Gå til innhold

Prosjekt Hot Mama


Blowers daughter

Anbefalte innlegg

Å få pass til lillegutt gikk over all forventning for oss. Bildet var unnagjort på to minutter og passet lå i postkassa fem dager senere.

Linser og bønner er godt. Vi var veldig flinke til å bruke det tidligere, men har vært litt dårlig til det i det siste. På tide å ta det opp igjen kanskje?

:hoppe: Så flink du er med vektnedgang! Kjempeflink!

Og skritteller er lurt. Har en jeg også. Vært dårlig til å gå turer nå som jeg jobber, blir oftest bare i helgene. Men jeg går mellom 8-10000 skritt på jobb, så det er da noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det gikk så rakt, da regner jeg med vi får passet i posten løpet av neste uke da. :)

Linsesupa med bacon var skikkelig god, den skal lages flere ganger. Selv mannen elsket den.

Skritt-telleren er veldig motiverende for å komme seg ut å gå ja. Jeg har gått tilsammen 63 000 skritt på 5 dager. Det gir et snitt på godt over 12 000 om dagen. I dag blir det imidlertid få skritt, da jeg er på skolen nå, og mannen skal bort i kveld. Men i morgen håper jeg å få ca 15 000 skritt.

I morgen skal jeg på veiing igjen med GR. Er litt spent på denne uka da jeg har kost meg litt mye.. :sjenert: Jeg håper å ha gått ned, men forventer ikke store vekttapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63000 skritt er imponerende! Jeg brukte skritteller ofte da jeg gikk turer med barselgruppa i høst. Det er jo skikkelig motiverende når man skal ut og gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63000 skritt er imponerende! Jeg brukte skritteller ofte da jeg gikk turer med barselgruppa i høst. Det er jo skikkelig motiverende når man skal ut og gå:)

Ikke vært så flink å gå denne uka pga eksamenslesing, men skal prøve å ta det opp igjen. Det er veldig motiverende ja :Nikke:

Forrige uke gikk jeg bare ned 0,1 kg, det var i grunnen forventet. Denne uka har jeg imidlertid vært kjempeflink og gått ned hele 1,1 kg. Totalt har jeg gått ned 7,5 kg. :hoppe:

I morgen har jeg eksamen, er spent på hvordan det går. Helst ville jeg gjerne hatt 1 uke til å lese på..

Vi har bestemt oss for å selge leiligheten og kjøpe noe større. Nå er vi leeei av å bo i byen, og på 38 kvm. Selv om vi har vært fast bestemt på å bo her til vi flytter om ca 2 år, ble vi plutselig kjempelei. For å ha råd til noe større må vi ut av byen da, vi vurderer områder på byåsen. Ser ut som man kan få mye for pengene der. :)

Vi skal i møte med banken kl 13, er spent på hva de sier i forhold til lån og finansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk godkjent det lånebeløpet vi ønsket hos banken, så da kan vi begynne å gå på visninger :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider dette da!

Det er moro med noe nytt. Forandring fryder! Og sikkert deilig med mer plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:vinke:

Ooooh, spennende med visning og kjøp av ny leilighet! :biggrin: Følte det likedan da S var nesten året vi også, ville ha mere plass, hage osv. :jepp: Bare ikke finn et sted dere trives så godt at dere ikke flytter nedover! :fy_fy:

;)

Ha ei fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gleder oss til å få noe større. Blir godt å få eget soverom til J, selv om det har gått veldig fint å ha ham på rommet vårt til nå. Det jeg kansje gleder meg aller mest til, er å få et sted med balkong/terasse sånn at vi kan sitte ute om sommeren selv om J har lagt seg.

I dag klarte jeg faktisk å kaste mobilen min i vaskemaskinen da jeg satte på vasken :gjeiper: Glemte at mobilen lå i senga da jeg dro av sengetøyet, og da jeg skulle finne den frem før jeg dro på skolen fant jeg den ikke. Hørte imidlertid mistenkelige dunk fra vaskemaskinen, og der lå den klint inntill glasset og snurret rundt med vasken. :murvegg: :murvegg: :murvegg:

Man blir så handicappet uten mobil, og spesielt nå i disse visningsdager. Vi regner med å legge inn bud på bolig i morgen, og da må jeg bare stole på at mannen tar gode avgjørelser mens jeg leser. Vi kommer jo til å bli enig om et tak på forhånd, men det blir jo ikke det samme å ikke kunne følge budrunden. Får holde med i nærheten av PC'en sånn at jeg kan bli litt oppdatert via MSN eller noe da.

Leiligheten vår blir lagt ut på nettet de nærmeste dagene, og vi håper å kjøre visning på mandag eller tirsdag om én uke. Håper vi får solgt raskt til en forholdsvis god pris.

J er blitt så flink til å gå langs sofa/bord nå om dagen. Han står fint med kun litt støtte i en hånd, og kan bøye seg ned og plukke opp leker, osv. Jeg trooooor han snart sier 'mamma' også, høres noen ganger ut som det, men er usikker på hvor bevisst det er. Mannen mener han sa det i går da han var frustrert. Typisk det, at første gang han sier mamma er når han sutrer :ler:

Han er blitt en drøm å legge om dagen, selv om han griner hver kveld. Men det varer bare noen få minutter (1-2) så sover han. Vi er blitt ganske strenge på at vi ikke tar ham opp, men lar ham grine, fordi vi merker at det er sutring og ikke at han 'trenger' trøst. Vet at noen er veldig i mot den metoden, men føler at J er blitt så stor nå at han tåler det. Det tok litt lenger tid de 2 første kveldene, men er glad for at vi tok den 'kampen' med en gang vi merket at han begynte å strekke ut leggetiden. Det er slitsomt for alle hvis leggetiden skal vare i flere timer som jeg har inntrykk av at den gjør for noen..

Forrige uke gikk jeg ned ytterligere 1,1 kg, så nå har jeg gått ned 8,6 kg totalt. Er KJEMPEfornøyd med det, og nå begynner jeg virkelig å merke det. Er spent på denne ukens veiing, har ikke like store forhåpninger da siden jeg har hatt ganske stort vekttap de siste 2 gangene.

Faren nå er at jeg begynner å bli ganske fornøyd, og at det blir vanskeligere å gå ned de siste pyntekiloene. Men jeg vil ned ca 4-5 kg til, så må bare stå på til slutten.

Håper alle har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Åååå, J har blitt så stor! :dåne: Synes du godt kan legge ut bilder på fb eller noe, altså. ;)

Skjønner godt det blir bra å få noe større, og vi gleder oss også til å få S på eget rom (rommet hans pusses opp for øyeblikket). Satser på at dere får solgt raskt og til en høy pris! ;)

:hoppe: for vektnedgang! Så flink du er! :klappe:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Åååå, J har blitt så stor! :dåne: Synes du godt kan legge ut bilder på fb eller noe, altså. ;)

Evnt. sende bilder til KG-tanter :lur:

Spennende med boligbytte da! :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell når du vet noe mer om boligsalg og kjøp da! :Nikke:

Vi skal ha visning neste tirsdag, så jeg er spent på om vi får solgt før vi reiser på ferie. Megleren sier det er vanskelig å si, fordi målgruppen er typisk studenter med foreldre som kjøper og de trenger litt lenger tid på seg..

Vi har vært på mange visninger i det siste, og vi er i budrunde akkurat nå faktisk. Var med i en annen budrunde tidligere i dag, men den endte med å gå 220' over takst, så der ga vi oss. Jeg føler litt at vi er på vei inn i en boligboble her i Trondheim. Alt går skyhøyt over takst, og det er ikke langt unna prisene vi så på forrige topp i 2007/2008. Siden vi har ganske kort tidshorisont denne gangen, tør vi ikke bli med på de mest ekstreme budrundene. Vi har fått godkjenning fra banken å by opp til 2 mill, men velger å legge oss litt lavere for å ikke bo oss ihjel. Da må vi jenke litt på kravene da, men det er jo greit så lenge jeg er student synes jeg. Kan ikke velge fra øverste hylle men det er bra nok..

Kan jo legge inn link til leiligheten vi byr på, er så få innom boka her at jeg regner ikke det som noen risiko.. ;) Budet går ut om ca 40 min, så vi er ganske spente nå.

Leligheten

Jeg synes den er veldig fin, men litt kjip "blokk" og ikke den beste beliggenheten mhp sol. Men for 2 år, er det supert. Og (forhåpentligvis) billig.

Den er dobbelt så stor som der vi bor nå, så det blir (kansje) digg å få større plass.

Jeg kan jo legge ut link til leiligheten vi bor i nå og da, Vi skal jo flytte så da er det ikke så farlig om dere ser den ;)

Vår leilighet

Kommer nok til slette linkene og info om lån, osv i morgen tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt. sende bilder til KG-tanter :lur:

Spennende med boligbytte da! :hoppe:

:klemmer:

Jeg skal legge ut noen på FB i løpet av nærmeste dagene jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk leiligheten :hoppe: :hoppe: :hoppe: Nå må vi bare vente og se om noen benytter seg av forkjøpsretten til TOBB... Det tar hele 10 dager, så vi tør ikke håpe for mye enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for leilighet! Krysser fingrene for at ingen tar den på forkjøpsrett! :jepp:

Fin leilighet, forresten, likte spesielt godt badet, og herlig med eget vaskerom! :)

Dere har det jo veldig fint der dere er også, leiligheten føles større enn den er, synes jeg. Men jeg skjønner absolutt nødvendigheten av å ha noe større.

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Gratulerer med leilighet, håper ingen snapper den opp rett foran nesa på dere med forkjøpsrett!

Veldig fin leilighet, til fin pris! Jeg vet ikke så mye om boligmarkedet oppe hos dere, eller beliggenhet, men du skal se lenge etter en så fin oppuset leilighet på samme størrelse i Oslo til samme pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for leilighet! Krysser fingrene for at ingen tar den på forkjøpsrett! :jepp:

Fin leilighet, forresten, likte spesielt godt badet, og herlig med eget vaskerom! :)

Dere har det jo veldig fint der dere er også, leiligheten føles større enn den er, synes jeg. Men jeg skjønner absolutt nødvendigheten av å ha noe større.

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Enig i at leiligheten vår føles større enn den er. Det er faktisk veldig god planløsning på den. Men nå er vi klare for noe større, 2 av 5,5 dager gått uten at noen har krevd forkjøpsrett :hoppe:

Så spennende! Gratulerer med leilighet, håper ingen snapper den opp rett foran nesa på dere med forkjøpsrett!

Veldig fin leilighet, til fin pris! Jeg vet ikke så mye om boligmarkedet oppe hos dere, eller beliggenhet, men du skal se lenge etter en så fin oppuset leilighet på samme størrelse i Oslo til samme pris...

Det er veldig fin pris. Det har nok litt med beliggenhet å gjøre. I prospektet står det så fint "skjermet beliggenhet" men sannheten er at den ligger litt i en dump, så det er nok svært lite sol der og det er viktig for folk. Jeg har også blitt fortalt at det tradisjonelt har vært en del kommunale boliger i det området, og det trekker gjerne prisen ned en del da det gjerne er litt varierende klientell som bor der da. Kommunen har imidlertid solgt unna det aller meste, og nå er det masse barnefamilier som bor der, men ser ut til at prisnivåer fortsatt henger litt etter. Hvis vi er heldig forandrer det seg til vi skal selge :) Det er jo et paradoks at vi kan forvente å få omtrent det samme for vår leilighet i dag som ligger senralt til i byen. Megler sier alt mellom 1,5-1,7 er realistisk.

Gratulerer med leilighet! :hoppe: Håper dere får den! :klemmer:

Ja, det håper jeg og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...