Gå til innhold

*Sunny`s Verden II*


^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med gutten, Sunny! Så hyggelig å lese at alt gikk godt.. :babysmokk::babygutt::babysmokk:

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuuusen takk jenter :)

Her er vi enda i lykkerus :rødme:

Lille pjokken har vært endel våken i natt , skal helst ha puppen i munnen hele tiden- selv om han gulper fordi han er for ivrig :roll:

De såre brystvortene mine vil jeg ikke snakke om.. uff, det er vondt. Håper det går seg til :Nikke:

jaja, vi koooooser oss :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk jenter :)

Her er vi enda i lykkerus :rødme:

Lille pjokken har vært endel våken i natt , skal helst ha puppen i munnen hele tiden- selv om han gulper fordi han er for ivrig :roll:

De såre brystvortene mine vil jeg ikke snakke om.. uff, det er vondt. Håper det går seg til :Nikke:

jaja, vi koooooser oss :nigo:

Så koselig å være i lykkerus :rødme: Det fortjener dere virkelig...

Jeg har friskt i minne såre brystvorter rett etter hver fødsel ja, men det går over... selvom det er grusom når det står på... det føles som et elektrisk støt, når de tar tak.... :fnise:

Prøv å la de lufttørke, med litt melk igjen på brystvorten etter amming, og tenkt at for hver dag som går så blir det bedre...

(hvis det ikke blir betennelse, men det er jo noe annet...)

Hvordan har storsøster det da?

Kos dere videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Du har blitt 2 barns mamma!!!

Det er jo helt fantastisk!!! Gratulerer så masse med at sunnyprinsen har kommet hjem!! Er så utrolig glad på dine vegne Sunny!!! :rødme:

Åh tenk så mange tårer og så mye slit og nå sitter du der med din lille perfekte prins! :dåne: Dette er så utrolig fint og du fortjener VIRKELIG all den lykken du kjenner på nå (- de såre brystvortene da... ;) )

En million gode klemmer til superSunny og hele familien!

:hug::klem::klemmer:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese at dere koser dere. :nigo: Selv med såre brystvorter. ;)

Jeg lurer også litt på hvordan det går med den stolte søster? :sjenert: Det er vel stas selv om det ble en bror? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter :klemmer:

Her koser vi oss med prinsen :hjerter: Formen begynner å komme seg , men brystvortene er så såre at jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre.. Mannen kjøpte både brystskjold og krem til meg på apoteket, og jeg har pumpet meg for litt melk for det sprenger så på,... :sjenert: Men nå vet jeg ikke om lillegull blir litt forvirret av dette stakkars,. med- uten brystskjold, smokk og så gav mannen han en flaske med det jeg hadde pumpet (for å prøve å avlaste brystet litt).. Men det ser ikke helt ut som Lillegutt liker verken flaske eller brystskjold..

Det gjør så utrolig vondt :( Uff, det legger liksom en demper på hele gleden med å amme.. Jeg biter tenna sammen og håper det skal gå seg til snart. melka har hvertfall kommet - har noen dråper på frys allerede ;)

Jeg lufttørker hver gang (når jeg er hjemme) og prøver å få utdrivningsrefleksen i gang før jeg legger ham til.

Jaja..

Ellers er alt fantastisk her hjemme :hjerte:

Vesla er kjempestolt storesøster !! Og hun er velsig flink med han :jepp: Selv om hun maser om å bære ham rundt (spesielt når det er folk på besøk) ,. Jeg har ikke latt henne bære ham så hun blir litt småsur, men.. i sofaen kan hun holde og kose :hjerte:

hun er med en venninne på tur nå et par dager faktisk :) kjekt for å henne å ha opplevd litt i påsken , utenom å ha fått en lillebror ;) Jeg og mannen er jo for det meste bare her hjemme. Håper på fint vær i morgen så vi kan trille tur :)

Han ligger oppå brystet til mannen akkurat nå :) Herlig å se mine to Prinser sammen på den måten :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at dere storkoser dere iallefall :rødme:

Når det gjelder såre brystvorter kan jeg skrive under på at det er grusomt. Jeg synes faktisk det var vondere enn fødselen og gruer meg mest til det til neste gang.

Du må bare sette av masser av tid til å lufttørke. Smør deg inn med melk og tørk hele dagen. Skjoldet hjelper også, til en viss grad. Blir det for ille bør du avlaste puppen litt ved å gi nan. Jeg gav nan de dagene det var verst og håndmelket istedetfor å pumpe. Tok tak øverst på puppen og klemte forsiktig, da rører du ikke brystvorta som du gjør ved å pumpe, for det blir nesten det samme som å amme. Gå uten bh og genser så slipper du å ha noe helt intill dem. Jeg gråt mange tårer og det er ikke noe godt med spreng i tillegg.

Herlig å lese bloggen din nå altså, han er jo gørskjønn. Virkelig en pen baby. Og det er jo vilt å lese om fødselen da, skjønner ikke det går ann engang, hehe. Men med så masse dere har vært gjennom så er det jo helt faktastisk da. KOS DERE!!!!!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig masse til deg og hele Sunnyfamilien!!! :strix: :strix: :strix::biggrin:

Det var koselig å lese at dere ser ut til å ha det så fint, og at fødselen gikk bra. Vonde brystvorter høres likevel ikke bra ut... Håper det ordner seg.

Jeg vil også gjerne ha tilgang til bloggen om jeg får lov?

Kos dere masse videre og nyt tilværelsen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes så deilig ut hjemme hos dere, med den herlige lille gutten! Håper ammevondtet gir seg fort. Hadde litt vondt i begynnelsen jeg og, heldigvis gikk det over plutselig, og kom aldri tilbake! :)

Kan jeg også få tilgang på bloggen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med gutten Sunny! Jeg sitter her med tårer i øynene, og er så glad og rørt på dine vegne. Godt å høre at fødselen gikk fint, håper ammingen går seg til snart. Høres ikke særlig behagelig ut å ha det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med solskinnsprinsen, Sunny! :sol:

Veldig nysgjerrig på denne fantastiske fødselen og bilde av gullet, da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk igjen jenter :) kjekt at dere er innom å holdet liv her inne ;)

Fremdeles vonde brystvorter, men jeg kjenner at skjoldet hjelper :) Hadde besøk i går og svigerinnen min nevnte at noen ganger får ikke babyen nok melk når man bruker brystskjold .. uff, jeg ble litt i tvil da- og tenkte at jeg kunne prøve uten .. AUUUUUUUU. Det som jeg hadde bygget opp av hud på 2 dager var borte igjen og jeg blødde godt :sukk:

Nei. Jeg bruker brystskjold og får heller følge med på vekta til lillegutt !! :Nikke: Noen ganger nekter han litt når jeg legger han til, men så går det bra etter en stund :)

Skal se om jeg får lagt dere til jenter :Nikke:

Nå skal jeg ut å trille tur tenkte jeg :nigo:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!

Gratulerer så mye Sunny!! Dette hadde ikke jeg fått med meg... :sjenert:

Hipp, hipp, huuuuurrraaaaaaaaaaaaaaa for den lille prinsen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var sånn at de var redde for at babyen ikke la på seg nok, ville de nok ikke anbefalt mødre å bruke skjold om det er såre brystvorter, så det ville jeg ikke ha bekymret meg for.

Men det tar lengre tid å spise (erfarte jeg). Når jeg brukte skjold kunne vi sitte i en halvtime å spise, mens det kun tok 10 minutter etter jeg begynte å amme vanlig. Så det er klart de må slite mer for å få ut melka. Hør med helsesøster eller ring noen fra ammehjelpen, de vil gi deg mer korrekte svar enn jeg kan :) Vi brukte skjold til lillemann var 4 mnd, da vile han plutselig ta ren pupp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...