Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og siden Epica fant det ut med en gang, så er det vel bare å logge seg over også...

Får se hva jeg gjør med alle disse dagbøkene etter hvert... Om det blir linker til alle i signaturen, eller om livet med julegaven stenges, og jeg starter en ny generell etter sommerbabyen kommer.

Om dere lurer, så kommer nok Urge til å forsvinne stille over i en eller annen glemmebok.

Urge ble kun opprettet for å kunne ha prøvedagbok her på KG uten å fortelle "hele verden" at vi var prøvere... Susan sto Helit er et brukernavn mange forbinder med meg, og som lett kan finnes av folk som kjenner meg IRL.

Men nå er jo de 12 ukene omtren over. Vi har fortalt Julegaven at han skal bli storebror, og vi vet at han fint kan finne på å fortelle det videre. ;)

Har jo fortalt det til familie og en del venner også. :)

Så, Urge forsvinner nok, men Susan Sto Helit fortsetter nok å skrive i denne dagboken.

:fnise:

Håper dere ikke blir helsprø! For det er koselig med dagbokbesøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott!!!! Gratulerer masse, masse! Spennende med ny baby. Kvalmen er kiiip, men det går sikkert snart over. Jeg minnes med gru kvalmen i julen i fjor, buæh... Julematen var litt bortkastet på meg. Håper snart det gir seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsner, Caramba, Ephemera og Skrållan!

Kvalmen er kjip, men jeg visste jo egentlig at den kom.

Tror fortsatt Seaband hjelper, men de tar nok ikke alt...

Kjipe nyheter i ettermiddag!

Ahus har ikke plass til med ved termin, og har sendt søknaden om fødeplass videre til Bærum. (Som om det var i næreten av aktuelt.... :nei: )

Så nå har jeg på egenhånd sendt forespørsel om plass til Ullevål!

Kjenner at den sitter langt inne etter avvisningen sist, men jeg har liksom ikke flere alternativer.

Om jeg tvinges til Bærum, så kommer jeg til å reise til Ahus eller Ullevål når fødselen er igang, og ikke ringe på forhånd, tror jeg... Det er bare SÅ uaktuelt å reise så langt til helt feil side av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, det er ikke noe hyggelig melding. Man regner ikke med å få avslag på fødeplass.........Da vil jeg hvertfal anbefale Ullevål på det varmeste, der har jeg født begge gangene og er veldig fornøyd.

Så kipt at du må ha den usikkerheten hengende over deg, da. Krysser fingre for at du får plass på Ullevål, Bærum er vel ganske langt unna der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dumme kvalme! Hvordan var det sist? :hug:

Jeg er litt stressa, kvalmen er borte.... :tristbla:

Hva syns du om 4 års aldersforskjell da?

Har sikkert spurt før :fnise:

ÅÅÅååå tobarnsmødre, er det ikke fantaaaaastic?! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, det er ikke noe hyggelig melding. Man regner ikke med å få avslag på fødeplass.........Da vil jeg hvertfal anbefale Ullevål på det varmeste, der har jeg født begge gangene og er veldig fornøyd.

Så kipt at du må ha den usikkerheten hengende over deg, da. Krysser fingre for at du får plass på Ullevål, Bærum er vel ganske langt unna der du bor?

Hadde jo fødeplass på Ullevål sist, men ble avvist med at det var fullt da fødselen var igang, og havnet på Ahus isteden.

Oppdaget at det var kortere og enklere å kjøre, samt at vi fikk veldig god behandling der etter fødsel.

Var liksom instilt på en ny fødsel der, men håper nå i det minste på et positivt svar fra Ullevål.

Får jeg negativt derfra også tror jeg jeg klikker helt...

Bærum er utrolig langt fra der jeg bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra helsestasjonen idag. Jordmortime 20.januar.

Gleder meg!

Kjenner jeg VIRKELIG har behov for å få snakke om bekymringer og sånt rundt fødsel.

Har mye som ikke er bearbeidet fra sist. Følte de på en måte glemte meg helt når jeg trengte det mest. At når ungen var ute, og jeg hadde hatt en traumatisk opplevelse, så var det ikke lenger meg som var interessant, men babyen. Resten ble avskrevet med "Det gikk jo bra..."

Så her sitter jeg 3 år etterpå og har fortsatt angst, traumer og vonde tanker, spesielt rundt det med svangerskapsoppfølging og fødested... :(

Håper bare jordmor kan hjelpe, og ikke bare prate svada... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med passerte 12 uker! :hoppe:

Så utrolig kjedelig det der med fødeplass... Det har jeg heldigvis sluppet - her hører jeg til St. Olavs uansett og det har jeg vært fornøyd med :)

Skjønner veldig godt hva du mener med traumer etter forrige fødsel. Jeg hadde jo, som deg, setefødsel, selv om det sikkert var hakket verre for deg siden din var uoppdaget... Du vil nok i alle fall få ekstra UL på slutten for å utelukke det denne gangen. (Det fikk jo jeg begge gangene). Jeg kjenner meg også igjen i det med at fødselen sist "gikk bra". Jeg følte meg helt ødelagt etter forrige fødsel, men når jeg antydet det til jordmoren som hadde samtale med meg ved utskriving, så skjønte hun det ikke helt... hun mente det hadde vært en helt gjennomsnittelig førstegangsfødsel!? Nå var det riktignok ikke hun som var med på fødselen min, men likevel! Hallo!? Legen min har også sagt at sykehuset har innrapportert at den forrige fødselen min gikk helt fint... Jeg vil anbefaler deg å be om å få snakke med de på det sykehuset hvor du skal føde, hvis ikke jordmoren din tilbyr deg det. Det finnes terapi for fødselsangst på St. Olavs, så da gjør det sikkert det på sykehusene "dine" også. Det var forøvrig jordmoren som skrev meg ut denne gangen som spurte om jeg hadde gått til den type samtale, siden jeg hadde opplevd den forrige fødselen som traumatisk. (Jeg klandrer likevel ikke legen min for å ikke opplyse meg om dette tilbudet - han kan jo ikke vite ALT rundt fødsel, han heller). Jeg var mest redd for seteleie igjen og det slapp jeg jo i alle fall denne gangen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som følte det sånn Ephemera! :)

Jeg fikk faktisk legen min til å sende med ett brev om at jeg ønsket en slik samtale om forrige fødsel da han sendte søknad om fødeplass. Men nå tviler jeg jo på at jeg får det der jeg fødte, siden de ga meg avslag på plassen.

Skal hvertfall ikke la Jordmor være det minste i tvil om at jeg sliter med dette! Orker ikke gå og grue meg sånn til fødsel som det jeg gjør nå! Det er jo 6mnd igjen, og jeg tenker masse på dette allerede.

Setefødsel er faktisk en av mine minste bekymringer! :sjokk:

Men det er sikkert fordi jeg føler meg helt trygg på at det ikke blir en uoppdaget setefødsel til. Regner med å bli fulgt opp ekstra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg må rette meg selv her - det var selvsagt MYE annet jeg var redd for enn seteleie - ved begge fødslene. Jeg var vel redd for alt som kunne gå galt, spesielt med babyen... Men jeg ville i alle fall ikke gått gjennom en vaginal setefødsel igjen heller. Da var jeg fast bestemt på at jeg ville ha keisersnitt, tross alle ulempene det skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også at sykehusene kunne vært litt flinkere til å ta en skikkelig samtale etter fødselen for å fortelle litt om hva som skjedde. Min tvillingfødsel var også ganske dramatisk og jeg kjenner at jeg lett tar til tårene når jeg skal snakke om den. Jeg fikk riktig nok en samtale med JM etter fødselen, men jeg satt igjen med mange spørsmål etter samtalen alikvel.

Det virker som om fødsler går sånn på samlebånd på store sykehus at det ikke finnes tid til å snakke om det i etterkant hvis det gikk bra. Liggetiden er også så drastisk redusert at det nesten er å føde, hvile en dag eller to, og så komme seg hjem. Mamma og hennes samtidige lå på sykehus i 14 dager etter fødsel, med masse stellehjelp av babyen. Et knippe av mammas venniner pratet om dette nylig og hvor sjokkerte de var over hvor kort deres døtre fikk ligge på sykehus. Jeg som fikk en hel uke med tvillingene får bare prise meg lykkelig, men de damene syntes alikevel det var ALT FOR tidlig å komme hjem etter kun en uke med tvillinger.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig Caramba!

Jeg fikk også samtale om fødselen med fødselslegen som var med, en dag etter selve fødselen, på sykehuset.

Da var jeg fortsatt kjempesliten og ganske i ørska... Hadde etterrier og sov dårlig, samt en baby som skrek og skrek...

Fikk vel beskje om at hvis det var noe jeg lurte på senere, så var det bare å kontakte henne og spørre. Men da spørsmålene kom, så var det jo gått så lang tid at det føltes unaturlig å kontakte sykehuset selv.

Pluss at jeg hadde minst like mange spørsmål til jordmor på helsestasjonen...

Nå skal jeg nok til samme jordmor som sist da, så hun skal nok få spørsmålene mine... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står sprinkelsengmadrassen etter lillegutt på baksiden av huset til frys...

Kulda må jo være godt for noe... :fnise:

Vi fryser den godt, vasker trekket, og bruker den om igjen.

Egentlig burde vi vel ikke trenge å være så hysteriske. Det har blitt brukt tisselaken og lammeskinn på den hele tiden, så den har jo ikke vært utsatt for noe som helst...

Er også en fibermadrass, så den er ikke så skummel som skumgummi. Den lufter seg faktisk veldig bra.

Er egentlig verre med vår madrass i vår seng. Der har det jo skjedd både det ene og det andre, og den har ikke vært beskyttet på noe som helst vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susan Sto Helit

Jeg fikk jo ta meg en tur innom boka di også :)

Så kjedelig med avslag på fødeplass, jeg fikk svar fra A-hus på onsdag om at vi fikk tilbud om fødeplass der, som ønsket og ultralyd der i mars.

Håper du får positivt svar fra Ullevål da i alle fall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...