Gå til innhold

*Sunny`s Verden II*


^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Denne artikkelen var til stor hjelp for meg da jeg opplevde mye av det samme som du beskriver. Lillegutt hang i puppen konstant på kvelden, og jeg var helt overbevist om at jeg ikke hadde nok melk til han. Da jeg fant denne artikkelen var det som en bør ble løftet fra skuldrene mine, plutselig hadde jeg forklaringen på hva som foregikk- og det var HELT normalt *pfju* Kanskje kan den hjelpe deg også? :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke mange gode råd å komme med dessverre... :(

Håper det går seg til, og at ting blir litt lettere etterhvert.

:klemmer:

Ja jeg håper virkelig det går seg til jeg også :Nikke:

:klem:

Denne artikkelen var til stor hjelp for meg da jeg opplevde mye av det samme som du beskriver. Lillegutt hang i puppen konstant på kvelden, og jeg var helt overbevist om at jeg ikke hadde nok melk til han. Da jeg fant denne artikkelen var det som en bør ble løftet fra skuldrene mine, plutselig hadde jeg forklaringen på hva som foregikk- og det var HELT normalt *pfju* Kanskje kan den hjelpe deg også? :klem:

Det var interessant lesing.. Jeg får prøve da. Å bare legge ham til så ofte som han ønsker,. Da blir kveldene "hellig" her hjemme :ler:

Krysse fingrene for at mengden min kanskje øker litt og at Lillegutt blir fornøyd. Akkurat nå ligger han å vrir seg litt her, han har fått begge bryst 2 ganger - så jeg føler jo det er tomt, men :sjenert:

Takk for tips Ilja** :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til snart, slitsomt når man må gå med puppen ute hele kvelden. Det blir bedre etter hvert, men det er heftig mens det står på.

Hørtes snedig ut med en sånn "ammekurv" som det sto om i artikkelen, noe sånt tenkte jeg aldri på, da det sto på som verst, men det hadde jo vært praktisk. Gikk konstant med en stor vannflaske med sportskork da, de var min "ammekurv".

Håper det går bra i heimen! Hilsen Estrella med nytt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til snart, slitsomt når man må gå med puppen ute hele kvelden. Det blir bedre etter hvert, men det er heftig mens det står på.

Hørtes snedig ut med en sånn "ammekurv" som det sto om i artikkelen, noe sånt tenkte jeg aldri på, da det sto på som verst, men det hadde jo vært praktisk. Gikk konstant med en stor vannflaske med sportskork da, de var min "ammekurv".

Håper det går bra i heimen! Hilsen Estrella med nytt navn.

Begynte å lure når jeg først så navnet ditt :ler: Hvem i all verden er dette da ??? hehe..

Joda, nå sover Lillegutt (jeg venter liksom på at han skal våkne - slik at vi kan legge oss :roll: ) Nå har vi klart oss hittil med bare mammas pupp, så da bør vi vel klare natten også ;) Han hadde vel ikke sovnet nå om han var alvorlig sulten ??

Jeg skal hvertfall prøve å få ham opp på soverommet og i seng uten at han våkner.. (tviler på at jeg får det til, men :sjenert: ).

Natta ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj for et styr det er med disse puppene vi er utstyrt med. :roll: Kjenner til melkespreng, men ikke betennelse. Smerter er det nok av i ammingsperioden... Håper det løser seg helt...

Det er ikke noe gøy med slike ting som kan legge en demper på gleden. Men barseltiden er en tung periode. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj for et styr det er med disse puppene vi er utstyrt med. :roll: Kjenner til melkespreng, men ikke betennelse. Smerter er det nok av i ammingsperioden... Håper det løser seg helt...

Det er ikke noe gøy med slike ting som kan legge en demper på gleden. Men barseltiden er en tung periode. ;)

:klem:

Ja er litt sliten om dagen :Nikke: men det går nå greit. Huset FLYTER, men det får det bare gjøre ! Skal ta et lite tak her nå (om ikke Lillegutt våkner akkurat når jeg skal begynne- for det er typisk).. Men besøkende får bare tåle litt rot i denne perioden .

Vi har hvertfall klart oss med kun MIN melk nå i går og i natt. Lillegutt fikk mat kl 23 og sov til 02.30, fikk en skvett og sov vel til 05.15.. Etter det så lå han bare å tulla så vi stod opp i 6 tiden. Og nå har jeg akkurat fått meg en time til med søvn sammen med han :) Jeg er godt fornøyd og håper og tror at melka mi strekker til. Jeg måtte legge ham til flere ganger i går kveld, men han sovnet nå til slutt da :)

Ellers må jeg unnskylde meg for at jeg ikke er innom i NOENS dagbøker om dagen :( Det er bare litt travelt med en liten som henger i puppen hele dagen , og har jeg et ledig øyeblikk så blir det enten litt husarbeid eller litt søvn,. Eller kanskje en dusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er litt sliten om dagen :Nikke: men det går nå greit. Huset FLYTER, men det får det bare gjøre ! Skal ta et lite tak her nå (om ikke Lillegutt våkner akkurat når jeg skal begynne- for det er typisk).. Men besøkende får bare tåle litt rot i denne perioden .

Vi har hvertfall klart oss med kun MIN melk nå i går og i natt. Lillegutt fikk mat kl 23 og sov til 02.30, fikk en skvett og sov vel til 05.15.. Etter det så lå han bare å tulla så vi stod opp i 6 tiden. Og nå har jeg akkurat fått meg en time til med søvn sammen med han :) Jeg er godt fornøyd og håper og tror at melka mi strekker til. Jeg måtte legge ham til flere ganger i går kveld, men han sovnet nå til slutt da :)

Ellers må jeg unnskylde meg for at jeg ikke er innom i NOENS dagbøker om dagen :( Det er bare litt travelt med en liten som henger i puppen hele dagen , og har jeg et ledig øyeblikk så blir det enten litt husarbeid eller litt søvn,. Eller kanskje en dusj!

Slapp av, jeg JAGER deg ut av dagboken min om du kommer dit. :fnise: Tenk på deg selv, din nyfødte og resten av familien! Førsteprioritet!! Og litt dagboka di da.. :sjenert: Alt annet kommer lenger ned på lista. Ryddig hus er unormalt i denne perioden, nå skal du bare finne rytmen og komme i skikkelig slag. Ikke tenk på oss andre her, foreløpig. Men du må gjerne komme innom når du er på rett kjøl igjen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært, og jeg har ikke fått med meg at du endelig har fått prinsen din! Gratulerer så mye, Sunny!!! Dette er jo helt fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare si at jeg har til gode å se et hus som er striglet etter at det har kommet en liten prins eller prinsesse til verden ;) Så på det punktet skal du bare ta det helt med ro :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, jeg JAGER deg ut av dagboken min om du kommer dit. :fnise: Tenk på deg selv, din nyfødte og resten av familien! Førsteprioritet!! Og litt dagboka di da.. :sjenert: Alt annet kommer lenger ned på lista. Ryddig hus er unormalt i denne perioden, nå skal du bare finne rytmen og komme i skikkelig slag. Ikke tenk på oss andre her, foreløpig. Men du må gjerne komme innom når du er på rett kjøl igjen.

:klem:

Godt å høre :klemmer:

Her er det lenge siden jeg har vært, og jeg har ikke fått med meg at du endelig har fått prinsen din! Gratulerer så mye, Sunny!!! Dette er jo helt fantastisk!!

Tuusen takk Kylling :) Vi koser oss masse med den lille prinsen vår, men han er litt syk nå da :( ikke fullt like kjekt, men han er bedre enn i går hvertfall :Nikke:

:klem:

Jeg bare si at jeg har til gode å se et hus som er striglet etter at det har kommet en liten prins eller prinsesse til verden ;) Så på det punktet skal du bare ta det helt med ro :Nikke:

:klemmer:

Ja jeg tar det ganske med ro. Føler det hele tiden skjer noe slik at jeg ikke får gjort det jeg skal :sjenert:

Som jeg skrev lenger oppe. Lillegutt er forkjølet og var skikkelig dårlig i natt. jeg ble faktisk bekymret for han. Han sliter jo med å puste gjennom nesen når han er forkjølet (det er jo vanlig) , men han hostet skikkelig stygt noen ganger og gispet etter luft stakkars.. Så endte det med at han kastet opp fordi han ikke fikk luft. Både jeg og mannen ble ganske fortvilet,. Men han er bedre nå i dag da , håper vi får en rolige natt nå- jeg lå våken mesteparten av natten for å være sikker på at han pustet :sjenert: Huff,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsen din!!! :klemmer:

Det er jo litt morsom å se at vi fødte på samme dag, selv om jeg nesten var 14 dager foran deg. Men jeg fødte 12 dager på overtid, så jeg fikk jammen vente lenge før jeg fikk prinsen min til verden. :gjeiper: Som følge av at jeg fikk vente ekstra lenge ble han også stor....gutten min var 4610g og 55cm. Så du slapp litt billigere unna :fnise:

Leser at du sliter litt med amminga, og du er ikke alene. Jeg har ikke nok på kveldene, så jeg må gi mme på kvelden, ellers får han ikke nok. Det verste er at pga det føler jeg at jeg ikke helt strekker til som mor, selv om jeg vet at det ikke har noe å si. Man vil jo så gjerne at man skal klare alt, men det er ikke alltid like lett gitt... :sjenert:

Jeg får ikke heller tilgang til bloggen din lenger etter denne omleggingen av KG, så kunne du lagt meg til igjen... :sjenert:

Ellers håper jeg at lillegutten din blir fort frisk slik at dere kan slappe mere av, ikke gøy når de små er syke nei.... :snurt:

Kos deg og mange :klemmer: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsen din!!! :klemmer:

Det er jo litt morsom å se at vi fødte på samme dag, selv om jeg nesten var 14 dager foran deg. Men jeg fødte 12 dager på overtid, så jeg fikk jammen vente lenge før jeg fikk prinsen min til verden. :gjeiper: Som følge av at jeg fikk vente ekstra lenge ble han også stor....gutten min var 4610g og 55cm. Så du slapp litt billigere unna :fnise:

Leser at du sliter litt med amminga, og du er ikke alene. Jeg har ikke nok på kveldene, så jeg må gi mme på kvelden, ellers får han ikke nok. Det verste er at pga det føler jeg at jeg ikke helt strekker til som mor, selv om jeg vet at det ikke har noe å si. Man vil jo så gjerne at man skal klare alt, men det er ikke alltid like lett gitt... :sjenert:

Jeg får ikke heller tilgang til bloggen din lenger etter denne omleggingen av KG, så kunne du lagt meg til igjen... :sjenert:

Ellers håper jeg at lillegutten din blir fort frisk slik at dere kan slappe mere av, ikke gøy når de små er syke nei.... :snurt:

Kos deg og mange :klemmer: fra meg!

Takk for det :) Og GRATULERER så masse med Prinsen du også :strix:

Har du sett linken til Ilja** øverst på denne siden ? Den hjalp meg også :jepp: Ammingen går lettere nå og han har ikke fått noe tillegg på en stund ;) Men det føles noen ganger ganske tomt inni brystet (hvis jeg sjekker- så er melka der).. Bare litt slappere pupp nå enn tidligere :ler:

Lillegutt er fremdeles tett :( men han er bedre da, han hoster ikke sånn at han kaster opp lenger. Og han får puste mye bedre nå :)

Regnvær her hos oss om dagene, like greit for jeg sitter inne med lille pjokken likevel. Gleder meg til jeg kan ut å trille igjen. Det begynner å bli en stund siden nå pga brystbetennelsen min, jeg var slapp og det var så kaldt ute, og nå Lillegutt som ikke er helt frisk. Han har ikke feber hvertfall så kan nok ta han med ut om ikke lenge- bare været blir bedre :)

MEEEGA trøtt i morges . Gullet våknet i 4 tiden (tror jeg) klokkeslettene går litt i surr etterhvert, men han nektet å sove igjen.. Når klokka nærmet seg 07 så gikk vi å la oss igjen, og heldigvis... Vi sov til 10 ! Han fikk også mat klokka 02 så jeg hadde ikke fått mye søvn når han begynte å tulle .. huff, ikke alltid "bare bare" med disse små, men sålenge jeg får litt søvn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg ikke lærer !! Vært ute på trilletur i dag og har hadde visst ikke kledd meg ordentlig :( bh, ammeinnlegg, ammeinnlegg i ull, singlet, skjorte, strikkejakke oppå + vindtett jakke :roll: Jeg var litt dum å ventet for lenge på mannen og fikk dermed brystspreng også på turen- kjempesmart !!!

Så, vel hjemme er ene puppen knallvond og jeg får ikke ut all melken, hodepine til tuuusen .. Søren altså ! Jeg gikk å la meg og har sovet i 2,5 time før mannen vekket meg.

Etter turen sov Lillegutt , så jeg pumpet meg.. Kjente jo at jeg ikke fikk ut all melken så da gikk jeg rett i dusjen og masserte og håndmelket ,fytti så vondt :( synes fryktelig synd på meg selv nå..

Lillegutt var MER sulten så han fikk litt tillegg- og nå sover han selvføgelig enda. Jeg burde ha ammet nå ! Kanskje jeg skal prøve å lage litt lyder så han våkner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk heldigvis ikke feber i går,.phu...

Håper jeg kan klare å løse opp de vonde klumpene i bryste (ne) jada, for det klumpet seg til i det andre også :roll:

Må vente på at mannen kommer hjem før jeg kan få tatt dusjen i dag og massere,. Egentlig burde jeg har dusjet 3 ganger om dagen , men hvordan er det mulig med en liten pjokk her hjemme da :sjenert: joda, jeg kunne ha dusjet når han sov tidligere , men da sov jeg selv også :ler:

Godt mot hvertfall ! Masse varme + massere, massere, massere, amme amme, amme...

Lillegutt har hvertfall lagt på seg :) 4675 gram nå :nigo:

edit: pysepusen sin blogg er borte igjen .. forbasket ! :kjefte: vil jo følge med !! :(

Endret av ^^Sunny^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer innom med en liten kvelds :klemmer:

innom og titter :vinke:

:klemmer:

Her er det ikke så mye nytt og spennende å lese, jeg er sjeldnere innom nå :sjenert:

.................

Våknet i dag med to suuuupervonde bryster,. Utpå fomiddagen kom feberen, frysninger og hodepine :( Jeg som trodde jeg skulle klare å unngå betennelsen denne gang, men neida :sukk:

Jeg klarte nesten ikke holde lillegut her fordi det gjorde så vondt i brystene og han ville ikke roe seg heller.. Så jeg satt her hjemme å gråt for jeg hadde det så jævlig !

Svigermor kom å hjalp meg med lillegutt sånn at jeg fikk tatt meg en dusj - å massere.. Denne gangen tok jeg hardere i og med litt mild såpe slik at det ble lettere å massere. I høyre bryst kom det da ut masse gult puss.. :sukk: Så jeg må nok nnom legen i morgen igjen. Ikke kan jeg gi ham melken min heller når det er puss i den ..

Jaja, det vr oppdatering fra denne fronten .. Nå er mannen hjemme så jeg skal ta enny dusj og massere-håndmelke meg på igjen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Sunny-mammaen! Sender mange varme tanker, og håper spreng og vondtet slipper taket snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vennen :klemmer: Trist at dissa puppene skal lage så mye problemer for deg nå.... Håper du har fått hjelp hos legen i dag, og at det endelig går rette veien for deg... Masse varme :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...