Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Opprinnelig UL dag idag.

Litt merkelig følelse, kjenner jeg.

Datoen har liksom stått som en stor milepæl lenge, så det er helt merkelig at den plutselig ikke skal bety noe alikevel...

Men, men...

Jeg bruker kvelden til å dra og titte på liten baby istedenfor. Får man ikke se sin egen, får man ta til takke med noen andre sin... :fnise:

Må bare passe på at jeg ikke blir så lenge... Har hatt en tendens til å bli sittende når jeg først kommer meg på besøk til dem. :sjenert: (Det har vært før baby, altså...)

Idag er det 4 dager igjen til vi får se baby for første gang.

Og jeg har brukt 6 timer på å lese 10 innlegg og svare på 4 her på KG... :lete:

Håper virkelig det bedrer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig "baby-besøk" igår.

Utrolig hvor små, og samtidig hvor store de er når de er 3 mnd...

Gleder meg allerede! :rødme:

Var sliten idag! Skulle gjerne latt være å stå opp, og heller sovet hele dagen. Men det gikk jo ikke...

Ble heller en litt treg morgen, før jeg leverte lillegutten i barnehagen, og kom meg på jobb.

Har fått gjort en av to ting jeg hadde planer om idag, men det går tregt med den andre...

Men nå er det bare helgen, og EN arbeidsdag igjen, og så er jeg på vei til UL på sykehuset. :) Tre hele dager, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå, UL er utrolig spennende. Jeg gru/gledet meg alltid hver eneste gang, enda så mange ganger jeg var med tvillingene.

Tenk, nå skal du få se den lille der inne for aller første gang. Det er ganske stort!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende med UL snart! :hoppe:

Det går sikkert kjempefort til du skal dit nå! Gleder meg til å lese update når du er ferdig :jepp:

God helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! Under ein arbeidsdag igjen. :hoppe:

(Og eg begynner snart å telja minutt. :redd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom innehelg med sykt barn... Ble ikke mye sammenhengende søvn i natt heller...

Men, nå er lillegutten i mye bedre form, og lånt bort til bestemor for hele dagen og natta. Tipper de koser seg...

Tok en liten tur på vekta i morges, for å ha tall å notere før UL. Er nå "bare" -3,5 kg... Så vekta har snudd, ja.

Ikke så rart, kanskje? Jeg har ordentlig gravidmage, og har begynt å spise minst en ekstra brødskive hver dag. (Og baby og fostervann må jo ha begynt å veie bittelitt nå...)

En hel arbeidsdag igjen til UL.

Kjenner virkelig på frykten nå... Jeg tar jo liksom så veldig for gitt at alt er bra... Og det passer så perfekt med julibaby i år, på alle måter... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingre for UL i dag. Det er kjempespennende, men alt er sikkert veldig bra der inne :babysmokk:

Gleder meg til å lese oppdatering etter UL!!!!

God bedring til Julegaven. Innehelg og syke barn er ikke særlig gøy, håper han er frisk igjen nå.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var kjempefint på UL!

Termin er flyttet til dagen mellom El termin og menstermin, dvs en dag tilbake i forhold til det jeg har regnet så langt.

Skriver mer i morgen. Det har vært en lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en litt mer detaljert UL oppdatering. (Ble litt sent for meg igår.)

Hadde altså time så sent som 19.30 på kvelden. (Egentlig genialt, så pappaen slipper å styre meg fri fra jobb for å være med. :) )

Møtte en hyggelig jordmor som stilte litt spørsmål og så startet undersøkelsen. Hun forklarte godt hele veien hva hun så på, og sjekket, og hvorfor hun gjorde som hun gjorde. (Bortsett fra en gang, da hun først talte 4 hjertekammer og sa at hjertet så kjempefint ut. Og så satt hun i ett langt minutt og tittet på hjertet om og om igjen... Snakk om å gjøre oss nervøse...)

Men, alt var fint så vidt hun kunne se. :)

Kjønn ville vi ikke vite, og det sa vi ifra om på forhånd. Mannen spurte til slutt om hun hadde sett det, men det hadde hun visst ikke. Så da er det kun baby selv som vet. :)

Fikk fire bilder. Ett av babyføtter... Ett av ryggrad og bakhode, og to fine profilbilder. :)

Er spent på hva lillegutten mener om disse rare bildene når han får se dem etter barnehagen idag...

Jeg synes baby ligner ganske mye på lillegutten... Men synes samtidig at nybabyen ser tynnere ut... Men det kan være bare forskjell på bildene. :rødme:

Men dette betyr jo at jeg nå er halvveis på lørdag... :sjokk: Og vi snart begynner å få litt hastverk hvis vi skal rydde babyrommet og henge opp lampe, og gå gjennom babytøyet fra loftet...

Men nå virker det som ting har blitt litt mer virkelig for mannen også.

Vi har begynt å snakke litt om hva vi gjør med ferier og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å skrive at morkaka ligger langt unna åpningen, men helt foran, mot magen min.

Noe som forklarer bra hvorfor alle spark/bevegelser føles enten høyt oppe, langt nede, eller ut mot sidene...

Blir nok en stund før mannen kan kjenne utenpå denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter fram igjen denne:

Følgende planer har jeg før babyen kommer: (Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen)

*Sy lommeslynge

*Rydde babyrommet

*Finne stellebordsløsning på badet

*Finne frem og sette opp babykurven på vårt rom

*vaske/fryse babymadrass

*Vaske sengetøy til babykurv, vogn og sprinkelseng

*Hente ned babyklær fra loftet

*Hente ned ammeklær fra loftet

*Finne gravidstæsj på loftet... :sjenert:

*Sy gardiner til babyrommet

*Sy/legge opp gardiner til vårt soverom

*Male babyrom

*Kjøpe lampe til babyrom og henge opp denne

*Dekorere babyrom

*Vaske babyklær og legge klart i kommoden på rommet

*Farge ulltøy etter storebror (Mye av det lyse har flekker.)

*Vaske klart alle tøybleier, så de er innvasket

*Ha fryseren full av mat, så vi slipper å lage mat den første babytiden

*Sette sammen fotpose og resten til vognbag

*Ta service på barnevogna

*Vaske badebaljen grundig

Har jeg glemt noe nå tro...

Før fødsel er det jo lite som må ordnes:

*planlegge barnevakt

*skrive ønskebrev

*pakke fødebag

*pakke overnattingsbag for storebror

Har jeg gjort noe av dette ennå? Nei... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt er som det skal være! UL er litt magisk! :rødme:

Kunne ikke dy meg for å skrive ned tankene mine om de punkta du ramsa opp.. sorry! :gjeiper:

Henter fram igjen denne:

Følgende planer har jeg før babyen kommer: (Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen)

*Sy lommeslynge - Fort gjort. ellers har du sikkert hørt det, men jeg la igjen et lånesjal av elastisk type på Maura i forgårs, med beskjed om at det flytter videre til deg om noen måneder.:)

*Rydde babyrommet - rydding bruker å være greit bare man kommer i gang!

*Finne stellebordsløsning på badet har dere vurdert vegghengt? som brio vegga? http://www.babymagasinet.no/images/Brio%20Vegga.JPG

*Finne frem og sette opp babykurven på vårt rom Lenge til du trenger den!

*vaske/fryse babymadrass Det har du jo gjort :jepp:

*Vaske sengetøy til babykurv, vogn og sprinkelseng Tar kort tid og er koselig å gjøre i permisjonen.

*Hente ned babyklær fra loftetPermisjonsting igjen. småsyslerier :rødme:

*Hente ned ammeklær fra loftet

*Finne gravidstæsj på loftet... :sjenert: På tide :ler:

*Sy gardiner til babyrommet

*Sy/legge opp gardiner til vårt soverom Det har dere jo fra før :ler:

*Male babyrom Greit å gjøre snart, ja. skal vel dampe litt av før man setter inn ting igjen..

*Kjøpe lampe til babyrom og henge opp denne man kan leve lenge uten taklamper.....

*Dekorere babyrom veien blir til mens man går

*Vaske babyklær og legge klart i kommoden på rommet

*Farge ulltøy etter storebror (Mye av det lyse har flekker.)

*Vaske klart alle tøybleier, så de er innvasket - helt klart permisjonsgreier

*Ha fryseren full av mat, så vi slipper å lage mat den første babytiden - men unn dere en biff når dere kommer hjem fra sykehuset.

*Sette sammen fotpose og resten til vognbag høres komplisert ut.. begynn med en gang!

*Ta service på barnevogna vent til snøen er reist.. :regn:

*Vaske badebaljen grundig det kan mannen gjøre mens du ammer før første bad

Har jeg glemt noe nå tro...

Før fødsel er det jo lite som må ordnes:

*planlegge barnevakt

*skrive ønskebrev

*pakke fødebag

*pakke overnattingsbag for storebror

Har jeg gjort noe av dette ennå? Nei... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må jeg vel ut og shoppe til en liten guttebaby straks også...

Naboene (også gode venner) fikk gutten sin i morges. :)

:hoppe:

Bare 5 dager på overtid.

Så da bør man vel kanskje finne noe man kan gi i gave?

Nesten så jeg har lyst til å løpe fra jobb nå, og heller bruke en liten time på shopping før barnehagen...

Forresten leste jeg i gamle dagboka at det først var rundt 19 uker at jeg ga opp mine gamle bukser, og kjøpte gravidbukse...

Nesten merkelig, egentlig... Jeg har jo gått i gravidbukser i 2 hele mnd allerede denne gangen... Syntes det var ubehagelig med vanlige bukser så tidlig som for 12 uker siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt er som det skal være! UL er litt magisk! :rødme:

Kunne ikke dy meg for å skrive ned tankene mine om de punkta du ramsa opp.. sorry! :gjeiper:

Bare morro med tanker. ;)

Brio Vegga står på loftet (Ikke kaldloftet engang...) Og jeg VIL ha det opp på badet!

Vi skrudde det jo ned fra veggen i leiligheten før vi solgte, for vi ville ikke ha spørsmål om å få kjøpe det med... :lur:

Men mannen er skeptisk til hvordan vi skal få hengt det opp på de pene, nye veggene våre... (Jeg mener det må kunne løses! )

Ellers har nå jeg tenkt at litt redebygging kan være greit før jeg blir stor og tung også... Har jo så store planer for det lille rommet, og det tar sikkert ikke lang tid. Må bare få begynt. :)

Første bad taes sikkert i vasken denne gangen også. Mener Lillegutt var flere uker gammel før vi "gadd" å fylle opp badebaljen... ;) Men det er MYE oljerester i den baljen... Den trenger nok en grundig skrubb.

Edit: glemte noe

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...

Snørrete, tett i øret, vondt i hodet, sår rundt nesa, og sliten...

MÅ bare få unna noen ting på jobb, så tror jeg det blir hjem til senga igjen.

Ikke akkurat den beste dagen å være alene med en viljesterk 3-åring på morgenen... Men det gikk det også. På et vis. Fikk han i barnehagen i god tid før tur-avgang. De skulle grille pølser idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: du høres ut som meg :ler:

Jeg er også skikkelig hekta på mat for tiden!

Åååååå heldiggris, bare 11 dager til ul.

Jeg venter fortsatt på brev fra sykehuset... for en tid det skulle ta!!! :filer:

Føl deg bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...