Gå til innhold

Prosjekt Hot Mama


Blowers daughter

Anbefalte innlegg

Gjest faerytale

Jeg synes du kan ha to poser. Det er jo mange ganger jeg synes det er altfor varmt for skinnpose og da må det jo være helt perfekt med en mellomting! Og når de skal sitte i sportsdel så ser det mye bedre ut med pose enn dyne altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du kan ha to poser. Det er jo mange ganger jeg synes det er altfor varmt for skinnpose og da må det jo være helt perfekt med en mellomting! Og når de skal sitte i sportsdel så ser det mye bedre ut med pose enn dyne altså!!!

Hmm... Jeg synes du har rett.. Skal legge inn søk på finn.no og se om jeg får kjøpt en brukt. Trenger den jo ikke før til våren. Også har jeg jo ut desember på å bestemme meg, de skulle ha 20% hele desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg har tre poser jeg. En fleecepose som er høst og vår pose, en dunpose og en termopose. Kjekt med poser :) Løøøøøp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre poser jeg. En fleecepose som er høst og vår pose, en dunpose og en termopose. Kjekt med poser :) Løøøøøp og kjøp!

Ja, det skal jeg gjøre :) Siden dere sier det er greit :fnise:

Glemte å skrive rapporten inn her i går. Men var flink hele dagen. Legger det inn på vektklubben.no som hjelper til å regne ut og sånt. Skal få det inn hit etterpå.

Var veldig flink å trimme i går. Gikk 1,2 mil med vogna og svømte 40 min på kvelden. Har 12 trimpoeng så langt denne uka. Målet er 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag:

Sum kcal: 1925

Frokost:329

10 gram Stranda spekeskinke 23

8 gram Vita hjertegod 28

2 porsjon a 20 gram Edamer 140

103 gram Lettbrød, Din Baker 138

Lunsj: 273

1 beger a 125 gram Safari bringebær Yoplait 132

180 gram Eplejuice 81

1 porsjon a 150 gram Eple stort 60

Mellommåltid: 298

105 gram Lettbrød, Din Baker 140

21 gram Leverpostei gilde 53

34 gram makrellfilet i tomat 95

105 gram agurk slange 10

Middag :664

1,7 porsjon Skinke- og makaronigrateng 664

Kvelds: 280

105 gram Lettbrød, Din Baker 140

6 gram Stranda spekeskinke 14

2 porsjon a 20 gram makrellfilet i tomat 112

4 gram Vita hjertegod 14

Frukt : 81

180 gram Eplejuice 81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag:

Sum kcal: 1839

Frokost: 204

70 gram Lettbrød, Din Baker 93

10 gram Stranda spekeskinke 23

1 porsjon a 20 gram Edamer 70

5 gram Vita hjertegod 18

Lunsj:325

96 gram Lettbrød, Din Baker 128

6 gram Vita hjertegod 21

20 gram Nora Syltetøy 29

1 porsjon a 20 gram pastrami 22

35 gram Fransk Brie 125

Mellommåltid: 0 ( er ikke noe flink til å huske dette måltidet :sjenert: )

Middag » Måltid som i går 448

1,5 porsjon Soyaglasert kyllingbryst hovedrett 448

Kvelds: 640

1 porsjon a 100 gram banan 90

150 gram appelsin 75

75 gram Mango 45

100 gram Eple stort 40

85 gram pære 29

50 gram Melkesjokolade 67 grams 267

3 ss a 25 gram Sans Kesam Vanilje 94

Frukt 222

180 gram Eplejuice 81

180 gram Eplejuice 81

1 porsjon a 150 gram Eple stort 60

***************************

Spiste en god porsjon fruktdessert med sjokoladebiter til dessert, kuttet derfor ned på melk og kveldsmat den dagen. Alt i alt endte jeg opp ganske bra på kcal. Og jeg spiser jo jevnt gjennom dagen, så jeg er fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag:

Sum kcal: 2133 + 2-300 til..

I går var vi på julebord, og da skeiet jeg selvsagt helt ut.. Alle kosemerkene min gikk der for å si det sånn...

Har prøvd å regne på hva jeg endte opp med, med tror ikke jeg fikk med alt på middagen. Orker ikke kopiere hele "loggen" lenger, men skriver heller hvor mange kcal jeg ender på totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink er du! :klemmer: Hadde aldri klart å være så disiplinert at jeg skrev ned alt jeg spiste...

Har prøvd meg på en Grethe Roede runde for mange år siden, men da fant jeg bare ut hvor mange skiver sånn ca jeg skulle spise til hvert av brødmåltidene og så laget jeg alle middagene ut ifra en sånn Grethe Roede kokebok. Og var nøye på å ikke lage for mye og at alle fikk sin tildelte porsjon på tallerken slik at vi ikke spiste mer enn vi skulle. Endte opp med at alle i familien gikk ned mellom 5-8 kg på en måned, mens jeg gikk ned 0,5 kg :forvirret: Merkelige greier.

Eneste effektive "slankekur" jeg har fått til var innspurten på graden min. Spiste nok ikke veldig sunt eller regelmessig, men sov ekstremt lite i 3 måneder og klarte på ett eller annet vis å presse inn 3-4 treninger i uka. Ikke den sunneste måten å gå ned på akkurat, men effektivt var det...

Jeg gir meg selv til etter jul før jeg skal begynne å tenke på matinntak og trening igjen. :jepp: Nå får kroppen heles så godt den kan, og da trengs det litt eplekake med vaniljesaus til kvelds :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklere å skrive ned alt når det finnes gode verktøy på nett. Kjedelig at alle andre enn deg gikk ned noe særlig da, du får kose deg med eplekake istedet ja :ler:

I går endte jeg opp med litt lite kcal: 1670. Glemte å spise youghurten og frukten jeg hadde spart til kvelden. Men jeg var flink å trimme, gikk 1,2 mil med lillegutt. Ellers er jeg skikkelig stuptrøtt om dagen. Flere dager har jeg sovnet sammen med lillegutt kl 19.00 og sovet et par timer. Merker at nattamming begynner å ta på. Prøvde å google hvor lenge det var vanlig å amme om natten, men det virket som om det var veldig individuelt. Jeg skal jo ta et par fag etter jul, så håper vi klarer å redusere til kun en amming om natten til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at de ikke trenger mat på natta lengre når de er rundt 6 måneder, men det må vel tas med en klype salt, og så er det nok individuelt. Dessuten er det vel litt rutine for disse små å få mat på natta også. :jepp:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe han finne ut selv at han ikke vil ha pupp over jul da :)

I dag har jeg vært ganske flink. Tok litt hollaindiase-saus til middagen, ikke det sunneste.. Men endte totalt på 1930 kcal, så det er jo bra. (godt jeg har litt melkerasjon å gå på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke vært så mye her. I går var vi på barnas hus og kjøpte reisetrille som vi kan ha med sørover. Endte på samme som Revenka har: Carena Easy. Gud, så enkel den var å slå sammen. Gleder meg til å farte rundt med denne :)

Carena Easy

Har forøvrig vært tålelig flink med maten i det siste. Litt snop i helgen, men ikke mye. :)

Nå er jeg ferdig med alle julegaver med unntak av mannen. Tror jeg skal kjøpe en ny bukse til ham. Må bare finne str og sånt.

Ha en fin dag jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke vært før :hallo:

Litt komisk at jeg søkte på "Carena Easy" i søkefeltet og havnet i dagboka di da :fnise:

Så du har kjøpt den vogna i dag ja? Jeg vurderer å kjøpe den selv over jul. Er på utkikk etter en reisetrille med nedfellbar rygg og synes den ser bra ut.

Du får komme med rapport når du har prøvekjørt den :ler:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg ikke vært før :hallo:

Litt komisk at jeg søkte på "Carena Easy" i søkefeltet og havnet i dagboka di da :fnise:

Så du har kjøpt den vogna i dag ja? Jeg vurderer å kjøpe den selv over jul. Er på utkikk etter en reisetrille med nedfellbar rygg og synes den ser bra ut.

Du får komme med rapport når du har prøvekjørt den :ler:

Ha en fin kveld!

Hehe, det var jo litt moro. Foreløpig er vi veldig fornøyd, men har jo ikke fått prøvd den skikkleig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag reiser jeg sørover på juleferie. Vi skal først være noen dager hos mamma, feirer julaften hos pappa, og så reiser vi til svigers 3. juledag. Gleder meg til å være litt med mamma, og se henne sammen med J. Hvis jeg er heldig, tar hun ham om morgenen på søndag så jeg kan sove en stund :)

Nå har jeg et litt spennende fargeprosjekt på gang. Vi har en naturfarget pysj fra nøstebarn, som IKKE lenger er naturfarget for å si det sånn. Nå er den i maskinen og prøver å bli moccafarget. Fargen jeg kjøpte er visst ikke beregnet på ull, så håper jeg ikke ødelegger den nå... Bare de lysegule sikleflekkene forsvinner, er jeg fornøyd.

Jeg skal kjøpe mer farge og farge noen hvite singleter og trøye jeg har, de er ikke noe fin elenger sånn de er.

I morgen har jeg masse å gjøre, må pakke inn resten av julegavene og pakke til vi reiser. I tillegg må jeg vaske i leiligheten og kjøpe inn siste julegaven til mannen (som jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe enda..) + at jeg må vaske en maskin med tøy som skal være med.

Håper dere har det bra jentene mine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fargingen funket ikke. Var nok for kald temp når jeg tok på ullvask. Må kjøpe mer farge i morgen og prøve den ordentlige måten da.. Kjipt, for nå er den hvertfall ikke pen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Gleder meg til dere kommer nedover! :biggrin: Koselig å få litt tid her da, og få fordelt tida mellom familiene. :)

Håper at ullbodyen blir fin ved neste forsøk. :jepp: Hvis ikke vil jeg anbefale sitronsåpe til vanskelige flekker. Kan brukes på alle tekstiler, og tar bort det meste! Fås kjøpt blant annet på Barnas Hus, og selv om den er dyr holder den lenge. Skjønt, jeg kan ikke garantere at sikkelflekker blir borte- men jeg har fått bort alt fra blod til babybæsj med den såpa! :tommelsmil:

Ha en fortsatt fin kveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...