Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har vi vært hos spesialist, og det er selvfølgelig begrenset hva han kunne si ut i fra en liten undersøkelse, men det viser seg da etter GU og innvendig UL at jeg har bakovervendt livmor, uten at det skulle ha noe å si, og en del follikler på eggstokkene. Vi var der for sent til å kunne se etter EL ved hjelp av blodprøve, så nå skal jeg komme dit igjen og ta masse blodprøver på dag 22 i neste syklus. Så har jeg også fått resept på Pergo som jeg da skal begynne på i neste syklus igjen. Blåmann fikk også henvisning til sædprøve som han allerede har bestilt tid til.

Han mente at det var stor sannsynlighet for at det var dårlig kvalitet på eggløsningen som var problemet, derav Pergotime, og at vi kom til å bli foreldre, helt sikkert (i den grad han kan si det sikkert). Så det var jo i grunn gode nyheter, så prøver vi Pergo i 3 måneder, og dersom det ikke gir noen effekt, så kan jeg komme tilbake og evt få henvisning til lap. Han nevnte noe om PCO, men han syntes ikke det så ut som om det var det under UL i alle fall.

Glad for å være i gang!

Dårlige nyheter i posten i dag. Har fått svar på Blåmanns sædprøve, og det var ikke bra. Sjansen for spontan graviditet var liten, så det blir nok prøverør på oss. Tung dag. Skriver mer senere.

God morgen!

nå kommer jeg litt sent med innlegg, men måtte bare skrive noe i boken din ;) ser nemlig ut som vi "lider" samme skjebne... her i gården prøvde vi å bli gravide i ett år- og begynte derfor utrednings prosessen. Ved GU fikk jeg påvist, akkurat som deg, follikler på eggstokkene...og fikk "diagnosen" PCO (som jo heldigvis er forbigående...), ingen gøy beskjed å få! jeg slet også med uregelmessig mens, men dette kunne like mye skyldes en forvirret kropp pga. hormonell prevansjon. kanskje en drøy mnd etter min undersøkelse fikk vi svar på mannens svømmere, og de var også som hos dere; ikke bra. overtall av dårlige svømmere med både hale og hodefeil. utrolig kjipt, og ikke minst overraskende. jeg trodde nøyaktig som deg; det er jo MEG det er noe galt med- ikke mannen...

Vel, vi ble anbefalt ICSI og sendte inn henvisning til prøverør. mnd og sommeren gikk og vi ventet spent på svar! ...og tror du ikke det utrolige skjer! kun ett par dager etter at vi fikk svar fra prøverørsklinikken testet jeg positivt! vi var blitt gravide- helt på egenhånd! hva som gjorde at vi fikk det til aner vi ikke..

det jeg vil frem til med dette inlegget er; det er flott at dere nå vet hva som er feil og har blitt henvist til de rette folk, men ikke mist håpet fordi! fortsett å prøve på egenhånd! det er også forskjellige tiltak mannen din kan gjøre for å bedre svømmerne sine. jeg vet at min kjære ble mer bevisst på varmen "der nede" og at de ikke skulle ligge i klem (som de gjerne kan gjøre om man sover i feks. fosterstilling). om disse tiltakene gjorde at det klaffet for oss aner jeg ikke (det gikk ca. 3 mnd fra vi fikk resultatet hans, til vi ble gravide, noe som er nok tid til å forbedre svømmerne), men det skader ikke å prøve? eventuelt snakk med legen/profesjonelle om hva mannen din kan gjøre.

en dag skal dere få det til- med eller uten hjelp! masse lykke til!!

:klem: fra ei som vet hvordan dere har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått bra for deg i dag :kose:

Håper eksamen gikk bra :klemmer:

Ja, det gikk overraskende bra, og jeg er fornøyd med resultatet. Utrolig deilig å ha "juleferie" og kunne konsentrere seg bare om jobben i stedet... :klemmer:

God morgen!

nå kommer jeg litt sent med innlegg, men måtte bare skrive noe i boken din ;) ser nemlig ut som vi "lider" samme skjebne... her i gården prøvde vi å bli gravide i ett år- og begynte derfor utrednings prosessen. Ved GU fikk jeg påvist, akkurat som deg, follikler på eggstokkene...og fikk "diagnosen" PCO (som jo heldigvis er forbigående...), ingen gøy beskjed å få! jeg slet også med uregelmessig mens, men dette kunne like mye skyldes en forvirret kropp pga. hormonell prevansjon. kanskje en drøy mnd etter min undersøkelse fikk vi svar på mannens svømmere, og de var også som hos dere; ikke bra. overtall av dårlige svømmere med både hale og hodefeil. utrolig kjipt, og ikke minst overraskende. jeg trodde nøyaktig som deg; det er jo MEG det er noe galt med- ikke mannen...

Vel, vi ble anbefalt ICSI og sendte inn henvisning til prøverør. mnd og sommeren gikk og vi ventet spent på svar! ...og tror du ikke det utrolige skjer! kun ett par dager etter at vi fikk svar fra prøverørsklinikken testet jeg positivt! vi var blitt gravide- helt på egenhånd! hva som gjorde at vi fikk det til aner vi ikke..

det jeg vil frem til med dette inlegget er; det er flott at dere nå vet hva som er feil og har blitt henvist til de rette folk, men ikke mist håpet fordi! fortsett å prøve på egenhånd! det er også forskjellige tiltak mannen din kan gjøre for å bedre svømmerne sine. jeg vet at min kjære ble mer bevisst på varmen "der nede" og at de ikke skulle ligge i klem (som de gjerne kan gjøre om man sover i feks. fosterstilling). om disse tiltakene gjorde at det klaffet for oss aner jeg ikke (det gikk ca. 3 mnd fra vi fikk resultatet hans, til vi ble gravide, noe som er nok tid til å forbedre svømmerne), men det skader ikke å prøve? eventuelt snakk med legen/profesjonelle om hva mannen din kan gjøre.

en dag skal dere få det til- med eller uten hjelp! masse lykke til!!

:klem: fra ei som vet hvordan dere har det!

Kjempehyggelig av deg å stikke innom - og gratulerer så mye med en liten vårpresang på vei! Det er svært beroligende å høre at det faktisk går an, jeg ser at jeg kanskje virker veldig negativ, og jeg håper jo selvfølgelig at det kan skje av seg selv fremdeles, jeg bare orker ikke de månedlige skuffelsene. Vi prøver ikke aktivt i den forstand slik vi gjorde før, men det er jo ikke slik at vi har begynt med prevensjon igjen :ler: Kanskje er det slik som så mange sier, at det er nå det skjer, nå som vi "slapper av" litt mer. Veldig oppløftende er det i alle fall å høre at det faktisk går an - til tross for diagnoser i hytt og pine.

Tusen takk for gode tips og råd, jeg skal ikke gi opp håpet om at vi en dag blir foreldre, om det blir på den ene eller andre måten - og da er det fantastisk med slike solskinnshistorier på veien. Hjertelig velkommen tilbake hit igjen, takk for at du skrev! :klemmer:

:kyss2:

:kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Tenkte jeg skulle snike litt hos deg og plutselig hadde jeg lest hele boken. :5:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi har selv nettopp hatt en mislykket første runde med IVF, så sur gugge er det ikke mangel på i min dagbok heller. :fnise:

Jeg synes uansett det er bra at dere forbereder dere litt til det som kommer, for det gjorde ikke vi. :sjenert: Jeg ble jo helt panikkslagen da første IVF-samtale plutselig var der og at vi 1 uke senere skulle starte på medisiner. :overrasket: Da dukket tanker som ''er jeg klar for å bli mamma?'', ''jeg kan da ingenting om babyer'' og gjerne enda litt mer teite og irrasjonelle tanker opp. :ler:

Håper du hadde en herlig jul og et godt nyttår. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest svanungen

Hei Blåmor!

Her var det lenge siden jeg hadde stukket innom. Håper det er bedre sent enn aldri :sjenert:

Sender noen varme ønsker om et fantastisk 2010, og lover at jeg skal komme innom litt oftere! Tenker på deg vettu! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...