett i løpet av vinteren, så det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du bekrefter bare alle fordommene om sykepleierstanden. Good going.

Jøss, alle fordommene altså. Var ikke klar over at mine personlige valg og eventuelle overbevisninger var en refleksjon på HELE sykepleierstanden.

Jeg har forresten hatt svineinfluensaen uten at det har gått utover pasientene her på huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke tenkt til det. Får jeg det så får jeg det. Og når jeg har hatt det så vet jeg at jeg ikke får det igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg og min mann tar den, og lar vær å gi den til barna..Etter at det har vist seg at 1/3 av de som har dødd av svineinfluensaen ikke har vært i risikogruppen, har jeg bestemt meg for å ta den. Gambler ikke med at jeg sikkert tåler å få den. TENK hvis jeg er en av de uheldige og dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det er syv døde av totalt 1841 bekreftede smittet i Norge.

Kilde 1

Kilde 2

Hvis du leser setningen en gang til ser du at du nok bomma litt med det utsagnet. (Selv om tallene dine er riktige.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser setningen en gang til ser du at du nok bomma litt med det utsagnet. (Selv om tallene dine er riktige.)

Nja, i dagens situasjon så vil alle dødsfall med ukjent årsak trolig bli testet for svineinfluensa. Sammen med det faktum at det ikke er rapportert en forhøyet dødsfallsrate så stemmer nok påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, i dagens situasjon så vil alle dødsfall med ukjent årsak trolig bli testet for svineinfluensa. Sammen med det faktum at det ikke er rapportert en forhøyet dødsfallsrate så stemmer nok påstanden.

Men dette har jo ingenting å gjøre med det faktum at 1/3 av de som har dødd av svineinfluensaen ikke tilhørte noen risikogruppe. Eller er jeg helt på viddene og skjønner ikke bæret? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dette har jo ingenting å gjøre med det faktum at 1/3 av de som har dødd av svineinfluensaen ikke tilhørte noen risikogruppe.

Faktum og faktum. Antallet bekreftet smittte er kjent og antallet med dødede er kjent. Disse to faktumene viser at faren for å dø meget liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum og faktum. Antallet bekreftet smittte er kjent og antallet med dødede er kjent. Disse to faktumene viser at faren for å dø meget liten.

Jo, det er klart at dette er en sykdom der vi ikke dør i hopetall. Personlig er jeg ikke redd for influensa i det hele tatt, men velger å ta denne vaksinen også siden jeg er garantert å få lungebetennelse sammen med en eventuell influensa.

Det jeg derimot prøver å få frem er at du avfeier det Jens sier om at 1/3 av de som er døde fakisk ikke tilhørte noen risikogruppe. Og dette er jo sant, selv om et fåtall blir veldig syke og dør. Dva at den artikkelen jeg leste er det snakk om 1/3 av alle som blir lagt inn på sykehus, ikke av de døde. Poenget er jo uansett det samme, man er ikke garantert et mildt sykdomsforløp selv om man ikke befinner seg i noen risikogruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg derimot prøver å få frem er at du avfeier det Jens sier om at 1/3 av de som er døde fakisk ikke tilhørte noen risikogruppe.

Fordi det lukter rykter lang vei av påstanden. Om påstanden er sann så bygger fortsatt Jens sine konklusjon på feil grunnlag. Det er smitteraten og ikke dødsraten som bør avgjøre om en skal ta en vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke egentlig. Dette er jo en pingle-influensa, sammenlignet med de vanlige sesong-influensaene vi har hatt!

For øvrig er jeg forbauset over at ingen reagerer på proporsjonene dette har fått, og over at vaksinen vil være tilnærmet VIRKNINGSLØS i det øyeblikket influensa-viruset MUTERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...