Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Fant plutselig ut at jeg hadde behov for å ha et sted å få utøp for alle prøve-tanker som svirrer rundt i hodet mitt nå.

Og siden prøvingen er hemmelig for alt av venner og familie, så få vi ta det her istedenfor.

Vi har en liten gutt på nesten 3 år fra før av, og har nå funnet ut at tiden er inne for et søsken.

Det er mye mas fra venner og familie for tiden. Det er muligens derfor jeg har så veldig lyst til å holde ting hemmelig. :fnise:

Uansett brukte vi 13-14pp på å bli gravide med lillegutten, så det er jo ikke så sansynlig at ting skjer fort. (Selv om det hadde vært fantastisk.)

Tok ut spiralen 1. september, og fikk beskjed om at jeg nok hadde EL 3-4 dager etter. Men fordi mannen ikke var hjemme rundt EL da, så har det naturlig nok ikke blitt noen baby denne syklusen.

Jeg temper, selv om jeg ikke gjør det helt etter boka. Men har erfaring fra sist om at det jeg gjør forteller meg det jeg trenger å vite. ;)

Endret av Urge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten hatt lange sykluser da vi prøvde sist. Rimelig jevnt på 34 dager. (Ca 18 dager fra El til TR)

Har ikke hatt skikkelig mens denne mnd, kun flere dager med spotting/småblødninger. Men antar det var månedens mens, siden temeraturene er nede på "før EL"-nivå, og ikke oppe i "etter EL" nivå.

Har kjøpt en hel haug med billige graviditetstester i det siste da... Og tok en strips fra billigtester igår. (Siden det da var ca dag 18 etter EL) Men den var klart og tydelig negativ, akkurat som ventet.

Hadde den vært positiv, hadde jeg mest sansynlig allerede mistet uansett, siden jeg har så lave temperaturer.

Har planer om å slutte å fortelle mannen om EL og sånt, og heller la han "ta ting som de kommer", for jeg tror han har følt litt press på at vi nå MÅ ha sex akkurat på EL.

(Jeg får heller forføre han litt nå og da, og se om ikke det hjelper... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ny dagbokskriver jeg også! Har like lange sykluser som deg, det kan være litt irriterende..... er såååå lenge mellom hver gang!! :) Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med besøk, pleiepike og Nolia!

Igår ga jeg mannen beskjed om at jeg så ut til å være ferdig med mensen, selv om jeg aldri syntes den startet.

Men at jeg ikke visste når jeg kunne forvente EL. Alt det kan være alt fra en til tre uker til... Og at vi dermed bare måtte stå på litt med jevne mellomrom.

Tror han følte det litt som en lettelse, at han ikke nå tvinges til å prestere på komando.

Ellers tror jeg temperaturene mine nå enten måles tidligere enn sist, eller så har de generelt gått litt ned. Har hatt flere målinger på rad nå som er lavere enn jeg ventet.

Spent på å se om jeg fortsatt har EL-dip i temperaturene eller ikke. (Og kanskje like spent på å se om jeg faktisk har EL...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En innrømmelse, eller kanskje ikke...

Jeg har nå måttet konkludere med at på tross av min tidligere bastante mening, så har det betydning om man går ut av senga for å tempe eller ikke.

På den annen side tror jeg ikke det har den minste betydning for å se kurver og trender, forutsatt att man gjør det samme hver dag.

De tre siste dagene har jeg tempet i senga, før jeg sto opp. Og jeg får en bittelitt lavere temperatur enn jeg får når jeg temper med en gang jeg kommer inn på do om morgenen. (Som tar meg ca 5 sek å gå.)

Forrige gang tempet jeg konsekvent når jeg kom på do, og resultatet ble utvetydig og lett å tolke. Men det ser ut til at det altså er viktig å gjøre det samme hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt lave temperaturer, antar jeg er ca på dag 11 i syklusen.

Men jeg sjekket livmortappen idag... Og den begynte å bli myk, flat og åpen... Lurer på om vi ikke skal gjette på at EL er rett rundt hjørnet.

Får prøve å få med mannen på noe :sengekos: i kveld...

Virker litt tidlig da, jeg var veldig konsekvent på EL på dag 16 i syklus før.

Men det gjør ikke noe med kortere sykluser denne gangen, altså. :) Det betyr jo oftere sjanser det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok rett med tanke på EL. Temperaturene steg med ca 0.4grader etter dette.

Positivt med det er at jeg nå helt tydelig har kortere sykluser enn før. OG jeg har EL.

Negativt er at mannen var syk akkurat rundt EL denne gangen, så jeg er ganske sikker på at vi ikke har blitt gravide nå.

Er nå ca halvveis mellom EL og mens. Og er spent på om jeg får skikkelig mens denne gangen.

Er egentlig overrasket over hvor lite jeg stresser med dette for tiden. Føler liksom jeg gjør alt jeg kan med temping, og dermed ikke trenger å putte mer energi på det.

Og selv om vi nok ikke har truffet EL denne gangen, så vet jeg mer om når jeg kan vente EL neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Merkelig...

Idag var temperaturen steget 0.4 grader... Altså markant høyere enn det den har vært den siste uka.

Hva skal dette bety da tro?

Min første tanke var at jeg begynner å få feber. Men så kom jeg på at jeg hadde en slik stigning i temp da jeg ble gravid sist også...

(Men jeg tror fortsatt at sjansen for at jeg er gravid er minimal.)

Spennende å se hva den er i morgen...

Har uansett en bunke med graviditetstester liggende, så det blir sikkert testing om en uke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og idag var den bare 0.1 over det den har vært siden antatt EL...

Ja, ja... Ikke lett å bli klok på ting, forstår jeg.

Blir spennende å se i morgen tidlig om det er en trifasisk kurve eller ikke.

Mannen har invitert meg med på noe "hemmelig" og barnefritt i helgen.

Jeg har fått vite at jeg må kle meg litt pent, og at han vil skifte dekk på bilen før vi reiser...

Lurer på om jeg ikke må ta en graviditetstest før vi drar også jeg... Selv om det står for meg som helt utenkelig at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har den altså vært høy igjen to dager.

Men idag teller ikke, for jeg tok tempen altfor sent. (Det ble sent igår.)

Tok en test igår for å finne ut om jeg turte drikke eller ikke. Veldig negativ. Men det var jo ikke uventet, akkurat.

Er vel egentlig altfor tidlig å teste uansett.

Ble til at jeg drakk igår. Det ville blitt for mye rykter hvis ikke. Og jeg er jo egentlig SÅ sikker på at vi bommet skikkelig, så det blir for dumt å gå rundt å tro jeg er gravid.

Om det ikke blir noen mens før torsdag, så tester jeg igjen. Men jeg har som sagt ikke troen. Selv om puppene er kjempeømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :goodbye::klem:

Som meg da, jeg har ei på snart 3 :)

På tide nå ja!

Har nettopp kjøpt iiiis på butikken.

Tror ikke vi traff el heller.. :sjenert:

Håper det snart klaffer for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :goodbye::klem:

Som meg da, jeg har ei på snart 3 :)

På tide nå ja!

Har nettopp kjøpt iiiis på butikken.

Tror ikke vi traff el heller.. :sjenert:

Håper det snart klaffer for oss!

Snart 3 er en bra alder. ;)

Har kommet fram til at om det har klaffet denne gangen, så har mannen i det minste tålmodige svømmere. For de må ha holdt i 5 dager for å ha truffet EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det menstid for min del.

Fortsatt høy temp. (Og et termometer som ser ut til å trenge nytt batteri eller noe, for det svikter mye nå...)

Om ikke mensen kommer i morgen, så er det nok på tide å ta en ny test. Har lite menssymptomer da... Bortsett fra et mega-kviseutbrudd...

Gleder meg mest til å bli ferdig med denne mensen, og komme igang med vår første skikkelige PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mens ennå... Men har begynt å få vondt i magen, så jeg antar den er på vei.

Tok en ny negativ test igår kveld. Tenkte det kanskje fikk fortgang i mensen.

Skal vente til helgen med å ta en ny, om ikke TR kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kun litt magevondt idag. Fortsatt overbevist om at mensen kommer nå. Men har ikke sett noe til den.

Har lovt meg selv å ikke ta noen test før i morgen tidlig. Det holder i massevis med annenhver dag, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende! ;);)

Håper det er de murringene som holder tanta borte! :hoppe:

Ååå nå er jeg sulten!

Ja uff jeg gidder IKKE teste idag, kanskje en eltest senere men..

Jeg tester tidligst med Gtest imorgen tidlig.

Lurer på om de kommer i posten imorgen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...