Gå til innhold

Prosjekt Hot Mama


Blowers daughter

Anbefalte innlegg

Hei Søte jentene mine :klemmer: Svarer dere ordentlig i kveld, og titter innom bøkene deres da også :). Har hatt besøk av søsteren min denne uka, og bare generelt vært lite på nett etter det.

Endret av Blowers daughter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Hei snuppa :klem:

Har meldt meg på GR med oppstart 19/10. Hvis du ikke er ordentlig i gang så kan du jo følge meg hvis du vil, så har du en å rapportere til! Men du er helt sikkert dødsflink alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inspirasjonen kommer lekende lett ved å følge med her...

Ja, vi får inspirere hverandre :) Velkommen til ny-boka mi :klemmer:

Hei snuppa :klem:

Har meldt meg på GR med oppstart 19/10. Hvis du ikke er ordentlig i gang så kan du jo følge meg hvis du vil, så har du en å rapportere til! Men du er helt sikkert dødsflink alene ;)

Åneida, på ingen måte er jeg dødsflink. Her har det vært kake nesten hver dag. :fnise: Likevel hadde jeg gått ned 0,5 kg på mandag, så jeg fornøyd jeg.

*********************

Har ikke hatt så mye energi til KG denne uka. Har vært helt usannsynlig trøtt. Og nå har puppene mine begynt å "fryse" igjen, skulle nesten tro jeg var gravid igjen. :fnise: Får satse på at det er høstkulda som gjør det. Skal prøve å være mer innom fremover nå.

Svigers har luftet ideen om at vi kansje kan overta huset deres når vi flytter nedover. De tenker å se seg om etter leilighet innen et par år, og synes det ville vært koselig om vi vil ta over. Huset deres er kjempefint, og det er bygget på tomten til barndomshjemmet til svigermor. Jeg synes det er en fabelaktig ide, for det har veldig fin beliggenhet og er kjempestort. Det bærer jo litt preg av at det er to på snart 70 som bor der, men det er det jo lett å gjøre noe med. De har dessuten pusset opp noe de siste årene, så mye av det er kjempefint om vi bare får inn litt mer moderne møbler. Jeg har allerede flyttet inn i tankene jeg, og driver og innreder og planlegger oppussingen :ler: Vi får se om det blir noe av da, det er veldig på tenkestadiet enda, og søsknene til mannen er ikke spurt hva de tenker om det.

I morgen har lillesøs bursdag så i kveld skal jeg bake kake. Tenkte å bake denne "soaked chokolate cake". Nam, en fantastisk god sjokoladekake :sikle: Huff da, da blir det visst mer kake på meg da :sjenert:

I går var jeg på kino med ei venninne. Vi så "upperdog". Vi kjenner han som spiller en av hovedrollene så det var ekstra moro å se. Det er hans første film. Eller, egentlig er han hennes kompis mest altså, skal ikke skryte på meg for mye her. Men har truffet han mange ganger gjennom henne. Moro var det uansett, for han var kjmepeflink, og filmen var superbra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på kontroll og fått vaksine. Lillegutt var kjempeflink, og gråt bare litt etter stikkene. Han vokser veldig fint og har gjort ett "hopp" i vekstkurven sin, dvs at han vokser raskere enn snittet i forhold til sin fødselsvekt. Vekten er perfekt i forhold til lengden.

Han var 65 cm og 7,4 kg (med tøybleie, som er litt tyngre enn engangs). Hodeomkrets: 41,3 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig å høre om lillegutt. :hjerte: Store, flinke og fine gutten! :biggrin:

Synes det hørtes ut som en veldig god plan å ta over svigerforeldrenes hus, håper det blir noe av det. :jepp: Synes dere burde ta det over tidligere, sånn over jul eller noe. ;)

Soaked chocolate cake?! Herlighet, like før jeg sikler her ... :fnise: Hørtes bare helt utrolig god ut! :sikle:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så koselig å høre om lillegutt. :hjerte: Store, flinke og fine gutten! :biggrin:

Synes det hørtes ut som en veldig god plan å ta over svigerforeldrenes hus, håper det blir noe av det. :jepp: Synes dere burde ta det over tidligere, sånn over jul eller noe. ;)

Soaked chocolate cake?! Herlighet, like før jeg sikler her ... :fnise: Hørtes bare helt utrolig god ut! :sikle:

God helg! :klemmer:

Ja, jeg og vil overta tidligere. Men må jo gjøre feridg skolen,selv om jeg akkurat nå mest har lyst å flytte ned.

Det er den samme kaka som jeg bakte til S sin bursdag, den ble stor suksess her også :)

*************************

Akkurat nå er jeg muggen på mannen. Jeg spurte om mannen kunne stå opp med lillegutt da han våknet kl 07.30 for jeg var så trøtt. Men han hadde tenkt seg på jobb med en gang han stod opp, så det kunne han ikke. Jeg stod opp og begynte og skifte på J, og forventet å se mannen i dusjen like etterpå. Men nei, han ligger og sover enda :sur:

Og da skal det sies at mannen aldri har trengt å stå opp tidlig med lillegutt, for som regel gjør det meg lite å gjøre det, og de få gangene han har skullet gjøre det, har J sovet til rundt 10.00.

Idiot! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og vil overta tidligere. Men må jo gjøre feridg skolen,selv om jeg akkurat nå mest har lyst å flytte ned.

Det er den samme kaka som jeg bakte til S sin bursdag, den ble stor suksess her også :)

*************************

Akkurat nå er jeg muggen på mannen. Jeg spurte om mannen kunne stå opp med lillegutt da han våknet kl 07.30 for jeg var så trøtt. Men han hadde tenkt seg på jobb med en gang han stod opp, så det kunne han ikke. Jeg stod opp og begynte og skifte på J, og forventet å se mannen i dusjen like etterpå. Men nei, han ligger og sover enda :sur:

Og da skal det sies at mannen aldri har trengt å stå opp tidlig med lillegutt, for som regel gjør det meg lite å gjøre det, og de få gangene han har skullet gjøre det, har J sovet til rundt 10.00.

Idiot! :kjefte:

Da synes jeg at du kan studere i helgene, og bo her! :nigo: God plan, sant! :tunge1: Jaja, bare dere kommer dere nedover når du er ferdig så. :)

Mmmm, den kaka var jo utrolig god! :sikle:

Dumme mannen! :kjefte: Skjønner jo at han er trøtt om morgenen, men det er jo du også, og hvis han aldri har stått opp tidlig med J synes jeg det er på tide ... :jepp:

Håper dere får ordnet opp kjapt, og at mannen skjønner at han må stå opp med J av og til han også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ordna seg med mannen. Da han stod opp spurte jeg snurt om ikke han skulle vært på jobb nå. Da sier han litt triumferende (som om han hadde et godt poeng) "Jeg sa jeg skulle dra på jobb med en gang jeg stod opp, og jeg har ikke stått opp før nå (kl 10.30)" Jeg svarer, "og derfor kunne du ikke stå opp med J kl 07.30?" Mannen skal til å si noe, stopper opp og innser sannsynligvis den logiske bristen,tenker seg om og sier; "Ehm, jeg må visst ha vært litt trøtt i morges. Jeg lover å ta ham i morgen"

Greit for meg, men da sover sikkert J til kl 10.00 som han alltid gjør når mannen skal ta ham. :roll::ler:

****************

Jeg har visst fått tøybleiedilla, synes det er så mange fine bleier. Blir visst ikke helt det økonomiske prosjektet som jeg hadde tenkt meg :fnise:

Har allerede funnet noen bleier som vi ønsker oss til J blir 1 år ca.Stilige bleier, og har bestilt den tøffeste ullbuksa av ei dame som strikker for andre: Supermannbukse (Ullbukse bruker vi utenpå de bleiene vi bruker om natten for å holde fuktigheten inne.)

Angrer litt på at jeg kjøpte så mange av bare én type før jeg hadde prøvd ut litt mer. Har funnet ut at det er flere løsninger som er kjekke, og at det er greit å variere litt. Skal prøve å selge noen av de jeg har og kjøpe noen nye som er litt annerledes. Prøver å finne de brukt da de suger bedre til seg når de er vasket flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tror nok mannen var litt veldig trøtt om morgenen da, ja! ;) Bra han innså at han sa noe dumt da. :)

Kjempestilig bleiebukse! :biggrin: Moro med fine bleier og bleiebukser da, det får man jo ikke når man bruker engangs. Selv om jeg neppe bytter nå ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Sov J lenge i dag da? ;) Jeg hadde klikka i vinkel om mannen min hadde kommet med et sånt svar! :bond:

Håper dere har hatt en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J våknet kl 07.30 i dag og både jeg og mannen var STUPTRØTTE fordi datteren til naboene over oss var alene hjemme i helgen og hadde fest. De holdt det gående til kl 05.00!!!!! så vi var mildt sagt forbanna i natt. Men det hjalp ikke at vi sa i fra flere ganger. :kjefte:

Men det var ikke jeg som måtte stå opp kl 07.30 :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

For en nabo!! :roll::kjefte::frustrert:

Skjønner meg ikke på slike folk, jeg. :riste:

Håper du fikk litt søvn utover dagen, og at natta i natt var bedre. :jepp:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

For en nabo!! :roll::kjefte::frustrert:

Skjønner meg ikke på slike folk, jeg. :riste:

Håper du fikk litt søvn utover dagen, og at natta i natt var bedre. :jepp:

Ha en fin dag! :klemmer:

Jeg fikk sovet ut jeg, var jo mannen som måtte opp med lillegutt :lur:

I dag har jeg bestilt 3 nye bleier, de er så herlige:

Retroelefant

Blomst

Wild dogs (den gule)

Egentlig trenger jeg ikke flere bleier, men de jeg har er liksom så kjedelige sammenliknet med disse, så jeg solgte 5 stk på finn i går. Og så brukte jeg de pengene til å kjøpe nye. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Kjempetøffe bleier. Er det marked for brukte tøybleier forresten?

Hva med barnehager, er de med på tøybleier?

Så snillt av svigers å foreslå at dere overtar huset. Hvor er det de bor hen? Det er plass til mange barn i et helt hus ;)

Jeg fikk forresten utfordring om å prøve meg på birkebeinerrennet, jeg som ikke kan gå på ski!! Kanskje jeg skal lære meg det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Så kule bleier! :nigo: Kan ikke helt forstå at det er et marked for brukte bleier, men det er jo bra for deg da så får du kjøpe kule nye :fnise:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er faktisk veldig marked for brukte bleier, for de som er vasket en del ganger suger mye bedre til seg enn de som er helt nye. Man kokvasker jo på 90 grader før man gir de videre, så jeg synes ikke det er ekkelt heller.

*****************

Huff, har ikke vært noe flink å trene i det siste. I kveld SKAL jeg løpe det må jeg bare. Hadde gått ned kun 200 g mandagen tror jeg glemte å skrive det. Er ikke noe flink i det hele tatt om dagen :sur:

Vel, er jo bedre enn ingenting, jeg må bar prøve å være litt flinkere, så gir det nok resultater. Ligger litt etter målet mitt om 3 kg innen 01.nov. Må henge VELDIG i fremover for å få til det. Men det viktigste er egentlig at det gå nedover.

Start: + 13 kg

Veiing uke 1: -500g

Veiing uke 2: -200g

Totalt: -700g

Igjen: + 12,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Hei! :vinke:

jeg vil gjerne følge med her, siden jeg skal begynne med treningen snart selv. Lillegutt er 6 uker på mandag og da er det vel "lov" til å begynne med treningen igjen. Gleder meg og håper at jeg går ned de 10 kiloene som jeg vil ha bort! :jepp:

Ha en strålende helg! :)

Endret av ~Aravis~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Huff huff huff huff... har helt glemt å takke for det fine bildet jeg fikk i posten for leeeenge siden :sjenert: Det var kjempekoselig å få bilde. Lillegutt er så nydelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Huff huff huff huff... har helt glemt å takke for det fine bildet jeg fikk i posten for leeeenge siden :sjenert: Det var kjempekoselig å få bilde. Lillegutt er så nydelig :hjerte:

Har jeg gjort det? :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...