Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Haha så DU er både Urge og Susan Sto Helit! :fnise: Luringen!

Håper det ordner seg med fødeplass, og at du får god hjelp til å bearbeide fødselsangsten. :klemmer:

Jeg har ikke tenkt så mye på fødselen enda jeg, men så aner jeg jo ikke hva jeg går til heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fant jeg ut at Urge og Susan var samme :fnise:

Da har du fått to velkomster i dagboken min - skjønte jo ikke i går at det var samme person, enda jeg trykket på linken til dagboken til susan og endte hos Urge :klaske:

Jeg har egentlig fødselsangst alt før jeg har født eller i det hele tatt er gravid jeg :sukk: Føler meg forholdsvis pysete ja :filer:

Har tenkt til å forsøke å få en grundig samtale med jordmor den dagen det blir aktuelt. Håper det hjelper litt på.

Så i mine øyne så er alle som har født noen SKIKKELIGE helter :Nikke::pls:

God helg til deg Susan :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dobble identiteter her en stund, ja.

Var vel en del som lurte når Susan sto Helit kom inn i dagbøkene deres, kanskje... :fnise:

Men jeg måtte jo få dere tilbake på mine innlegg. Vil ikke miste noen av de jeg har fulgt som Urge, selv om jeg får tilbake en del av de jeg har fulgt/hatt følge med tidligere, som Susan sto Helit.

Men, er sånn det må være når ting skal holdes hemmelig. Og Susan sto Helit er absolutt ikke noe hemmelig nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen rart hva et nick gjør. Jeg danner meg liksom bilder av folk ut i fra nicket og til dels avateren. Og Urge blir en helt annen i hodet mitt en Susan :fnise:

Må bli enig med meg selv her nå tror jeg - få Urge og Susan til å smeeeelte sammen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh, jeg er ¨så treig! (Men er jo ikke her så ofte lenger heller da....)

Gratulerer!!! Dette blir spennende!!!

Tusen takk!

Litt skummelt, veldig spennende, og forhåpentligvis siste gang jeg skal gjennom graviditetsgreiene... ;)

Du er da ikke treg!

Er jo under en uke siden dette ble "offentlig" her på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært gjennom en slitsom helg med sykt barn og en dag hjemme igår etter at det syke barnet sluttet å ha feber.

Utrolig slitsomt å måtte underholde en 3 åring alene, når jeg ikke orker alt jeg vanligvis gjør, vi ikke kan gå ut, og han nok hadde hatt godt av en dag i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker på vei, og bare en uke igjen til time hos jordmor.

Grugleder meg...

Gleder meg til å få snakket om alt som plager meg!

Alikevel er jeg ikke veldig optimistisk i forhold til resultatet av samtalen.

Så jeg er usikker på hvordan jeg føler meg etterpå. :tristbla:

Om tre uker skal jeg til legen igjen også, om jeg ikke må dit tidligere for å få en gradert sykemelding... Er fortsatt veldig usikker på om det går greit å jobbe fullt, eller om jeg sliter meg mer ut enn jeg kjenner der og da...

For det går greit mens jeg er på jobb. Og så føler jeg noen dager at jeg bare kolapser etterpå... Mens andre dager går helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med fødeplass? Krysser fingre for at du får på Ullevål :Nikke:

Skjønner at du blir sliten nå. Det er helt anderledes å være gravid samtidig som man skal være mamma og jobbe. Man har "aldri" fri når man skal fungere på topp hjemme sammen med barnet, samt på jobben. Jeg må si at det virkelig var godt den dagen jeg kunne takke for meg på jobb og bare være hjemme, mens sønnen var i barnehage. Det var den eneste tiden jeg kunne hvile.... Helgene var jo mer slitsomme en ukedagene for da var det full rulle fra morgen til kveld.

Håper du får til en løsning som passer for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått svar fra Ullevål ennå.

Vi er så heldige at vi har begges foreldre i nærheten, og de passer gjerne lillegutten vår over natt en helg her og en helg der.

Det er fantastisk! Ikke så mye nettene, men mer dagen når han er borte, og jeg kan ta det med ro.

Eneste "problemet" er at mannen har så mye han vil ha gjort før babyen kommer. Og mye av dette involverer meg. Og jeg har ikke lyst, jeg vil slappe av! Både kvelder og helger når vi har fri.

Skal se om jeg får kommet litt igang med barnerommet snart... Hadde vært litt deilig om det bare sto ferdig. ferdig malt, ferdig innredet og all dekor på plass.

De to siste tingene gleder jeg meg til å gjøre da, så det blir sikkert fort gjort. ;)

Har funnet en kul lampe som passer stilen også. Så jeg er på vei til å få kjøpt den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å innrede barnerom :hjerte:

Skjønner godt at du blir sliten av å holde alt gående når du er sliten og uggen selv! :klem:

Bra dere har besteforeldre som fungerer bra som avlastning da iallfall :Nikke:

Vi har ingen besteforeldre i nærheten som kan passe når den tid kommer - litt dumt i grunnen, siden det er jo sikkert flott avlastning :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å innrede barnerommet, Zia! :)

Har store planer, men sliter litt med å bestemme farge på veggen.

Har egentlig alltid tenkt at det skulle bli lyst sjøgrønt, men er usikker på om det går med designet på resten.

Så nå heller jeg mot kontrastvegg i lysebrunt... :sjenert:

Har funnet lampe på Ellos av alle steder. Husker ikke hva den heter jeg, dyr eller jungel eller noe sånt.

Jeg elsker retro-stil, og dette blir veldig retro, men med jungeldyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh :hjerter: Det hørtes nydelig ut!

Kan faktisk se det for meg :fnise:

Hørtes ut som kjempefine fargekombinasjoner, og særlig med innslag av jungledyr :jepp:

Blir rent inspirert jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kveldskos: to glass hjemmepresset appelsinjuice med litt røde appelsiner i. (Det som het blodappelsiner før.)

Utrolig godt!

Bare en eller to røde på fire-fem vanlige.

Gir mye søtere og rundere smak. :)

Har litt Non-stop til da. Men juicen er definitivt det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og forhåpentligvis siste gang jeg skal gjennom graviditetsgreiene... ;)

Jeg også!!

Så deilig å være forbi 12 ukene, misunnelig! ;)

Sitter på jobb nå..trøtt etter å springe på do om nettene..

ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt kveldsmage i det siste. Og det husker jeg fra sist også, at den gjerne vokste utover kvelden.

Men idag sto jeg opp 10.00 med skikkelig mage. :sjokk:

Den var like stor som det den har vært de mest ekstreme kveldene.

Litt koselig, men litt skummelt og...

Trodde det skulle ta litt lengere tid før den var ordentlig synlig.

Igår ble det ikke noe babyshopping. Utvalget var ikke stort på salget. Og det er jo tross alt lite vi egentlig trenger. Har det meste fra før.

Ble en bukse til på meg da. Samme bukse som jeg har kjøpt alt, bare i svart. Og med den magen jeg har idag trengs det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten begynt litt nettshopping... :flau:

Flere tøybind til meg, tøybleier til babyen, og ammeinnlegg i tøy.

Jeg bruker bind hele tiden nå, for jeg lekker sånn... :flau: *SORRY*

Og ammeinnlegg skal jeg hvertfall ikke bruke papir av denne gangen. Var mye enklere med de få jeg hadde i tøy sist. Mye mer behagelig mot huden, og lettvint å bare kaste i vaskemaskinen... Vasket jo uansett en del kluter og sånt.

Tøybleier har jeg en del av etter lillegutt. Vi kom sent igang, og mannen er negativ som få, men jeg elsket dem! Og det gjorde han også! Insisterte ofte på å ha rød bleie, eller en med gravemaskiner på. :fnise:

Og nå er altså jakten startet på flere bleier, i kule mønster vi ikke har, og muligens flere farger...

Og så må vi jo ha tilbehør da... Små våtposer til mine bind, og store poser til babyen sine bleier.

Har et par allerede, som idag brukes til våte kluter. Det blir jo en og annen av de, når man vasker småbarnsfjes hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor! Og det var skikkelig deilig å få snakket om forrige fødsel.

Vi er lovet minst en ekstra UL for å være sikker på leie. :)

Ellers fikk jeg høre et lite hjerte som dunket fint og jevnt. (Tok ikke noen telling, bare lyttet for morro skyld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...