Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååå så herlig å høre hjertelyden! :hjerter_rundt:

GODT det gikk bra hos jordmor og at du får ekstra ul!:hug:

Hvordan er ønskene om denne fødselen da? ;)

Uff ja, lekker jeg også... Mye hvitt.. :sjenert: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo tenkt litt på dette med fødsel etter samtalen med jordmor igår. Og jeg har helt klare ønsker for fødselen.

Det jeg er mest usikker på, er hvor viktig muligheten for Epidural er for meg.

Forrige gang var det veldig viktig, og jeg hadde jo veldig god effekt av den.

Men, hva om denne fødselen går så raskt at jeg ikke rekker å få den uansett? Vi regner jo med at det kommer til å gå mye raskere enn sist. (Ikke at det 36 timer eller noe deromkring, altså. Tipper vel vi er ferdig på godt under ett døgn nå. )

Vannfødsel er en drøm for meg. Hadde veldig god effekt av badekar sist, og kunne godt tenkt meg å fått lov til å bli oppi der.

Og det er jo en del av de vanlige fødeavdelingene som ikke har noe tilbud om dette.

Så da er spørsmålet.... Vannfødsel, eller epidural? Hvis jeg får/må velge, hva tar jeg da?

Kjenner jeg heller veldig mor vannfødselen. Men det er kanskje fordi det er lenge til?

Annet er vel det å få tettere oppfølging av jordmor på sykehuset enn sist. Altså at jeg følte meg mye forlatt, og at de ikke hørte på meg de få gangene jeg ba om noe.

Jordmor ga meg mye ros for hvordan jeg har taklet forrige fødsel, og mener jeg kommer til å få drømmefødsel nå! :)

Har faktisk send mail til Føderiket idag, og spurt om jeg med min forrige fødsel kvalifiserer til å føde der. Om det regnes som en normalfødsel, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 6 timer sist men det føltes leeeeeeeenge!!

Skal ha alt jeg kan få av smertestillende.. utenom akupunktur, det var grusomt, jeg måtte ligge i ro og det hjalp ingenting.

Håper du finner utav det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer høres ut som ingenting... :fnise:

Om jeg i tillegg kunne tilbragt mesteparten av de 6 timene i badekar, så hadde jeg nok ikke vært så bekymret.

Jeg fikk også akupunktur, og det hadde vel litt virkning. Men jeg fikk så vondt rundt noen av nålene.

Er jo masse smertelindring man kan få som en vanlig jordmor kan gi da. Bare ikke epidural.

Jeg er jo litt redd for at jeg ikke rekker epidural. Min mors andre fødsel var en styrtfødsel... Det var så vidt min far rakk å komme til fødestua etter å ha parkert bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en kort fødsel med epidural! :hug:

Uff ikke lett når man ikke vet.

MEN, det de fleste sier er at fødsel nr 2 er lettere, som jo er en trøst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra Føderiket.

De mener jeg kvalifiserer, og lurte på om jeg og mannen kan ta oss en tur på besøk før vi bestemmer oss. :)

Og det tror jeg vi skal gjøre! Må bare overtale mannen først.

Det er bare et uforpliktende besøk da. Litt for å se hvordan det er der, og litt for å snakke om hvordan de gjør ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende at du får plass!!!!!! Vet du, jeg hadde foretrukket Føderiket på Riksen fremfor Bærum sykehus. Hele barselgruppa mi fødte på Bærum og ingen likte seg særlig på barselavdelingen etterpå. Hvis noe skjer, må du til Riksen uansett fordi de vistnok ikke har barneavdeling????? En på barselgruppa mi måtte reise i taxi med nyfødt baby fordi noe måtte sjekkes av barnelege....

Nå kjenner jeg to andre jenter som fødte i Bærum og var fornøyde, så det er vel sikkert helt OK også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er ALT bedre enn bærum... :sjenert:

Har blitt ganske motivert for å satse på Føderiket om jeg ikke får Ahus.

Tipper det blir en søknad dit, og en til ABC, for sikkerhetsskyld...

Og venter jo fortsatt svar fra både Ullevål og Riksen.

Men er vel mer motivert for Føderiket enn vanlig fødeavdeling, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRA!!!! :kose::klem:

Kjempeglad på dine vegne!

Jeg har ikke tenk på fødeplass.. men regner med det ikke er babyboom islutten av august?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRA!!!! :kose::klem:

Kjempeglad på dine vegne!

Jeg har ikke tenk på fødeplass.. men regner med det ikke er babyboom islutten av august?...

I følge min jordmor er det babyboom stort sett hele året her i området. Og folk har da fortsatt sommerferie i slutten av august, hvertfall noen.

Men det er vel ikke like sterk pågang hos deg som det er her i Oslo-området? Her er det jo kjent at det er altfor få fødeplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker i grunnen helt absurd at det er for FÅ fødeplasser. Det skulle ikke vært lov!

Det er jo helt meningsløst at man skal måtte dra lange veier for å få lov til å føde :overrasket:

Håper det ordner seg for deg slik at du finner et alternativ du føler deg komfortabel med :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bestemt dere for når og om dere skal ta samtalen på Føderiket?

De ba oss komme på torsdag, og mannen er med. (Beroliget av at jeg mener dette er mitt alternativ 2 og ikke alternativ 1.)

Gleder meg til det, egentlig. :)

De virket veldig positive og hyggelige på mail. (Og sa ingenting om at det var umulig å få plass...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker i grunnen helt absurd at det er for FÅ fødeplasser. Det skulle ikke vært lov!

Det er jo helt meningsløst at man skal måtte dra lange veier for å få lov til å føde :overrasket:

Håper det ordner seg for deg slik at du finner et alternativ du føler deg komfortabel med :klemmer:

"Problemet" er vel at i forhold til andre steder i landet, så er det ikke "lange veier" mellom fødestedene. Det er jo bare en drøy times kjøring til Drammen, og de aller fleste får jo en plass på ett av sykehusene i Oslo/Akershus.

Det som er synd er at man "må" søke om fødeplass omtrent så fort man vet man er gravid, for ellers kan man risikere å ikke få plass der man vil. Og dermed er det jo mange som må sende beskjed om at de mistet også, fordi søknaden ble sendt så tidlig.

Jeg klandrer legen min litt da, for han sa ingenting om det med fødeplass før i uke 9, og da var det tydelig for sent for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei....legger deg til i mine innlegg!

Kjipt å høre med fødeplass da...jeg har ikke søkt enda i og med i skal flytte....håper det går bra å få fødeplass da etter uke10 :sjenert:

Må du langt da for å føde?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....legger deg til i mine innlegg!

Kjipt å høre med fødeplass da...jeg har ikke søkt enda i og med i skal flytte....håper det går bra å få fødeplass da etter uke10 :sjenert:

Må du langt da for å føde?

:klemmer:

Langt, og langt... Alt er relativt...

I motsetning til mitt førstevalg, som har en reisetid hjemmefra på 20-25min, og mitt andre og tredjevalg, som har en reisetid på 35-40min, så har vel det alternativet som er tvunget på meg en reisetid på ca 1 time. (Mer på alle andre enn førstevalget, om man tar med rushtrafikk.)

Normalt sett går det helt fint å få fødeplass etter uke 10. Bare man ikke flytter til Oslo-området, og har store ønsker om nøyaktig HVOR man vil føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom avslaget fra Ullevål.

De sendte søknaden min til Ahus... :roll:

Satser på å høre fra Ahus om en uke eller to. Og så får vi se hvordan det går med øvrige søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt med avslag fra ullevål....spesielt hvis du bor nærmere der...men husk at Ahus er helt ny og fantastisk flott sykehus, så det ville nok ikke vært så ille det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...