Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenkte senest igår kveld at jeg har jo ikke vært noe spesielt kvalm denne gangen.

Så da har jeg fått kjenne litt på kvalmen idag...

Orket ikke tanken på frokost...

Og etter å ha sittet og forsøkt å bortfokusere på banen i evigheter, måtte jeg bare hoppe av litt over halvveis, og hente meg inn før jeg reiste videre.

Satt skikkelig og kaldsvettet og kjempet med meg selv for å ikke :spy::tristbla:

Men det gikk til slutt, og jeg fikk kommet meg på en ny bane og reist helt til jobb.

Kjøpte meg en hvetebolle på veien, så det har vært frokosten min idag.

Fant fram, og tok ingerfærkapsel i morges før jeg dro til og med...

Har dem liggende fra sist, med best før dato idag, faktisk...

Hadde kjempeeffekt av det sist, så jeg håper det virker denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det virker og du slipper kvalmen! :klem:

Kvalme må være noe av det verste! :gjeiper:

Ps. litt nysjerrig, vet du når du hadde el sist?

Jeg er klar for :humpe: uke, men uff, tror ikke jeg tør å teste før dagen før ikm! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det virker og du slipper kvalmen! :klem:

Kvalme må være noe av det verste! :gjeiper:

Ps. litt nysjerrig, vet du når du hadde el sist?

Jeg er klar for :humpe: uke, men uff, tror ikke jeg tør å teste før dagen før ikm! :fnise:

Ut ifra når jeg fikk positiv graviditetstest, så må jeg ha hatt EL på dag 12 i syklusen sist. (Syklusen før hadde jeg dag 10.)

Altså sett i forhold til både temperaturstigning og når jeg fikk/forventet mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... jeg har trodd min er på dag 14, 15.. men tror det er lurt å sikre seg med :humpe: dag 10,11,12...kanskje idag også :fnise:

For etter som jeg husker hadde jeg el før dag 12 sist... Hmm..

Spennende tider :):)

Planer fremover da? Har du sagt det til mange? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wings: Jeg har sagt det til mannen. Ellers er det hemmelig! ;)

Vi slipper vel nyheten rett før jul, tror jeg. Må bare få tatt første legekontroll først.

Zia: Jeg regner med årsaken til kvalmen er mer det du er sjalu på enn selve kvalmen? I så fall er det ikke rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig kvalm idag...

Ble helt utslitt av å kle på guttungen, og endte med å :spy: to ganger før vi kom oss hjemmefra.

Og han sto selvfølgelig nesten oppi doskåla og lurte på hva som skjedde... :fnise:

Har prøvd å spise litt etterpå, men det går tregt...

Har kommet meg på jobb da, så jeg får bare håpe det blir bedre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å bli gal! :kjefte:

Om jeg ikke spiser hver annen time, så blir jeg ordentlig kvalm...

Og nå har jeg altså spist både matpakka mi, og litt frukt/grønnsaker på jobb.

Må nok ut og kjøpe mer mat, om jeg skal ha sjans til å holde ut helt til 17.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke ut som det er bare bare med svangerskapekvalme nei!

Håper du kom deg greit gjennom dagen i dag, og at kvalmen er heeelt borte, sånn at du kan bruke all tiden på å nyte graviditeten i stedet :nigo:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å skuffe deg Zia, men jeg er nok desverre på dette nivået de neste 8 ukene, mer eller mindre.

Pluss at jeg altså er stuptrøtt på ettermiddagen. SÅ nå er det 3-åringen som legger meg, og så legger seg selv... :sjenert: Men det fungerer faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg legetime i morgen tidlig...

Tror ikke jeg klarer å jobbe fullt mens jeg er så kvalm.

Så selv om jeg ikke har lyst til å informere noen om graviditeten ennå, så tror jeg ikke det kan holdes skjult for sjefen min lenger.

Legesekretæren var veldig klar på at det ikke var vanlig med første kontroll før man var ca 3mnd på vei. Men jeg forklarte at jeg tror jeg trenger sykemelding eller noe på grunn av kvalmen. Så da fikk jeg time allerede i morgen.

Vet legen min ikke er så nøye på det om man kommer litt tidlig da... Så jeg er ikke så bekymret for hva han sier.

Har nesten sluttet å spise, føler jeg, og er fortsatt kjempekvalm... Så jeg tror jeg må trappe ned litt på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda! :kose:

Men sjefen trenger da ikke vite hvorfor og hva som feiler deg!

Det er hemmelig, mellom deg og legen, så du trenger ikke si noe :hug:

Ja ikke slit deg ut med å være kvalm på jobb! :klem:

Håper formen er bedre snart... Tenk...tobarnsmor neste år!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse til å bli tobarnsmamma! :) Og bare vi kommer oss over jula, så er det "bare" et halvår igjen! :hoppe: :hoppe:

Sist var jeg kvalm til ca uke 14, tror jeg. Husker jeg var skikkelig irritert på alle som påsto kvalmen forsvant etter uke 12.

Tenkte å gi beskjed til jobben om jeg får sykemelding, siden de får refundert utgiftene om det er svangerskapsrelatert. Få tenke litt på saken. Skal jo hvertfall si ifra i januar, og med jula er jo ikke det så lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler at du har et greit forhold til sjefen så er det kanskje ikke så farlig å si det til han/henne? :klø:

Kan jo være greit at vedkommende vet hva "problemet" er - kan fort bli slitsomt å skjule det om man blir skikkelg kvalm i tide og utide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler liksom at det er feil å fortelle sjefen min om dette før vi har fortalt det til nær familie og lillegutten vår.

At en jeg forsåvidt kommer godt overens med, men ikke har noe egentlig forhold til skal vite dette før mine nærmeste, liksom...

Har en hyggelig sjef, altså. Vi var kolleger lenge før han ble sjefen min, og har god tone.

Men vet også at det blir veldig vanskelig for han mens jeg er i permisjon, og hvis jeg blir sykemeldt. For vi er en liten avdeling, og det meste av det jeg ikke kan gjøre må han gjøre i tillegg til sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sykemeldt fra og med mandag. (Trenger dagen idag til å ordne opp litt på jobb.) I første omgang i ca 3 uker...

Da er det på tide med første svangerskapskontroll, og nytt legebesøk.

Gleder meg til å kunne sove så mye jeg vil! Og ikke minst spise og legge meg ned etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... da fikk du symptomene du ønsket deg! :gjeiper: Uff, føler med deg.. har det helt forferdelig selv om dagen, med konstant kvalme, brekninger og oppkast.. rett og slett kjipt! Krysser alt jeg har for at vi blir bedre snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble sykemeldt da - ville tro at ting helt sikkert blir mye enklere da :klem:

God helg (og god bedring - selvom det neppe er bedring på en stund enda... ) :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...