Gå til innhold

Veien til målet


Urge

Anbefalte innlegg

Føler med deg Urge :klemmer: Det er ikke gøy å være så kvalm heletiden!

Bra du ble sykemeldt da så kan du ta det med ro i ukene framover.

Ha en fin søndagskveld :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg spist litt, og er ikke spesielt kvalm... :sjenert: Og da føler jeg selvfølgelig at noe er galt!

Har litt murringer/vondter i magen også... :(

Får slutte og spise, og se om kvalmen kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars. Håper du er kvalm igjen i dag da :fnise:

Det er jo sikkert betryggende tross alt, så skjønner godt at det er ekkelt når du plutselig ikke føler det så kvalm!

Kan det være at du har blitt for god på å holde kvalmen unna rett og slett? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva du mener! Jeg er skikkelig lei av å være kvalm, men jeg vil ikke at det skal gå over heller nå når kvalmen først er her, da kommer jeg til å få angst! Selv om det sikkert ikke er noe farlig. Hvordan er formen i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en liten periode der jeg hadde spist nok til at kvalmen holdt seg unna.

Men jeg har vel endt opp på at jeg klarer å ikke være kvalm i korte perioder. Ellers er jeg jo kjempekvalm, så det er liten tvil om graviditet.

Har laget en avtale i morgen som jeg gruer og gleder meg til. Dagen går litt fortere når man ikke er alene hele tiden, men så er det å holde maska da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en ganske så fin helg!

Men gruer meg til hyttetur med venner neste helg.

For min del synes jeg det meste av tiden går kjempesakte...

Gleder meg til å bli ferdig med kvalmeperioden, så jeg ka være litt mer aktiv og sosial igjen. Kanskje tida går fortere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt litt diverse magevondter... Ikke noe bekymrende, men vondt...

Ligamentsmerter og andre voksesmerter.

Kvalmen er ikke så fremtredende når jeg tar det helt med ro, og kanskje ikke spiser så mye. Men den blir ille når jeg gjør sånt som idag...

Var ute av huset i en time og shoppet babygreier på et opphørs-lagersalg. :)

Er jo ikke så mye vi trenger da... Gidder jo ikke kjøpe ny vogn eller noe. Men det er greit med litt nye leker, ny solbeskyttelse til vogna (originalvare, som passer perfekt!) Og myggnetting som også passer perfekt. :) Vi har mer behov for god myggnetting nå enn sist. Det kommer ikke katter opp til 3.etg, men på bakkeplan er det annerledes. (Dessuten bor vi i skogen nå, så litt mygg må man regne med.)

Ellers ble det mye barnesikringsting. Skuffesikring og sånt.

Pluss litt gaver til andre. Det er jo greit å ha i hus med babyboomen rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, dumme kvalme! :kjefte:

Håper du får nyte hyttetur og være i goood form! :klem:

Javel... du skal også bli tobarnsmor, hva tenker du om det?

Ååå jeg gleder meg :hjerter:

Blir så kos for datteren vår..

Rart å være gravid igjen, mer trygg på hele graviditeten, men redd jeg skal få fødselsangst!! Ble satt igang sist, hva med deg?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det med tobarnsmamma, ja, Wings. Det blir nok annerledes, men koselig.

Regner med gutten min vil bli overlykkelig når han får vite det.

Min fødsel startet jo helt av seg selv, selv om det ble litt på overtid. Og sånn sett regner jeg jo med at det skjer denne gangen også.

Er egentlig veldig rolig i forhold til både svangerskap og fødsel.

Så langt er jeg jo bare helt satt ut da... Jeg gjør ingenting, bare sover og sitter på sofaen.

Sliter med å lese, se på TV eller noe annet, og det å gjøre noe fornuftig er helt fjernt for meg om dagen.

Føler egentlig jeg bare blir dårligerer og dårligerer... Og håper virkelig det gir seg igjen etter hvert.

Gruer meg litt til hytteturen, men gleder meg egentlig litt til å fortelle at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur på vekta igår...

Så lagt er jeg -2,5 kg på 8 uker. Så dette blir vel omtrent i samme stilen som sist. Da tok jeg 5 kg på de første 3-4 mnd, og så begynte det å snu.

Er egentlig litt merkelg følelse. Det å slite med kiloene lenge, og så merke at de bare renner av, når man egentlig er gravid, og forberedt på at man skal opp en del.

Men, ungen får jo det den skal ha! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en tur på vekta igår...

Så lagt er jeg -2,5 kg på 8 uker. Så dette blir vel omtrent i samme stilen som sist. Da tok jeg 5 kg på de første 3-4 mnd, og så begynte det å snu.

Er egentlig litt merkelg følelse. Det å slite med kiloene lenge, og så merke at de bare renner av, når man egentlig er gravid, og forberedt på at man skal opp en del.

Men, ungen får jo det den skal ha! :rødme:

Sånn var det med meg og. Har aldri klart å ta av noe særlig, men da jeg ble gravid datt det av 5 kilo uten at jeg gjorde noe spes for det. Eller - jeg åt jo mindre siden appetitten ble kraftig redusert.

Så da tvillingene kom til i uke 23, var jeg 4 kilo tyngre enn da jeg ble gravid. Og det må vel være akseptabelt. ;)

Syns det er helt greit egentlig, så lenge ungen(e) får det den/de skal ha. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nilla, Takk for besøk!

Jeg begynte å titte litt i dagboken din. Men det ble for sterk lesing for gravid småbarnsmamma... :klem:

Hytteturen er nå vel overstått, og jeg var faktisk overraskende lite dårlig. (Men absolutt ikke i bra form, både kvalm og slapp.)

Så utrolig nok hadde de ikke klart å gjette seg til det da vi fortalte at vi skulle ha barn nr to til sommeren...

Var velig koselig respons da. Men hva annet venter man egentlig, fra ett par som får nr 2 tidlig på nyåret, og ett par som har begynt å prøve på å få nr 2. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå føles det som straks mandag, og første kontroll hos legen. :)

Ikke lenge til julaften heller! Merker både jeg og mannen gleder oss til å fortelle lillegutten. :)

Var ute med venninner i kveld, men klarte å bortforklare at jeg ikke drakk... Og at jeg spiste lite.

Bare et par uker igjen til vi kan fortelle hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ååå så kos når dere skal fortelle lillegutt!!

Og spennende med 1. kontroll! :kose:

Koooooooos deg i førjulstiden og nyyyyt magen!

Er det ikke DEILIG å være gravid igjen?? :legrine:

Gruuuuer meg til fødsel, men føler meg tryggere på alt ellers! :)

GOD SØNDAG :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen igår gikk fint. :)

Har noe lavere blodtrykk enn sist. Noe som kanskje kan forklare litt hvorfor jeg er så mye mer sliten og svimmel.

Og så er jeg selvfølgelig håpløs å ta blodprøver på, så jeg har stikkmerker på begge armer og vondt i høyre armen idag... :(

Begynner å merke at magen er på vei også, så jeg er glad det ikke er mange flere dagene vi har planer om å holde dette helt hemmelig. ;) Er nok ikke så lett å skjule på nyåret.

Idag er jeg faktisk på jobb. :) Spent på hvordan det går. Har vært her en time nå, og er sliten og kvalm... Men det går ganske greit. (Hadde jo vært sliten og kvalm hjemme og...)

Igår var en utrolig slitsom dag! Lillegutten hadde vært :spy: dårlig på natta, og måtte være hjemme... Men da var han jo i storform... Noe jeg ikke akkurat var etter lite søvn, blodprøver og styr...

Følte jeg kjeftet og kjeftet, og bare ville sove...

Heldigvis kom mannen tidlig hjem... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vennen... :klem:

Håper formen bedrer seg snart!

2.trimester skal jo være bedre! ;)

Føler du magen viser mer med baby nr 2?

Oi, du er langt på vei, har gått fort! :Hehe:

Jeg føler tiden sneeeeeeegler seg forbi :fnise:

:søvn: Litt trøtt.. redd jeg skal bli syk!! :tristbla:

GOD JUL OG GOD :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...