Gå til innhold

*Sunny`s Verden II*


^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Stakkars Sunny-mammaen! Sender mange varme tanker, og håper spreng og vondtet slipper taket snart!

Uff, vennen :klemmer: Trist at dissa puppene skal lage så mye problemer for deg nå.... Håper du har fått hjelp hos legen i dag, og at det endelig går rette veien for deg... Masse varme :klemmer:

Tuusen takk Aud Long og Myrthel :klemmer:

Jeg må vel ha skikkelig sensitive pupper eller noe :vetikke:

Har fått ny 9 dagers kur av legen og skal ikke amme før jeg er ferdig med den. :sukk: Skikkelig dobbelt arbeid med å varme på flaske og gi ham + pumpe meg selv etterpå (pumper mye oftere enn han spiser da ).. Jeg har jo disse klumpene å bli kvitt ! Jeg har mindre melk enn tidligere :( det kan være pga at det ligger opphopet inni disse klumpene eller at jeg begynner å miste litt. Får kun ut 120 ml tilsammen etter 3 timer (prøver å pumpe med 2 timers mellomrom på dagen da) , men ,.. det er da noe å jobbe med etterpå .. Hadde vært verre hvis jeg hadde 50 ml liksom.

Har bestemt meg for at dette er siste gang,. Får jeg betennelse en gang til så gir jeg opp hele greia. Jeg kan jo ikke sitte inne med gutten i dette fine vårværet fremover !! Disse puppene mine tåler jo nesten ikke at jeg slipper katta ut døra !

Kan jo være han nekter å ta brystet etter 9 dager med flaske også :sukk: Men jeg håååper på det beste og at jeg full-ammer igjen etterpå :jepp:

Fremdeles godt mot !!!

God helg jenter :)

Endret av ^^Sunny^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff så kjedelig at du skal få det igjen. Håper at du ikke mister melken og at betenelsen holdre seg borte :) Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :hug:

Formen er bedre men puppene er laaangt fra bedre. Kom ut masse gult puss i går etter jeg hadde vært i dusjen. Måtte klemme ganske hardt på klumpene for å få det ut da.. Men i dag er det ikke gult- men MOSEGRØNT.. og skikkelig tjukt !

Brystet er hovent og mye større enn det andre, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart :( Det ser ikke lyst ut for videre amming , for melkemengden minker.. (eller om det står bom fast inni der, men den kommer jo til å minke når jeg ikke får det ut ! )

Jeg har antagelig en abcess inni der :sjenert: Om jeg ikke får til å tømme den selv så må jeg få hjelp til å tømme den .. fyyy, vil ikke, vil ikke ....Har hatt samtale med helsesøster som rådet meg til å ta kontakt med lege i morgen om brystet ikke er bedre (selv om jeg går på antibiotika).. Bør ta prøve av pusset inni der .. SOM jeg sa til kontordamen når jeg ringte legen, men neeeeeida,. det var aldeles ikke nødvendig !" Kjerring !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Sunny :kose: ikke noe artig å lese at puppene er trøblete. Det høres definitivt lurt ut å ta kontakt med lege i morgen ja.

Håper du blir bra igjen fort :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres slitsomt og vondt ut :( Håper du får hjelp imorgen, så du er frisk igjen på null komma svisj.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff for noen trøblete pupper da :( Skjønner godt at du snart gir opp hele greine... en venninne av meg fikk skikkelig brystbetennelse og husker godt hvordan hun styrte med pumping, flasker og koking av flasker... Dagene gikk med til bare å holde tritt og holde seg hjemme :(

Håper puppene er bedre i dag da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Sunny :kose: ikke noe artig å lese at puppene er trøblete. Det høres definitivt lurt ut å ta kontakt med lege i morgen ja.

Håper du blir bra igjen fort :pls:

Huff, det høres slitsomt og vondt ut :( Håper du får hjelp imorgen, så du er frisk igjen på null komma svisj.

God bedring :klem:

Huff for noen trøblete pupper da :( Skjønner godt at du snart gir opp hele greine... en venninne av meg fikk skikkelig brystbetennelse og husker godt hvordan hun styrte med pumping, flasker og koking av flasker... Dagene gikk med til bare å holde tritt og holde seg hjemme :(

Håper puppene er bedre i dag da :kose:

Usj, det høres ikke bra ut.

Jeg håper inderlig at du blir bra snart!! :klemmer:

Takk for støtte jenter :klemmer:

................

Jeg har startet på atter en antibiotikakur :( Ser ikke ut til å forsvinne dette her med det første :sukk:

Lillegutt styrer med brystet også , så nå går det mest i flaske her hjemme. Tror nok han er litt vant med flasken nå etter flere dager med den, i tillegg så kommer melken noe senere hos meg pga betennelse,. og ikke minst at jeg kun har halvparten mengde melk igjen .. Jeg kan jo pumpe meg og gi ham på flaske, men gu for et styr i lengden !! Pumpen skal jo vaskes og kokes innimellom hver gang og jeg har ikke nok melk ut av EN pumping til ham !

Har bestemt meg et par ganger bare å gi opp hele ammingen, men så snur tankegangen og så sitter jeg her å pumper i vei da :roll:

Siste håp her nå er at betennelsen forsvinner, melkemengden øker- og jeg kan prøve å "venne ham" til brystet igjen når jeg har NOK melk..

Har to klumper under huden på brystene og er usikker på om det bare er betente melkeganger eller rett og slett en abcess .. De siste gangene jeg har fått kur av legen så har han ikke sett på meg (kun fått resept av kontordamen).. Men lillegutt skal ha 6 ukers kontroll om to dager, hos lege, så da skal jeg blotte brystene og spør om råd ...

Har vært meeeega trøtt i det siste pga alt dette. først opp å gi lillegutt flaske, raping og få ham til å sovne igjen . SÅ skal jeg pumpe meg selv (helst hver 3 time på natten også).. Det har blitt altfor lite søvn på meg, men i natt har mannen gitt ham flaske så jeg har sooooovet. Pumpet meg ikke heller mellom 00.30 og 07 ... huff, det er veldig lenge men jeg bare måtte ha søvn ! Første gangen på lenge at flasken har blitt overfylt med melk..

Nå ble det mye her, men men...

God 17 mai til alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har det travelt for tiden, ikke noe stas å høre om hvor trøblete ammingen ble... Håper det går seg til veldig snart, så du slipper mer styr.

God 17 mai til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, høres ut som travle og tunge dager for deg sunny. :klemmer:

Håper du får noe hjelp snart, eventuelt kan gå over til å bare bruke mme.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :hug: og gode tanker. Håper virkelig at puppetrøbbelet har gitt seg nå.

Jeg vil også si at jeg beundrer deg Sunny :pls: , alle forsøkene dere har vært gjennom og du som har vært så positiv hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk igjen jenter for støtte !!

Brystene mine blir ikke noe bedre og nå aner jeg snart ikke hva jeg skal gjøre :(

Hadde samtale med helsesøster og jordmor forrige uke .. Jordmoren hjalp meg også å prøve å massere (selv om jeg sa jeg hadde prøvd og at det ikke gikk- for som jeg skrev tidligere her så mistenkte jeg en abcess).. Jeg endte på kirurgisk poliklinikk og jeg tenkte at endelig skulle jeg få hjelp !! Men... der sa dem at det beste var om denne abcessen fikk tømme seg den naturlige veien.. Like langt :(

Nå, en uke etterpå er abcessen fremdeles der, det verker nesten hele tiden...Jeg klarer ikke å massere for det gjør så vondt! dessuten tror jeg at huden min brister hvis jeg masserer noe mer.. Flasser i huden over denne abcessen så det er bare et tynt tynt glansende hudlag igjen...

Skal jeg ringe legen min , IGJEN ??? herregud å jeg er lei av disse puppene.. det kan da ikke være meningen at jeg skal måtte "leve med" denne abcessèn !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste kjapt på nett, og om det er en stor abcess, så skal den jo opereres? :vetikke:

Synes det hele høres tungt og vanskelig ut, og synes det er rart du ikke får bedre hjelp!

Prøv en annen lege, hvor enn tungt det er, få hjelp!!! Det er ikke holdbart at du skal gå rundt på denne måten så lenge. :klemmer:

Får helt vondt i meg jeg på dine vegne, og håper virkelig det går over snart.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste kjapt på nett, og om det er en stor abcess, så skal den jo opereres? :vetikke:

Synes det hele høres tungt og vanskelig ut, og synes det er rart du ikke får bedre hjelp!

Prøv en annen lege, hvor enn tungt det er, få hjelp!!! Det er ikke holdbart at du skal gå rundt på denne måten så lenge. :klemmer:

Får helt vondt i meg jeg på dine vegne, og håper virkelig det går over snart.

:klemmer:

Takk :klem:

Ja det er helt utrolig at det skal være så vanskelig å få hjelp.. Først 2 kurer med appocillin, så en annen kur.. Prat med helsesøster- som kontaktet jordmor.. Det er vel kun de to som faktisk har prøvd å hjelpe.. Legen på helsestasjonen klødde seg i hodet og visste ikke helt hva han skulle råde meg til :vetikke: En skikkelig idiot ! Så kirurgisk poliklinikk- Nei, de VILLE ikke gjøre noe med det (avgjort av en lege over tlf) turnuslegen som var usikker som fakttisk så på brystet mitt visste ikke helt ...

Nå har jeg ringt legekontoret igjen og der spurte de om ikke jeg kunne ta kontakt med kirurgisk poliklinikk igjen ... Hallo!!!!!!! der var de jo sure i utgangspunktet fordi jeg kom uten henvisning fra min fastlege ..

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å slutte med ammingen.. refs meg de som vil, men jeg kan ikke holde på sånn som dette .. Mannen sa at han har ikke hørt snakk om annet enn pupper i 7 uker.. Jeg sa i går kveld; " åååå, det verker i puppene"... da svarte han , " åh herregud, skyt meg ! :ler: huff, litt komisk og da,. jeg skjønner at han er lei av å høre om det, men hva skal jeg gjøre da..

Neida, jeg skulle få komme til på legekontoret i morgen, da skal legen se på meg. (de to siste antibiotikakurene mine har jeg fått uten at noen har sett på meg )..

Jeg vil nå si at denne abcessen er på størrelse med den på bildet i linken ,.. det gjør hvertfall vondt ! vil ikke mer...

Dagens syt... sorry....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sur:

Jeg blir oppgitt på helsevesenet når de behandler en på en slik måte!! Skriv ut artikelen og ta den med deg? Vis de at det er andre som anbefaler å få operert det, i det minste få hjelp!!

Og jeg holder med deg, helt og holdent, jeg hadde startet med mme, spesielt når det er slik du forteller.

:klemmer:

Syting er lov! Og dessuten er det ikke syt, det er du som er bekymret og ikke blir tatt på alvor. Det er lov å si noe da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gir opp ammingen når du har holdt på slik som du har gjort nå i 7 uker. :klemmer: Er for ille at du ikke får bedre hjelp enn du har fått. Det viktigste er ikke at du ammer, men at du mammer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Stakkar deg som skal ha så masse problemer med puppene :troest: Det må være helt grusomt! Jeg synes du har vært kjempesterks om har prøvd så lenge :klappe: Hadde det vært meg hadde jeg hatt flaskebaby for leeeenge siden!

Stooooor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet. Prøvde også noen runder med apollicin og sånn på d, husker ikke hva det heter. Klumpem satt likefull, og det hjalp ikke å massere (det ble vel egentlig verre). Til slutt ble det som en poppeferdig kvise, tynn, stram hud over noe betent. Fastlegen min forstod etterhvert problemet, og jeg måtte kutte med skalpell, og hun tømte med klemming (ikke noe vondt egentlig, bare ekkelt). Hos meg grodde det før det var ordentlig tømt, så jeg måtte kutte en gang til, denne gangen måtte jeg gå med bandasje i såret fordi det ikke skulle lukke seg. Jeg var ganske langt nede en stund, for det var ganske ekkelt, og det rant både melk og puss. Det var jo heller ikke dette jeg hadde lyst til å bruke tiden på... Jeg fikk vel aldri tømt det ordentlig hos fastlegen, fordi hun tok det vel egentlig ikke alvorlig nok. Kjente at det begynte å hardne til igjen nemlig. Heldigvis er svigerinnen min lege også, så hun gjorde en bra klemme-og trykkejobb, og vi fikk tømt alle kamrene med puss. :)

Stolte ikke helt på at det var OK, så jeg krevde en time på sykehuset (etter å ha ringt og snakket med ammepoliklinikken på sykehuset, anbefales!). Der tok de ultralyd og vi så at alt var vekk. Hadde ingen problemer etterpå, og fortsatt og amme i flere måneder etterpå. Nå har jeg bare et arr på det ene brystet som minne.

Så, ring ammepoliklinikken, om dere har ved sykehuset. De tar det nok seriøst! Det ordner seg, men jeg ville krevd å få gjort noe med det. Lykke til, det går nok helt sikkert fint med deg også!

EDIT: Ja, altså, skrev litt fort her, men jeg fikk altså fastlegen til å gi henvisning til sykehuset til ul. Husker ikke helt hvilken avdeling på sykehuset det var...

Endret av Scheherazade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...