Gå til innhold

Lykkeland

Blåmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Deilig lørdag med sen frokost og 10 kilometer, en tur i byen og så har vi nettopp sett 15 kilometer før det snart er håndballkamp. I kveld reiser vi til Blåmanns bror og kone på sild og leverpostei. Jeg elsker helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidenes dårligste til å skrive i andres bøker om dagen. Unnskyld :sjenert:

Blåmann og jeg ser på tur til New York til sommeren :bolledeig: Vi har funnet ut at det er mye enklere å gjøre det nå mens vi bare er to, for forhåpentligvis er vi tre sommeren 2011. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmann og jeg ser på tur til New York til sommeren :bolledeig: Vi har funnet ut at det er mye enklere å gjøre det nå mens vi bare er to, for forhåpentligvis er vi tre sommeren 2011. :rødme:

Så moro :hoppe: Helt klart mye lettere å dra på slike turer når man bare er to ja :)

Håper du hadde en fin kveld i går med sild og leverpostei ;)

Ha en super søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidenes dårligste til å skrive i andres bøker om dagen. Unnskyld :sjenert:

Hei Blåmor!

Det tar mye tid å lese og skrive i andres bøker, og jeg merker at jeg er sløv med å gå inn i nye bøker selv... Jeg har lyst, men jeg sliter med å følge med hos alle. Det blir litt periodevis hos oss alle sammen :)

Tur til New York må dere prøve å få til syns jeg! Man må absolutt utnytte å reise så mye man kan før man får barn, for det er nok mye enklere da. Det er jo fullt mulig etterpå også, men da blir det fort dyrere etterhvert, og jeg ser for meg at det er mer stress. Sommeren 2011 skal dere absolutt være 3 :Nikke:

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er periode skriver i andres dagbøker :sjenert: Jeg leser og følger med, men det er ikke alltid jeg føler at jeg har noe fornuftig å skrive..

New York er :tommelsmil: Absolutt verdt et besøk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York hørtes topp ut, og absolutt enklere uten barn vil jeg tro :jepp: (I hvert fall små barn...)

Flinke dere er som finner ting dere kan glede dere til mens dere venter. Tror det kan hjelpe mye på tålmodigheten.

Ha en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter i posten i dag. Har fått svar på Blåmanns sædprøve, og det var ikke bra. Sjansen for spontan graviditet var liten, så det blir nok prøverør på oss. Tung dag. Skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Ikke artig.

Vi fikk beskjed om at det var større sjangs for å vinne i lotto, enn å bli spontant gravid pga resultatene til kjære :sjenert:

Men heldigvis bor vi i Norge i 2009, det er hjelp å få :Nikke:

Gode :klemmer: til deg og din kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter! Setter veldig stor pris på det, her inne er det jo mange som går gjennom akkurat det samme og som vet hvordan det føles. Jeg hadde virkelig troen på at Pergo skulle gjøre susen, og tenkte at sædprøven bare var en rutinesjekk. Siden det var noe "galt" med meg, trodde jeg virkelig ikke at det skulle være noe galt med begge to.

Som du sier, pusilus, heldigvis er det hjelp å få - og det er det Blåmann sier også. Han er udelt positiv, og det har han vært hele veien. Jeg begynte jo selvfølgelig å gråte da jeg leste brevet fra legen, og han ble nok litt satt ut stakkar. Han sier at han er lei for at det er sånn, men det er ikke noe han kan gjøre noe med -og det er så vondt hvis han tenker at det er hans feil! Det er jo virkelig ikke det jeg sikter til, jeg klandrer ikke han i det hele tatt! Det er jo bare situasjonen jeg er trist for, at det skulle bli så innmari mye mer komplisert enn vi trodde da vi begynte prøvingen. Jeg har skrevet i den gamle prøverdagboka at jeg alltid har trodd at det skulle bli vanskelig for meg å få barn, og i dag viste det seg jo at jeg hadde rett. Jeg liker å ha rett, men denne gangen skulle jeg gladelig tatt feil.

Jeg skal nok bli mer positiv etter hvert, men akkurat nå har jeg behov for å tømme meg helt og få ut all guff og skuffelse som jeg føler nå. Jeg er svært spent på hvordan morgendagen blir. Vi snakket også litt om at det nok er på tide å involvere nærmeste familie i prøvingen, dersom det blir prøverør så er jo det noe som påvirker oss i stor grad, både mentalt og tidsmessig, så det er like greit at vi kan få støtten i stedet for å bruke krefter på å holde det hemmelig.

Vi skal ringe legen i morgen og bestille time til samtale for å kartlegge veien videre. Det føles som om det hele er over, men jeg vet at vi såvidt har begynt. Jeg vet at verden er urettferdig, men det føles virkelig jævla urettferdig at noen kan ha seg en eneste gang, kanskje uheldigvis i fylla til og med, og bli gravide, mens andre må betale i dyre dommer av både penger, følelser og tid! Akkurat det kommer jeg aldri til å bli klok på.

Det blir ikke aktuelt for oss å gjøre det privat, det har vi ikke råd til, men nå som vi vet mer hvordan situasjonen er, så er ventetiden mer holdbar. Det spørs om vi ikke må legge husplanene på is noen år til, og heller konsentrere oss om baby (og forhåpentligvis bryllup etter hvert...)

Laaaangt innlegg, men det er godt å få det ut. Blåmann er borte en stund til, så jeg har leid skikkelig jentefilm, 27 dresses og skal kose meg med te og dvd. Til helgen skal vi til bror og samboer i Tigerstaden, blir godt å komme vekk og gjøre noe annet. Igjen, unnskyld for at jeg er så fraværende fra dagbøker, lover å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du reagerte. Blir jo ekstra skuffende når en tror det skal ordne seg på en grei måte, og det viser seg at det blir verre enn trodd.

Blodig urettferdig det med fruktbarhet... Skulle hatt mulighet til å fordelt det litt.

Håper det hjelper med litt jentefilm og kos.

Sikkert ikke dumt å snakke med familien. Nå har jo ikke jeg erfaring med å slite med å bli gravid. Men den gangen jeg mistet og denne gangen som jeg var redd for å miste var det veldig godt å ha en mamma å snakke med...

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Kjenner meg veldig godt igjen i tankene dine Blåmor.

Koselig med tur til Tigerstaden, grei å få tankene litt på avstand :Nikke: Driver å pakker kofferten min til tur selv nå :nigo:

:klemmer: Dette skal gå bra for oss begge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vet at verden er urettferdig, men det føles virkelig jævla urettferdig at noen kan ha seg en eneste gang, kanskje uheldigvis i fylla til og med, og bli gravide, mens andre må betale i dyre dommer av både penger, følelser og tid! Akkurat det kommer jeg aldri til å bli klok på.

:troest: Den der blir ikke jeg klok på heller :( Skikkelig urettferdig at noen må slite så veldig for å få oppfylt denne drømmen, mens andre bare oooppss...blir gravide...

Men det er godt at sambo er så positiv og at dere tenker positivt på veien videre da :) Dette kommer nok til å ordne seg skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Innom med en klem, ikke hyggelig lesning, men håper virkelig det ordner seg for dere. Følger med deg, men ikke alltid like flink til å legge igjen spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåmor! :klem:

Usj, ikke noe trivelig lesning.. Vi har det litt på samme måte og jeg må si jeg kjenner meg utrolig godt igjen i tankene dine..

Vi har fått beskjed om at vi kan lykkes på vanlig måte, men at det kan bli vanskelig (dette er også pga sambo sine få svømmere)

Jeg utredes nå, har tatt blodprøver og vanlig GU også skal vi til første samtalen på Medicus i morgen, da blir det innvendig ultralyd. (nysgjerrig på hva som evt avdekkes da og kjenner på meg at jeg er veldig spent). Vi har valgt privat utredning, men har ikke tatt stilling til evt offentlig vs privat behandling.

Vi har valgt å inkludere noen få av familiemedl våre i prøvingen og utredningen vi har gjennomført. Er veldig fint å ha noen man er glad i og trygg på og snakke med. Jeg har slitt spes med dalende humør enkelte dager på jobb, synes det er vanskelig å tenke postitivt når omtrent alle kollegene mine enten er gravide eller har små barn :( Har ikke sagt noe på jobben om det vi sliter med, men frykter at jeg må gjøre det om vi evt skal i gang med behandling.

Håper du har det noalig bra og som du skriver så bor vi i Norge i 2009 og absolutt mulig å få hjelp. Heldigvis :strix:

Stor :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...