Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Da var det vel på tide å dukke opp igjen. Har vært innom noen ganger, men har ikke funnet noe lyst til å skrive. Det er vel ganske lenge siden jeg har skrevet, så for min egen del kommer en liten statusoppdatering:

Den nærmeste familien er informert om situasjonen, samt noen nære venner. Jula har gått veldig bra, har klart å ikke tenke så mye på det. Det er egentlig den siste uka at ting har begynt å gå nedover igjen. Det dukker stadig opp gravide kollegaer, venner og bekjente - og det er like vondt å høre det hver gang. Det føles ut som om det skjer altfor mye for tiden! Jeg føler meg rett og slett litt mislykket, ikke får vi barn, ikke forlover vi oss, jeg strøyk på den siste eksamen, det er heftig på jobb for tiden, det er så mye som går i mot akkurat nå. Det er dumt av meg å bruke så mye energi på å tenke på at vi bør gifte oss, men jeg har så lyst, og vi har snakket så mye om det, og det virker ikke som om det er noen spesiell grunn for at det ikke skjer! Dessuten hadde det vært fantastisk og hatt en slik dag å se frem til, kanskje hadde det gjort ventetiden litt mindre slitsom. Det er klart at det er en del venting frem mot et bryllup også, men det er god og spennende venting. Prøverør kan jo gå begge veier, og vi aner jo ikke når det kommer til å skje.

Vi fikk brev fra St Olavs i begynnelsen av januar, der det stod at de har mottatt søknaden, men at vi på grunn av lang ventetid kommer til å høre fra dem innen to måneder. Hvis søknaden blir godkjent, så er det vel minst to måneders ventetid før det i det hele tatt skjer noe. Jeg takler ikke å gå og vente og lure så veldig godt, jeg kjenner at det tærer veldig på meg, men samtidig føler jeg at det ikke er en, hva skal jeg si, legitim sorg heller - det er jo så mange andre som har det verre - og det kan jo godt hende at det klaffer for oss på et av forsøkene!

Det er nok bare et uendelig surr av tanker i hodet som skal få utløp.

I god pusilus-stil, skal jeg lage en positivitetsliste:

:gravid: Vi er i gang med prøverørsprosessen, om enn på et svært tidlig stadium

:spise: Både Blåmann og jeg har lagt om kostholdet, og jeg har gått ned nesten tre kg på tre uker, selv om vi spiser vanlig mat

:hjerte: Vi snakket om når vi skal gifte oss senest i dag, og var enig om at 2011 er et bra år (Blåmann var kanskje mest enig, personlig synes jeg 2010 er et enda bedre år :jepp: )

:reise: Vi reiser til New York i juni, 10 dager med bare kos

Nå blir det dagbokrunde. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåmor!

Veldig koselig å "se" deg her igjen, men jeg forstår godt at du har holdt deg unna. Man trenger noen pauser iblant.

Det er trist å lese om motgangen deres, og det er virkelig hardt å være prøver. Det er mange som har det verre enn oss ja, men likevel så har vi lov til å være leie oss og føle at alt er urettferdig. Det virker som at det faller rett i hendene på noen, og de må ikke streve for noe i livet, men alle har vel sine ting de strider med på et eller annet vis (av sterkere eller mildere grad).

Nå ser det hvertfall ut til å bli bryllupsplanlegging på dere i tiden framover da. Det er gode nyheter! :Nikke: Blir deilig å få noe koselig å se fram til der, og så nærmer prøverørsprosessen seg veldig for dere også. Så jeg tror at det bare går oppover for dere nå, og motgang gjør dere sterkere :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å se til deg :kose:

Det er utrolig kjedelig og tungt når en føler at "alt" i liv butter i mot. Håper flokene løsner seg opp snart og at livet blir lysere :klemmer:

Og som du skriver, prøverørsprosessen er i gang selv om det føles lenge til man er ved målet. Jeg griper fatt i det halmstrået for tiden jeg også, vi er i systemet og det er en lettelse.

Ønsker deg en god fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, jeg har en gruppeoppgave med verdens mest irriterende og idiotiske mann! Alt det han klarer å presse ut av seg! Dessverre har han en talegave uten like, problemet er bare at han gjemmer vekk alt budskap i store ord, så egentlig er det ingenting fornuftig som kommer ut av kjeften på han. Totalt håpløs, og dette er heldigvis siste gang vi jobber sammen, han har nemlig blitt overflyttet til en annen gruppe. SOM jeg gleder meg til å bli kvitt han! Jeg er så sint, så sint :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen blåmor :) Alltid deilig med en lite kg pause, men si ifra neste gang :Nikke:

Så godt å ha informert familien om hvordan ting ligger ann da, gjør nok hverdagen litt lettere det :)

Kjenner igjen følelsen av å være misslykket ja :( Men håper tiden går fort fremover og at dere får time til samtale veldig snart :) Ikke lenge igjen til dere er igang nå :strix:

Har hatt det litt sånn med bryllup jeg også...men så begynte vi å prøve og så ville vi jo ha barn først....livet ble liksom satt på vent mens vi prøvde, men nå er det jo faktisk bare snart et halvt år til vi gifter oss :)

Ha en super helg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Leela_

Innom for å gi deg en liten klem. :klemmer: Innser hvor heldige vi var som fikk klaff etter noen måneder. Håper virkelig det blir klaff for dere også, skjønner at ventetiden er lang.

Håper det blir bryllupsplanlegging på deg da, herlig å ha noe slikt positivt å fokusere på.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: BREV fra St. Olavs med rekvisisjoner til diverse prøver :danser:

Skriver mer etter trening.

:duskedame::duskedame:

Venter spent på hva som sto i brevet;)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd at det skulle komme så fort, det er jo på dagen en måned siden vi mottok brev om at de hadde fått søknaden og at vi ville høre fra dem innen to måneder. De sendte med rekvisisjoner til blodprøver med testing av HIV og hepatitt, samt kromosomprøver av oss begge. I tillegg må jeg ha ny hormonutredning som skal tas 2.-3. menstruasjonsdag (jeg hadde forresten verdens korteste og rareste mens i januar, nesten så jeg trodde at det ikke var mensen i det hele tatt :klø: ). De skal også ta en helt ny type prøve for å se hvor store eggreserver jeg har. Regner med at alt dette er kjent stoff for dere prøverørsdamer.

Det står at jeg helst skal ta den i Trondheim, men kan ta den hos fastlege eller på sykehuset hvis jeg ikke har anledning til å ta den der. Regner med at det går bra å ta den her jeg bor, det er 5-6 timer til Trondheim, og det er langt for en blodprøve!?

Vi skal skynde oss å få tatt kromosomprøver, for det er visst det de bruker lengst tid til å finne ut av. Dessuten synes de at jeg er litt for tjukk, så det står at vi vil få innkalling til behandling når alle prøvesvar er tilbake, samt tilbakemelding på at jeg har klart å gå ned 3 kg. Nå har jeg gått ned 3 kg allerede siden prøven ble sendt, siden vi har begynt et nytt og bedre liv, men dette er jo bare enda mer inspirasjon til å fortsette den gode trenden. Kanskje blir det hyggelig å ta på seg bikini til sommeren? Jeg ser ikke på meg selv som enorm, men litt godt polstret. Sånne unødvendige kilo som egentlig ikke trenger å være der, men som er der på grunn av arv til å lett legge på seg, samt at jeg er en søtmons.

Hurra for:

- brev fra St Olavs, en dag nærmere bebis

- gikk ned forrige uke, til tross for utskeielser både lørdag og søndag

- uplanlagt trening i dag

- tror det blir god kveldsmat med halvstekt brød og masse godt pålegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter da!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Det er bare å sette igang med tester nå ja, og å reise i 6 timer for en blodprøve hadde ikke jeg heller gjort om jeg ikke måtte. Jeg syns du har vært veldig flink som har gått ned i vekt, og du har jo verdens beste motivasjon til det også nå! Det kommer til å gå kjempefint! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for:

- brev fra St Olavs, en dag nærmere bebis

- gikk ned forrige uke, til tross for utskeielser både lørdag og søndag

- uplanlagt trening i dag

- tror det blir god kveldsmat med halvstekt brød og masse godt pålegg

:strix: Så bra dere fikk brevet så fort da :) Håper dere får time til å ta blodprøvene veldig snart og at det går fort å få svar på dem :) Kan jo ikke reise helt til trondheim for en blodprøve nei, går nok helt fint å ta den hos fastlegen også :)

Spennende tider fremover nå :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempemessig at brevet har kommet alt :strix:

Kromosomtesten kan godt tas hos fastlegen, eller evt på poliklinikken på sykehuset i byen din. Det dere må være obs på er at den bør tas så tidlig i uken som mulig, slik at det ikke blir helge"opphold" i postgangen da de vil ha den ferskest mulig ved ankomst lab i Tromsø. Hvis dere får til en mandag er det det beste :jepp:

Jeg har også sjekket ut eggreservene mine. Da jeg tok den prøven i september fikk jeg vite at det var en ganske ny analyse og at det ikke var mange lab´er i landet som hadde etablert den enda. Damen var ( :nigo: ) stolt da hun fortalte det :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kromosomprøvene fikk vi heldigvis tatt forrige tirsdag allerede, så de er forhåpentligvis fremme i Tromsø til analyse.

Jeg er så latterlig giftesyk for tiden, det er nesten slitsomt. Vi snakker jo masse om det, men blir ikke enige. Det er ikke så lett å planlegge når man driver med prøverør, vi vet jo ikke når noenting skjer! Vi burde jo sikkert bare utsette alt som heter bryllup og planlegging til etter et evt barn har kommet til verden, men det er ikke lett! Jeg har utrolig lyst til å gifte meg, både av personlige og praktiske grunner. Jeg vil vise hele verden at vi hører sammen, få lov til å oppleve den ene dagen i livet der lykken og kjærligheten står i fokus (jeg mener ikke at det ikke er i fokus ellers, men dere skjønner hva jeg mener), jeg ønsker at min kreftsyke morfar skal få oppleve i hvert fall ett bryllup hos barnebarna, hvis vi må adoptere så må man (etter hva jeg ha hørt) ha vært i gift i minst tre år, han slipper å skrive under farskapserklæring ved eventuell fødsel, vi har jo likevel bestemt oss for å leve livet sammen, hvorfor er det så annerledes å være gift?

Jeg skulle ønske at jeg kunne forstå hvorfor det er så annerledes. Etter min mening hadde et høstbryllup 2010 vært perfekt, da hadde jeg uansett ikke vært for langt på vei (dersom det skulle klaffe). Blåmann tenker at 2011 er er fint år, det er greit nok det, men da får vi aldri satt dato, og jeg er redd for at det er evigheter til at det blir noe av dersom vi sier at 2011 er året. Vi kommer aldri til å få satt noen dato!

Jeg innser nå at det er et sammensurium av tanker, usystematisk og uorganisert kommer det ut, tror jeg bare har behov for å få det ned på "papiret", så kanskje jeg innser at Blåmann har rett etter hvert. Hva er det som er så skummelt, hvorfor er det så vanskelig å binde seg via bryllup, men ikke via barn? Er det noen som har en god forklaring på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Nå vet jeg ikke med alle menn, men mine erfaringer med min mann... han var sånn som slet lenge med å kunne bestemme seg for at vi skulle gifte oss og var kjempenervøs hele tiden når vi planla bryllupet. Jeg er av den oppfatning at det å få barn sammen er en større ting enn det å gifte seg, men kanskje menn ser annerledes på det? Det å få barn oppleves jo forskjellig tror jeg...

Men noen god forklaring har jeg ikke.. kanskje fordi det koster penger? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sambo synes også bryllup er mer skummelt enn å få barn :ler: Han er ikke akkurat helt bridalzilla ennå, men det kommer seg nok :) Gleder seg gjør han da :)

Siden jeg ikke har noe babystøv å legge igjen til deg, legger jeg igjen litt bryllupsstøv ;)

Ha en fin dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at koromosomprøvene er sendt avgårde alt :)

Snakket med fertilitetsseksjonen i dag, og det viser seg at det har vært lenger ventetid på resultatene den siste tiden :sur: Håper den trenden snur raskt :pls:

Håper du har en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dum beskjed det var da, pusilus, vi vil jo ikke vente lenger enn vi må! Ønsker meg en tube med tålmodighet, jeg...

Takk for hilsner, damer, dere er så herlige :klemmer: Jeg må bite meg litt i tunga angående bryllup da. Etter jeg hadde skrevet her i går, så spurte jeg Blåmann om han kanskje kunne prøve å forklare meg hva han tenker om bryllup og hva det er som gjør at han har holdt igjen. Han klarte ikke å sette ord på det, og sa at det antakeligvis var fordi han ikke har tenkt noe særlig på det. Som jente har jeg jo tenkt hele livet at jeg skal gifte meg, og tenkt på hvordan jeg vil ha det. Blåmann har aldri tenkt på det, i hvert fall ikke før han traff meg, sa han, så det har sikkert tatt tid å venne seg til tanken. Det forstår jeg. Men da vi fikk snakket litt sammen, så syntes han egentlig at det kanskje var på tide. Så viser det jammen meg seg at han faktisk har vært og sett på ring :rødme: Han er redd for å kjøpe en ring jeg ikke liker da, så etter vi hadde snakket sammen, så vi på en del ringer og jeg viste han hva jeg synes er fint. I tillegg satt vi opp forslag til gjesteliste. Nå er det jo bestemt at det blir, men jeg føler ikke at jeg kan sette ordentlig i gang med planlegging før han faktisk har fridd. Hvem vet når det skjer? Håper det skjer før våren i alle fall. Men hurraaaa :strix: Tror bryllupsstøvet ditt hjalp, Lucky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Snakk om effektivt bryllupsstøv da! Så herlig sambo er som har tittet på ringer og sånt da, nydelig :hjerte:

Håper han frir snart da og at det blir bryllup på deg snart også :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...