Gjest Revenka Skrevet 19. november 2009 #101 Del Skrevet 19. november 2009 Hvordan går det med denne hotte mamman da? Litt opp ja, jeg hadde stått stille. Kjedelig når man har vært flink og man ikke får resultater. Men det er jko ofte det går i rykk og napp. Jeg har også gått ned 2,7 Merker det på klærne allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 19. november 2009 #102 Del Skrevet 19. november 2009 Haha, tenk at det var meg da som skulle gå ned mest Dere får bare bli gravide så suser vekta nedover og dobbelthaka forsvinner og lårene blir mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 19. november 2009 #103 Del Skrevet 19. november 2009 Og ja, jeg er lei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 26. november 2009 Forfatter #104 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Her var det lenge sidne jeg hadde skrevet. Hadde gått ned kun 100 gram på mandag, men jeg var ikke spesielt flink forrige uke. Tror jeg skal melde meg på et GR kurs etter jul, for jeg merker at jeg mangler litt motivasjon nå.. Vi har enda ikke hengt opp noe brudebilde av oss, for jeg ble bare sånn halvfornøyd med bildene som ble tatt. De er forsåvidt flotte, men litt kjedelige, veldig bestemor-vennlige.. Kom over en side; abstrakt art og fått de til å lage et utkast til meg. Hva synes dere? Edit: tatt bort bildelink. Endret 29. november 2009 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. november 2009 #105 Del Skrevet 26. november 2009 Brudebilde, ja ... Vi har ikke noe skikkelig vi heller ... Vi har en brudecollage da, som pappa laget til oss. Det så fint ut det brudebildet. Eneste jeg reagerte på var "thank you" ... syntes kanskje den var litt malplassert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 26. november 2009 #106 Del Skrevet 26. november 2009 Det var kjempestilig! Men er enig med Knøttet i at Thank you kanskje ikke hadde trengt å være der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 26. november 2009 Forfatter #107 Del Skrevet 26. november 2009 hmm.. jeg lot det stå sånn som det var, er visst ikke så tøff når det kommer til "klaging" likevel. Og jeg tenkte ikke så mye på det før dere kommenterte det.. Men er litt enig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 26. november 2009 #108 Del Skrevet 26. november 2009 Synes bildet var kanonfint! Tenkte ikke over det med Thank you før Knøttet kommenterte det. Og veldig gøy å se hvordan du ser ut, en danner seg jo alltid et bilde av folk her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 29. november 2009 Forfatter #109 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Synes bildet var kanonfint! Tenkte ikke over det med Thank you før Knøttet kommenterte det. Og veldig gøy å se hvordan du ser ut, en danner seg jo alltid et bilde av folk her inne. Siden så få vet om dagboka mi, valgte jeg å legge ut bilde. de fleste som hanger her har jo sett meg, så da tenkte jeg at det ikke spiller noen rolle. Men bør vel slette det nå. Veldig glad for at du likte det I dag har jeg vært veldig flink, spist sunt og gått 2 timer lang tur i raskt tempo. Måtte få litt inspirasjon fra Revenka, for jeg var litt i ferd med å gi opp. Men har bestemt meg for å ikke veie meg hver uke før jul, men kansje heller 1-2 ganger i mnd. Har satt målet mitt litt på vent, men skal begynne ordentlig etterjul. Har meldt meg på Grete Roede-kurs så da skal jeg klare det, det begynner 01. februar. Men skal være flink frem til da også, men ikke fokusere så mye på å gå ned i vekt, bare spise sunt og trimme. Skal gi meg selv en utfordring per uke som jeg må klare. Plan for denne uka: Mat: 2000 kcal om dagen Trim: svømme onsdag, tur torsdag og søndag. I tillegg gå tur med vogna hver dag som vanlig. Utfordring denne uka: Skrive ned ALT jeg spiser hver dag. Så nå må dere hjelpe meg jenter, ikke la meg skulke unna. Dere som har nr mitt, må sende meg sms om rapportene uteblir. Jeg skriver det her i boka. *samler styrke* Edit: Lurer faktisk på om jeg har ligget litt lavt på kcal til nå med tanke på ammingen. Etter å ha lest litt om det skal jeg prøve å spise litt mer og se om det har effekt. Husker fra forrige gang at jeg ikke gikk ned da hvis jeg spiste for lite. Og det blir lettere for meg å følge Endret 29. november 2009 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 30. november 2009 #110 Del Skrevet 30. november 2009 Høres fornuftig ut å ikke legge seg for lavt. De sier jo på GR at man skal ligge på minst 1800 når man ammer. Jeg har ditt nr og skal terrorisere deg om du skulker unna Det går nok bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 30. november 2009 Forfatter #111 Del Skrevet 30. november 2009 Høres fornuftig ut å ikke legge seg for lavt. De sier jo på GR at man skal ligge på minst 1800 når man ammer. Jeg har ditt nr og skal terrorisere deg om du skulker unna Det går nok bra!! Ja, fant ut at jeg skal ligge på meny 3, som er 1900 kcal. + litt til. Tror rett og slett jeg har spist litt lite, og dermed blitt veeeeldig søtsugen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 30. november 2009 Forfatter #112 Del Skrevet 30. november 2009 Meny Frokost; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal Lunsj; 3 påleggsrasjoner, 3 brødrasjoner, tilsammen 330 kcal Mellom; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal Middag; 1,5 middagsrasjon, 1,5 potetrasjon, saus, tilsammen 600 kcal Kvelds; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal Frukt, 3 frukter, 200 kcal Melk 3 melkerasjoner, 200 kcal (Kosemerker, 2 stk, 50 kcal) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 30. november 2009 #113 Del Skrevet 30. november 2009 Klar for terrorisering her også! Det hørtes ut som mye mat du kan spise iallfall... jeg spiser på langt nær så mye som det... men jeg kompenserer jo med chips og cola de dagene jeg er skikkelig kvalm Tror jeg må se på menyene din og bli inspirert til å spise mer! Vet du hvor mange kalorier man skal få i seg som gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 30. november 2009 Forfatter #114 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Klar for terrorisering her også! Det hørtes ut som mye mat du kan spise iallfall... jeg spiser på langt nær så mye som det... men jeg kompenserer jo med chips og cola de dagene jeg er skikkelig kvalm Tror jeg må se på menyene din og bli inspirert til å spise mer! Vet du hvor mange kalorier man skal få i seg som gravid? Ja, det er en del mat, og godt er det, for jeg er en som trenger mye mat. :gjeiper: Jeg mener å huske at man skal plusse på 300 kcal om dagen når man er gravid. For å finne ditt energiforbruk finnes det flere kalkulatorer på nett. f eks denne. Det vanligste er mellom 2000-2400 for en kvinne på din alder. Altså enda mer enn det jeg må spise over. Når man spiser nok unngår man søtsuget. Når man ønsker å gå ned i vekt trekker man fra mellom 500 og 1000 kcal om dagen alt etter som hvor hurtig nedgang man ønsker. Endret 30. november 2009 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 30. november 2009 Forfatter #115 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) I dag har jeg hatt den flinkeste dagen ever! Gikk lang og rask tur med lille J, og kalkulatoren på vektklubben regnet den til 4,9 poeng faktisk. Har veid og vært supernøye med maten i dag, så jeg gir meg selv en klapp på skulderen. Ble litt inspirert til å begynne med GR-opplegget allerede nå og logget meg inn på vektklubben.no. Der regner de ut kcal osv, så det blir enklere å følge med. Fordeligen er ikke helt etter planen, men nesten, og totalt blir det ganske bra. Trim: 2 timer gange i rask tempo Tilsammen 936 KCAL = 4,7 trimpoeng Mat: Frokost: 325 kcal 30 gram Leverpostei gilde 76 89 gram Youghurtbrød 207 6 gram Stranda spekeskinke 14 8 gram Vita hjertegod 28 Lunsj 327 51 gram Youghurtbrød 118 44 gram Edamer 154 14 gram Kaviar Stabburet 55 Mellommåltid : 180 2 x banan 100 gram Måtte bruke fruktrasjon fordi jeg spiste litt mye til frokost. Men det gjør ingenting, for jeg skal jo spise frukt også. Middag :496 1,2 porsjon Gryte med sopp og squash 496 Kvelds: 458 122 gram Prokorn brød 326 40 gram Leverpostei gilde 101 13 gram Stranda spekeskinke 31 Melk: 132 1 beger a 125 gram Safari jordbær Yoplait 132 Kosemerker 0 Sum kcal: 1925 Endret 30. november 2009 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. november 2009 #116 Del Skrevet 30. november 2009 Så flink du er! Blir jo inspirert til å prøve meg på dette selv, men det stopper opp når jeg ser at jeg må begynne å vite hvor mange gram maten jeg spiser veier og regne ut kcal ... Føler meg superblond, men kanskje det er fordi jeg spiser for lite om dagene at jeg er så sugen på søtt? Herlighet, jeg vet da at man blir det når man er sulten, men greide ikke å resonnere meg frem til det ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 30. november 2009 Forfatter #117 Del Skrevet 30. november 2009 Så flink du er! Blir jo inspirert til å prøve meg på dette selv, men det stopper opp når jeg ser at jeg må begynne å vite hvor mange gram maten jeg spiser veier og regne ut kcal ... Føler meg superblond, men kanskje det er fordi jeg spiser for lite om dagene at jeg er så sugen på søtt? Herlighet, jeg vet da at man blir det når man er sulten, men greide ikke å resonnere meg frem til det ... Jeg tror absolutt at det har sammenheng med søt-suget ditt ja Det går jo an å kjøre en light-versjon og bare skrive ned alt du spiser i løpet av en dag, uten å veie og telle kcal. Det hjelper deg å holde fokus, og man ser hvor "problemet" ligger veldig klart. Jeg utfordrer deg denne uken: skriv ned alt du spiser og sørg for 5 måltider om dagen ********************** Veldig førnøyd med dagen i dag. Ser at vi bør skifte brødtype, den siste jeg spiste i dag har veldig mye kalorier i seg. Og edamer-ost er vel heller ikke det sunneste, men det er jo såå godt. Skal se om jeg finner en lett-variant og prøve den. Og leverposteien bør også byttes ut med en mager variant. Men faktisk kom jeg jo greit ut med kcal i dag totalt, så kansje er det ikke så dumt å beholde de. Eller egentlig så bør vel mer av fettet komme av såkalte sunne fettsyrer, så på sikt så bør de vel bort. Har kjøpt makrell i tomat, det må jo være boritmot det sunneste pålegget som finnes. I morgen er det ny dag, og jammen skal jeg være like flink da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #118 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Frokost: 407 100 gram Prokorn brød 268 20 gram Stranda spekeskinke 47 1 porsjon a 20 gram Edamer 70 7 gram Vita pro aktiv lettmargarin 22 Lunsj: 243 60 gram Prokorn brød 160 33 gram Leverpostei gilde 83 Mellommåltid: 0 (hoppet over idag ) Middag:513 1,5 porsjon Middagspølser med rotmos 513 Kvelds: 303 18 gram Edamer 63 14 gram Stranda spekeskinke 33 68 gram Prokorn brød 182 7 gram Vita hjertegod 25 Melk: 132 1 beger a 125 gram Safari jordbær Yoplait 132 Frukt: 272 190 gram Synnøve tropisk juice 91 1 porsjon a 100 gram banan 90 190 gram Synnøve tropisk juice 91 Grønnsaker:5 55 gram agurk slange 5 Totalt: 1875 kcal Dag to gjennomført, og jeg var like flink i dag Dette skal jeg klare så bra. Og når jeg begynner å bli lei, begynner sikkert GR-kurset rett rundt hjørnet. Jeg skal spare kosepoengene til helgen, for da skal vi ha barnevakt og ut å spise (hvis vi får barnevakt, fant ut at søsteren min ikke kan, og vi skal jo spise med de fleste vennene våre.. ) Endret 1. desember 2009 av Blowers daughter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #119 Del Skrevet 1. desember 2009 Ukk, jeg blir så oppgitt over NAV. Jeg har gått og ventet på penger de siste dagene, for jeg vil handle litt julegaver, men pengene har latt vente på seg. I dag ringte jeg for å høre hva som hadde skjedd, og da har all utbetaling til meg blitt stoppet. Dvs at jeg hadde ikke fått de siste to mnd. Jeg hadde ikke engang merket at jeg ikke fikk for oktober, men blir så oppgitt. Det er godt vi har økonomi til å holde det gående en stund selv om ikke pengene er der på dagen, men det er jo mange som ikke har det. Og jeg er heldig som får noe utbetalt fra arb.giver også. Vel, da får jeg hvertfall litt ekstra penger til jul, selv om jeg tenkte å la mesteparten gå inn på lånet. Har funnet vinterpose til lille J nå. Vogna vår er ganske grunn som sportsdel, og derfor er det ikke alle poser som er like fine til den. Fant ut at Kaiser har spesial-laget en pose til Bugaboo-vogna, så da kjøper vi den. Den er i deilig lammeskinn. link Babyshop har 20% på alle vognposer nå, så søsteren min skal kjøpe den for oss i dag eller i morgen. Lurer på om jeg skal få henne til å kjøpe vognposen som hører til Bugaboo også, siden jeg har litt ekstra penger nå. Det er en mye tynnere flispose, som er fin til våren og høsten, men alt for tynn til kaldeste vinteren. Bugaboo fotpose Er det veldig råflott å ha to poser? Det er jo vidt forskjellig bruk på de da Ellers har det gått veldig fint med maten hittil. Må finne et brød med færre kalorier, for måltidet går jo bort bare i brødskivene. Men så lenge jeg ender opp med riktig antall totalt, og jeg spiser nok måltider er jeg fornøyd. Dessuten drikker jeg ikke melk, så har litt å gå på kalorimessig der. Har nesten funnet ut hva jeg skal kjøpe i julegaver til folk: Mannen: Abbonement på blad han ønsker seg. Skjerf + lue Mamma: deler til servise hun samler på. Pappa + IH: digital fotoramme OK Storesøster: lue, skjerf og forstørrelse av et bilde hun liker Bror: Apple Magic Mouse Lillesøster: Trenigsbag, treningsbukse, treningssokker OK Bestevenninne: Cardigan fra Benneton m/perleknapper (hvis de har) Datter til IH: vet ikke Sønn til IH: vet ikke Svigers: Digital fotoramme + en bok hver Nevøer: klær Svigerinne: Aner ikke Vennepar av familien: Gavesett med 3 typer spekepølser Hmmm. bør vi kjøpe noe til kjæresten til lillesøster? De har vært sammen i kun 2-3 mnd på julaften. Kansje en liten ting bare, noen forslag? En film eller noe? Vi pleier å spleise på gaver i familien min (vi søsknene), sånn at vi kan gi fine gaver til hverandre og foreldre uten å blakke oss helt. Det synes jeg er en suuper løsning. Det gjør at jula ikke blir så dyr, og alle er fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #120 Del Skrevet 2. desember 2009 Mat: Sum kcal: 1884 Frokost:236 60 gram Prokorn brød 160 30 gram Leverpostei gilde 76 Lunsj: 283 3 skive a 30 gram Lettbrød, Din Baker 120 2 porsjon a 20 gram Edamer 140 10 gram Stranda spekeskinke 23 Mellommåltid: 487 2 stk a 60 gram Håndtverkere fine, Hatting 300 3 skive a 14 gram Bacon, Go' og mager Gilde 52 5 ss a 20 gram eggerøre stekt uten fett 135 Middag: 520 100 gram Gryte fra Indonesia 520 Kvelds: 298 2 porsjon a 20 gram Edamer 140 2 skive a 30 gram Lettbrød, Din Baker 80 1 porsjon a 20 gram Kaviar Stabburet 78 Frukt: 60 1 porsjon a 150 gram Eple stort 60 ********************* Har gått ganske bra i dag. Endte totalt opp med riktig kcal, selv om fordelingen har vært litt ujevn. Var på besøk hos en venninne som disket opp med rundstykker og eggerøre m/bacon, og kunne jo ikke si nei til det. Da hadde hun blitt fornærma tror jeg. Så mellommåltidet ble alt for stort. Derfor kuttet jeg ut melkerasjonene og tok Kalsium-tablett istedet, og spiste bare 1 frukt for å ikke få for mange kcal i løpet av dagen. Og i dag fikk jeg 16 000 fra NAV, det var digg. Var veldig flink og satte 12000 inn på konto. Resten skal til julegaver og litt kos. Skulle egentlig trene i dag (svømming) men venninnen min spurte om vi kunne utsette til i morgen, så da ble det ikke. Hadde tenkt å prøve å få gått en tur istedet, men lille J var så overtrøtt at han var vanskelig å legge idag, og da mistet jeg litt piffen. Han har dessuten hatt en økeperiode nå som ikke er helt over, så da turte jeg ikke forlate så lenge. Mannen har ikke så mye å stille opp med når han vil ha pupp Skal prøve å få gått lang tur på dagtid i morgen i tillegg til å svømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå