Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

Hei Blåmor :goodbye: legger fra meg et lite spor her jeg. Så kan jeg følge meg deg fremover. Håper det klaffer for dere snart, for ja det er fryktelig slitsomt hele dette opplegget.

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Blåmor :goodbye: legger fra meg et lite spor her jeg. Så kan jeg følge meg deg fremover. Håper det klaffer for dere snart, for ja det er fryktelig slitsomt hele dette opplegget.

:klemmer: :klemmer:

Hei Ananan, hyggelig at du vil følge! Ja, det er ikke så lett, og det tærer på kreftene. Håper det klaffer for alle som prøver, for jeg unner ingen å måtte vente i evigheter...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte forresten mail til privatgynekologen i går med spørsmål om hvilke prøver som inngår i første konsultasjon, så når vi får svar, så regner jeg med at vi bestiller time der. Det blir godt å komme i gang synes jeg, kommer jo ikke til å slutte med egenprøvinge selv om vi setter i gang utredning.

Håper at han svarer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Greit å komme i gang ja. Dere har jo måttet vente lenge på spiren nå.

***drysse babystøv***

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått svar nå, og det høres veldig bra ut. Første konsultasjon med grundig gyn. undersøkelse inkl. prøver fra underlivet og blodprøver, samt henvisning til sædanalyse hos Blåmann. Dersom jeg må ta lap, så er det kun vanlig egenandel. Den første konsultasjonen koster 1200,- , det synes jeg er verdt hver krone, og ikke minst ventetiden!

Så nå er det bare å bestille time, og så er vi i gang. Litt skummelt,litt spennende, men aller mest håper jeg at vi finner ut hvorfor det ikke klaffer. Jeg føler meg litt slik nå: :bond::unsure::forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er time bestilt. De hadde ledig allerede i morgen, men følte det ble tidlig, samt litt vanskelig med jobb, så da gikk vi for neste torsdag. Jeg har aldri tatt GU før, håper han er ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk time så fort da :tommelsmil: Og prisen var jo slett ikke hårresende heller :)

Husker før så gruet jeg vettet av meg før GU, men nå er det blitt ren vane :fnise: Så det går nok så bra så skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det går sikkert bra, men mye som man aldri har gjort før er litt skummelt.

Jeg har lyst til å skifte fastlege også, sånn til den dagen jeg kanskje er gravid og skal dit. Jeg har noe som gjør at jeg må til legen med en gang jeg finner ut at jeg evt er gravid, men fastlegen min tar det ikke alvorlig. Da jeg skulle testes for dette, så var jeg der tre ganger for å ta blodprøver. Første gang sa han at det ble sendt feil, andre gang hørte jeg aldri noe og tredje gang hadde han sagt at han regnet ikke med at det feilet meg noe, så han hadde ikke sendt det videre. Etter mye om og men kom jeg med til den gamle fastlegen min (som også er familievenn) som visste mer om "sykdommen" og hvor jeg endelig (for fjerde gang) fikk tatt de riktige blodprøvene. Det viste seg da at jeg hadde den diagnosen som fastlegen min mente at jeg antakeligvis ikke hadde. Derfor har jeg ikke noe lyst til å gå til han med det heller, hvis det skulle vise seg at jeg er så heldig at jeg blir gravid.

Bare synd at det er ingen av de jeg har lyst på til fastlege som har ledige plasser.

Men nå får vi først prøve å bli gravide før jeg bekymrer meg for neste steg. Håper timen neste uke gir gode nyheter! Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta for svar på sædanalyse? Ettersom jeg har skjønt, så får mannen med seg henvisning til sædanalyse ved timen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilusmannen leverte sædprøvn to dager før vi hadde time på fertilitetsklinikken, svarene var klar da vi kom dit :)

De analyserer prøvene fortløpende, det er postgangen som tar tid :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått time så kjapt, Blåmor! Neste torsdag er ikke lenge til :) Og nå slipper du så mye venting og heller finner utav ting kjapt. Har dere fått sendt henvisning til fertilitetsklinikk også? Blir det også privat, så dere slipper vanlige køer der også?

Nå blir det spennende her framover. Håper dere får svarene dere håper på :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg absolutt prøvd å bytte fastlegen ganske kjapt, makan til oppførsel på fastlegen din da :kjefte:

Håper du har hatt en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med time så snart da. Får håpe dere får noen svar.

Jeg også ville byttet fastlege, kan vel ikke bli verre ;)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må nok gjøre en aktiv innsats i å skifte fastlege, ja. Charten er forresten oppdatert, men tror ikke det er så mye å lese ut av den foreløpig. To skikkelige topper, men det hopper ned igjen. Holder seg fra 35,99-37,01.

Deilig hjemmekveld med Blåmann, så skal vi leke trebarnsforeldre i morgen :rødme: til verdens beste nieser og nevø. Greit å trene litt!

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig hjemmekveld med Blåmann, så skal vi leke trebarnsforeldre i morgen :rødme: til verdens beste nieser og nevø. Greit å trene litt!

God helg :klemmer:

Greit å trene litt ja :tommelsmil: Håper treningen gir mersmak for dere da og at dere ikke blir helt utslitt ;) Hvor gamle er barna da?

Ha en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å trene litt ja :tommelsmil: Håper treningen gir mersmak for dere da og at dere ikke blir helt utslitt ;) Hvor gamle er barna da?

Ha en fin lørdag :klemmer:

Det er nok ingen fare at det ikke skal gi mersmak, elsker å ha dem på besøk! De er 8 år, 5 år og 18 mnd, så det blir aktivt. Den eldste er jo svært selvgåen, og forsåvidt den på 5 også. Vi har ryddet og ordnet masse i dag, så nå står det en svær kasse fylt med leker, tegnesaker, klistremerker, baller, spill, bøker og diverse som de kan finne på. Greit å ha en "tanteskuff" å ty til når man ikke har så mye plass. De kommer snart, så tror det blir en veldig fin kveld.

Æsj, nå fikk jeg akkurat høre om enda ei vi kjenner som er gravid. Stygt å si æsj, men det er litt det jeg tenker om dagen. Men slike tanker får man bare kaste vekk like fort som de dukket opp. Snart er det forhåpentligvis vår tur!

God helg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host host host. Har hostet siden onsdag kveld, kjenner ikke ut som om det skal gi seg. Jeg skal IKKE bli syk! Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...