Gå til innhold

Prosjekt Hot Mama


Blowers daughter

Anbefalte innlegg

Da var det tid for å starte ny dagbok. Ny bruker, nye tider. Velkommen til Blowers Daughters dagbok :) Nicket er fra Damien Rice sin sang, som jeg syntes er fantastisk nydelig.

Jeg fikk en sønn i juli, og nå er det tid for å finne formen igjen. Har noen gravid-kg igjen, og noen kg fra før... :gjeiper:

Dette blir likevel ikke bare en trenings- kostholdsdagbok, men det vil nok dominere en del. Målet er 13 kg ned innen våren, la oss si 1. mai. Har neeeesten lovet å løpe Birken neste år, så her må det trenes. :trene: Jeg vil løpe så sant beina mine tåler at jeg løper (er veldig plaget med beinhinnebetennelse), og skal prøve meg frem nå med hjelp av akupunktøren min som har lovet gode resultater. Så da er det vel bare å komme i gang.

Får vel sette opp noen delmål:

1. nov: -3 kg

1. des: -2 kg

1. jan: -0 kg (jula... )

1. feb: -2 kg

1. mar: -2 kg

1. apr: -2 kg

1. mai: -2 kg

= totalt - 13 kg

Belønning: 500 NOK per kg å bruke på meg selv. Dersom jeg klarer hovedmålet, 5000 NOK fra sparekontoen til hva jeg måtte ønske.

Skal prøve å ligge på ca 1800 kcal om dagen (pga amming) og ta minst 15 trimpoeng i uka. Følger prinsipper fra Grete Roede som grunnlag for kosthold og trening.

Veiedag hver mandag, med start neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale

Hei hei!! :vinke:

Så gøy med dagbok da :nigo:

Skal bli gøy å følge din vei mot 13 kg. lettere ;) Håper jeg klarer meg med å bare legge på meg 13 kg. til 1. mai (ser ikke bra ut så langt) :fnise: Med din viljestyrke vil jeg tro at du klarer det lett :tommelopp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din viljestyrke vil jeg tro at du klarer det lett :tommelopp:

:klemmer:

Viljestyrken min er nok noe oppskrytt med tanke på at jeg stadig vender tilbake til denne slankingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig at du er tilbake! :biggrin:

Leste først at du fikk en sønn til jul jeg, tror det er litt tidlig på morgenen ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig at du er tilbake! :biggrin:

Leste først at du fikk en sønn til jul jeg, tror det er litt tidlig på morgenen ... :fnise:

Hehe, litt tidlig på morgenen da ja. :ler: Jeg ligger i sengen med en fisende beibis ved siden av.. :fnise: Har brukt alle triks for å kunne ligge litt lenger, og fant til slutt ut at han ble veldig fasinert av lyset fra mac'en (jepp, her lager vi gode vaner fra starten), så nå har jeg kunnet ligge helt til nå :) Men nå må jeg skifte bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt meg ny jakke. Har gått og ventet på at Gore-tex-jakkene skulle komme i butikkene, for jeg ble jo frastjålet min i fjor, men i dag gikk jeg innom en ny Peak Performance-butikk som er kommet til byen for å kikke litt. Jeg falt helt for en deilig parkas-jakke med uttagbart innerfor som blir en selvstendig boblejakke. Så det blir liksom 3 jakker i ett. Den er kjeempefin :nigo:

(.... men litt dyr... 4500 kr... og jeg har fremdeles ikke noe regntett...)

Fiiine jakken

Nå har vi lagt lillegutt, han var stuptrøtt. Håper han sover til kveldspuppen. Har nettop spist middag og snart skal jeg teste ut joggeskoene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, litt tidlig på morgenen da ja. :ler: Jeg ligger i sengen med en fisende beibis ved siden av.. :fnise: Har brukt alle triks for å kunne ligge litt lenger, og fant til slutt ut at han ble veldig fasinert av lyset fra mac'en (jepp, her lager vi gode vaner fra starten), så nå har jeg kunnet ligge helt til nå :) Men nå må jeg skifte bleie.

Fisende baby?! :fnise: Moro. ;)

Husker den tida det var mulig å overbevise S om å ligge i senga ei stund, ja, veldig koselig! Nå går ikke det så lenge ... Flinke gutten som vet at Mac er bra! ;)

Fin jakke! :jepp: Litt dyr, men så er det jo 3 i 1 da, og 3 jakker ville jo blitt enda dyrere ... :sjenert:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin jakke! :jepp: Litt dyr, men så er det jo 3 i 1 da, og 3 jakker ville jo blitt enda dyrere ... :sjenert:

;)

I like your way of thinking ;)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå SKAL jeg ut å jogge. *tvinge meg selv*

Ikke innbill dere at jeg blir lenge altså. Første joggeturen på flere år blir garantert ikke lang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like your way of thinking ;)

:fnise:

Det er min (mangel på) logikk! ;)

Okei, nå SKAL jeg ut å jogge. *tvinge meg selv*

Ikke innbill dere at jeg blir lenge altså. Første joggeturen på flere år blir garantert ikke lang :fnise:

Flink du er! :biggrin:

Jogger litt selv for tida, faktisk. Jeg hater egentlig å jogge, og egentlig så hater jeg trening også ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og jogget, gikk bedre enn fryktet, men fytti rakkern så dårlig form jeg er i. Her må det bare jobbes for å få resultater.

Oppsumert i dag:

:nigo:

*jogget 15 min

*ikke spist noe usunt

*sunn middag

*Gått 1 time tur

:sur:

*Faktisk ingenting i dag, bare vært flink

(skulle vel bare mangle første dagen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin jakke! :nigo:

Lykke til på joggeturen! :duskedame:

Takk, føler meg veldig flink :jepp:

Det er min (mangel på) logikk! ;)

Flink du er! :biggrin:

Jogger litt selv for tida, faktisk. Jeg hater egentlig å jogge, og egentlig så hater jeg trening også ... :fnise:

Jeg og.. Men når jeg først skal trene liker jeg å jogge merkelig nok. Får bare håpe beina mine tåler det.

Nå har jeg vondt i lungene, og svetten siler, så dårlig form er jeg i :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer du å trene kondisjon og styrke jevnlig med to ganger i uka, kommer kondisen til å gå opp superfort! :D Stå på heiaheia, jeg begynte selv å trene i sommer og har kommet i bedre form. Men det er først nå jeg har begynt å miste vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å trene kondisjon og styrke jevnlig med to ganger i uka, kommer kondisen til å gå opp superfort! :D Stå på heiaheia, jeg begynte selv å trene i sommer og har kommet i bedre form. Men det er først nå jeg har begynt å miste vekt. :)

Takk for motivasjon. Jeg skal nok klare et par ganger i uka :jepp: Er jo egentlig fort gjort når man først setter i gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm.. man skal kansje ikke slanke seg når man ammer? :klø: Har prøvd å google litt, og det er litt varierende hva som står. Virker som det er ok med en sakte nedgang på ca 0,5 kg i uken, og jeg har jo lagt meg litt under det.

Men det kan jo umulig være gæærnt å bevege seg mer, og kutte ut usunne vaner liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og.. Men når jeg først skal trene liker jeg å jogge merkelig nok. Får bare håpe beina mine tåler det.

Nå har jeg vondt i lungene, og svetten siler, så dårlig form er jeg i :ler:

Jeg foretrekker egentlig å gå jeg, i veldig raskt tempo. Men det har jeg gjort i mange uker allerede, så nå var det på tide med noe nytt. :jepp: Så nå tar jeg intervaller med jogging, gåing, jogging, gåing osv.

Hehe, kjenner til det der ... Kondisen er ikke helt på topp her heller ... Men du har "nettopp" født, så du har jo unnskyldning! ;)

Hmm.. man skal kansje ikke slanke seg når man ammer? :klø: Har prøvd å google litt, og det er litt varierende hva som står. Virker som det er ok med en sakte nedgang på ca 0,5 kg i uken, og jeg har jo lagt meg litt under det.

Men det kan jo umulig være gæærnt å bevege seg mer, og kutte ut usunne vaner liksom?

Når man snakker om å slanke seg mens man ammer tenker ikke jeg på slik slanking som du gjør. Du trener jo mer og spiser sunnere, så lenge du får i deg de tingene du trenger og i tillegg får mosjon kan da det neppe være farlig? :vetikke:

Jeg er kanskje ikke rette personen til å snakke, da S var baby så gikk jeg mange turer, men i tillegg drakk jeg alt for mye Cola og spiste for mye godsaker ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...