Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Herregud altså - du er jo snart halveis :dåne:

Jeg synes tiden går så UTROLIG fort! :overrasket:

Synes ikke det er lenge siden jeg leste at du var gravid en gang jeg :fnise: Jeg har jo knapt hatt tanta på besøk en gang siden du ble gravid :filer::roll:

Går det like fort for deg som faktisk ER gravid? :klø: Da kan du jo knapt rekke å ordne i stand noe som helst :fnise:

Heldiggris :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud altså - du er jo snart halveis :dåne:

Jeg synes tiden går så UTROLIG fort! :overrasket:

Synes ikke det er lenge siden jeg leste at du var gravid en gang jeg :fnise: Jeg har jo knapt hatt tanta på besøk en gang siden du ble gravid :filer::roll:

Går det like fort for deg som faktisk ER gravid? :klø: Da kan du jo knapt rekke å ordne i stand noe som helst :fnise:

Heldiggris :hoppe:

Jeg synes det er litt både og... På en måte går tiden fort, og det er overraskende kort vei igjen til halvveis... Og jeg har ikke fått gjort en ting...

På den annen side går dagene tregt. Og jeg føler jeg har vært ca 3mnd på vei i et halvår nå...

Men jeg må innrømme at på noen måter går tiden fortere som gravid enn som prøver. Prøvinga blir liksom begrenset til et par perioder i syklusen som går kjempetregt. Mens graviditeten er mer dager som går tregt over i hverandre.

Håper jo det snart et deres tur til å planlegge for baby da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu, halsbrann!!!! Huff, det savner jeg virkelig ikke. Jeg hadde veldig ille halsbrann i dette svangerskapet og måtte ty til Pepcid (eller hva det nå heter). Det var skrekkelig å våkne om natten særlig, ughhhhhh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin legetime i morges. :)

Babyhjertet dunket fint. Mye klarere enn hos jordmor sist, så det er nok et større nurk, som har kommet seg litt lenger opp av bekkenet de siste to ukene. :hjerte:

Ellers var alt fint. Blodtrykket har steget litt, så det er over bunnivået. (Noe som kan være medvirkende årsak til at jeg ikke er så svimmel.)

Vekta har gått litt ned. Men det visste jeg vel... Går bare og venter på at den skal snu.

Magen er for liten til å måles ennå da, så det gjorde vi ikke. Altså den ser stor ut, men det er vanskelig å finne toppen av livmora når jeg legger meg ned.

Har gått til innkjøp av sjokoladepudding og vaniljesaus hjemme, og lovehearts på jobb. For å prøve å holde halsbrannen borte.

Jeg har alltid vært veldig glad i lovehearts, men nå har jeg faktisk ikke spist det siden sist jeg var gravid. For da tok jeg jo mengder av det for å holde halsbrannen i sjakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i forrige dagboka. Og fant ut at jeg fikk halsbrann da jeg var 16 uker på vei sist... Så det var jo ganske likt.

Heldigvis løper jeg ikke butikk til butikk og leter etter større og større BH'er... Det gjorde jeg sist.

Men nå har ikke puppestørrelsen gått ned siden sist graviditet heller, så da er det kanskje håp for at det ikke endrer seg så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt å ha den gamle graviditetsdagboken fremdeles! Det skal jeg jammen huske på om jeg blir gravid noen gang - ikke slette når førstemann er unnagjort :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt med den gamle graviditetsboka, ja.

Jeg kan hente den frem og lese litt om hvordan ting var sist.

Det er jo mye tanker og sånt som er ganske forskjellig, fordi jeg vet mer hva jeg går til nå. Og hva jeg trenger og ikke trenger å bekymre meg for.

Epidural, setefødsel og revning er ting jeg ikke tenker på engang. Husker jeg bekymret meg en del for det sist. Jeg håper jo jeg slipper ennå en setefødsel. Men jeg er ikke redd for det hvis det skulle skje.

Ellers kom lampeskjermen til babyrommet igår. :)

Jeg la den ved siden av wall-stickersene jeg har kjøpt, og det er bare perfekt fargematch. :) Så det blir forhåpentlig like perfekt som jeg har sett det for meg.

Veldig annerledes stil en rommet til lillegutten da. Men det blir jo bare kult. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at babyrommet tar form allerede. Det høres lekkert ut. Hvilke farger går du for?

Så spennende det blir med UL, "bare" tre uker igjen til du får se den lille huleboeren :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene er vel det jeg har endt opp med som "basisfarger" i garderoben til lillegutten... Altså brunt og orange. Med innslag av grønt og blått/turkist.

Blir velig retro-stil. I motsetning til lilleguttens rom, som er himmelblått med fly og skyer...

Igår var jeg på "Me&I-party". Ble selvfølgelig et par småkjøp... Bl.a. fikk jeg kjøpt et babyteppe i brunt med skyer og orange kant... Det er bare helt perfekt, og går rett inn i stilen jeg bruker på lillegutten idag. (Blir nok stilig når storebror og baby har samme stil. :)

Men, det viktigste var jo at jeg fikk slarvet lenge med naboene. :)

Vi snakket mye barn, baby og fødsler da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det visst bare jeg som synes jeg har gigant-mage... For det var visst ingen som så det på meg igår...

Mulig jeg ser det veldig godt fordi jeg vet hvor tynn jeg burde vært, i forhold til vekta? For alle andre kan jo ikke vite at jeg har gått ned 5kg, og at disse er borte fra alle andre steder enn magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg sikkert større en man egentlig ser ut :)

Me&I har jeg hørt mye fint om og sett mange kule klær fra. Har aldri kjøpt det selv og aldri vært på sånt party, men har tittet litt på nettet. Tror jeg skal shoppe litt, jeg også...... Liker også barnetøy med litt kule og freshe farger og synes det er mye gørr i kjedebutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man føler seg sikkert større en man egentlig ser ut :)

Me&I har jeg hørt mye fint om og sett mange kule klær fra. Har aldri kjøpt det selv og aldri vært på sånt party, men har tittet litt på nettet. Tror jeg skal shoppe litt, jeg også...... Liker også barnetøy med litt kule og freshe farger og synes det er mye gørr i kjedebutikkene.

Et tips til kjøp av barneklær, kanskje Me&I og andre svenske merker, er www.tradera.com. Der selges en del brukt og litt nytt, og ofte til gode priser. (En god Me&I bukse koster fort 400,- på party, men kan fåes til 200,- på tradera.)

Er ikke alle selgere som tar bud fra Norge da, men med litt leting kan man få tak i ganske mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker og 3dager igjen til ordinær UL... Dt går tydelig fremmover.

I helgen fikk jeg begynt å rydde litt på babyrommet også.

Det er nå kastet en diger pappeske, ryddet litt i et par skuffer, både på en kommode som skal ut derfra, og stellekomoden som skal fortsette å være der.

La madrassen ned igjen i senga, og la over et laken så den ikke støver ned.

Pakket juniordyna og tilhørende puter som lillegutten har vokst fra ned i posene sine. (De står i sprinkelsenga nå, sammen med tilhørende sengesett.)

Fant også sengestettene til babydyna i skapet til lillegutten. Så det ble ganske ryddig inne hos han også. :)

Babyputa er vasket, sammen med ett putetrekk. (Fant dem i senga til lillegutt... Og vet det er LENGE til vi egentlig trenger pute...)

Lammeskinnene er funnet. Vet de var helt rene da jeg la de bort for ett-to år siden, og vet ikke om jeg gidder å vaske dem en gang til før bruk. :sjenert:

En av dagene skal jeg få med meg mannen på en opp og nedflytting fra kald-loftet også... :)

Deilig å ha fått gjort noe da. Plaget meg litt at jeg ikke kom noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har fått fikset en del ting allerede! :) Det er nok lurt så man slipper å stresse så altfor mye senere.

Håper tiden som er igjen til UL går fort! :hoppe: Hmm, er det 25. februar du skal? Om jeg da har regnet riktig, så skal vi på UL samme dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da skal vi samme dag, ja, Tinio. :)

Ikke stort jeg egentlig har fått fikset da, mye igjen! Men jeg vet at jeg kommer til å være sliten på slutten. Og evt. overskudd bør heller brukes til andre ting. (Som å ha fryseren full av lettvint mat, så vi kan spise sunt og godt selv om vi ikke har tid å bruke på matlaging...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy å lese her, Susan. :)

Kommer nok til å lese litt med videre fremover også. :)

Bare hyggelig om du er innom og leser! ;)

I kveld har jeg faktisk vært huslig... Jeg har laget min egen majones! Perfekt ble den ikke, men om vi kanskje får tak i de riktige ingrediensene, så kan det jo bli bra. :)

Bittelitt påvirket av å lese "den hemmelige kokken", kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Som å ha fryseren full av lettvint mat, så vi kan spise sunt og godt selv om vi ikke har tid å bruke på matlaging...)

Ah, genialt! Det skal jeg også sørge for! :jepp:

Gøy at vi skal på UL samme dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...