Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

18.08.10

Velkommen til min kombinerte graviditets/bryllup/generell-dagbok!

---------------------------------------------

26.05.2010

Velkommen til min kombinerte prøver/bryllup/generell-dagbok! Jeg fant ut at det var like greit å samle alt i en bok.

----------------------------------------------

Velkommen til min nye prøverdagbok!

Etter en særs stille periode på KG er jeg nå tilbake for fullt, til tross for at jeg ikke føler meg særlig komfortabel med det nye designet her ennå :sjenert:

Å være prøver har ikke vært så enkelt for meg. Blåmann og jeg har nå vært prevensjonsløse i et år, men det skjer ingenting. De første månedene tok vi det veldig rolig og tenkte ikke så mye på det, bare forsøkte og time ift når jeg trodde EL var. Etter hvert begynte jeg med EL-tester, som jeg kun har fått positivt utslag på en gang. Jeg har også brukt Vitex som har vært svært hjelpsomt ift å stabilisere syklusen, som har levd sitt eget liv. De siste månedene har den derimot økt med +3/4 dager for hver syklus, noe som gjør det svært vanskelig å finne det faktiske EL-tidspunktet.

Prøvingen blir mer og mer en psykisk påkjenning, i alle fall for mitt vedkommende, og jeg synes det er vondt og veldig sårt at det ikke klaffer for oss. Mange av våre venner har barn allerede, og det er stadig flere som kommer og deler en god nyhet som jeg selvfølgelig unner dem så mye, men som likevel er et ekstra stikk i hjertet. Vi har nå bestemt oss for én PP til, også går vi til legen. Vi vurderer å ta testene på et privat sykehus pga ventetid, begynner å bli bra utålmodig nå. Har også gått til innkjøp av termometer med to desimaler så jeg kan begynne å tempe (bare jeg blir litt mer dreven på FF).

Jeg er nettopp ferdig med mens nå, og skal virkelig ha trua på denne PP, kanskje er det nettopp nå det er vår tur. Alle prøvere, ikke-prøvere, gravide, ikke-gravide, KG-damer generelt - er hjertelig velkomne innom.

:klem:

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale

Jeg vil gjerne komme innom her innimellom! :nigo:

Håper virkelig det klaffer for dere snart! Og gi beskjed om du trenger litt super-babystøv ;)

Jeg kan jo også en del på FF, så bare spør!

Stooooor :klemmer: til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Blåmor :klemmer:

Virkelig ikke lett å være prøver til tider og det er virkelig en forferdelig påkjenning hele greine :( Håper dere lykkes denne pp'en da :) Ikke alltid det er så lang ventetid offentlig tror jeg, ventet vel et par-tre mnd for time hos spesialist jeg... men klart det går fortere privat, men det koster jo mer da :)

Gleder meg til å følge deg videre i denne boken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Blåmor

Synd å høre at det tar sånn tid for dere. Får håpe dette er lykke PP'n eller at dere får rask og god hjelp.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye av det du skrver, og det er vondt at enkelte av oss må slite sånn med å lage barn; det er jo det mest naturlige i verden for de fleste.

Håper det klaffer for dere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake, Blåmor!

Det er virkelig ikke lett å være prøver når ting ikke går etter planen. Forstår godt hvordan du har det. Det er godt at dere kommer igang med tester kjapt hvertfall. Jeg er enig i at det ikke er noe vits i å prøve masse perioder til bare for at det kanskje kan klaffe, men da er dere igang med prosessen samtidig som dere prøver heller :kose:

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne komme innom her innimellom! :nigo:

Håper virkelig det klaffer for dere snart! Og gi beskjed om du trenger litt super-babystøv ;)

Jeg kan jo også en del på FF, så bare spør!

Stooooor :klemmer: til deg!!!

Alt babystøv ønskes velkommen her i huset, så spre, spre, spre! Og det kommer sikkert masse FF-spørsmål etterhvert, så takk for at du ka være mentoren min :klemmer:

Velkommen tilbake Blåmor :)

Håper dette er PPen dere lykkes. *Krysser fingrene for dere*

Takk for det, det håper jeg og! Det må jo klaffe for alle oss prøvere snart!?

Velkommen tilbake Blåmor :klemmer:

Virkelig ikke lett å være prøver til tider og det er virkelig en forferdelig påkjenning hele greine :( Håper dere lykkes denne pp'en da :) Ikke alltid det er så lang ventetid offentlig tror jeg, ventet vel et par-tre mnd for time hos spesialist jeg... men klart det går fortere privat, men det koster jo mer da :)

Gleder meg til å følge deg videre i denne boken :)

Takk, Lucky :klemmer: Nei, det er ikke lett, og det ligger jo oppå alt annet, det er jo egentlig travelt nok med skole og jobb og alt annet, om man ikke skal bekymre seg for prøving i tillegg. Men vi skal få det til på et vis, enten om det blir på den ene måten eller den andre. Sjekket på frittsykehusvalg.no med ventetid på det lokale sykehuset, og der stod det 8 uker, så det er jo ikke så lenge, men samtidig så kjenner at det er litt for lenge når vi kan gå rett over gaten og få hjelp med en gang privat. Legen der skulle ha 1200,- for konsultasjon med nødvendige prøver av både kvinne og mann, og dersom man må ha lap så var det kun vanlig egenandel for kvinnen. Det høres ikke så ille ut, eller?

Gleder meg til å følge deg videre også :enig:

:vinke: Blåmor

Synd å høre at det tar sånn tid for dere. Får håpe dette er lykke PP'n eller at dere får rask og god hjelp.

:klem:

Vi holder håpet oppe, i mellomtiden skal jeg glede meg over ditt lille nurk som snart kommer til verden :rødme:

Kjenner meg igjen i mye av det du skrver, og det er vondt at enkelte av oss må slite sånn med å lage barn; det er jo det mest naturlige i verden for de fleste.

Håper det klaffer for dere snart!

Takk for det, vi får leve i trua :jepp:

Velkommen tilbake, Blåmor!

Det er virkelig ikke lett å være prøver når ting ikke går etter planen. Forstår godt hvordan du har det. Det er godt at dere kommer igang med tester kjapt hvertfall. Jeg er enig i at det ikke er noe vits i å prøve masse perioder til bare for at det kanskje kan klaffe, men da er dere igang med prosessen samtidig som dere prøver heller :kose:

Stor :klem:

Akkurat det tenker jeg og. Jeg har av en eller annen merkelig grunn alltid tenkt at jeg antakeligvis har vanskeligheter med å få barn, men det har i alle fall ikke vrt noe problem i familien tidligere, men det trenger jo ikke være arvelig betinget. Kanskje får vi en uventet, men ekstremt gledelig julegave i år? Vi får se, vi får se.

Vi prøver i alle fall videre vi, honning! Godt at vi er flere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske urettferdig det med prøving... Jeg også innbilte meg at vi kom til å slite, men tok jo veldig feil der... Skulle kunne delt litt på fruktbarheten...

Blir spennende med et nytt lite nurk ja... Rart å tenke på at vi snart har 2 barn... :sjenert:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Må inn å legge inn et spor slik at du dukker opp på lista mi. :goodbye:

Håper det snart klaffer for dere, skjønner det tar på når det tar tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg igjen, Leela! Nå er det ikke lenge igjen til det er deres tur :strix:

Her er det innmari travle dager akkurat nå, med oppgaveskriving og jobbing, men det er greit det, for i morgen skal jeg til Tigerstaden for å se Cats, og det blir moro :jepp: Mer oppdateringer til helgen. Et lite hurra for at jeg nå har to (men snart tre) temperaturer å føre inn på FF :)

God natt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, Cats var bra :danse: Det skal nevnes at vi som var og så den har et svært nært og spesielt forhold til musikalen, men den var overraskende bra på norsk! Synes de har vært flinke til å oversette sangene. Dagen i går ble innmari lang, men innmari bra. Havnet i verste køen på Ring 2 (trodde det var UT av Oslo det var kø på ettermiddagen? :klø: ) men etter mye om og men kom jeg meg endelig dit jeg skulle og traff igjen flere flotte damer som jeg ikke har sett på lenge til middag og skravling, før vi inntok Chat Noir. Man skulle vært mye flinkere til å gjøre slike ting litt oftere, men det er jo dyr moro da! 500,- for en billett, da er det ikke noe du kan gjøre hver lørdag akkurat.

Sju timer på skolen i dag, og så er det heeeelg :danser: Får besøk av en venninne jeg ikke har sett siden juni, også blir det tacokos med Blåmann på kvelden. I morgen skal vi faktisk til Oslo da og, det tror jeg blir en svært bra helg.

Nå har jeg fire(!) temperaturer å føre inn på FF, så det må jeg snart gjøre, slik at jeg kan begynne å se antydninger til en kurve. Regner ikke med å kunne lese noe særlig ut av den denne første perioden, men litt moro er det i alle fall å være i gang, og se om det har noen effekt! Kanskje klarer vi å time det enda bedre, vi får se.

Ønsker alle som er innom en riktig god helg, nyt nyt nyt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du dele tempecharten eller? Gøy å se på ;)

Den vil jeg gjerne dele, men hvordan linker jeg til bare charten? Det blir vel feil å bare kopiere inn lenken til der jeg ser den inne på min side på FF?

Har ikke fått nedtegnet alle andre tegn ennå, foreløpig bare temperaturer og mensstart, men blir vel mer vant etter hvert.

*takker faerytale for eksperthjelp på FF* :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Trykk på Homepage setup, rett der ligger det en link :) Og alle tegnene får ikke vi se uansett tror jeg - det gikk iallfall ikke på mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Blåmor!

Titter bare innom for å hilse på jeg. :blomst:

Håper virkelig det klaffer for dere nå, skjønner godt hvordan du har det, har prøvd en god stund vi også nå. :sukk:

Men masse lykke til hvertfall! :klemmer:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men godt at vi er flere, Tinio! Velkommen skal du være :blomst:

Nå reiser jeg til Oslo for å se Rune Andersen - huhei hvor morsomt jeg tror det kommer til å bli! Legger inn lenke til chart i morgen.

God helg, vakre damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...